zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:48

http://nos.nl/artikel/172351-spanje-mar ... n-uit.html
denk dat marokko zelf al een oplossing voor het probleem heeft aangedragen, ik zeg we ruilen, wij de christenen die uit naasten liefde zorgen voor kinderen met problemen, zij de marokkaanse probleem jongeren uit nederland, win win situatie!
En jameyskatje, ik denk dat je het moet omdraaien, de groei van de PVV heeft rechtstreeks te maken met de onwelwillend heid van de regering, die de mensen kost wat kost een vergaande integratie door de strot wil duwen. Mensen geven duidelijk aan dat niet zo te willen. En waarom willen ze dat niet? Niet omdat ze nu zulke fantastische ervaringen hebben met de aanhangers van het islamitische geloof. Nee, omdat ze in de grote steden belaagd worden door 14 tot 18 jarige snotneuzen die zich verschuilen achter hun geloof, en door hun ouders niet verantwoording geroepen worden. Omdat ze angst hebben, je zit toch net iets minder rustig in je vliegtuigstoeltje of treinstoeltje met een man of vrouw in vol islamitisch ornaat!
En dat is niet omdat je bang bent dat ze hun koffie kopje omstoten op je krantje! Het extremisme binnen jouw geloof heeft voor deze reactie gezorgd.
De slechte rotte appels in de mand. En zolang er steeds meer van die appels in de mand zitten, wordt het voor mensen steeds eenvoudiger de keuze te maken op de PVV te stemmen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:49

sarabande schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Wanneer mijn religie bedreigd zou worden dan zou ik me schamen voor de grote groep die het voor anderen verpest.
Dan zou ik blij zijn dat de mensen die het verpesten is aangepakt zouden worden , zodat ik niet meer op andermans daden aangekeken zou worden.

Normaal denkende mensen kijken iemand niet op de daden van een ander aan, wederom voel jij je verantwoordelijk voor Joran van der Sloot????

Als een deel van de arubaanse/peruaanse bevolking bang zou worden/zich zou ergeren omdat er zoveel types a la joran van der sloot rondlopen, de kranten er vol mee staan, op opsporing verzocht alleen nog maar gesproken wordt over 'blanke criminelen' (ipv lichtgetinte nederlanders) dan kan ik mij voorstellen dat een lid van die bevolkingsgroep merkt dat hij op de daden van een ander aangekeken wordt.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:50

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Dan zou ik blij zijn dat de mensen die het verpesten is aangepakt zouden worden , zodat ik niet meer op andermans daden aangekeken zou worden.

Dan zou je blij zijn dat je religie afgepakt wordt?

Vind ik overdreven, maar mocht ik vinden dat mijn religie afgepakt wordt, dan ga ik toch naar een land waar ik mijn religie zonder problemen kan uitvoeren?

Blijkbaar zorgt die religie bij erg veel mensen onrust, en worden er daden gepleegd 'uit naam van deze religie' .

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:51

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Dat is dan wel heel stom om geen propaganda te maken van een gelukt project. Dan vraag je om ellende als je toelaat dat een ander aan de haal gaat met zoveel kiezers terwijl je het wapen daartegen in handen hebt. Buiten dat zou ik wel eens willen weten welk project dat is dat zo goed gewerkt heeft? Volgens mij is dat namelijk op z'n minst een misverstand.
In welke gemeentes heeft de PVV zitting? Volgens mij zitten ze in zowel Den Haag als Almere in de oppositie, en dat is geen zitting hebben.

Kijk de meeste partijen werken aan iets en als dat gelukt is beginnen ze aan het volgende. Ze gaan zich niet op de borst slaan van kijk mij nou eens geweldig zijn, mensen die dat nodig hebben, hebben een laag zelfbeeld.
Opscheppers noemden we dat vroeger.

Bij ons noemen ze dat reclame maken.

sarabande schreef:
Gezien alle artikelen die je van jaren her googeld zal je, als je dat wilt, genoeg geslaagde projecten kunnen opduikelen, maar ik denk niet dat je daar naar op zoek bent.

Ze zitten in de gemeente in de oppositie en kunnen acties aandragen, ik heb nog niets van een werkzame actie gehoord, terwijl iedere scheet die een PVVer laat in het nieuws komt.

Ik ben niets tegengekomen. Maar als jij nou eens de positieve laat zien, als een echte PVDA'er, dan houd ik me bij de objectieve, als een echte PVV'er.

Je kunt aandragen wat je wilt, als de raad het niet aanneemt dan gebeurt er niks. En standaard voeren de raden geen plannen van de PVV uit. Anders zouden ze wel in de raden zitten, want het is niet zo dat ze niet genoeg stemmen hadden. ;-)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:51

Heino schreef:
Wat ik wil is dat je beseft dat de PVV idiote eisen aan Moslims wil stellen, die het hele probleem helemaal niet op lossen maar mogelijk juist verergeren.

Ja maar ik ben nou net allesbehalve degene aan wie je zoiets moet vragen want ik vind mezelf zo totaal geen afspiegeling van de gemiddelde Nederlander en de maatschappij.
Ik zie -en zeg- volgens mij zovaak dat de PVV niet echt over-all de beste oplossingen heeft.

Alleen sorry voor de linksstemmers, maar ik zie daar helemaal geen oplossingen komen- al jaren niet. Die demoniseren iedereen die ook maar waagt om iets onaardigs te zeggen.
Door dit soort idiote films op tv uit te zenden en nog wat van die idiote oplossingen help je ze ook niet, uiteindelijk.
Wat je dan wel moet stemmen - geen idee. Ik kan ook echt niemand stemadvies geven.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:55

sarabande schreef:
Kijk de meeste partijen werken aan iets en als dat gelukt is beginnen ze aan het volgende. Ze gaan zich niet op de borst slaan van kijk mij nou eens geweldig zijn, mensen die dat nodig hebben, hebben een laag zelfbeeld.
Opscheppers noemden we dat vroeger.

janesmith schreef:
Ik ben niets tegengekomen. Maar als jij nou eens de positieve laat zien, als een echte PVDA'er, dan houd ik me bij de objectieve, als een echte PVV'er.

Een voorbeeldje: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=266467

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:57

janesmith schreef:

Je kunt aandragen wat je wilt, als de raad het niet aanneemt dan gebeurt er niks. En standaard voeren de raden geen plannen van de PVV uit. Anders zouden ze wel in de raden zitten, want het is niet zo dat ze niet genoeg stemmen hadden. ;-)
Zou ook mee kunnen spelen dat de PVV wat moeite heeft om capabele mensen te vinden? Ik denk persoonlijk dat daar de meeste nadruk op ligt en niet zozeer op de mening (van jou) dat de PVV plannen standaard niet uitgevoerd worden?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:00

Heino schreef:
Hoe denk jij trouwens over het artikel dat Ptries aangehaald heeft: http://www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/f ... informatie

Ik vind het een lastig artikel. De delicten onder autochtone jongeren zijn voornamelijk 'voorwerk afsteken' en 'zwartrijden' en 'graffiti' en dan ook nog 'uitschelden om huidskleur' en 'slaan zonder verwondingen'
Eerlijk gezegd heb ik ook weleens toen ik 15 was brommer gereden (helaas meteen in de soep gereden :( )

De delicten die Marokkaanse jongeren plegen zijn van een hele andere orde naar mijn idee.
Behalve 'uitschelden om huidskleur' ik heb Marokkanen daar helaas regelmatig op betrapt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:02

Rebeccatjuh schreef:
Vind ik overdreven, maar mocht ik vinden dat mijn religie afgepakt wordt, dan ga ik toch naar een land waar ik mijn religie zonder problemen kan uitvoeren?

Overdreven? Geen moskee's er meer bij, geen Koranlessen op school, Koran verbod... Nee je bent echt vrij om je godsdienst uit te oefenen als het aan de PVV ligt..
Dus jij verlaat alles en iedereen die je lief is, omdat er een aantal knakkers zijn die jou als bedreiging zien?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:04

Nicolletje schreef:
Randalinapony, ik loop al meer dan 30 jaar (ja erg he :\ ) mee op deze wereld.
Meer dan 15 jaar geleden stonden wij in ons dorp tot ver buiten de dorpsgrenzen bekend om onze probleemmarokanen en de politie die op een afstandje stond te :evaw:

Toch hebben wij er een positieve draai aan gegeven, op een idioot na is er hier niemand die moslims onaardig behandeld, zoals ik zei ze zitten zelfs in de gemeenteraad.
Waarom is dat landelijk niet gelukt??
Meer dan 15 jaar geleden waren deze problemen er ook al maar je mocht toen niets zeggen of je was 'racist'.
Ik ben een tijdje weggeweest maar volgens mij heeft hier de marokkaanse bevolking zelf ook een handje meegeholpen aan het oplossen ervan.
(oudere broers verheerlijkten het stelen en geweld niet, dat soort dingen)

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar hoe dat bij jullie is opgelost dan, van zulke dingen kunnen we leren.

Ik denk trouwens dat we hier in Nederland gewoon te laat met integratie begonnen zijn, we dachten immers dat die mensen allemaal terug naar eigen land zouden gaan in den beginne. Alleen gingen ze niet.

Dat 'links' traditioneel voor deze mensen opkwam vind ik ook niet zo verwonderlijk overigens, want het ging immers om arbeiders, van oudsher de groep waaraan deze partijen een stem gaven.

Maar goed, ik merk dat er nog steeds twee dingen door elkaar lopen: de overlast door groepen jongeren uit de onderste sociale laag en daar zitten veel Marokkanen bij, en de extremistische tendens in de Islam.

Beide zijn verschillende problemen die heel andere oplossingen nodig hebben, ook al is er soms een overlap als oproerimams deze K*tmarokkaantjes voor hun zaak weten te winnen.

Dat zou ze waarschijnlijk al een heel stuk minder makkelijk afgaan als deze jongens hun gevoel dat ze niets te verliezen hebben kwijtraken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:04

Nicolletje schreef:
De delicten die Marokkaanse jongeren plegen zijn van een hele andere orde naar mijn idee.
Behalve 'uitschelden om huidskleur' ik heb Marokkanen daar helaas regelmatig op betrapt.

Dat denk ik ook, ik denk ook niet dat SES de enige factor van invloed is
Maar ik denk wel dat het verstandiger is om die lage SES aan te pakken (door oa gelijke kansen voor iedereen en meer maatregelen die niet zozeer met immigratie te maken hebben maar met Nederland an sich, denk aan meer sociale huurwoningen, aantrekkelijker maken om te werken ipv uitkering etc.) dan de Islam te verketteren.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:05

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Zie je wel!
Ook jij vindt dat je de hele groep over één kam mag scheren door de daden of uitspraken van een enkeling! +:)+
Deze quote gaat nog vaak terugkeren, dat weet ik zeker. _O-

Jammer dat je niet kan lezen en de boel totaal omkeerd. Want dat is nu net de kern van het probleem, een hele groep aanspreken op de daden van een enkeling.

Zoals je weet is het niet toegestaan quotes uit hun verband gerukt te pas en te onpas gebruiken, ik herinner je er maar even aan voor je eigen bestwil

Je uitspraak liet aan duidelijkheid niets te wensen over en die regel over quotes die niet uit het verband getrokken mogen worden, die heb je waarschijnlijk zelf gemaakt want ik heb zojuist even de regels daarop nagelezen en kan niets daarover vinden. Heb je een bron misschien?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:05

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Overdreven? Geen moskee's er meer bij, geen Koranlessen op school, Koran verbod... Nee je bent echt vrij om je godsdienst uit te oefenen als het aan de PVV ligt..
Dus jij verlaat alles en iedereen die je lief is, omdat er een aantal knakkers zijn die jou als bedreiging zien?

Ik hoor toch meer misdaden uit de naam van Allah, dan uit de naam van God/Boeddha/whatever.
Raar...

Maargoed, Nederland is discrimerend, is rascistisch want benoemen welke bevolkingsgroepen voor problemen zorgen is not done.
Ik denk dat de media de pik op ze heeft! Want ze doen echt, echt, echt niets fout?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:08

sarabande schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Wanneer mijn religie bedreigd zou worden dan zou ik me schamen voor de grote groep die het voor anderen verpest.

Normaal denkende mensen kijken iemand niet op de daden van een ander aan, wederom voel jij je verantwoordelijk voor Joran van der Sloot????

Terwijl jij wel vindt dat alle PVV'ers racistisch zijn door de uitspraak van één persoon. Wat klopt hier niet?

sarabande schreef:
Nicolletje schreef:
Ik geloof niet dat er maar 1 Marokkaan is die nog nooit in Marokko is geweest.
Maar dan nog als zij in Nederland zijn geboren, waarom gedragen ze zich dan niet alsof Nederland hun thuisland is.
Bevuil je eigen nest niet! Maar wat is dan hun nest?

Ze ...hun...en dan nog roepen dat PVVers niet racistisch zijn :?

Nic

Heino schreef:
Dan zou je blij zijn dat je religie afgepakt wordt?

Ik denk trouwens dat bijna niemand in Nederland echt wil dat iemand zijn religie afgepakt wordt.

Maar het aan banden leggen van elke religie lijkt me niet heel verkeerd willen we verder gaan.
De kerken die er nu in Nederland staan, zijn in mijn ogen eerder ook een leuk stuk historie en cultuur en mooie gebouwen en ik vind dat die behouden moeten worden, net als de synagoge bij het Waterlooplein.

Als geloofsfanatici ineens allemaal van die lelijke plastic moderne kerkgebouwen gaan neerzetten, zit ik daar ook niet op te wachten, net als die opzichtige moskeeën. Maar ook lelijke kantoorgebouwen.

RoodZonnetje

Rebeccatjuh schreef:
Ik hoor toch meer misdaden uit de naam van Allah, dan uit de naam van God/Boeddha/whatever.
Raar...

Maargoed, Nederland is discrimerend, is rascistisch want benoemen welke bevolkingsgroepen voor problemen zorgen is not done.
Ik denk dat de media de pik op ze heeft! Want ze doen echt, echt, echt niets fout?

Hoor ik dat niet dan?
En ontken ik problemen? Nee!

Dus nogmaals:

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:09

Nicolletje schreef:
Ik denk trouwens dat bijna niemand in Nederland echt wil dat iemand zijn religie afgepakt wordt.

Maar het aan banden leggen van elke religie lijkt me niet heel verkeerd willen we verder gaan.

Maar waarom dan wel andermans religie afpakken als je weet wat een religie voor iemand kan betekenen?
En alle religies aan banden leggen ben ik absolute voorstander van, maar dan wel álle!

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:12

Heino schreef:

Citaat:
Maar waarom dan wel andermans religie afpakken als je weet wat een religie voor iemand kan betekenen?
En alle religies aan banden leggen ben ik absolute voorstander van, maar dan wel álle!

Zijn we het in dit geval met elkaar eens.

Maar nogmaals; ik hoor nauwelijks daden uit naam van God of een ander.. is dan niet de Islam de godsdienst die als eerst gematigd moet worden?
Laatst bijgewerkt door Rebeccatjuh op 16-07-10 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:13

Rebeccatjuh schreef:
Maar nogmaals; ik hoor nauwelijks daden uit naam van God of een ander.. is dan niet de Islam de godsdienst die als eerst gematigd moet worden?

Waarom niet allen tegelijk? Lijkt me wel zo duidelijk
En nogmaals, ben benieuwd naar je antwoorden :)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:16

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Waarom niet allen tegelijk? Lijkt me wel zo duidelijk
En nogmaals, ben benieuwd naar je antwoorden :)

Alleen tegelijk heeft ook mijn voorkeur, maar de Islam past wel het minst in onze westerse cultuur.

Als mijn religie (ik geloof overigens niet) zoveel schade in een land zou aanrichten, en ik besluit mijn religie toch aan te blijven hangen, dan zou ik ervoor kiezen dat te doen in een land waar dat gewenst is.
Dus ja, dan zou ik wegtrekken.

Als ik in een land uit het midden oosten kom, en er is geen animo voor een christelijke school, tsja dan zouden mijn kinderen ook naar een islamitische of openbare school gaan.
Mocht ik mijn kinderen toch op een christelijke school willen hebben, dan zou ik moeten verhuizen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:17

randalinpony schreef:
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar hoe dat bij jullie is opgelost dan, van zulke dingen kunnen we leren.

Zoals ik zei ben ik ook een tijdje weggeweest, ik zou het hier aan wat Marokkaanse jongens kunnen vragen.
Maar een deel ervan stond al in dat artikeltje.
Er is in Mijdrecht in plaats van een 'opzichtige' moskee, een sociaal cultureel centrum gebouwd (klinkt ook al meteen leuker) zonder opvallende torens of minaretten of oproepen tot gebed.
Ook Nederlanders (niet-moslims) zijn hierbij betrokken.

Daarnaast denk ik dat menig crimineel van toen zijn of haar broertje tot de orde heeft geroepen.
Ook zijn er bij ons niet echt 'turkenwijken' o.i.d. sterker nog waar ik woon (een 'volkswijk') is voor veel Mijdrechtse Marokkanen te min!
Ze vinden dat ze dan hun eigen vooroordeel bevestigen door in een sociale wijk te gaan wonen (heb ik weleens gehoord)

De gemeente heeft helaas in het dorp zelf wel camera's moeten hangen wegens overlastjongeren. Ook is er een soort coffeshop hier, gereguleerd vanuit de gemeente en een soort 'jongerencentrum'.

Jongeren in het algemeen hadden vroeger erg het idee dat er niks gedaan werd voor hun (ik was ook zo'n jongere) en dat wij aan ons lot over werden gelaten. Maar als we dan op straat hingen omdat we ook niet thuis wilden zitten, kwam de politie met honden ons wegjagen.
Dat was niet echt een positieve benadering vond ik.

Tegenwoordig zijn er feesten, is er een discotheek en zijn er cafés en kroegjes waar ook naar mijn weten geen 'raar deurbeleid' is.
Iedereen zit hier nu ook door elkaar, zwart, wit, groen, enz.

Ik ben er inmiddels een beetje uit, uit dat hangjongeregedoe (beetje oud voor) dus ik denk dat dat een deel van de oplossingen is.
Laatst bijgewerkt door Nic op 16-07-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:20

janesmith schreef:
Terwijl jij wel vindt dat alle PVV'ers racistisch zijn door de uitspraak van één persoon. Wat klopt hier niet?

sarabande schreef:

Ze ...hun...en dan nog roepen dat PVVers niet racistisch zijn :?

Volgens mij staat er niet alle.

Overigens een beetje goedkoop om dat overal bij te halen, en ook niet slim. Het legt de nadruk op jouw manier van denken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:26

Heino schreef:
aantrekkelijker maken om te werken ipv uitkering etc.)

Het is een schandalig beleid dat we hier voeren. Maar toch, ik ben niet de enige Nederlander die dat zal zeggen. Ik ben ook weleens mijn baan kwijtgeraakt.
En bij het UWV aan moeten kloppen. Alleen als ik dan thuiskwam en mijn Turkse buurman zei: "Werken?? Je bent gek je krijgt hier gewoon zo geld!"
En als ik dan zei, nou wat raar, ik moet me echt in allerlei bochten wringen (ze vonden omdat ik mijn vaste baan had opgezegd en daarna na 3 maanden mijn nieuwe baan kwijt was - verwijtbaar en geen recht op een uitkering) wat zeg jij dan, buurman?
"Ik? Ik beetje zielig pijn in rug auw auw auw niet werken"

Als het het allereerste verhaal was geweest zou ik denken nou jij hebt geluk gehad. Maar avonden lang heb ik zitten praten over de misstanden in Nederland en de Marokkaanse of Turkse mensen zeiden alleen maar: "Nederland wil het geld weggeven aan ons, dus wij zorgen dat we het krijgen"

janesmith

Ann schreef:
janesmith schreef:

Zou ook mee kunnen spelen dat de PVV wat moeite heeft om capabele mensen te vinden? Ik denk persoonlijk dat daar de meeste nadruk op ligt en niet zozeer op de mening (van jou) dat de PVV plannen standaard niet uitgevoerd worden?

Dat ze geen capabele mensen hebben is weer een mening van jou.

Buiten dat zijn het die "capabele" mensen van de PVDA, CDA en CU die verantwoordelijk zijn voor de rotzooi waar we nu in zitten. _O-
Als ze echt capabel geweest waren zou het kabinet niet gevallen zijn en zouden we nu niet zo'n verdeelde politiek hebben.

Nic

Oja begrijp me niet verkeerd, die zogenaamde 'Tokkies' 'arm' houden ben ik ook op tegen!