Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Vrouwen kunnen vast een hoop narigheid uithalen, maar als er geen mannen zouden bestaan (as if that was possible) zou er een stuk minder 'seksgerichte en dominantiegerichte' ellende voorkomen.
Gelukkig zijn er ook leuke mannen
Ninx schreef:Mensen zeggen niet te begrijpen waar niemand ooit iets opgemerkt heeft.
Mar met het verstrijken van de tijd gaan mensen zich ineens weer momenten herinneren waarop ze dingen gezien/ gehoord hebben die hen verbaasden, die opmerkelijk waren, die ze zich deden afvragen of alles wel goed ging in dat huis.
Maar het is vaak de mens eigen zich daar niet mee te bemoeien, zoals je dat ook vaak ziet bij kindermishandeling... mensen zien of weten het wel, maar durven niet te handelen.
Ik kan me niet voorstellen dat er in de hele omgeving van deze mensen NIEMAND is geweest die ook maar het vermoeden had dat er 'iets' speelde, wat dat dan ook mocht blijken te zijn....
SanneKyla schreef:Ninx schreef:Mensen zeggen niet te begrijpen waar niemand ooit iets opgemerkt heeft.
Mar met het verstrijken van de tijd gaan mensen zich ineens weer momenten herinneren waarop ze dingen gezien/ gehoord hebben die hen verbaasden, die opmerkelijk waren, die ze zich deden afvragen of alles wel goed ging in dat huis.
Maar het is vaak de mens eigen zich daar niet mee te bemoeien, zoals je dat ook vaak ziet bij kindermishandeling... mensen zien of weten het wel, maar durven niet te handelen.
Ik kan me niet voorstellen dat er in de hele omgeving van deze mensen NIEMAND is geweest die ook maar het vermoeden had dat er 'iets' speelde, wat dat dan ook mocht blijken te zijn....
Nou, dat is nou juist het gene wat ik me ook absoluut NIET kan voorstellen!!
En al helemaal niet van de echtgenote van Josef Fritzel.
Die vent moet toch eten brengen naar de kelder, net zoals drinken?
Die vrouw moet toch ook wel weten dat er een kelder is?
En die zou het toch ook wel opvallen dat ze er niet mag komen?
Allemaal vragen waar het antwoord voor mij nog niet helemaal duidelijk op is
Ninx schreef:Vinden jullie dat die man ook vreselijk nare ogen had? Echt een koude, bezeten blik... ik kreeg er de rillingen van.
En @ Yamcha: er gebeurt veel dat wij niet kunnen zien/ weten/ waarnemen. Wat te denken van afrikaanse meisjes die hier naartoe gesmokkeld worden en in loodsen of schuren seks met dieren moeten hebben, of waar 'snuff- movies' (martel films met dodelijke afloop) mee worden gemaakt.
Vrouwen kunnen vast een hoop narigheid uithalen, maar als er geen mannen zouden bestaan (as if that was possible) zou er een stuk minder 'seksgerichte en dominantiegerichte' ellende voorkomen.
Ninx schreef:Gelukkig zijn er ook leuke mannen![]()
Anyway, als er een grote 'delete' knop was om minder wenselijke types pijnloos maar voorgoed mee uit te wissen.... kom maar op!
Chiqa schreef:Alsof het niet genoeg is.....Suusoi schreef:Ik geloof dat hij voor dat gevangenhouden ongeveer 25 jaar cel kon krijgen, wat ik overigens belachelijk vind omdat dat maar 1 jaar meer is dan wat hij zijn dochter en (klein)kinderen heeft aangedaan
Presies en dan nog te weten dat meneer het beter zal krijgen dan zijn kinderen het ooit hebben gehad. Ik heb hier geen woorden voor hoop dat hij levenslang krijgt.
Ninx schreef:Mensen om de dader heen, en dit geval de echtgenote, weten wel wat er gaande is. Of tenminste dat er IETS gaande is. Toch zou dat aan de kaak stellen, het bewezen zien, betekenen dat hun leven zoals dat tot dan toe was op zijn kop zal komen te staan en dat niets ooit meer hetzelfde is. Mensen zijn er goed in zaken in hun hoofd te onderdrukken; 'wanneer je er niet aan denkt, is het er niet'.
Vaak blijken mensen, ondanks dat ze niet precies weten wat er speelt, de dader ook te faciliteren. Zoals de echtgenote van een alcoholist vaak de drank blijkt te halen voor haar partner. Er bestaat een kans dat mevrouw extra boodschappen heeft gehaald, of porties eten heeft gemaakt zonder te vragen waar dit voor was. Deze man heeft het hele gezin stelselmatig onderdrukt, en getiranniseerd. Dikke kans dat iedereen binnen het gezin niet eens 'durfde' te vragen waar die extra boodschappen voor waren, en waar papa elke dag toch een paar uur naartoe ging?
Mensen zijn rare wezens hoor.
Ninx schreef:Ik denk dat deze man deze straf niet overleeft.... Nu is alleen al van je vrijheid berooft worden de grootste straf, een televisie maakt dan niet veel goed. Ze bieden de gevangenen een beetje afleiding om de rust te bewaren, anders hebben de andere gevangenen en bewaarders echt geen leven. De rust bewaren is echt van groot belang, anders wil niemand meer werken in een gevangenis...
Het is al een oude man.... ik zie hem niet nog 25 jaar leven.
Nog even dit: een jaar of paar jaar terug kwam er toch ook een meisje boven water in Oostenrijk?
runningkawa schreef:En hebben de slachtoffers er wel wat aan dat hun dader maar 25 jaar krijgt...evenveel als wat de dochter vast heeft gezeten.
Alleen de dochter was onschuldig, die man schuldig en krijgen evenveel jaar opsluiting.... geeft echt een rechtsgevoel...
Chiqa schreef:Want geeft nu toe, een misdadiger, die bv jou kind heeft verkarcht of vermoord, zittend \op zn krent achter een XBOX, beperkt internet, prostituee naar wens, TVtje en elke dag een warme prak, daar heb je als slachtoffer toch geen voldoening bij?