Obesitas en bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Obesitas en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:41

Nouks maar je weet toch gemak(zucht) dient de mens.
Wat is nou makkelijker dan kant en klaar voedsel te halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:42

Echwel schreef:
[***] maar je weet toch gemak(zucht) dient de mens.
Wat is nou makkelijker dan kant en klaar voedsel te halen

DUS is het een kwestie van discipline!

Wat ik dus nu al 3 pagina's loop te roepen "maar nee het is geen discipline want...". Rolleyes

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:44

Maar dan toch weer even, wat nou als je door medicijnen zo bent, wat heeft het dan met discipline te maken.
Je moet die groep mensen niet vergeten hoor..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:44

Ouders beseffen vaak niet eens hoeveel invloed het eetpatroon op jonge leeftijd heeft in relatie tot gewichtasproblemen op latere leeftijd. Als je als kind altijd onregelmatig moet eten en 'snel' wat opwarm pannekoeken op je bord geschoven krijgt omdat het zelfs te veel tijd is om dat zelf te bakken (zodat je ook de lol ervan je kinderen ontneemt) dan ontwikkel je geen eet-klok en blijft je bioritme verstoord. Ik las laatst ergens een topic van een meisje dat zelf maar moest uitzoeken hoe ze lunchte (in een broodjeszaak). Dat is vragen om ellende. Als ouder moet je weten wat je kind naar binnen schuift en zeker stellen dat alle voedingsstoffen aanwezig zijn. Dat kost behoorlijk veel tijd, maar als je die tijd niet wil maken ben je in mijn ogen je kinderen niet waardig (en daarom heb ik ook geen kinderen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:46

Daar hebben we het toch helemaal niet over, over mensen die door medicijngebruik dik zijn geworden? Als je had gelezen wat ik hier allemaal heb gezegd, had je geweten dat ik het met discipline dus heb over die mensen die door hun eigen toedoen dik zijn geworden en al dan niet willen afvallen.

Maar nee, mensen die naar de Mac gaan omdat het zo makkelijk is? Dat heeft niet mer discipline te maken.

Je hongergevoel negeren om je eetritme aan te passen? Nee hoor, dat heeft helemaal niks met discipline te maken.

Gezond eten in plaats van constant vette hap? Nee hoor, dat heeft niks met discipline te maken.

Tuurlijk heeft dat wel met discipline te maken! De rest zijn allemaal uitvluchten om je maar niet te hoeven verantwoorden naar jezelf. "Ja maar ik kan niet anders, want...".

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:47

Ik zal nooit mensen met overgewicht belachelijk maken laat staan 'uitlachen'.
Maar daarbij wil ik wel even zeggen dat ik mensen met overgewicht hoe sneu soms ook, egoistisch vind wanneer ze nog op een pony stappen.
Ik zie op bokt (te) vaak nog mensen voorbij komen die overduidelijk te zwaar zijn voor hun pony/paard.
Ook al kan je nauwelijks tot niets aan je overgewicht doen ik vind niet dat je dan nog op je pony/paard moet stappen omdat JIJ het rijden zo leuk vind. Egoistisch naar je pony/paard toe in mijn ogen.
Dat jij lijd aan overgewicht is al erg genoeg, laat dan niet ook je paard/pony eronder lijden..
Er zijn nog zat andere dingen die mensen met overgewicht kunnen doen in de omgang met paarden naast het rijden..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:48

Ach hier lusten ze het liefst moeders pappot Haha! Haha!
Bij dat zelf eten koken hoort ook ze an allerlei smaken laten wennen, als je ziet hoeveel mensen overal appelmoes/mayonaise of ketchup bij eten,
die hebben geen smaak meer

Nouks maar toch wordt je als je dik ben door medicijngebruik net zo hard scheef aangekeken als wanneer je teveel eet..
Je hebt geen bordje op je rug hangen(zou makkleijk zijn hoor), dus loop je toch tegen veel
vooroordelen aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:51

Echwel schreef:
[***] maar toch wordt je als je dik ben door medicijngebruik net zo hard scheef aangekeken als wanneer je teveel eet..
Je hebt geen bordje op je rug hangen(zou makkleijk zijn hoor), dus loop je toch tegen veel
vooroordelen aan

Hier ga ik even niet op in.

Lees eerst mijn posts maar eens aandachtig door.

IK kijk toch zeker geen mensen scheef aan wanneer zij door medicijngebruik dik zijn geworden? IK beweer toch zeker niet dat het bij hun een kwestie van discipline is?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:51

Echwel schreef:
Rosanne wat is KFC????
Wesseltje het topic wel doorgelezen ([FZ] Is het nu zó moeilijk om even te lezen?)

Pardon? ik kan prima lezen, en TS ergert zich o.a. aan het onbegrip naar dikke mensen toe op het forum.
Volgens mij dwaal jezelf ook een beetje af Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:53

Maar Nouks hoe kun je aan de buitenkant zien waar het door komt, dat bedoel ik..
Wesseltje het gaat niet over dikke mensen op paarden, als je had gelezen(alle pagina's)
had je dat dus gezien

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:53

Echwel schreef:
Nouks maar toch wordt je als je dik ben door medicijngebruik net zo hard scheef aangekeken als wanneer je teveel eet..
vooroordelen aan

Iedereen moet met vooroordelen leven. Daar moet je dus maar aan wennen, hoe vervelend dat ook kan zijn. Zelfs dieren hebben vooroordelen. Honden die van het eerst van hun leven een zwart persoon zien reageren vaak aggressief hierop, vaak tot verbazing van de eigenaar. Mensen met haaruitval of littekens worden ook daarvoor aangekeken. Ik draag nooit make-up, je moest eens weten hoeveel mensen dat 'belachelijk' vinden. Mijn nagels zijn ultiem lelijk kort afgebeten. Ik wordt daar regelmatig op aangekeken. Stoppen daarmee? Ja als ik mij zou laten opjutten wel. Mij kan het echter geen barst schelen. Ik ga zeker geen topic openen dat ik daar niets aan kan doen en er liever geen grapjes over wil horen. Mensen met dyslexie worden ook continue op hun fouten gewezen, die moeten daar ook mee leren omgaan.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-06-08 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:54

Wesseltje schreef:
Echwel schreef:
Rosanne wat is KFC????
Wesseltje het topic wel doorgelezen ([FZ] Is het nu zó moeilijk om even te lezen?)

Pardon? ik kan prima lezen, en TS ergert zich o.a. aan het onbegrip naar dikke mensen toe op het forum.
Volgens mij dwaal jezelf ook een beetje af Knipoog

En ts heeft ook al drie keer gezegd dat het niet over paarden gaat Lachen

De voorbeelden zijn verwijderd door de mods

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:55

Waarom hebben mensen vooroordelen kun je je dan afvragen en het is vooral het veroordelen
wat vervelend is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:56

Echwel schreef:
Maar [***] hoe kun je aan de buitenkant zien waar het door komt, dat bedoel ik..
Wesseltje het gaat niet over dikke mensen op paarden, als je had gelezen(alle pagina's)
had je dat dus gezien

Ik oordeel toch überhaupt niet over de reden WAAROM men dik is? Wat doet dit er dan überhaupt toe? Dat ik aan de buitenkant niet kan zien of iemand dik is geworden door medicijngebruik, verandert nog niets aan het feit dat ik "naar de Mac gaan wegens tijdgebrek, verleiding of onder invloed van kinderen" een kwestie van "gebrek aan discipline" vind. Jij hebt het over totaal iets anders, namelijk de oorzaak.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:00

Waar zou het volgens de mensen hier als je 2000 kcal eet per dag en voor 3500 verbrand dan aan liggen dat je niet afvalt?
Doordat je toch nog teveel eet?

Waarom voel je nog steeds honger terwijl het eten letterlijk al in je strot terug komt zetten?
Gewenning?
Te grote maag kan het niet zijn want het eten komt terug.
Om het hongergevoel tegen te gaan een pak magere yoghurt nemen, om te zorgen dat de maag vol zit maar in verhouding toch weinig binnenkrijgen, en nog honger hebben, maar wel bijna over je nek gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:02

Echwel schreef:
Waarom hebben mensen vooroordelen kun je je dan afvragen en het is vooral het veroordelen
wat vervelend is

Dat is een evolutionair balangrijk verschijnsel. Kinderen doen dat automatisch al op heel jonge leeftijd (net als dieren). Ze stellen vast dat iets 'anders' is en dat kan een potentieel gevaar opleveren. In de natuur geeft dat het gevoel van: er klopt iets niet, ik moet op mijn hoede zijn. Je kunt kinderen heel snel al leren dat 'anders' geen probleem is. Echter zijn veel ouders niet in staat dit aan hun kinderen te leren omdat ze zelf weinig tolerant zijn. Het plagen van kinderen met rood haar is een natuurlijk verschijnsel en is niet een 'fout' van de kinderen. Het echter ontbreken van de bijbehorende opvoeding waarbij tolerantie onderwezen wordt is wel fout en die schuld ligt bij de ouders. Hoevaak gebeurd het nog niet dat een bepaald vriendje niet zo gewenst is door de ouders omdat de leefomgeving van dat vriendje misschien niet voldoet aan het ideaal beeld.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:04

coydog schreef:
Waar zou het volgens de mensen hier als je 2000 kcal eet per dag en voor 3500 verbrand dan aan liggen dat je niet afvalt?
Doordat je toch nog teveel eet?

Waarom voel je nog steeds honger terwijl het eten letterlijk al in je strot terug komt zetten?
Gewenning?
Te grote maag kan het niet zijn want het eten komt terug.
Om het hongergevoel tegen te gaan een pak magere yoghurt nemen, om te zorgen dat de maag vol zit maar in verhouding toch weinig binnenkrijgen, en nog honger hebben, maar wel bijna over je nek gaan.

Ja maar dat werkt niet voor iedereen. Je hebt toch maken met de verbranding. Ik rijd gemiddeld 2-3 paarden per dag, doe alle verzorging ervoor zelf, fitness nog een paar uur per week. Als ik meer dan zo'n 1800 cal per dag eet kom ik aan en ja ik heb wel een dagboekje bijgehouden op een eerlijke manier.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:04

Het zou trouwens pas echt gezellig worden als de een zegt:
Je mag mij niet veroordelen om mijn omvang want ik kan het niet helpen, het zit in mijn genen. En vervolgens de ander zegt, ik kan het niet helpen dat ik je veroordeel, het zit in mijn genen dus ik kan er niet mee stoppen. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 17:06

Sizzle schreef:
Het zou trouwens pas echt gezellig worden als de een zegt:
Je mag mij niet veroordelen om mijn omvang want ik kan het niet helpen, het zit in mijn genen. En vervolgens de ander zegt, ik kan het niet helpen dat ik je veroordeel, het zit in mijn genen dus ik kan er niet mee stoppen. Clown

Waarom niet iedereen die een pathologie heeft mag dat toch zeggen. Omdat het obesitas is moet je maar zeggen het is omdat ik lui en geen wilskracht heb. Simpel omdat mensen dat willen horen Lachen

Gelukkig worden de pillen voor het eerste gemaakt en oplossingen voor het eerste gemaakt

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:09

Precies Nikka, dat werkt niet voor iedereen, en als je dan nog te horen krijgt dat je meer moet bewegen en minder moet eten ga je je toch afvragen hoe je in godsnaam nog aanpassingen moet maken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:15

coydog schreef:
Precies Nikka, dat werkt niet voor iedereen, en als je dan nog te horen krijgt dat je meer moet bewegen en minder moet eten ga je je toch afvragen hoe je in godsnaam nog aanpassingen moet maken.

Het kan wel maar het is erg zwaar en gaat langzaam.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 17:21

Ik vraag me af in hoeverre je met 170 kilo kan bewegen, die mensen zijn toch rollator, en als het meer is bed gebonden.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:22

[quote="katiavl
En ts heeft ook al drie keer gezegd dat het niet over paarden gaat Lachen

De voorbeelden zijn verwijderd door de mods[/quote]

Mag ik vragen dan waar je vind op bokt dat er onbegrip word geuit naar deze mensen zonder dat er paarden bij betrokken zijn?
Gewoon een vraag hoor, kan dat ik over deze topics heen kijk..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:25

Onbegrip in Leven zonder paarden enz al vaak gezien.
Het is moeilijk de wereld te verbeteren in oordelen en veroordelen.
Wat ikzelf probeer is om dat niet te doen en mijn kinderen dat ook bij te brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:26

Wesseltje schreef:
Mag ik vragen dan waar je vind op bokt dat er onbegrip word geuit naar deze mensen zonder dat er paarden bij betrokken zijn?
Gewoon een vraag hoor, kan dat ik over deze topics heen kijk..

Om voorbeelden is in de laatste pagina's ook al diverse keren gevraagd... Dus, TS?