Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:48

hoop nog steeds op een coalitie met pvv erin :)
Maar vind zoiezo de vvd ook goed dus ben benieuwt wat hun gaan betekenen!

Hierboven hebben in elk geval wel de meeste mensen vvd/pvv/cda gestemt *D

janesmith

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:56

@Shilady

De kansen zijn enorm toegenomen op zo'n kabinet.
Wilders zal zijn punten wat betreft de kopvoddentaks, Koranverbod en vrijheid van religie laten vallen (omdat deze helemaal niet belangrijk zijn voor het beleid dat echt nodig is) en dan zal de CDA zijn bezwaren laten varen. Vervolgens zal Wilders wel zijn zin krijgen op het gebied van de bestrijding van de Islamisering en het Marokkaanse straattuig. Want dat is een punt waar ook de VVD zich in zal vinden.
Wat een geweldig signaal zou dat zijn naar de rest van Europa en de wereld.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:03

Als we toch gaan voorspellen:
Wanneer de PVV en VVD (met wie dan ook ernaast) in het kabinet terechtkomen, zal dat kabinet binnen de kortste keren weer vallen. En we hebben gezien wat een val van een kabinet de laatste keer de grootste partij opgeleverd heeft. Juist, een hele berg ontevreden en weglopende kiezers. Waardoor het de volgende keer nóg verdeelder is met de verkiezingen. Moeten we daar nu echt blij mee zijn?

Oh, en waarom hoor ik nu geen mensen over het feit dat nu aan de net-niet-grootste partij voorbij gegaan wordt? Ik vind het heel knap dat een partij (de PvdA dus) die net uit een vorig kabinet is nog steeds zo ontzettend veel stemmen gekregen heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:06

Dat zijn de vaste klanten Heino, diegenen die de meeste voordeel bij die partij hebben. Daarom vallen er ook arabische verkiezingsfolders in je brievenbus.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:09

Ja idd jane maarja tis afwachten spannend :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:10

Heino schreef:
Als we toch gaan voorspellen:
Wanneer de PVV en VVD (met wie dan ook ernaast) in het kabinet terechtkomen, zal dat kabinet binnen de kortste keren weer vallen. En we hebben gezien wat een val van een kabinet de laatste keer de grootste partij opgeleverd heeft. Juist, een hele berg ontevreden en weglopende kiezers. Waardoor het de volgende keer nóg verdeelder is met de verkiezingen. Moeten we daar nu echt blij mee zijn?

Oh, en waarom hoor ik nu geen mensen over het feit dat nu aan de net-niet-grootste partij voorbij gegaan wordt? Ik vind het heel knap dat een partij (de PvdA dus) die net uit een vorig kabinet is nog steeds zo ontzettend veel stemmen gekregen heeft :)

Precies

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:11

Cohen wil geen middenkabinet ,en een paars + coalitie blijkt niet te werken.
Er is nergens aan Cohen voorbijgegaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:12

Volgens een democratie moeten we iets met de grootste partijen doen. Dat zijn toch nog altijd de VVD en de PvdA. Dus die zouden er wat mij betreft sowieso in moeten. Dat ze dat zelf niet willen vind ik een kwalijke zaak.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:14

Heino schreef:
Volgens een democratie moeten we iets met de grootste partijen doen. Dat zijn toch nog altijd de VVD en de PvdA. Dus die zouden er wat mij betreft sowieso in moeten. Dat ze dat zelf niet willen vind ik een kwalijke zaak.

Dan zijn we het wat dat betreft eens; zou het liefst een coalitie van de 3 grootste partijen zien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:18

janesmith schreef:
Er is op dit hele forum maar één persoon geweest die heel duidelijk de gang van zaken juist voorspeld heeft, en dat ben ik.

Je hebt ook voortdurend gezegd dat je niet wilt dat Wilders mee gaat regeren. Als VVD en CDA zo moedig zijn om hun kop in de strop te hangen zou dat een zegen voor het land zijn en zijn we snel van Wilders af. Het rare is dat je dat ook heel goed weet en nu opeens loopt te juichen, onderschat Lubbers niet, die heeft een bloedhekel aan alles wat Wilders uitdraagt en doet dit niet voor niets.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:23

Heino schreef:

Het is wel logisch omdat ze zo mijlenver uit elkaar staan. Een van beide partijen zou een zeer ontevreden achterban krijgen. In het slechtste geval zelfs beide partijen. Daar profiteren SP en PVV dan van.
De PVDA wil precies de groep ontzien die de VVD wil belasten, en andersom. Die 2 kunnen nooit samen zoals hun programmapunten nu zijn.
Verhagen smeekt zowat nu aan Cohen om in zo'n middenkabinet te stappen want die ziet de bui al hangen. Rechts wordt onontkoombaar. Als VVD,PVV en CDA om tafel gaan, dan zal het CDA de schuld gaan krijgen van VVD en PVV als het mislukt. Wilders zal genoeg inslikken om Rutte aan zijn kant te krijgen. Vergeet niet dat juist het kernpunt, Immigratie en alles wat daar mee samenhangt, ook helemaal in het straatje van de VVD past. Die 2 zijn daar ninnen de kortste keren uit, als de PVV dan wat zaken als kopvoddentaks, geloofsvrijheid en koranverbod laat vallen, dan kan het CDA daar nooit meer zonder kleerscheuren onderuit.

Sarabande schreef:
Je hebt ook voortdurend gezegd dat je niet wilt dat Wilders mee gaat regeren. Als VVD en CDA zo moedig zijn om hun kop in de strop te hangen zou dat een zegen voor het land zijn en zijn we snel van Wilders af. Het rare is dat je dat ook heel goed weet en nu opeens loopt te juichen, onderschat Lubbers niet, die heeft een bloedhekel aan alles wat Wilders uitdraagt en doet dit niet voor niets.

Laat dan één ding gelijk duidelijk zijn. Het liefst heb ik nog steeds dat de PVV buiten een regering blijft. Dan hebben we daar in ieder geval geen misverstand meer over. Lubbers kan geen kant op omdat Rutte heel hard heeft gezegd nergens meer aan mee te willen werken als niet serieus naar een rechts kabinet gekeken wordt. Zodra zitten die 3 om tafel, dan is de kans 99% dat dat kabinet er ook gaat komen. VVD en PVV lijken veel meer op elkaar op de belangrijke punten dan links leuk vindt. Helaas, pindakaas. Lubbers en Beatrix hebben vette pech...het volk gaat sterker blijken te zijn dan hen. Door deze ontwikkelingen zal een eind aan een tijdperk komen en een nieuwe politiek aanbreken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:50

Het blijven herhalen dat Rutte dat zegt klinkt nogal naïef.

Gezien de peilingen en zijn rommelende achterban kan hij moeilijk zeggen dat hij niet met Wilders in een regering wil, dat zou politieke zelfmoord zijn
Ze zullen wel op gedogen aansturen, vooral omdat de PVV helemaal geen mensen heeft om de ministersposten te bemannen.

Het wordt zo wie zo een wankele kast

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:15

En dat wankele kunnen we nu juist niet gebruiken!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:22

Teddy321 schreef:
En dat wankele kunnen we nu juist niet gebruiken!!

Nou het lijkt me duidelijk dat er geregeerd moet worden en dat betekent dat dat eindeloze gezeur over allochtonen eens opzij gezet moet worden. Een van de onderdelen waar paars het ook snel over eens was, hetgeen betekent dat de VVD punten op dat gebied kiezers kretologie was.
Voor CDA en VVD zijn dat geen hoofdpunten, er moet wat aan de crisis, gedaan worden er moeten besluiten genomen en wetten uitgevoerd worden op economisch en sociaal gebied.

Dat willen alle partijen behalve Wilders die alleen maar loopt te blaten over de Islam en een hele grote groep mensen zo bang gemaakt heeft dat die echt denken dat hun bestaan daardoor wordt bedreigt.

Niets doen aan het milieu, de kennis en de zorg zijn veel grotere bedreigingen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:27

Wel zielig voor de V.V.D. dat ze net in een tijd als deze de grootste partij zijn geworden. Er valt geen eer te behalen voor de partijen die zitting gaan nemen in een toekomstig kabinet. Ze zullen alleen schade op gaan lopen door het huidige economische en politieke klimaat. Volgens mij is het beste voor Nederland om een regering van V.V.D., P.V.D.A. en C.D.A. te krijgen. Die voldoen het meest aan de meerderheid van de wil van de kiezers. Indien nodig zelfs aangevuld met D66.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:31

sarabande schreef:
Niets doen aan het milieu, de kennis en de zorg zijn veel grotere bedreigingen.

Dan zit je bij de V.V.D. niet goed daar die de mening zijn toegedaan dat het milieuprobleem niet bestaat aangezien zij dat zien als een natuurverschijnsel waar de mens geen invloed op heeft, en op het gebied van scholing en zorg willen ze drastisch bezuinigen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:43

jantergouw schreef:
Wel zielig voor de V.V.D. dat ze net in een tijd als deze de grootste partij zijn geworden. Er valt geen eer te behalen voor de partijen die zitting gaan nemen in een toekomstig kabinet. Ze zullen alleen schade op gaan lopen door het huidige economische en politieke klimaat. Volgens mij is het beste voor Nederland om een regering van V.V.D., P.V.D.A. en C.D.A. te krijgen. Die voldoen het meest aan de meerderheid van de wil van de kiezers. Indien nodig zelfs aangevuld met D66.

Maar niet aan de wil van HET volk, toch. Die blijven roepen dat de PVV gehoord moet worden en dat gebeurt nu. Hele goede zaak.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:05

Ik heb mijn hoop op het C.D.A. gevestigd. Als die bij hun standpunt blijven dan komt het helemaal goed. Zoals ik Verhagen hoor, dan komt er geen rechts kabinet. Voor Nederland is een oranjekabinet echt het beste.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:02

ik ben blij dat er weer opties zijn voor de PVV.
Je kan aan hun ook niet voorbij gaan ze zijn niet voor niks groter geworden, er zijn genoeg mensen die daarop gestemd hebben.
ik zie het wel goed komen en ik denk dat wilders een goede kans maakt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:06

Moniek schreef:
Je kan aan hun ook niet voorbij gaan ze zijn niet voor niks groter geworden, er zijn genoeg mensen die daarop gestemd hebben.

Mag ik vragen wat voor goeds je van Wilders verwacht buiten zijn Islam punten????

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:18

Moniek schreef:

Dat denk ik ook. Liever nog zou ik gezien hebben dat hij als grootste in een regering plaats zou nemen, maar desondanks zou het voor Nederland ook nu al een zegen zijn als Wilders aan de macht kwam. De boodschap die daar van uit gaat is onbetaalbaar. Ik voorspel dat in Europa nu meer gelijkwaardige partijen zeggenschap gaan krijgen in de regeringen. Als er één schaap over de dam is, volgen er meer. Al die andere partijen met hun mooie ideeën en programma's hebben in ieder geval al bewezen dat ze er niks van terecht brengen. laat nu de PVV maar eens proberen het tij van de islamisering in Nederland te keren en de man en vrouw in de straat weer een veiliger gevoel te geven door dat Marokkaans tuig, dat de boel terroriseert met hun haat, criminaliteit en geweld, knalhard aan te pakken en waar mogelijk het land uit te zetten.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:24

Probeer eens niet te generaliseren en te spreken van "tuig aanpakken" zonder dat daar een afkomst/geloof aan vast hangt. Tuig is tuig, ongeacht achtergrond. Want geloof het of niet, er is ook Nederlands tuig, moeten die niet worden aangepakt dan?

En dat dat voor Nederland een zegen is, dat beleef jij zo, en andere PVV stemmers, maar heel veel -meerderheid- mensen niet, dus kun je dat niet als een feit uitspreken, al droom je er ontzettend van :)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:34

sarabande schreef:
Moniek schreef:

Mag ik vragen wat voor goeds je van Wilders verwacht buiten zijn Islam punten????

Minimumstraffen voor dierenbeulen, en bij zwaar misdrijf levenslang een verbod om dieren te houden.
Bij dierenmishandeling wil de partij ingrijpen door, net als in de Verenigde Staten, een noodnummer in het leven te roepen waar dierenmishandeling direct gemeld kan worden. Het nummer zou dan 113 moeten zijn.
Dierenrechten moeten worden vastgelegd in de Grondwet.
Langzame afbouw Nederlandse bio-industrie, de partij heeft verschillende moties gesteund/ingebracht om de leefomstandigheden voor dieren in de bio-industrie minder zwaar te maken. Een voorbeeld hiervan is het maximum aantal transporturen voor vee te verminderen.

Invoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-president[29]
Afschaffen Eerste Kamer[30]
Het aantal leden Tweede Kamer van 150 naar 100 terugbrengen[31]
De partij wil een opheffing van het onderscheid tussen hard- en softdrugs, en het gedoogbeleid t.a.v. coffee- en growshops vernietigen.[32]

ik dacht plaats het even zo is wel makkelijker
er zijn nog meer punten hoor maar dan krijg ik een enorme lijst

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:41

CtjeLief schreef:
Probeer eens niet te generaliseren en te spreken van "tuig aanpakken" zonder dat daar een afkomst/geloof aan vast hangt. Tuig is tuig, ongeacht achtergrond. Want geloof het of niet, er is ook Nederlands tuig, moeten die niet worden aangepakt dan?

En dat dat voor Nederland een zegen is, dat beleef jij zo, en andere PVV stemmers, maar heel veel -meerderheid- mensen niet, dus kun je dat niet als een feit uitspreken, al droom je er ontzettend van :)

Zelfs al zou er geen meerderheid voor zijn, wat ik ten zeerste betwijfel, dan nog maakt dat niets uit. Als het maar gebeurt.
Het tuig dat Wilders aan moet pakken is nu eenmaal Marokkaans tuig, daar kan ik ook niets aan doen. Het is in Nederland de enige groep die hele wijken terroriseert en zich als grote groep afzet tegen de Nederlandse maatschappij. Bovendien zijn het die Marokkaanse straatterroristen die daadwerkelijk hun paspoort ontnomen kan worden en teruggestuurd kunnen worden. Dat kan met Nederlanders zonder dubbel paspoort niet. Die moeten op een andere manier gestraft worden. Ik verwacht dat de angst er goed in zal gaan komen bij die gasten, want de wetenschap dat ze terug naar Marokko gestuurd kunnen worden is een nachtmerrie voor ze. Precies het soort beleid dat de andere partijen al die tijd niet uitgevoerd hebben. Als zij dat gedaan hadden, zou het niet zo de spuigaten uitgelopen zijn en zou bovendien een partij als de PVV geen vruchtbare grond gehad hebben om op te bloeien. Je hebt eerst de grond (die ontspoorde Marokkanen) dan het zaadje (de daden die ze plegen. Homohaat, jodenhaat, tasjesroof, geweld en bedreiging etc) en dan pas de bloem (de PVV). Zonder grond en zaadje, geen bloem.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:43

Voor de dieren is er al een aparte partij daar hoef je niet extra op Wilders te stemmen. Gekozen burgemeester en MP, ik zie het in Amerika en België hoeveel invloed het bedrijfsleven dan in de, vooral plaatselijke politiek krijgt. Was een punt van D66 en die hebben dat er ook nooit doorheen kunnen krijgen.
Afschaffen eerste kamer, is onzin tegenover het geld dat het kost staat het feit dat wetten nog eens zorgvuldig bekeken worden.

Koffieshops wordt al aan gewerkt, terugdringen van 150 naar 100 kamerleden zou nog meer druk op die leden leggen.

Het lijken me stuk voor stuk geen punten waar je nu een partij voor nodig hebt die een groep van de bevolking uitsluit en hun gebedsboek wil verbieden.
Hoe denk je daar over???