Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:lianne84 wat een onzin zeg,sorry.........vind jij dat als een of andere gek in zijn hoofd haalt een kind zijn keel door te snijden dat iedereen daar deels verantwoordelijk voor is???
Snoevie schreef:maar vind jij dat ook,dat iedereen daar een beetje verantwoordelijk voor is als iemand zoiets doet?
Lianne84 schreef:Verder is allang bewezen dat de doodstraf invoeren de criminaliteit niet omlaag brengt.
Snoevie schreef:dat is ook wat ik vind.........sommigen verdienen geen leven(dutroux,fritzl,bin laden ed)maar van veel zaken is het niet 100% duidelijk of de verdachte de juiste is,stel je voor dat iemand dan onschuldig is
Snoevie schreef:dat is zo diablo,maar dat betekend dat je dan niemand meer kan veroordelen.
liever vastzitten dan de doodstraf
Snoevie schreef:maar vind jij dat ook,dat iedereen daar een beetje verantwoordelijk voor is als iemand zoiets doet?
Chiqa schreef:Lianne84 schreef:Verder is allang bewezen dat de doodstraf invoeren de criminaliteit niet omlaag brengt.
Dan ben ik wel benieuwd hoe jij aan deze informatiekomt, heb je bronnen?
Lianne84 schreef:Snoevie schreef:maar vind jij dat ook,dat iedereen daar een beetje verantwoordelijk voor is als iemand zoiets doet?
Ik snap je vraag niet helemaal..
Nee ik vind niet dat iedereen verantwoordelijk is voor de daden van een crimineel.
Ja ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor het doden van een crimineel als die de doodstraf krijgt. Ongeacht wie het uitvoert. (in een democratisch land als Nl dan he)
Snoevie schreef:nee ik ben het nog steeds niet helemaal met je eens,want NL word wel democratisch genoemd,maar in veel zaken word de mening van de gewone burger helemaal niet betrokken.
Lianne84 schreef:Ik heb nu even geen tijd om wetenschappelijk verantwoordelijke bronnen te zoeken. Maar dit is bijvoorbeeld het standpunt van Amnesty:
Lianne84 schreef:Maar de doodstraf is een stap te ver. Het is helemaal geen aanvaardbare vorm van bestraffing, het is een schending van mensenrechten, hoe “menselijk” de executie ook wordt uitgevoerd.
tjalk schreef:nee ik vind van niet, dan kunnen de mensen ook na denken wat ze verkeerd hebben gedaan.