Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Rebeccatjuh schreef:Wanneer mijn religie bedreigd zou worden dan zou ik me schamen voor de grote groep die het voor anderen verpest.
Dan zou ik blij zijn dat de mensen die het verpesten is aangepakt zouden worden , zodat ik niet meer op andermans daden aangekeken zou worden.
Normaal denkende mensen kijken iemand niet op de daden van een ander aan, wederom voel jij je verantwoordelijk voor Joran van der Sloot????
Heino schreef:Rebeccatjuh schreef:Dan zou ik blij zijn dat de mensen die het verpesten is aangepakt zouden worden , zodat ik niet meer op andermans daden aangekeken zou worden.
Dan zou je blij zijn dat je religie afgepakt wordt?
sarabande schreef:janesmith schreef:Dat is dan wel heel stom om geen propaganda te maken van een gelukt project. Dan vraag je om ellende als je toelaat dat een ander aan de haal gaat met zoveel kiezers terwijl je het wapen daartegen in handen hebt. Buiten dat zou ik wel eens willen weten welk project dat is dat zo goed gewerkt heeft? Volgens mij is dat namelijk op z'n minst een misverstand.
In welke gemeentes heeft de PVV zitting? Volgens mij zitten ze in zowel Den Haag als Almere in de oppositie, en dat is geen zitting hebben.
Kijk de meeste partijen werken aan iets en als dat gelukt is beginnen ze aan het volgende. Ze gaan zich niet op de borst slaan van kijk mij nou eens geweldig zijn, mensen die dat nodig hebben, hebben een laag zelfbeeld.
Opscheppers noemden we dat vroeger.
sarabande schreef:Gezien alle artikelen die je van jaren her googeld zal je, als je dat wilt, genoeg geslaagde projecten kunnen opduikelen, maar ik denk niet dat je daar naar op zoek bent.
Ze zitten in de gemeente in de oppositie en kunnen acties aandragen, ik heb nog niets van een werkzame actie gehoord, terwijl iedere scheet die een PVVer laat in het nieuws komt.
Heino schreef:Wat ik wil is dat je beseft dat de PVV idiote eisen aan Moslims wil stellen, die het hele probleem helemaal niet op lossen maar mogelijk juist verergeren.
sarabande schreef:Kijk de meeste partijen werken aan iets en als dat gelukt is beginnen ze aan het volgende. Ze gaan zich niet op de borst slaan van kijk mij nou eens geweldig zijn, mensen die dat nodig hebben, hebben een laag zelfbeeld.
Opscheppers noemden we dat vroeger.
janesmith schreef:Ik ben niets tegengekomen. Maar als jij nou eens de positieve laat zien, als een echte PVDA'er, dan houd ik me bij de objectieve, als een echte PVV'er.
janesmith schreef:Zou ook mee kunnen spelen dat de PVV wat moeite heeft om capabele mensen te vinden? Ik denk persoonlijk dat daar de meeste nadruk op ligt en niet zozeer op de mening (van jou) dat de PVV plannen standaard niet uitgevoerd worden?Ik ben niets tegengekomen. Maar als jij nou eens de positieve laat zien, als een echte PVDA'er, dan houd ik me bij de objectieve, als een echte PVV'er.
Je kunt aandragen wat je wilt, als de raad het niet aanneemt dan gebeurt er niks. En standaard voeren de raden geen plannen van de PVV uit. Anders zouden ze wel in de raden zitten, want het is niet zo dat ze niet genoeg stemmen hadden.
Heino schreef:Hoe denk jij trouwens over het artikel dat Ptries aangehaald heeft: http://www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/f ... informatie
Rebeccatjuh schreef:Vind ik overdreven, maar mocht ik vinden dat mijn religie afgepakt wordt, dan ga ik toch naar een land waar ik mijn religie zonder problemen kan uitvoeren?
Nicolletje schreef:Randalinapony, ik loop al meer dan 30 jaar (ja erg he) mee op deze wereld.
Meer dan 15 jaar geleden stonden wij in ons dorp tot ver buiten de dorpsgrenzen bekend om onze probleemmarokanen en de politie die op een afstandje stond te![]()
Toch hebben wij er een positieve draai aan gegeven, op een idioot na is er hier niemand die moslims onaardig behandeld, zoals ik zei ze zitten zelfs in de gemeenteraad.
Waarom is dat landelijk niet gelukt??
Meer dan 15 jaar geleden waren deze problemen er ook al maar je mocht toen niets zeggen of je was 'racist'.
Ik ben een tijdje weggeweest maar volgens mij heeft hier de marokkaanse bevolking zelf ook een handje meegeholpen aan het oplossen ervan.
(oudere broers verheerlijkten het stelen en geweld niet, dat soort dingen)
Nicolletje schreef:De delicten die Marokkaanse jongeren plegen zijn van een hele andere orde naar mijn idee.
Behalve 'uitschelden om huidskleur' ik heb Marokkanen daar helaas regelmatig op betrapt.
sarabande schreef:janesmith schreef:Zie je wel!
Ook jij vindt dat je de hele groep over één kam mag scheren door de daden of uitspraken van een enkeling!
Deze quote gaat nog vaak terugkeren, dat weet ik zeker.
Jammer dat je niet kan lezen en de boel totaal omkeerd. Want dat is nu net de kern van het probleem, een hele groep aanspreken op de daden van een enkeling.
Zoals je weet is het niet toegestaan quotes uit hun verband gerukt te pas en te onpas gebruiken, ik herinner je er maar even aan voor je eigen bestwil
Heino schreef:Rebeccatjuh schreef:Vind ik overdreven, maar mocht ik vinden dat mijn religie afgepakt wordt, dan ga ik toch naar een land waar ik mijn religie zonder problemen kan uitvoeren?
Overdreven? Geen moskee's er meer bij, geen Koranlessen op school, Koran verbod... Nee je bent echt vrij om je godsdienst uit te oefenen als het aan de PVV ligt..
Dus jij verlaat alles en iedereen die je lief is, omdat er een aantal knakkers zijn die jou als bedreiging zien?
sarabande schreef:Rebeccatjuh schreef:Wanneer mijn religie bedreigd zou worden dan zou ik me schamen voor de grote groep die het voor anderen verpest.
Dan zou ik blij zijn dat de mensen die het verpesten is aangepakt zouden worden , zodat ik niet meer op andermans daden aangekeken zou worden.
Normaal denkende mensen kijken iemand niet op de daden van een ander aan, wederom voel jij je verantwoordelijk voor Joran van der Sloot????
sarabande schreef:Nicolletje schreef:Ik geloof niet dat er maar 1 Marokkaan is die nog nooit in Marokko is geweest.
Maar dan nog als zij in Nederland zijn geboren, waarom gedragen ze zich dan niet alsof Nederland hun thuisland is.
Bevuil je eigen nest niet! Maar wat is dan hun nest?
Ze ...hun...en dan nog roepen dat PVVers niet racistisch zijn
Heino schreef:Dan zou je blij zijn dat je religie afgepakt wordt?
Rebeccatjuh schreef:Ik hoor toch meer misdaden uit de naam van Allah, dan uit de naam van God/Boeddha/whatever.
Raar...
Maargoed, Nederland is discrimerend, is rascistisch want benoemen welke bevolkingsgroepen voor problemen zorgen is not done.
Ik denk dat de media de pik op ze heeft! Want ze doen echt, echt, echt niets fout?
Nicolletje schreef:Ik denk trouwens dat bijna niemand in Nederland echt wil dat iemand zijn religie afgepakt wordt.
Maar het aan banden leggen van elke religie lijkt me niet heel verkeerd willen we verder gaan.
Heino schreef:
Citaat:Maar waarom dan wel andermans religie afpakken als je weet wat een religie voor iemand kan betekenen?
En alle religies aan banden leggen ben ik absolute voorstander van, maar dan wel álle!
Heino schreef:Rebeccatjuh schreef:Maar nogmaals; ik hoor nauwelijks daden uit naam van God of een ander.. is dan niet de Islam de godsdienst die als eerst gematigd moet worden?
Waarom niet allen tegelijk? Lijkt me wel zo duidelijk
En nogmaals, ben benieuwd naar je antwoorden
randalinpony schreef:Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar hoe dat bij jullie is opgelost dan, van zulke dingen kunnen we leren.
janesmith schreef:Terwijl jij wel vindt dat alle PVV'ers racistisch zijn door de uitspraak van één persoon. Wat klopt hier niet?sarabande schreef:
Ze ...hun...en dan nog roepen dat PVVers niet racistisch zijn
Heino schreef:aantrekkelijker maken om te werken ipv uitkering etc.)
Ann schreef:janesmith schreef:Zou ook mee kunnen spelen dat de PVV wat moeite heeft om capabele mensen te vinden? Ik denk persoonlijk dat daar de meeste nadruk op ligt en niet zozeer op de mening (van jou) dat de PVV plannen standaard niet uitgevoerd worden?Ik ben niets tegengekomen. Maar als jij nou eens de positieve laat zien, als een echte PVDA'er, dan houd ik me bij de objectieve, als een echte PVV'er.
Je kunt aandragen wat je wilt, als de raad het niet aanneemt dan gebeurt er niks. En standaard voeren de raden geen plannen van de PVV uit. Anders zouden ze wel in de raden zitten, want het is niet zo dat ze niet genoeg stemmen hadden.