Soldaat gooit puppy in ravijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: Soldaat gooit puppy in ravijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:53

natuurlijk beweegt een pup niet als hij bij z'n nekvel wordt vastgehouden. Dit is een reflex omdat hij stil moet zijn omdat zijn moeder hem versleept...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:54

Ik vind toch wel dat er een klein verschil zit tussen iemand een pleepot schoon laten maken met blote handen omdat de macht je naar je kop stijgt of een onschuldig wezen het ravijn in pleuren omdat je dat even leuk vind. Het eerste is ook niet normaal, natuurlijk niet. Maar het komt er bij mij echt niet in dat dit "trauma's" uit de oorlog zouden zijn omdat de oorlog je gek in je hoofd maakt. Verward Nee, sorry, dat gaat er bij mij dus écht niet in. Nagelbijten / Gniffelen

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:56

Wat een enorme idioot, je zou zeggen door alle ellende wil je even een moment niet aan dood en verderf denken, maar nee die gasten zullen er eens een spelletje van maken. wat een enorme smerige huferige idiote actie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:57

Moderatoropmerking:
kjoetie schreef:
oorlog doet gekke dingen met een mens, maar dit laat wel het totale disrespect voor het leven zien.. als je dit al met een arme weerloze pup doet... afschuwelijk Boos!

Oorlog is het totale disrespect voor leven. In een oorlogsgebied heeft een leven nauwelijks waarde en als je maar lang genoeg in zo'n situatie rondloopt, dan zijn er mensen die op een gegeven moment hun menselijkheid verliezen en zonder problemen bijvoorbeeld een puppy in een ravijn gooien.

Vanachter een computerscherm in het veilige Nederland kunnen wij ons echt op geen enkele manier voorstellen hoe het is om langere tijd in zo'n omgeving te moeten rondlopen. Dit klinkt als een dooddoener, maar is wel een feit.

We denken dat het goed is dat mensen met hun ogen op dit soort feiten gedrukt worden en om de keerzijde mee te maken wat oorlog met mensen kan doen. We laten dit topic dus ook in eerste instantie open. Maar reacties waarin mensen elkaar overtroeven in wat ze wel niet met deze soldaat zouden doen voegen niks toe. Iedereen is het er wel over eens dat dit niet acceptabel of normaal gedrag is. Blijven dit soort reacties komen, dan gaat het topic alsnog op slot.

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:00

Waarom worden dieren nou weer de dupe van de door mensen veroorzaakte ellende...?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:02

nou vanachter dit computerscherm weet ik wel hoe het is om met iemand te leven die een lange tijd in oorlogsgebied is geweest en wat dat met iemand kan doen...NIET DIT!!!!!!!!!!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:03

Hoe kwamen hun dan aan die puppy? Verward

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:04

J*zus !! wat een idioot Boos!
'k hoop dat die vent dr achter aan gaat! Whoosh!

arm hondje,, Ach gut

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:04

celticpony schreef:
nou vanachter dit computerscherm weet ik wel hoe het is om met iemand te leven die een lange tijd in oorlogsgebied is geweest en wat dat met iemand kan doen...NIET DIT!!!!!!!!!!

Zelf lange tijd in oorlogsgebied vertoefd maak ik hierop uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:06

waarom moet jou bericht in het groen karl?
Vind dat niet veel anders als een mening die andere hier geven

En zou het daarom op slot gaan... tja... bokt zullen we dan maar zeggen... misschien dat we er ooit aan wennen...

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:06

celticpony schreef:

hier kan ik mij toevallig helemaal bij aansluiten,en ik vindt het daad werkelijk walgelijk. Boos!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:08

ik niet partner wel...veel gezien en gehoord
mensen verharden idd, drukt mijnheer me bijvoorbeeld laatstnog foto's onder mijn neus. Foto's van rottende en ontbindende lijken die ze tijdens patrouilles tegen kwamen. vergeet ie even dat ik daar niet zo'n afstand van kan nemen Clown . maar hoe en wat dan ook, dit zegt ook wat over de persoonlijkheid van iemand. Het is een zware last,maar hoe je hiermee omgaat heb je altijd zelfnog in de hand. waarom mogen we daar niets over zeggen??????
vertoeven klinkt trouwens wel erg leuk Knipoog
Laatst bijgewerkt door celticpony op 04-03-08 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:09

dit is gewoon te erg.. bleh ben nog misselijk en hoor het gepiep ook nog.. hij had het hondje wel hier kunnen brengen ipv daarin gooien..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:14

celticpony schreef:
dit zegt ook wat over de persoonlijkheid van iemand...maar hoe je hiermee omgaat heb je altijd zelfnog in de hand.

Als het aan je persoonlijkheid ligt als je nu wel of niet tot zoiets in staat bent heb je het dus niet in de hand, want je persoonlijkheid daar kies je niet voor Knipoog .
Wel zullen de anderen je beter in de hand moeten houden. Jij staat er wat dichter bij, weet jij hoe goed deze soldaten psychologisch getest worden alvorens ze mogen gaan?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:14

Echt verschrikkelijk Huilen . Hoe kun je zo iets doen. Ik denk dat ik de volgende keer niet meer naar dit soort filmpjes kijk. Het blijft te lang in mijn hoofd zitten. Verdrietig

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:18

[quote="xKatleentjexAls het aan je persoonlijkheid ligt als je nu wel of niet tot zoiets in staat bent heb je het dus niet in de hand, want je persoonlijkheid daar kies je niet voor Knipoog .
[/quote]

wat een onzin. Een persoonlijkheid kan je idd niets aan veranderen, maar gedrag zeer zeker! Je hebt niet voor niets een stel hersens gekregen die je over het algemeen kunt gebruiken. Je kunt als mens keuzes maken. Volgens mij onderscheidt dit aspect ons ook van de primaten.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:19

Jolandaa_ schreef:
pansor schreef:
Ik weet ook niet of jullie alle reacties op dumpert zelf hebben gelezen maar het is wel grappig om deze even te lezen Knipoog
Even iemand die heel nuchter nadenkt.
’’- Het geluid wordt duidelijk gemaakt door een mens.
- Het geluid wordt harder hoe verder de puppy gaat.
- De puppy beweegt helemaal niet
- Ooit wel eens een puppy vastgehouden? Denk je nou werkelijk dat je die zo ver kunt gooien?

punt 1. sinds wanneer kan een mens piepende geluiden maken die zo echt lijken als een puppy met complete angst? niet dus..
punt 2. ga jij ook niet hard gillen als je naar beneden valt en je ziet de grond.
punt 3. de puppy beweegt ook niet veel nee, wat zou jij doen als je compleet in angst bent?
punt 4. een arm van een soldaat is nogal veel gespierd, dus reken maar dat je die weggooit. en zeker wanneer je hem bij z'n nekvel vasthoud.

wat een achterlijke gladiool is die man. de oorlog maakt hem van binnen 'kapot'. en dat geeft hem een reden om een onschuldig beest te vermoorden?
Ik zie ook dat die man compleet verscheurd is vanbinnen.. niet dus.. ze lachen gewoon, om het moorden van een onschuldig beest. ik hoop dat die man aangepakt word, dat z'n ballen met een bot mes en zonder verdoving erafgesneden worden.. sorry, maar hier word ik pislink van![/quote]

Valt het jou dan niet op dat elke piep van die hond precies hetzelfde is
Dat van punt 2: zodra je ergens verderweg heen gaat dan word het geluid minder hard. Dat hoor je in dit filmpje niet.
En heb je al gezien hoe verschrikkelijk ver die hond gaat, daarbij zie je niets maar dan ook niets aan die man wat er op lijkt dat hij ook maar enkele moeite doet. Dan moet je wel heel sterk zijn..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:20

Inderdaad, daarom is er ook zoveel vrede op de wereld Haha! . Daarom zijn al die jongetjes die uit de instellingen komen en waar ze jarenlang therapies op hebben afgeschoten om hun gedrag te verbeteren stuk voor stuk brave huisvaders geworden, omdat het allemaal zo gemakkelijk gaat Haha! .

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:20

Wat een zinloze mod opmerking Bloos

Sorry als ik mensen voor de kop stoot, maar ik vind het feit dat iemand het leger in gaat al verknipt.
Oorlog is volstrekt zinloos, er aan meedoen gewoonweg kwalijk.

En dan de actie van deze gewetenloze gek ook nog 'goed praten', omdat het zo vreselijk is in oorlogsgebieden, is natuurlijk totaal idioot

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:22

Het is niet goed te praten, het is gewoon de reden waarom hij het (waarschijnlijk) heeft gedaan.
Het praat enkel goed waarm oorlog niet goed is Lachen .

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:24

xKatleentjex schreef:
Inderdaad, daarom is er ook zoveel vrede op de wereld Haha! . Daarom zijn al die jongetjes die uit de instellingen komen en waar ze jarenlang therapies op hebben afgeschoten om hun gedrag te verbeteren stuk voor stuk brave huisvaders geworden, omdat het allemaal zo gemakkelijk gaat Haha! .

sorry ik vind je smilies nogal denigrerend overkomen.
En ik heb nergens beweerd dat het makkelijker gaat, maar ja het is nu eenmaal makkelijk om excuses te verzinnen over iets dat je toch niet kan veranderen dan je stinkende best te doen om ook daadwerkelijk keuzes te maken en na te denken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:25

Zag dit filmpje gisteren op tv.

Dit is echt ziek gewoon Boos!
Dat doe je toch gewoon niet

Dat doen we toch ook niet met een van hun, als we ons vervelen Boos!

Echt ziek Misselijk
Arm hondje Ach gut

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:26

Naja zeg, oorlog of niet, dit is toch absurt?! Arm beestje, ik mag hopen dat ie op z´n koppie gevallen is en gelijk dood was. Echt waar ik vind dit wel heel triest. Maar misschien is het waar hoor wat iemand hier al zei, dat oorlog ráre dingen met een mens doet..

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:30

Beetje laf dat bijna iedereen hier denkt dat hij gek in zijn hoofd is vanwege de oorlog, dat hij helemaal doorgedraaid is enz. Sommige mensen zíjn al zo gestoord en hebben dan ook geen enkele emoties, ongeacht dat ze thuis zitten of in een oorloggebied.

Ik zit zelf in het leger en ik heb meer mensen meegemaakt die goed terugkwamen dan doorgedraaid in hun hoofd. Volgens de meeste was het eerder een interessante en leerzame ervaring, dus om nu te zeggen dat het echt door de oorlog komt vind ik een beetje vaag..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:35

Barco schreef:
sorry ik vind je smilies nogal denigrerend overkomen.
En ik heb nergens beweerd dat het makkelijker gaat, maar ja het is nu eenmaal makkelijk om excuses te verzinnen over iets dat je toch niet kan veranderen dan je stinkende best te doen om ook daadwerkelijk keuzes te maken en na te denken.

Als je mijn smileys zo vind overkomen dan kan ik ook zonder typen, geen probleem. Ik bedoel het ook helemaal niet zo hoor, mijn excuses als het zo overkwam Knipoog .
Maar het zijn geen excuses, het zijn gewoon de echte redenen. De echte redenen dat zulke dingen gebeuren.
Moet het veranderen? Ja?
Maar kan jij zeggen dat je nooit tot zoiets in staat gaat zijn? Nee
Je kan je stinkende best doen om je gedrag te veranderen. Maar gaat dat altijd lukken? Ook bij mensen die al met een zwakke persoonlijkheid geboren zijn, die uit een slecht gezin komen en dan ook nog eens een slechte omgeving hebben gehad ook ALTIJD lukken? Be my guest to try. Dat is heel erg, dat vind ik ook. Het is walgelijk dat er zulke mensen zijn. Maar niet iedereen kan zelfs als ze hun stinkende best doen hun gedrag veranderen.
Als ik jouw bericht lees dan krijg ik het idee "ach ja als je maar je best doet dan lukt het wel".
Maar wat als mensen zo verknipt zijn in hun gedachten dat ze niet eens willen veranderen? Dan heeft persoonlijkheid wel een invloed. De ene sterke persoonlijkheid is opgegroeid in een rotsituatie en wil er echt voor gaan en wil echt veranderen, de andere zwakke persoonlijkheid heeft het niet eens half zo moeilijk gehad als degene met de sterke persoonlijkheid, steekt het op 'het lukt toch niet', en laat zich meevaren in het slechte gedrag zonder het te willen veranderen.

Ik lees morgen trouwens wel bij Lachen .