Oostenrijker hield dochter 24 jaar opgesloten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Oostenrijker hield dochter 24 jaar opgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:47

Zou het nu zijn omdat we weten wat hij gedaan heeft en dat we hem er daarom eng uit vinden zien?
In hoeverre wordt dat gestuurd door wat je van hem weet?

Kijkt nog eens..... nee, die man ziet er gewoon spooky uit. Gatverdamme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:49

O die foto echt verschrikkelijk hoop dat er snel een nieuwe pagina komt No Cheer

Ik denk dat mensen die kunnen 'readen' de meest verschrikkelijke dingen doorkrijgen
bij deze foto, ik heb dr zelfs al last van.

Ninx schreef:
Vrouwen kunnen vast een hoop narigheid uithalen, maar als er geen mannen zouden bestaan (as if that was possible) zou er een stuk minder 'seksgerichte en dominantiegerichte' ellende voorkomen.
Gelukkig zijn er ook leuke mannen

Ben het wel een beetje met je eens alhoewel ik zelf die uitspraak nooit zou durven doen. Je hoort wel opvallend veel dat dit soort 'horrormensen' vaak mannen zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:54

@ Chiqa: het is inderdaad ook nogal een heftige uitspraak. Maar ik heb een tijd in de hulpverlening gewerkt, en het aantal mannen dat gevangen zit, zich schuldig maakt aan criminaliteit, seksuele vergrijpen, etc... is zoveel malen hoger dan vrouwen.
De geschiedenis heeft ook een hoop creepy vrouwen gekend hoor. Maar het zijn er maar weinig...
Deze man heeft waarschijnlijk ook een nare jeugd gehad, flink onderdrukt of misschien zelf mishandeld of misbruikt? Zo kweek je weer een nieuwe generatie ellende.... Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:58

Ben het met je eens hoor kijk alleen al eens naar het aantal familiedrama's...heb alleennog maar gehoort dat mannen de dader waren.
Slechte jeugd kan idd een invloed hebben dat geloof ik graag en daar komt ook nog bij kijken dat de gemiddelde man geen echte praters zijn, binnenvetters. Maar dat mag nooit maar dan ook nooit een reden zijn om je zo te misdragen. Reageer het dan op jezelf af ofzo.....
Wie weet hoeveel mensen er in de wereld op dezelfde manier gevangen zitten als in dit verhaal....de tijd zal het leren.
Vind wel dat er meer aandacht aan mag worden besteed, echt odner de indruk van de straffen zal niemand zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:09

Mensen zeggen niet te begrijpen waar niemand ooit iets opgemerkt heeft.
Mar met het verstrijken van de tijd gaan mensen zich ineens weer momenten herinneren waarop ze dingen gezien/ gehoord hebben die hen verbaasden, die opmerkelijk waren, die ze zich deden afvragen of alles wel goed ging in dat huis.
Maar het is vaak de mens eigen zich daar niet mee te bemoeien, zoals je dat ook vaak ziet bij kindermishandeling... mensen zien of weten het wel, maar durven niet te handelen.
Ik kan me niet voorstellen dat er in de hele omgeving van deze mensen NIEMAND is geweest die ook maar het vermoeden had dat er 'iets' speelde, wat dat dan ook mocht blijken te zijn....

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:14

Ninx schreef:
Mar met het verstrijken van de tijd gaan mensen zich ineens weer momenten herinneren waarop ze dingen gezien/ gehoord hebben die hen verbaasden, die opmerkelijk waren, die ze zich deden afvragen of alles wel goed ging in dat huis.
Maar het is vaak de mens eigen zich daar niet mee te bemoeien, zoals je dat ook vaak ziet bij kindermishandeling... mensen zien of weten het wel, maar durven niet te handelen.
Ik kan me niet voorstellen dat er in de hele omgeving van deze mensen NIEMAND is geweest die ook maar het vermoeden had dat er 'iets' speelde, wat dat dan ook mocht blijken te zijn....

Nou, dat is nou juist het gene wat ik me ook absoluut NIET kan voorstellen!!
En al helemaal niet van de echtgenote van Josef Fritzel.
Die vent moet toch eten brengen naar de kelder, net zoals drinken?
Die vrouw moet toch ook wel weten dat er een kelder is?
En die zou het toch ook wel opvallen dat ze er niet mag komen Tong uitsteken ?
Allemaal vragen waar het antwoord voor mij nog niet helemaal duidelijk op is

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:23

SanneKyla schreef:
Ninx schreef:

Nou, dat is nou juist het gene wat ik me ook absoluut NIET kan voorstellen!!
En al helemaal niet van de echtgenote van Josef Fritzel.
Die vent moet toch eten brengen naar de kelder, net zoals drinken?
Die vrouw moet toch ook wel weten dat er een kelder is?
En die zou het toch ook wel opvallen dat ze er niet mag komen Tong uitsteken ?
Allemaal vragen waar het antwoord voor mij nog niet helemaal duidelijk op is

Mensen om de dader heen, en dit geval de echtgenote, weten wel wat er gaande is. Of tenminste dat er IETS gaande is. Toch zou dat aan de kaak stellen, het bewezen zien, betekenen dat hun leven zoals dat tot dan toe was op zijn kop zal komen te staan en dat niets ooit meer hetzelfde is. Mensen zijn er goed in zaken in hun hoofd te onderdrukken; 'wanneer je er niet aan denkt, is het er niet'.
Vaak blijken mensen, ondanks dat ze niet precies weten wat er speelt, de dader ook te faciliteren. Zoals de echtgenote van een alcoholist vaak de drank blijkt te halen voor haar partner. Er bestaat een kans dat mevrouw extra boodschappen heeft gehaald, of porties eten heeft gemaakt zonder te vragen waar dit voor was. Deze man heeft het hele gezin stelselmatig onderdrukt, en getiranniseerd. Dikke kans dat iedereen binnen het gezin niet eens 'durfde' te vragen waar die extra boodschappen voor waren, en waar papa elke dag toch een paar uur naartoe ging?
Mensen zijn rare wezens hoor.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:28

De mensen in de buurt zullen wel denken (dachten): Wat is die Josef Fritzel toch een goede man, 2 vondelingen zo goed opgevoed... NIET DUS!

Ze zullen maar zeggen: ,,Josef, die heeft wel iets van jou weg Nagelbijten / Gniffelen !! ". Josef: *SLIK*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:37

Ninx schreef:
Vinden jullie dat die man ook vreselijk nare ogen had? Echt een koude, bezeten blik... ik kreeg er de rillingen van.
En @ Yamcha: er gebeurt veel dat wij niet kunnen zien/ weten/ waarnemen. Wat te denken van afrikaanse meisjes die hier naartoe gesmokkeld worden en in loodsen of schuren seks met dieren moeten hebben, of waar 'snuff- movies' (martel films met dodelijke afloop) mee worden gemaakt.
Vrouwen kunnen vast een hoop narigheid uithalen, maar als er geen mannen zouden bestaan (as if that was possible) zou er een stuk minder 'seksgerichte en dominantiegerichte' ellende voorkomen.

Ik geloof wel dat mannen idd het merendeel van de sex- en machtsmisdrijven plegen.
Maar vergis je niet: vrouwen verkrachten en misbruiken ook, en vaak zijn ze daarbij veel gewelddadiger... en gemener(mijn neef studeert criminologie, vandaar dat ik dat weet). Plus het geweld wat ze daarbij gebruiken is vaak gericht op vernedering van het slachtoffer.
Mannen zijn eerder geneigd hun slachtoffers te vernederen wanneer ze impotent zijn, vrouwen doen het vrijwel altijd.

Maar goed... dat is 1/3 van het totaal aan zedendelinquenten, dus de kans dat je door een man te grazen genomen wordt, is 2x zo groot als de kans dat je door een vrouw gepakt wordt. Maar die vrouw zal je wel veel erger te grazen nemen...
Ninx schreef:
Gelukkig zijn er ook leuke mannen Haha!
Anyway, als er een grote 'delete' knop was om minder wenselijke types pijnloos maar voorgoed mee uit te wissen.... kom maar op!

Totaal mee eens Ja

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:48

Chiqa schreef:
Alsof het niet genoeg is.....

Suusoi schreef:
Ik geloof dat hij voor dat gevangenhouden ongeveer 25 jaar cel kon krijgen, wat ik overigens belachelijk vind omdat dat maar 1 jaar meer is dan wat hij zijn dochter en (klein)kinderen heeft aangedaan

Presies en dan nog te weten dat meneer het beter zal krijgen dan zijn kinderen het ooit hebben gehad. Ik heb hier geen woorden voor hoop dat hij levenslang krijgt.

Ik vind het sowieso al belachelijk dat ze zelfs een tv in hun cel hebben. Voor een dakloze alleen al een aanleiding om een misdrijf te plegen.

Mijn tante heeft in een jeugdgevangenis gewerkt en daar gingen ze gewoon 'leuke dingen' doen met die kinderen Scheve mond
Oké, het zijn dan wel kinderen, maar ze zitten daar niet voor niks. (met uitzondering slachtoffers van loverboys oid, die zitten er ook nog wel eens) Leer ze maar eens flink een lesje leren voordat ze weer het slechte pad op gaan als ze vrijkomen (omdat ze toch wel 'goed' terecht komen)

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:53

Jammer dat er niet zoiets bestaat als een marteldood. Ik wist wel raad met die man en zn zaakje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:59

't Is alleen zo jammer dat de slachtoffers daar niets aan hebben... vind je ook niet?
En zou die man er wat van leren, joh?
Imo niet. Imo moet je zo iemand de rest van zijn leven opsluiten. En of hij dat nou leuk vindt of niet, interesseert me niet... hij is iig geen gevaar meer voor de samenleving.

En ik vind de veiligheid van onschuldige mensen eerlijk gezegd vele malen belangrijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:55

En hebben de slachtoffers er wel wat aan dat hun dader maar 25 jaar krijgt...evenveel als wat de dochter vast heeft gezeten.
Alleen de dochter was onschuldig, die man schuldig en krijgen evenveel jaar opsluiting.... geeft echt een rechtsgevoel...
De man luxe...de dochter op een verschrikkelijke manier.

Denk je echt dat die er vrede mee kunnen hebben??

Vraag het maar eens na aan mensen die hier in nl mishandeld of verkracht zijn en dan horen dat de dader een paar maanden krijgt...vraag hen maar eens of ze daar vrede mee hebben...
Ik ken helaas enkele van deze mensen...maar die zeggen volmondig veel te weinig straf voor het aangerichte leed.
Voor hun gevoel zouden ze er meer aan hebben als er een gerechtighied was.... dus een gepaste straf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:22

Waar Ja

Het probleem is alleen dat een straf voor de dader ook geen vrede geeft... echt niet.
Dat is iets wat ik weet van slachtoffers.
Ja, mss op de korte termijn wel. Maar op de lange termijn zullen ze toch hun trauma moeten verwerken. En een straf voor de dader helpt daar niet bij.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:29

Ninx schreef:
Mensen om de dader heen, en dit geval de echtgenote, weten wel wat er gaande is. Of tenminste dat er IETS gaande is. Toch zou dat aan de kaak stellen, het bewezen zien, betekenen dat hun leven zoals dat tot dan toe was op zijn kop zal komen te staan en dat niets ooit meer hetzelfde is. Mensen zijn er goed in zaken in hun hoofd te onderdrukken; 'wanneer je er niet aan denkt, is het er niet'.
Vaak blijken mensen, ondanks dat ze niet precies weten wat er speelt, de dader ook te faciliteren. Zoals de echtgenote van een alcoholist vaak de drank blijkt te halen voor haar partner. Er bestaat een kans dat mevrouw extra boodschappen heeft gehaald, of porties eten heeft gemaakt zonder te vragen waar dit voor was. Deze man heeft het hele gezin stelselmatig onderdrukt, en getiranniseerd. Dikke kans dat iedereen binnen het gezin niet eens 'durfde' te vragen waar die extra boodschappen voor waren, en waar papa elke dag toch een paar uur naartoe ging?
Mensen zijn rare wezens hoor.

Dat denk ik ook. Ergens wist de echtgenote dat er iets niet klopte, maar ze heeft het weggedrukt. En zo ging het ook met zijn dochter en hun kinderen. Iedereen onderging wat hij wilde dat ze deden.
Deze man heeft een zware stempel gezet op zijn gezin, wat een hel moet dat voor iedereen geweest zijn. Dat kun je je nieteens indenken. Zijn eigen dochter jarenlang opsluiten, verkrachten en daarnaast zich ook nog vergrijpen aan zijn, bij haar, verwekte kinderen. Ik hoop dat ze hem de hoogst mogelijke straf opleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:21

Een rechtvaardige straf helpt daar dus wel bij.. dat stukje kunnen ze dan los laten.
Dan moeten ze nog gaan knokken tegen de rest van verwerken...maar dat stukje is dan zo eerlijk als het kan afgesloten.
Je kan er gewoon geen vrede mee hebben als je zelf levenslang een trauma hebt, en de dader huppelt al snel weer rond.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:43

Ik denk dat deze man deze straf niet overleeft.... Nu is alleen al van je vrijheid berooft worden de grootste straf, een televisie maakt dan niet veel goed. Ze bieden de gevangenen een beetje afleiding om de rust te bewaren, anders hebben de andere gevangenen en bewaarders echt geen leven. De rust bewaren is echt van groot belang, anders wil niemand meer werken in een gevangenis...
Het is al een oude man.... ik zie hem niet nog 25 jaar leven.

Nog even dit: een jaar of paar jaar terug kwam er toch ook een meisje boven water in Oostenrijk?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:46

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:47

Ninx schreef:
Ik denk dat deze man deze straf niet overleeft.... Nu is alleen al van je vrijheid berooft worden de grootste straf, een televisie maakt dan niet veel goed. Ze bieden de gevangenen een beetje afleiding om de rust te bewaren, anders hebben de andere gevangenen en bewaarders echt geen leven. De rust bewaren is echt van groot belang, anders wil niemand meer werken in een gevangenis...
Het is al een oude man.... ik zie hem niet nog 25 jaar leven.

Nog even dit: een jaar of paar jaar terug kwam er toch ook een meisje boven water in Oostenrijk?

Ik zie hem inderdaad over 25 jaar niet meer rondhuppellen
Gelukkig maar!

Ik zou het niet weten over dat andere meisje!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:48

OJaa, klopt.
Nu komt het weer in m'n gedachte naar boven !

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:48

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:08

die man is helemaal niet goed bij zijn hoofd, kan hier echt niet tegen bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:44

runningkawa schreef:
En hebben de slachtoffers er wel wat aan dat hun dader maar 25 jaar krijgt...evenveel als wat de dochter vast heeft gezeten.
Alleen de dochter was onschuldig, die man schuldig en krijgen evenveel jaar opsluiting.... geeft echt een rechtsgevoel...

Presies! En daarom weet ik ook wel zeker dat door het invoeren van een ander strafstelsel hier nog wel eens een positief gevoel naar de slachtoffers toe zou kunnen komen.
Want geeft nu toe, een misdadiger, die bv jou kind heeft verkarcht of vermoord, zittend \op zn krent achter een XBOX, beperkt internet, prostituee naar wens, TVtje en elke dag een warme prak, daar heb je als slachtoffer toch geen voldoening bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:00

Maar zou er ooit een straf zijn die wél voldoening geeft, dan?

Je moet straffen, natuurlijk... maar is het voor de slachtoffers ooit hoog genoeg? Dat vraag ik me dus af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:02

Chiqa schreef:
Want geeft nu toe, een misdadiger, die bv jou kind heeft verkarcht of vermoord, zittend \op zn krent achter een XBOX, beperkt internet, prostituee naar wens, TVtje en elke dag een warme prak, daar heb je als slachtoffer toch geen voldoening bij?