Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Klara16 schreef:Is een kwestie van mening natuurlijk.
Maar juist in dit soort grijze gebieden kan de mening van de meerderheid van de bevolking wel dienen als maatstaf voor wat verantwoord is.
Citaat:en ..als de overheid nu gewoon eens overal eerlijk over is
bv zoals de reden waarom de pokken injectie niet meer word gegeven
hoevaak dat fout gegaan is ..
hoeveel kids er longonsteking hebben opgelopen vlak na de entingen ?
hoeveel kids er de wiegedood hebben gelstorven .. welke vlak (zelfde tot 1 dag ) na de enting ?
Klara16 schreef:Is een kwestie van mening natuurlijk.
Maar juist in dit soort grijze gebieden kan de mening van de meerderheid van de bevolking wel dienen als maatstaf voor wat verantwoord is.
goeroe schreef:Klara16 schreef:Is een kwestie van mening natuurlijk.
Dat is makkelijk gezegd zolang je tot die meerderheid behoort.
Klara16 schreef:goeroe schreef:Dat is makkelijk gezegd zolang je tot die meerderheid behoort.
Het heet democratie
Klara16 schreef:Men is gestopt met vaccineren tegen de pokken omdat het niet langer nodig was. Dankzij wereldwijde vaccinatiecampagnes is het pokkenvirus uitgestorven. Het bestaat alleen nog als staal instreng bewaakte laboratoria. Tenzij het ooit nog eens wordt losgelaten zal niemand ter wereld ooit nog de pokken krijgen. Daarom is het afgeschaft.
nickyu schreef:ik ben voor enten tegen tetanus , bof , rodehond , difeterie en polio
indien je naar zuideuropese landen gaat (of verder ) ook tegen andere ziekten ..
wel tegen bv kinkhoest , ja voor heel jonge babys en ouderen kan het erg gevaarlijk zijn , procentueel overlijden er evenveel geente als niet geeente dus dan kies ik voor de niet enten
daar de enting dus ook gevaren met zich meebrengt
heb overigens nergens gemeld dat de pokken enting de oorzaak was van de wiegediood
vaak gaat de wiegedood wel gepaard met een longinfectie
voorlopig is de ent leeftijd ook naar 2 maanden en krijgen ze meerdere prikken tegelijkertijd
niet bij koorts wel bij een verkoudheid
om de risico's te mijden laten wij bv nu de dtp geven en de bmr (ja mazellen zitten er standaard bij in )een maand later
vind het een goede zaak dat je die keuze hebt !
en ach zolang het jouw kind niet is waar het fout gaat .. zucht
Waar ben je dan zo enorm bang voor? Er zijn gevallen bekend waarbij er ongewenste effecten optraden van vaccinaties. Die zijn zo zeldzaam dat je voor hetzelfde geld binnen moet blijven om niet door de bliksem getroffen te worden.
Verder zijn er ontzettend veel theorieën over het verband tussen vaccinaties en allerlei mogelijke aandoeningen, van autisme tot wiegedood, waarvoor geen wetenschappelijke verklaringen zijn en waarvan ook nooit enig bewijs geleverd is.
wat de enting tegen baarmoederhals kanker betrefd
ik stond te juigen toen dat bekend werd (en nee heb het zelf niet ook niet in de omgeving .. maar het is wel een k soort die te aak te laat ontdekt word)
wat die doet op langere termijn is ook nog niet bekend , zelfs niet of het uberhaubt gaat werken ..
dan vind ik het wel een kwalijke zaak dat de reclame daar zo enorm om was ..
Je moet natuurlijk de hele advertentie lezen: het vaccin beschermd tegen de meest voorkomende types van het HPV-virus, niet tegen allemaal. Het is dan ook geen vervangmiddel voor regelmatige controles en veilige seks (HPV is eigenlijk een SOA). Staat op alle foldertjes netjes vermeld.
en zo wel meer dingen
ja een simpele operatie kan dodelijk eindigen
heb zelf ook na een hele simpele ingreep op sterven na dood gelegen ..
ben ik boos op de opererende arts? nee .. kan gebeuren
wel op de 112 en hulppost welke dus NIET adequaat reageerde
goddank kent mijn man mij goed genoeg om door te hebben dat er iets echt niet klopte ..en hij heeft me naar het ziekenhuis gebracht ..
en daar gaat het dus vaker fout
de ouder moet de keuze hebben .. en spendeer aub meer in genezing
als er toch al bezuinigd moet worden bezuinig dan niet op de meerderheid
op de basis zorg op medicatie
er gaan mensen dood omdat bepaalde medicatie of behandeling te duur is
en wat doen we .. we gaan geld stoppen in dingen waar ethische vraagstukken
nog lange niet benatwoord zijn ...
Hier heb je overschot van gelijk. Nieuwe technieken mogen geen prioriteit zijn als er geen geld is voor basiszorg.
hoe ver gaan we , wie bepaald wat .. en waarom ...
degelijke goed onderbouwde keuzes maken
Citaat:Waar ben je dan zo enorm bang voor? Er zijn gevallen bekend waarbij er ongewenste effecten optraden van vaccinaties. Die zijn zo zeldzaam dat je voor hetzelfde geld binnen moet blijven om niet door de bliksem getroffen te worden.
Verder zijn er ontzettend veel theorieën over het verband tussen vaccinaties en allerlei mogelijke aandoeningen, van autisme tot wiegedood, waarvoor geen wetenschappelijke verklaringen zijn en waarvan ook nooit enig bewijs geleverd is.
Citaat:Je moet natuurlijk de hele advertentie lezen: het vaccin beschermd tegen de meest voorkomende types van het HPV-virus, niet tegen allemaal. Het is dan ook geen vervangmiddel voor regelmatige controles en veilige seks (HPV is eigenlijk een SOA). Staat op alle foldertjes netjes vermeld.
nickyu schreef:wel tegen bv kinkhoest , ja voor heel jonge babys en ouderen kan het erg gevaarlijk zijn, procentueel overlijden er evenveel geente als niet geeente dus dan kies ik voor de niet enten
daar de enting dus ook gevaren met zich meebrengt.
Smartiej schreef:Ik vind dat het moet kunnen. Ik las in de krant e artikel over dat nu kinderen met dit risico wel eens worden geaborteerd, wat wil die christenunie nou?
Smartiej schreef:Ik vind het ook raar dat zij daar zoveel stem in hebben hoor, ze zijn niet eens zo'n grote partij. Wie zijn zij om te beslissen over dit soort dingen? Contact met god
goeroe schreef:Misschien omdat er mensen zijn die verder kijken en begrijpen dat dit wel degelijk gevolgen zou kunnen hebben voor de maatschappij. En zoals eerder betoogd is het goed denkbaar dat je mensen een keuze ontneemt op het moment dat je het mogelijk maakt om te kiezen (lees nog maar eens terug). 'De politiek' maakt er geen drama van, ze debatteren erover en uiteindelijk wordt het wel of (voorlopig) niet mogelijk gemaakt.
sarabande schreef:goeroe schreef:Misschien omdat er mensen zijn die verder kijken en begrijpen dat dit wel degelijk gevolgen zou kunnen hebben voor de maatschappij. En zoals eerder betoogd is het goed denkbaar dat je mensen een keuze ontneemt op het moment dat je het mogelijk maakt om te kiezen (lees nog maar eens terug). 'De politiek' maakt er geen drama van, ze debatteren erover en uiteindelijk wordt het wel of (voorlopig) niet mogelijk gemaakt.
Nou ik vind met een kabinetscrisis dreigen nogal dramatisch, het is ook een kansloze zaak gezien de meerderheid in de kamer.
Hoe was dat ook al weer die mop van die mug en die olifant die over een brug liepen????