Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Ik kan me best voorstellen dat mensen de situatie filmen. Op het moment zelf is het allemaal heel onwerkelijk. Als je het later terugziet is het voor jezelf toch een soort 'bewijs' dat het je echt overkomen is en misschien kan het jezelf (en anderen) helpen bij de verwerking.
Zoals je kunt zien duurt het gedeelte dat binnen gefilmd is maar 15 seconden. Ik kan me voorstellen dat deze persoon daarna nog mensen heeft geholpen en toen hij/zij eenmaal buiten stond (en hulptroepen gearriveerd waren) verder heeft staan filmen.
Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen dit doen. Ik kan het me alleen niet zo goed voorstellen dat je vervolgens dit soort beelden doorspeelt aan een tv-zender als SBS6. Houd je beelden dan voor jezelf of stel ze ter beschikking aan het onderzoeksteam ofzo. Maar goed, ik ben de filmer natuurlijk niet.
magic_lover schreef:De beelden waren net ook weer op hart van nederland.
diegene die het gefilmt heeft wou anoniem blijven.
ook werd er gezegt dat ze juist erg blij zijn met zulke beelden (vanuit het onderzoek) om te kijken of hoe de mensen het ervaren en 'beleefd' hebben overeen komt met wat er in de zwarte dozen zat...
magic_lover schreef:De beelden waren net ook weer op hart van nederland.
ook werd er gezegt dat ze juist erg blij zijn met zulke beelden (vanuit het onderzoek) om te kijken of hoe de mensen het ervaren en 'beleefd' hebben overeen komt met wat er in de zwarte dozen zat...
suusiejj schreef:magic_lover schreef:De beelden waren net ook weer op hart van nederland.
ook werd er gezegt dat ze juist erg blij zijn met zulke beelden (vanuit het onderzoek) om te kijken of hoe de mensen het ervaren en 'beleefd' hebben overeen komt met wat er in de zwarte dozen zat...jep hoorde ik ook..
Pa hoorde gisteravond op tv dat er een man van de ramp met een gebroken nek zo het ziekenhuis in liep, daarna in shock raakte, onderzocht is en bleek een gebroken nek te hebbenVreemd toch
magic_lover schreef:voor zover ik gister hoorde is er idd nog 1 die met kritieke toestand ligt op de IC.
idd kan me voorstellen dat er dingen aardig onderschat waren.... en veel mensen met gebroken rugwervels... je krijgt natuurlijk zo'n klap, en dan zit je nog vast in die gordels....
dus je word met een noodgang voorover gegooid maar kunt niet verder omdat je vast zit... tja logisch dat er dan wat stuk gaat in je lichaam
brrr alleen als ik er al aan denk krijg ik de kriebels.....