Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jaantsje schreef:Dat gaat er bij mij ook niet in Kiwiko
Net zoals jongens en meisjes niet dezelfde rechten en plichten hebben.
Dat geldt voor alle geloven.
Snoevie schreef:dat zal dan ook misschien een eigen interpretatie zijn,ayasha.
achja als iemand maar gelukkig is in zn geloof
Ayasha schreef:Ik ga af op talrijke geloofsdiscussies op bokt en op een aantal moslims die ik irl ken en die zeggen allemaal dat de hoofddoek niet verplicht is. Dus daarover zijn ze tamelijk eensgezind dan blijkbaar.
Snoevie schreef:@ ayasha:ja vast wel,een hoop zeggen dat het verplicht is en een hoop dus ook niet.
dus dan is het waarschijnlijk een eigen interpretatie over hoe ze de islam beleven
of iemand gelukkig is met of zonder..............ach prima
niet iedere jood draagt ook een keppeltje toch
CtjeLief schreef:hoeveel moslims zijn er? hoeveel heb jij er gesproken Ayasha? ik snap je gevoel hoor als jij alleen maar van hen hebt gehoord dat het niet verplicht zou zijn.. Maar goed, ik durf te wedden dat jij lang niet het grootste deel v/d moslims hebt gesproken, want daar zijn zo ontzettend veel verschillende ideeen en overtuigingen in.. Ik werk op een anti discrminatie bureau, en geef trainingen/voorlichtingen dus heb met talloze verschillende 'moslimgroepen' gesproken, komen ook weer hele andere meningen uit dan zoals jij die beschrijft..
CtjeLief schreef:hoeveel moslims zijn er? hoeveel heb jij er gesproken Ayasha? ik snap je gevoel hoor als jij alleen maar van hen hebt gehoord dat het niet verplicht zou zijn.. Maar goed, ik durf te wedden dat jij lang niet het grootste deel v/d moslims hebt gesproken, want daar zijn zo ontzettend veel verschillende ideeen en overtuigingen in.. Ik werk op een anti discrminatie bureau, en geef trainingen/voorlichtingen dus heb met talloze verschillende 'moslimgroepen' gesproken, komen ook weer hele andere meningen uit dan zoals jij die beschrijft..
jameyskatje schreef:de hoofddoek is geen interpretatie. maar dat heb ik al 1000 x uitgelegd. moslims die pleiten dat het niet verplicht is volgens hun religie die kennen hun religie niet goed genoeg om dat oordeel te maken, anders zou hun antwoord simpelweg anders zijn..
jeetje wat gaan jullie snel!
heb het even doorgelezen. las allemaal wel goeie dingen, ookal ben ik het niet met alles eens.
maar wat ik vooral merk ik weer die herhaling.
mijn vraag:
is er iets nog niet besproken in dit topic?
Citaat:Jij verdient je geld aan mogelijke discriminatie (zonder discriminatie zou je werkeloos zijn ) dan is het inderdaad wel zaak om alles wel heel goed uit te pluizen of er misschien toch niet ergens een heel klein beetje misschien gediscrimineerd word
Citaat:in egypte werd in door een vrouw in burka naar de hel verwensd,omdat ik geen hoofdbedekking droeg daar. ik had gewoon een lange broek en 3 kwarts mouwen aan,dus geen blote verschijning.
dat zou je in NL eens andersom moeten proberen.....
egypte is ook een onwijs discriminerend land hoor,want ik als buitenlander moest daar 60 pond betalen voor toegang tot het museum en mijn arabische vriendin maar 1 pond......maar ook als je daar als egyptenaar komt en je bent christen,dan moet je ook zoveel betalen
ook hierbij,dat hoef je in NL niet te proberen