"Polyamorie redt huwelijken" , hoe denken jullie er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: "Polyamorie redt huwelijken" , hoe denken jullie er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:31

Bandida schreef:
Huertecilla schreef:
´Anaïs Ninn´

Schitterend leesvoer Vork Wel heel veel om te bevatten, ik had ieder kwart-boek een beetje een 'overload' gevoel Knipoog

Ik vond het ook behoorlijk verwarrend soms en buiten mijn eigen referentiekader waardoor ik het materiaal inderdaad even weg moest leggen voor een verwerkpauze. Het heeft daardoor veel perspectief in mijn denken toegevoegd.
Ook mbt heterosexuele monogamie met open afspraken over sex.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 13:00

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:32

ik ben vandaag met een ex vriend van mij op stap geweest....... echt een supergave dag gehad......... we hebben geen sex, maar ik weet wel dat het ooit gaat gebeuren. Wij zijn ooit uit elkaar gegaan omdat hij tegen mij loog, niet omdat hij zijn ding in een andere vrouw stak!!! Nu jaren later begrijpt hij mijn verhaal.....

Vandaag lekker gaan winkelen, heerlijk in het zonnetje 3 uur gelunched........ uitgebreid over de materie gehad. Wij zijn aan het winkelen en er komt een mooie vrouw voorbij in een minirok met stoere laarzen.......... tuurlijk kijkt hij (heck we kijken samen!!) en dan kunnen we daar samen een bos over doorbouwen! en dat is leuk!!

we hebben het uitgebreid gehad over het feit dat ik 40 ben en nog steeds single, ondanks dat ik zo makkelijk denk over monogamie.......... en vrouwen die hun man neersabelen als ze maar kijken happy married zijn...... Ik snap het niet

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:45

KiWiKo schreef:
ik ben vandaag met een ex vriend van mij op stap geweest....... echt een supergave dag gehad......... we hebben geen sex, maar ik weet wel dat het ooit gaat gebeuren. Wij zijn ooit uit elkaar gegaan omdat hij tegen mij loog, niet omdat hij zijn ding in een andere vrouw stak!!! Nu jaren later begrijpt hij mijn verhaal.....

Integriteit OK dan!

Citaat:
we hebben het uitgebreid gehad over het feit dat ik 40 ben en nog steeds single, ondanks dat ik zo makkelijk denk over monogamie.......... en vrouwen die hun man neersabelen als ze maar kijken happy married zijn...... Ik snap het niet

Volgende keer dat je hier op vakantie bent, gaan we stappen in Málaga. Blond scoort hier Go jij! Go jij!

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 17:08

en vrouwen die hun man neersabelen als ze maar kijken happy married zijn...... Ik snap het niet

Nee. Daar begrijp ik ook geen bal van; dan is het vertrouwen toch minimaal? Ik denk dat jaloezie een hoop kapot kan maken. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:11

Huertecilla schreef:
Volgende keer dat je hier op vakantie bent, gaan we stappen in Málaga. Blond scoort hier Go jij! Go jij!

hc

hahahaha hou ik je aan Haha! Haha! ben trouwens hard aan vakantie toe Haha! Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:03

KiWiKo schreef:
hahahaha hou ik je aan Haha! Haha! ben trouwens hard aan vakantie toe Haha! Haha!

Als je niet te lang wacht laten we daar gelijk een tattoo zetten.

Die 25 eeuwen oude waar mijn avatar een onderdeel van is, is door de UNESCO als erfgoed opgenomen OK dan!

Krijg je nóg meer Wow! Wow! met een stuk cultuurhistorie: kan je winkelen in Vingers aflikken en Slim

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:01

Huertecilla schreef:
Die 25 eeuwen oude waar mijn avatar een onderdeel van is, is door de UNESCO als erfgoed opgenomen OK dan!

Great, misschien kan ik dan ook subsidie aanvragen Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:25

Bandida schreef:
Huertecilla schreef:

Great, misschien kan ik dan ook subsidie aanvragen Knipoog

Je kan tóch wel geld vangen om die heel verleidelijk te tonen. Alleen heb je nu het argument dat het culturele opvoeding is ROFL Go jij! Go jij!

Ik denk echter dat je meer kans maakt met Lupercalia bacchanalen in ´Klein Pompeii´ in plaats van het fiasco op het waterheiligdom.
Alhoewel, na het carnaval kunnen veel stellen ook weer even vooruit.....

hc

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:02

Moderatoropmerking:
Volgens mij heb ik nu al twee keer gevraagd om on topic te blijven en over de inhoud van de vraag van TS te discussieëren. Een volgende keer gooi ik het topic op slot.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:25

Als Polyamorie voor een betere werksfeer kan zorgen en bij kan dragen aan teambuilding, dan zou ik het op dit moment bijna overwegen.
Sjonge jonge. Moest dit ff kwijt. uiteraard meen ik dit niet, maar misschien dat werk er wel gezelliger door wordt. Clown

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 23:35

In welke zin zou polyamorie de werksfeer verbeteren of gezelliger moeten maken..?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:31

Da's een lang verhaal, toverpaardje, misschien komt er dan een wat opener en meer intieme sfeer op de werkvloer, er is veel haat en nijd onderling, met als gevolg dat de clienten er onder kunnen lijden..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:44

toverpaardje schreef:
In welke zin zou polyamorie de werksfeer verbeteren of gezelliger moeten maken..?

Polyamorie ´maakt´ er een gezinsbedrijf van.
Het is echter een interne tegenstelling omdat er geen liefde als basis is in dit geval. Een onzin uitspraak daarom

´Make love not peace zou wel kunnen.´ Daarbij loop je echter aan tegen een tijdbeproefde wijsheid: Don´t dip your pen in the company inkwell.
Bij veel bedrijven is het reden voor overplaatsen, zelfs ontslag, juist omdát het vaker slecht dan goed voor de werksfeer is.

Je zoú met veel fantasie een vergelijking kunnen maken van huwelijk met bedrijf. Tenslotte is een huwelijk een zakelijke overeenskomst tussen twee partijen.
Sex binnen het huwelijk wordt dan een NoNo en sex buíten het huwelijk een ontspanning.
Dat kán een manier zijn van een echtpaar om de sexuele verschillen niet in een huwelijksconflict te laten ontaarden. Het is ook niets nieuws want sex en huwelijk, de zakelijke overeenkomst, zijn door de tijd lang niet identiek geweest.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 15:46

Dat weet je niet HC, collega's kunnen heel geliefd met elkaar omgaan, toch?..
MIsschien kan ontslag er wel door voorkomen worden.
Tenzij het intiem niet zo lekker klikt...

(*Bedenkt zich dat er vast veel collegae meer met elkaar hebben dan een pjoeter en koffie apparaat verhouding)..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:06

Wat is er nu nog on topic?

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:08

Ik, kom je bij me slapen, HC?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:15

Vind dit ook wel ontopic eigenlijk, is soort van polymailamorie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:15

detour schreef:
Vind dit ook wel ontopic eigenlijk, is soort van polymailamorie.

Absoluut ontopic, spelen met de gedachte.
Ik moet er zelf niet aan denken, liefde en haat ligt erg dicht bijelkaar.
Stel het wil niet zo lukken in de liefde met je werk, je collega's, dan heb je meteen al
een groot probleem.
Nee lijkt me bij nader inzien geen ideale situatie, werk en privé scheiden is niet voor niets een
veel gehoren uitspraak.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:17

Je hebt helemaal gelijk, Chiqua! Knipoog
maar "make love not war"zou bij ons op de werkvloer misschien meer goeds doen dan hoe het er nu is! Haha!
(En dan weglopen voor de gevolgen, snappie?) Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:19

Als er spanningen zijn op het werk is dat erg vervelend, je bent er immers een groot deel van je leven.
Zoek in dat soort gevallen meestal een vertrouwenspersoon op, maar ook dat wil niet altijd helpen, sterkte dr mee!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:29

...en vrolijk worden de reeds uitgekauwde begrippen weer door elkaar gehaald waardoor de kans op begrip nihil is en het topic zinloos Gaaaap

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:30

Gelukkig is dat niet aan jou om dat te bepalen, verder gaat ie wel?;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:31

Van nature vind ik dit geen zinloos topic. Cool Als de hele wereld zou doen aan polyamorie, het een geaccepteerd en aangeleerd begrip zou zijn, zou mijn sceptische inslag misschien verdwijnen en hebben we het goed met allemaal, zijn we one big family! Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:33

Er wordt nu al acht pagina's lang volledig langs elkaar heen gepraat en ondanks twee verzoeken van mij om ontopic te blijven, gaat de discussie een groot deel van de tijd niet over het onderwerp.

Hier dus een slotje.