[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Krips

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:22

Wat me opvalt is dat veel pvv stemmers al gezegd hebben dat ze worden weggezet als dom of racistisch zonder dat die opmerking gemaakt is.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:31

NOu, dan zitten wij dus vanaf vandaag met Lodi opgescheept :(. We mogen toch straks wel afscheid nemen van Job op de Dam he? Gezellig met z'n allen en dan klappen :j.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:37

Ha ha Wilders, had er even geen woorden voor dan een knuffel politicus en achteruitgang.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:41

Krips schreef:
Wat me opvalt is dat veel pvv stemmers al gezegd hebben dat ze worden weggezet als dom of racistisch zonder dat die opmerking gemaakt is.

Volkomen mee eens, erg irritant. Misschien dat dat irl wel gebeurd is maar in dit (en vergelijkbare topics) zie ik het vrijwel niet gebeuren. Ik heb één keer gezegd dat ik een bepaalde redeneringsvorm van een bepaalde PVV-er kortzichtig vind en sindsdien vind ik iedereen dom en plaats ik me boven PVV-stemmers :?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:41

Ik ben geen PvdA stemmer en had tot nu toe niet zo'n hoge pet op van Cohen, maar moet hem nageven dat hij een keurige speech had.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:43

Het bekritiseren van de ander zijn argumenten en het doorvragen e.d. is wat hoort bij een discussie. Dat heeft niets te maken met het dom of minderwaardig vinden van een ander.

En als ik beloof Wilders stemmers niet als minderwaardig te zien wil meneer Wilders dan ook ophouden met zijn vervelende opmerkingen over 'linke elite'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:44

Dat is allemaal meer een kwestie van ' je zal wel bedoelen dat je me dom vindt' en dat is een drogreden of hoe noem je dat.

Iets minder dan een jaar geleden had Cohen nog zo'n mooi moment op de Dam, een van de velen, maar wel erg speciaal.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:44

Cohen is een goede zet voor de PvdA. Nu Balkenende nog inruilen voor Gerd Leers, Jan Marijnissen naar voren bij de SP en dan maar debatteren over inhoud. Dat wint Wilders nooit tegen die drie heren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:46

Gitta1977 schreef:
Jan Marijnissen naar voren bij de SP

Dat zal hoogstwaarschijnlijk niet meer gebeuren omdat ie vanwege gezondheidsredenen gestopt is. En ik geef hem groot gelijk, het lijkt me verschrikkelijk stressvol om momenteel fulltime in de politiek te zitten.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:46

Mijnj ervaring in mijn 46 jaar is wel, "zeg nooit nooit"" ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:48

Heino, hij zei nog dat hij zich nu goed voelde en dat graag zo wilde houden, maar zeg nooit nooit. Nja, voor Van Mierlo wel, nooit meer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:49

Onassa schreef:
Mijnj ervaring in mijn 46 jaar is wel, "zeg nooit nooit"" ;)

Ja ik denk dat de andere partijen zich nu wel over de bol gaan krabben. Vraag me af of het CDA nu 4kant achter Balk blijft staan.

Een paar goede gedegen politici met zelfvertrouwen en aanzien is het beste antwoord op Geert.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:50

waarom zou het CDA nu niet meer achter blijven staan dan denk je??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:57

Onassa schreef:
waarom zou het CDA nu niet meer achter blijven staan dan denk je??

Omdat Balk, net zo als Bos geen stemmentrekker meer is. Heel veel mensen zijn op hem uitgekeken en willen wat anders. Leers zou de CDA stemmers binnen kunnen houden en is iemand die respect afdwingt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:59

Ik ben het niet met je eens dat Wouter Bos geen stemmentrekker meer is. Hij heeft het de afgelopen tijd uitzonderlijk goed in de media gedaan en als je kijkt naar de reacties op zijn vertrek was hij een uitermate geschikt leider.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:07

Krips schreef:
Ik ben het niet met je eens dat Wouter Bos geen stemmentrekker meer is. Hij heeft het de afgelopen tijd uitzonderlijk goed in de media gedaan en als je kijkt naar de reacties op zijn vertrek was hij een uitermate geschikt leider.

Wouter was een gedreven politicus, maar geen leider. Hij deed het bij de achterban weer iets beter omdat hij zijn rug recht gehouden heeft in de kwestie Uruzgan, maar hij heeft zich toch te veel laten beliegen overvallen en gebruiken door Balk en Verhagen, die hem in de vorige verkiezingen al flink beschadigd hadden.
Waarom??? misschien omdat hij gewoon eerlijker is, wie zal het zeggen.
Feit is dat hij niet zoveel charisma en aanzien heeft als Job dus is het een goede move van de partij en in deze tijd hard nodig.

Wat het land nodig heeft is een groep politici die wel voor hun zaak, maar niet elkaar bevechten, alleen dan kan het hoofd geboden worden aan de waanzin die Wilders is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:13

sarabande schreef:
Wat het land nodig heeft is een groep politici die wel voor hun zaak, maar niet elkaar bevechten, alleen dan kan het hoofd geboden worden aan de waanzin die Wilders is.

Het eerste stuk ben ik geheel met je eens, ik hoop eigenlijk dat de PVV samen met linkse andere partij een coalitie kan vormen, zodat men wel móet samenwerken. Het tweede deel had je mijns inziens best anders kunnen verwoorden want Wilders is gek (als in onrealistisch), maar niet volkomen gestoord.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:13

Je moet niet vergeten is wat voor een ontzettend lastige situatie Wouter Bos zat. Hij is wel de man geweest die voor ons stond tijdens de economische crisis. Dat heeft hij imo super gedaan. En nu hij het kabinet had laten vallen bleef hij staan voor zijn principes en wees niet met een vingertje.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:21

Krips schreef:
Je moet niet vergeten is wat voor een ontzettend lastige situatie Wouter Bos zat. Hij is wel de man geweest die voor ons stond tijdens de economische crisis. Dat heeft hij imo super gedaan. En nu hij het kabinet had laten vallen bleef hij staan voor zijn principes en wees niet met een vingertje.

Ja daar heb je gelijk in, maar hij heeft de laatste tijd enorm moeten afzien en dat begon al met het rapport Davids toen is de boel eigenlijk al uit elkaar gespat.

Heino geen van de linkse partijen en D66 is bereid met de PVV samen te werken. De enigen die daar de deur voor open hebben zijn VVD en CDA en die zijn samen te klein.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:26

sarabande schreef:
Heino geen van de linkse partijen en D66 is bereid met de PVV samen te werken. De enigen die daar de deur voor open hebben zijn VVD en CDA en die zijn samen te klein.

Volgens mij hebben SP en GroenLinks niet gezegd PVV bij voorbaat al uit te sluiten. Al kan ik me zo voorstellen dat GroenLinks dat na die idiote opmerking van een PVV-er wél doet :=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:31

Heino schreef:
Volgens mij hebben SP en GroenLinks niet gezegd PVV bij voorbaat al uit te sluiten. Al kan ik me zo voorstellen dat GroenLinks dat na die idiote opmerking van een PVV-er wél doet :=

Volgens mij wel, Femke maakt er altijd een grap van, ik hoef hem niet uit te sluiten dat doet hij ons al.

Overigens ik vind het waanzin dat Wilders op het bericht dat Cohen lijsttrekker wordt onmiddellijk begint te dreigen met meer immigratie, waar haalt hij de onzin vandaan

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:33

Heino schreef:

Zitten we er op te wachten dan, dusdanig links en rechts samen in een coalitie?
Dan wordt er toch helemaal niks meer klaargemaakt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:35

Chubby schreef:
Zitten we er op te wachten dan, dusdanig links en rechts samen in een coalitie?
Dan wordt er toch helemaal niks meer klaargemaakt?

Ik zit er wel op te wachten ja. Het lijkt mij in elk geval vruchtbaarder dan een enkel rechts of links kabinet, of een middenkabinet. Omdat er nu een strijd tussen links en rechts ontstaan lijkt te zijn. Ik hoop dat die gekeerd kan worden door links en rechts samen te laten werken.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:36

[[/quote]
Ik zit er wel op te wachten ja. Het lijkt mij in elk geval vruchtbaarder dan een enkel rechts of links kabinet, of een middenkabinet. Omdat er nu een strijd tussen links en rechts ontstaan lijkt te zijn. Ik hoop dat die gekeerd kan worden door links en rechts samen te laten werken.[/quote]
Dat ben ik met je eens Heino....zijn we het toch nog wel eens eens :D
Ga zelf wel steeds meer twijfelen wat te stemmen