13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:49

Ik wil ook met een paard de wereld rond reizen, krijg alleen mijn zin niet en ben leerplichtig, als ik met het vliegtuig en € 3500,- naar Azie zou vliegen, zou het dan wel mogen van de rechter? :+

Ik had nooit gedacht dat de nederlandse regering zo op hun achterhoofd waren gevallen.. laat haar alsjeblieft gaan, dan krijgen we over een halfjaar op het RTL-nieuws te horen: Het 14 jarige meisje uit Wijk Bij Duurstede word vermist, waarschijnlijk is ze door een groep piraten ontvoerd. Ook haar boot is spoorloos.

Dan komt er zeker een rechtzaak tegen de nederlandse rechter (die toendertijd over de zaak ging) waarbij de advocaat schreeuwt: waarom hebben jullie ingodsnaam een meisje van 14 jaar toestemming gegeven om de zee op te gaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:08

joyce2 schreef:
3FM Serieus Request bijv. ;)

Een goed doel dat honderden duizenden euro's geeft aan een directeur en dan ook nog bonussen, vind ik geen goed doel :)

Ontopic: Ik weet niet wat ik van de uitspraak moet denken... Dat ze dan toch nog mag gaan zeilen, waar is heel dit gezeik dan om geweest?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:09

Die 3500 euro had ze dus blijkbaar meegenomen om een boot te kopen daar op dat eiland.
Waar heeft ze dan haar ticket van betaald? :? Die lijkt me ook niet goedkoop geweest..
en kun je van 3500 tegenwoordig een goede zeilboot kopen? :=

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:12

Ik zou willen dat jeugdzorg net zo snel reageert en actie onderneemt bij kinderen die dat echt nodig hebben. Bij hoeveel kinderen is het ingrijpen van jeugdzorg "te laat"?
Bij heel veel dus. Helaas maak ik het met mijn werk vaak mee en ook als pleeggezin zie ik vreselijke dingen gebeuren en de hulpverlening "ziet"niets en doet niets. ;( :(

sarabande

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:13

Sja grote bek hebben en de publiciteit opzoeken, dat helpt dus

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:20

Cayenne schreef:
Die 3500 euro had ze dus blijkbaar meegenomen om een boot te kopen daar op dat eiland.
Waar heeft ze dan haar ticket van betaald? :? Die lijkt me ook niet goedkoop geweest..
en kun je van 3500 tegenwoordig een goede zeilboot kopen? :=

Die heb je voor 10 000 nog niet eens... de gemiddelde zeilboot kost al snel 80 000 euro als het niet meer is. En dan wel volledig uitgerust voor tochten over zee :) Want daarvoor zijn ook niet alle zeilboten geschikt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:33

Laat ik 1 ding voorop stellen; zo'n kind kan natuurlijk nooit zo'n zeilreis maken.

Maar dat in acht nemende, is het wel erg bespottelijk dat de jeugdzorg haar acuut uit huis wilde plaatsen. Alleen omdat ze weggelopen is?
Dan zijn er nog wel hele andere kinderen waar de nood veel hoger is, maar die niet uit huis worden geplaatst....
Voor jeugdzorg is dit een prestige-kwestie en ze zijn flink op hun bek gegaan!

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:03

Er werd duidelijk gezegd communicatie storing...Er werd al vanaf het begin gezegd dat Laura mocht gaan zeilen in 2010 mits een aantal punten....En jeugzorg wilde haar nu alleen uit huis plaatsen, want zeg nou eerlijk het is toch ook niet normaal dat een kind (want ik vind 14 jaar nog een kind!!) ff een ticket boekt naar Sint MAarten om daar zelf maar de touwtjes in de handen te nemen omdat madame haar zin niet krijgt?!?!?! Sorry hoor maar ik hoefde zoiets vroeger echt NIET te doen...en ik ben zelf pas 27 jaar maar ik ben met duidelijke grenzen opgegroeid...

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:06

ps Bureau Jeugzorg en de Raad zijn er voor ALLE kinderen (tot 18 jaar dus minderjarig) en niet alleen mishandeling, maar ook beide scheidingen/strafzaken/adoptie etc dus dat deze zaak er ook is hoort is logisch. Alleen dit is wel de eerste zaak in zo iets....tja en er zullen er nu nog meerdere volgen..als dit al geaccepteerd wordt!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:14

Wat ik ervan begrepen heb heeft jeugdzorg een paar heel belangrijke fouten gemaakt. Meiske zou als ze aan de voorwaarde voldeed (slaaptraining, paar lange zeiltochten en EHBO diploma) mogen gaan zeilen.

Toen ze daarom vroeg, dreigde jeugdzorg (vorige week woensdag) haar uit huis te plaatsen. Ze is toen in paniek geraakt en vertrokken.

Rechter geeft haar nu (imo terecht) de kans om het allemaal waar te maken als ze aan de voorwaarden voldoet. Ze wordt bijgestaan door een heel team mensen (die wss door papa betaald worden).

Dus wat is nou het probleem?? Of beter gezegd: jullie probleem?

Laura heeft wilskracht en doorzettingsvermogen getoond. Pluspunt imo !!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:20

slimmerik schreef:
Laura heeft wilskracht en doorzettingsvermogen getoond. Pluspunt imo !!

Ja het is een ondernemende tante die alles in het werk zet om te doen wat ze wil. Maar ze is ook nog maar 14 jaar en moet leren dat de hele wereld niet om haar draait.
Daar hebben een angstige jeugdzorg en besluiteloze rechters nu niet voor gezorgd.

Dus Laura doet wat ze wil en waarschijnlijk eerder dan al die brave instanties inclusief papa verwachten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:28

Hoeveel ouders zijn er niet met een wereldreis bezig in gezelschap van hun kinderen? Daar hoor je niemand over....

Lees haar website eens zou ik zeggen. Het is allemaal prima, tot in de puntjes geregeld. Okee, het is iets nieuws, maar ik snap echt niet waarom er zo'n ophef van gemaakt moet worden.

Maak maar ophef over die kinderen die thuis verwaarloosd/mishandeld worden....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:30

slimmerik schreef:
Hoeveel ouders zijn er niet met een wereldreis bezig in gezelschap van hun kinderen? Daar hoor je niemand over....

Wat een idiote vergelijking

En haar website, zal best goed in elkaar zitten. Meiske kan prima mensen inschakelen, dat is gebleken.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:31

de advocaat van haar is de vader van een klasgenoot van me ;) vind het allemaal maar erg raar, nu mag ze toch wel gaan varen ?

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:37

sarabande schreef:
slimmerik schreef:

Wat een idiote vergelijking

En haar website, zal best goed in elkaar zitten. Meiske kan prima mensen inschakelen, dat is gebleken.

Ja die vergelijking begrijp ik ook niet echt....
Plus de mensen die het er niet mee eens zijn moeten hun mond maar houden??? En het is niet ons probleem, dit forum is er om meningen in te zetten. Dus zowel mensen die er 100/50 of 0% achter staan. Wat is daar mis mee???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:39

Mijn opmerking slaat eigenlijk, op de beren op de weg die de mensen zien, omdat ze een hele tijd niet naar school zal gaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:43

slimmerik schreef:
Mijn opmerking slaat eigenlijk, op de beren op de weg die de mensen zien, omdat ze een hele tijd niet naar school zal gaan.

Dat klinkt niet echt slim op die leeftijd is er een leerplicht

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:47

Tijdens de pauzes krijgt ze wel degelijk onderwijs.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:49

Je bedoelt in het vliegtuig naar St Maarten???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:50

Mijn kinderen krijgen in de kerstvakantie ook geen les.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:57

Je bedoelt dat het vorige week al Kerstvakantie was :?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:28

Pff dus een paar lange zeiltochten in de kerstvakantie, en voorjaarsvakantie, een ehbo cursus en slaaptraining zou haar moeten redden in een storm ?
Weet zij alle gevaarlijke punten onderweg, qua stroming, springtij, en noem maar op ? Kan zij navigeren zonder GPS ? Of vaart er een bootje op 20 meter achteraan soms ?
Als je de beren vooraf onderweg niet ziet dan weet je gewoon niet waar je over praat. Waar ik me druk over maak is waarom een vader notabene een dergelijke reis verzint. Ze komt hier echt zelf niet mee en zo ja, dan is het nog belachelijker dat een vader er in mee gaat.

Tja en waar maak ik me druk over, nou zo ben ik, ik kan niet tegen misstanden, misvattingen en onrecht in de maatschappij of in de wereld. Dat moet in je zitten. Je kunt je ook alleen op jezelf concentreren en zeggen iedereen zoekt het maar uit. Maar als je niet zo'n persoon bent....De wereld is al egoistisch genoeg imo.

Op mijn dertigste, ging ik met GPS, vaarbewijs 1 en 2, extreem goed zicht, en een navigatiecursus op het ijsselmeer al flink de fout in. Niet dramatisch.... maar op zee met al zijn gevaren zou het wel dramatisch zijn geweest zeker met slecht weer.

Nee ik zou voor geen goud ter wereld, voor geen roem ter wereld en zeker niet voor door het dreinen van mijn dochter een dergelijk risico willen nemen met haar leven. En voor wat ?? Geld lijken ze zat te hebben, roem inmiddels ook, dus voor wat ? Het willetje van madam ?
Uit huis plaatsen vind ik eerlijk gezegd ook wat te extreem. Zo lang ze veilig thuis is, naar school gaat etc. loopt ze geen enkel risico. Met het akkefietje van naar Sint maarten vluchten heeft ze voor mij alleen maar bewezen dat ze deze hele reis dus totaal niet aan kan. Ik vind dat geen prestatie, maar naief en onvolwassen, precies zoals het een kind van die leeftijd betaamt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:33

En zo gauw ze 18 zijn ....gaan ze gewoon hun weg en vind de wereld het heel normaal.....

Dit meiske is emotioneel en intellegent al veel verder dan menig 18 jarige imo.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:46

Imo dus niet en dat heeft ze extra bevestigd nu. Met intelligentie en emotie redt je het niet op volle zee met heftig weer. Ik geloof nooit dat ik als 18 jarige zo dom was om te doen wat zij afgelopen week heeft gedaan. Als ze zo intelligent was, waarom denkt ze dan voor 3500 een zeilboot te kunnen kopen die zeewaardig is met alle benodige apparatuur er op ? Ieder kind heeft emotie en er zijn er zat intelligent ook die nu mishandeld worden en verwaarloosd. Maar die zien ook niet eens een mogelijkheid om uit hun situatie te komen. Het zijn gewoon kinderen.

Ik zie net trouwens een foto van haar zeilend op zee met een automatische piloot. Nou ik kan je zo al vertellen dat die er uit loopt met wat zwaarder weer. Dan kun je nog half er op blijven leunen als je mazzel hebt, maar las je het dan echt niet meer redt, kan zij met geen mogelijkheid die kracht opbrengen om uberhaupt te sturen en dan voor langere tijd. Het kan makkelijk 8 uur duren voor de storm voorbij is en dan blijven de golven nog een tijdje langer doorgaan waardoor je amper wind in de zeilen hebt en alle kanten op slingert. Zie je haar al die tijd het roer vasthouden ?? echt niet, dat kan gewoon niet.

Als je denkt dat een kind het wel kan, dan moet je dat onderbouwen door kennis en ervaring. En met de beste wil van de wereld kan ik dat absoluut niet, door ervaring.....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:09

slimmerik schreef:
En zo gauw ze 18 zijn ....gaan ze gewoon hun weg en vind de wereld het heel normaal.....

Dit meiske is emotioneel en intellegent al veel verder dan menig 18 jarige imo.

In je eentje naar sint Maarten reizen om daar een zeilboot te kopen (en je zin te krijgen) vind ik absoluut niet volwassen. :n Dit bewijst voor mij alleen maar meer dat Laura absoluut niet in staat is om in haar eentje op pad te gaan.

Een 13-jarige is gewoon lichamelijk en cognitief nog niet in staat om dit te doen, alleen.