Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:bahbah een nekschot word schijnbaar heel normaal gevonden.
misschien inderdaad niet zo onschuldig als het lijkt,maar het gemak waarmee mensen over een nekschot spreken...........gatverdamme
ik was er natuurlijk niet bij,dat moet ik zeggen,maar ongelovelijk zoals erover gesproken word
se7entje schreef:Dus als de hond één keer te ver gaat met spelen, laten we ervanuit gaan dat dat zo is, dan is hij gelijk agressief en moet ie maar afgemaakt worden?
Misschien is die hond wel gewend ruw te spelen?
Ok, dan hadden de eigenaren hem apart moeten houden maar dat is dan geen reden om hem af te maken want dan is hij niet agressief.
se7entje schreef:Dat snap ik, hij is daarin te ver gegaan maar is hij dan gelijk agressief ?
Ik vind van niet, je gaat een paard wat één keer slaat toch ook niet afmaken ?
slimmerik schreef:Allemaal aannames CherokeeChum. Deze honden zijn wel degelijk in staat om verschrikkelijke bijtwonden toe te brengen. (lees het artikel van ThePast03 maar eens)
Geen aannames, uitzonderingen hou je altijd,vaak ontstaan wonden door het verkeerd losmaken of terugtrekken.
Je moet nu niet net doen of het de braafste dieren uit de klas zijn. Klinkt mij allemaal in de oren als criminele mensen. Bij mij hoeft de politie iig géén boete op te komen halen.
CherokeeChum schreef:Er zijn zoveel onbekende factoren in dit verhaal,misschien
heeft de eigenaar wel gemist met de stoel,en deze op de grond geslagen,bewegend doelwit tenslotte.
Evenals dat nekschot wel degelijk mis kan gaan,betonnen vloertje,richochet,kind dood. Omwille van een kapotte broek?
Engelse bulldoggen zijn 200 jaar geleden het laatst gebruikt als bulbaiters, sindsdien is hij omgevormd tot karikatuur. De onderkaak van een bulldog is zo opwaarts gebogen dat er zo.n 3cm vrije ruimte tussen de kiezen is ontstaan,waardoor ze niet kunnen kauwen,tel daarbij op zo'n3 cm onderbeet en ze bijten geen gat in een pakje boter,door het lange hefboom effect,en het ontbreken van antagonisme. De tanden zijn minuscuul en meestal ontbreken een groot aantal molaren.
De dieren hebben vaak een erfelijk vernauwde luchtpijp,waardoor van enige stamina in een gevecht geen sprake is,wel van een heatstroke.
Ook word de ademhaling ernstig bemoeilijkt door de idioot misvormde bovenkaak waardoor temperatuur nauwelijks geregeld kan worden, Tel daarbij op dat een hond alleen door zijn neus kan ademen en afkoelen via hijgen en zijn voetzolen.
slimmerik schreef:Ik geef enkel aan dat een engelse bulldog wel degelijk kan bijten. Iets wat tot twee keer in het topic ontkend werd.
ThePast03 schreef:slimmerik schreef:Ik geef enkel aan dat een engelse bulldog wel degelijk kan bijten. Iets wat tot twee keer in het topic ontkend werd.
Het feit dat hier beweerd wordt dat een Engelse Bulldog geen deuk in een pakje boter kan bijten, daar stoor ik mij ook aan omdat het simpelweg verkeerde voorlichting is.
Ik heb meerdere keren gezien dat een Engelse Bulldog in staat is om lelijke bijtwonden te veroorzaken.
Ook het feit dat beweerd wordt dat een Engelse Bulldog niet in staat is om normaal hondenvoer te eten is verkeerde voorlichting.
*Ze zijn wel in staat het te eten, maar niet om het te kauwen over het algemeen.
Er zullen best exemplaren bestaan, maar in elk ras vind je wel exemplaren die daartoe niet in staat zijn omdat ze een te grote overbeet of onderbeet hebben.
Of vanwege andere gebitsproblemen.
*Laat mij er 10 zien waarvan er 8 een redelijk kompleet gebit sluitend gebit hebben
Niemand weet wat er precies gebeurd is en het heeft geen zin om verkeerde informatie te verspreiden over een ras om het verhaal een bepaalde kant op te duwen.
*Het is degelijke info over de ongezondheid van het ras,iets wat de dames en heren van de showfancy van het ras niet willen horen.
Ze kunnen zich zelf niet eens normaal reproduceren.
Ik ben een enorme hondenliefhebber en heb er hier meedere rondlopen, maar van geen een sta ik toe dat ze mij verdedigen. Je mag je hond niet als wapen gebruiken, hooguit dezelfde schade toe laten brengen als de inbreker/overvaller doet, maar dat is vrij moeilijk aan te leren.![]()
I wonder, wtf* al die mensen dan toch met dat bijtwerk op de politie hondenclubs doen,en waarom ze er zo trots op zijn dat hun hond zo hard stelt.
Komop zeg ,niet zo hypocriet![]()
Waken mogen ze wel, dat wil zeggen 's nachts blaffen als ze dingen horen die niet normaal zijn.
Als hier politie binnen zou komen (dan zou ik ze zelf moeten uitnodigen want wij betalen gewoon als we eventueel een boete zouden krijgen, wat me overigens ook nog niet gelukt is) dan gaan de honden in een aparte ruimte.
Dat is mijn verantwoordelijkheid als eigenaar en daarmee voorkom ik dit soort excessen.
Ik heb wel eens een bekeuring gehad,maar ja ik houd dan ook van vechthonden![]()
Een hond die bij een vreemde in een broekspijp gaat hangen en niet meer wil loslaten heeft helemaal niets meer met spelen te maken.
Zeker wel met verkeerde opvoeding, net als in al die topic op dat forum.
slimmerik schreef:Ik geef enkel aan dat een engelse bulldog wel degelijk kan bijten. Iets wat tot twee keer in het topic ontkend werd.
CherokeeChum schreef:slimmerik schreef:Ik geef enkel aan dat een engelse bulldog wel degelijk kan bijten. Iets wat tot twee keer in het topic ontkend werd.
Tuurlijk kan hij bijten, maar over het algemeen niet zo'n schade aanrichten dat het nekschot gerechtvaardigd is.