wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:45

Er zijn altijd wel mensen die spijt hebben van het stemmen of dit nu op de PVV of PVDA is. Dat is denk ik meer slecht voorbereiden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:45

faye schreef:
Ik denk dat de VVD het hoogste percentage hoog opgeleide stemmers heeft ;)

Niet iedereen die veel verdient is hoog opgeleid, maar stel de vraag eens aan Maurice??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:46

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er binnen de VVD ook nogal wat verdeeldheid is over hoe nu verder te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:47

sarabande schreef:
faye schreef:
Ik denk dat de VVD het hoogste percentage hoog opgeleide stemmers heeft ;)

Niet iedereen die veel verdient is hoog opgeleid, maar stel de vraag eens aan Maurice??

Wat denk je zelf? Denk je dat een vuilnisman VVD zal stemmen?

CtjeLief

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:48

Faye.. Even beter lezen ;) Ze zegt iets heel anders

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:49

Het is alleen zo jammer dat de gemiddelde PVV-stemmer nu al is uitgemaakt voor racist, dom, kortzichtig, kan niet lezen, kan al helemaal niet bewust stemmen en nu ook grotendeels onderontwikkeld. Wie is er dan kortzichtig denk ik dan...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:50

faye schreef:
Denk je dat een vuilnisman VVD zal stemmen?

Waarom niet?

Anoniem

De laag opgeleide mensen met veel geld zijn er niet bij bosjes. Lijkt me heel logisch. Ik kan lezen hoor, ik stem VVD :D (geintje)

sarabande

Rock schreef:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er binnen de VVD ook nogal wat verdeeldheid is over hoe nu verder te gaan.

Dat lijkt me niet zon geheim, maar gewoon optellen van de mogelijkheden.
Ik denk niet dat Rutte, als hij meteen in het diepe gegooid wordt met de PVV dat lang volhoud. Dan is er meer nodig dan wat populair debatteren. En vergeet een ding niet Wilders is heel lang VVD kamerlid geweest dus kent die club van haver tot gort en hij hoeft niet te doen wat zijn fractie of bestuur zegt, hij kan overal direct op reageren, dat maakt het voor de andere partij wel heel moeilijk.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:52

CtjeLief schreef:
@ somebitch: Waarom niet? Wie weet komen er over een tijdje wel weer nieuwe verkiezingen, of niet, maar er is toch altijd ruimte voor discussie? Er zijn nu ook al een hoop mensen die spijt hebben dat ze PVV hebben gestemd, nadat die zonder blikken of blozen per direct zn (oh zo belangrijke) breekpunt liet vallen... Ook hier in dit topic hebben we iemand kunnen wijzen op een feit wat ze zelf niet doorhad.. dus lijkt me altijd nuttig elkaar scherp te houden.. :)

Waar basseer je dat op?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:53

mylittlejoy schreef:
Het is alleen zo jammer dat de gemiddelde PVV-stemmer nu al is uitgemaakt voor racist, dom, kortzichtig, kan niet lezen, kan al helemaal niet bewust stemmen en nu ook grotendeels onderontwikkeld. Wie is er dan kortzichtig denk ik dan...

Als jij laagopgeleid onderontwikkeld vind, ik ben het daar niet mee eens.
Er zullen vast mensen zijn die zich verdiept hebben in Wilders en nog op hem stemmen, eigenlijk vind ik dat nog erger dan dat ze het hele programma niet gelezen hebben. Wilders gaat niks bereiken, hij blaat alleen maar. Dat zie je ook al aan het feit dat 'ie nou ineens zijn breekpunt heeft laten vallen.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:54

sarabande schreef:
O Kim er is ook ouderenzwemmen :D

Ja en gehandicaptenzwemmen, en naaktzwemmen, en zelfs hondenzwemmen... ;) Ik, persoonlijk, heb er totaal geen moeite mee om een beetje rekening te houden met andere mensen. Dat een groep vrouwen het vanwege hun geloof echt niet zit zitten om gemengd te zwemmen, dat respecteer ik. Kortom, een zwemuurtje voor onze gelovige medemens zie ik niet als 'verislami(ti?)sering, kom nou...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:54

geluiden om me heen, media, voor een hoop mensen gaf dat breekpunt juist de doorslag om pvv te stemmen, en als dat binnen 3 seconden losgelaten wordt.. tja...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:56

mylittlejoy schreef:

Inderdaad. We hebben in nederland een democratie. En ik zou wel eens willen zien hoeveel lager opgeleiden er op SP & PvdA stemmen. Ik denk dat veel grote partijen gewoon het vertrouwen verloren hebben. Een partijprogramma hebben is een ding, het laten lezen door de kiezers een tweede. Het nog eens begrijpen is een derde en of het ook gaat uitgevoerd worden is een vierde.

In feite gaat het de kiezers vooral om het feit hoe de uitvoering is, en veel mensen zijn nogal geschokt over de uitvoering van de PvdA. Of de PVV de oplossing heeft? Ach... Zo simpel is het echt niet, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hopen dat het lukt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:58

CtjeLief schreef:
geluiden om me heen, media

Media gaf gisteren al aan dat er gepeild was dat 3/4 deel van de PVV kiezers geen probleem had met het laten vallen van het breekpunt waarvan hij een paar uur daarvoor nog gezegd had dat hij dat niet zou laten vallen.
Bewijst eens te meer dat er veel meer mensen dan bij andere partijen op de PVV gestemd hebben omdat ze geloven dat hij een soort heiland is die hun dromen over deze maatschappij zal waarmaken.

Probleempje is natuurlijk wel dat ieders droom anders is, daarom laat hem maar gewoon even regeren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:59

alle partijen moeten toch water bij de wijn doen Sarabande?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:01

Fiffill schreef:
mylittlejoy schreef:

Als jij laagopgeleid onderontwikkeld vind, ik ben het daar niet mee eens.
Er zullen vast mensen zijn die zich verdiept hebben in Wilders en nog op hem stemmen, eigenlijk vind ik dat nog erger dan dat ze het hele programma niet gelezen hebben. Wilders gaat niks bereiken, hij blaat alleen maar. Dat zie je ook al aan het feit dat 'ie nou ineens zijn breekpunt heeft laten vallen.

Ik mis het stukje "denk ik", dit niet iets feitelijk, het is nergens bekend. Ik heb namelijk een andere mening. Zomaar een breekpunt laten vallen.. Kort door de bocht gezegt. Daar heeft hij waarschijnlijk dondersgoed over nagedacht. Feit is dat hij er niet om heen draait maar gewoon ja of nee zegt dus dat het nu inderdaad geen breekpunt meer is. Maar.. wat moet hij dan? Vasthouden aan dat punt en geen kans hebben om in het kabinet te komen of, dat punt laten varen en nog kans hebben op een plaats in het kabinet en dan meer kans op de doorvoering van andere punten. Terugkomen op AOW leeftijd kan altijd nog :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:02

Nou, dan zet je er denk ik bij. Prima, maar ik vind het gewoon vreemd dat hij nu ineens dat punt laat vallen... zoals zoveel dingen van hem waar hij nooit meer op terugkomt. Hij roept iets, dat vinden mensen schokkend, het wordt niet goed ontvangen en je hoort er daarna weinig meer over van meneer Wilders. Ik vind dat hij soms even beter moet nadenken voordat hij wat zegt...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:03

joostvangestel schreef:
In feite gaat het de kiezers vooral om het feit hoe de uitvoering is, en veel mensen zijn nogal geschokt over de uitvoering van de PvdA. Of de PVV de oplossing heeft? Ach... Zo simpel is het echt niet, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hopen dat het lukt.

Joost dan mag je mij uitleggen waarom de PVDA, nog voor Cohen in beeld kwam, in de peiling steeg toen de PVDA ministers het kabinet verlieten. Dat wijst niet echt op geschokt zijn, in tegendeel.
Wouter heeft zich 3 jaar lang laten koeioneren door een stel leugenachtige achterbakse CDA ers en die hebben daar nu ook duidelijk voor op hen falie gekregen. Daar tussen door heeft Wouter ook zijn vak nog goed gedaan, zo goed dat Jord Kelder zijn vriend Rutte aanraadde om wat voor kabinet er ook zou komen hem in deze tijd als minister van financiën te vragen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:04

prima maar dan had ie dat vooraf moeten melden.. hij riep dat als ie zn breekpunt zou laten vallen , hij kiezersbedrog zou plegen en daar zou men ab-so-luut niet bang voor moeten zijn... tegendeel is gebleken..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:06

KiWiKo schreef:

Heb je dat Wilders de afgelopen jaren ooit zien doen. Heb je hem bijvoorbeeld de rechtbank uit zien komen een paar maanden geleden waar hij meteen loos ging over de rechter, de aanklager en wie dan ook. Hij kan niet tegen zijn verlies hij kan niet tegen kritiek, nou dan heb je geen lange levensduur als minister en zeker hij niet want hij heeft op erg veel tenen gestaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:08

huh..... dus als hij bij zijn standpunt blijft is het niet goed, dan is hij te start.......... en doet hij een compromis sluiten is het ook niet goed, dan waait hij met alle winden mee??? Wat verwacht je van die man?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:11

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Heb je dat Wilders de afgelopen jaren ooit zien doen. Heb je hem bijvoorbeeld de rechtbank uit zien komen een paar maanden geleden waar hij meteen loos ging over de rechter, de aanklager en wie dan ook. Hij kan niet tegen zijn verlies hij kan niet tegen kritiek, nou dan heb je geen lange levensduur als minister en zeker hij niet want hij heeft op erg veel tenen gestaan.

Wie zegt dat hij niet tegen verlies en kritiek kan? Hij gaat daar anders mee om, ik vind het juist enorm fijn die pittbull-mentaliteit bij hem te zien...Die zouden meer politici mogen hebben...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:13

Vind ik ook altijd maar ja en amen zeggen kom je ook niet ver mee.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:13

KiWiKo schreef:
huh..... dus als hij bij zijn standpunt blijft is het niet goed, dan is hij te start.......... en doet hij een compromis sluiten is het ook niet goed, dan waait hij met alle winden mee??? Wat verwacht je van die man?

Het is nooit goed, wat hij ook zal doen :Y)

hoorde net op de radio dat 3/4 van de PVV stemmers het niet erg vinden dat het breekpunt AOW al verworpen is :j