Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:49

Zou het echt niet weten. Geen idee. Het zou me echter niks verbazen, want deze dame kan behoorlijk doordraven. Als je eens wist wat een zootje de plaag zwijnen maakt.. En er wordt er eentje geboren met een genetische afwijking en het krijgt een beeldje.. Clown

Zou mooie bedoening zijn als alle handicapjes werden vereeuwigd in steen. Gestoord .

Kunnen mensen dat niet gewoon doen? Zo'n reuzenkat van steen aanschaffen, scheelt opvoeding, kots en andere uitwerpselen, vermoorde buren en ander grut...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:58

katiavl schreef:
Toch echt te erg, vraag me eigenlijk af als de kat toekomt is het een kitten?
Kunnen ze wild gedrag daarvan al goed afleiden?

Volgens de site komen ze als ze (minimaal) 12 weken oud zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 12:59

Needje schreef:
katiavl schreef:
Toch echt te erg, vraag me eigenlijk af als de kat toekomt is het een kitten?
Kunnen ze wild gedrag daarvan al goed afleiden?

Volgens de site komen ze als ze (minimaal) 12 weken oud zijn.

Dank je, de site werk niet bij mij. Krijg alleen een zwart vlak Verward

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:02

detour schreef:
Zou het echt niet weten. Geen idee. Het zou me echter niks verbazen, want deze dame kan behoorlijk doordraven. Als je eens wist wat een zootje de plaag zwijnen maakt.. En er wordt er eentje geboren met een genetische afwijking en het krijgt een beeldje.. Clown

Zou mooie bedoening zijn als alle handicapjes werden vereeuwigd in steen. Gestoord .

Kunnen mensen dat niet gewoon doen? Zo'n reuzenkat van steen aanschaffen, scheelt opvoeding, kots en andere uitwerpselen, vermoorde buren en ander grut...

Er vallen bij jullie doden (mensen en zwijnen) in het verkeer, complete erven en campings worden omgeploegd en eerdaags steken ze allemaal de moord op een gruwelijke wijze door overbevolking (-> ziektes) en voedseltekort door de grote populaties. Das diervriendelijk natuurlijk. Wil haar wel eens horen als haar man omkomt in een auto-ongeluk door een zwijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:05

precies, jij snapt 'm. Heb ooit elders mijn gal gespuwd over de overlast op bokt, maar werd voor dierenbeul uitgemaakt. Wel door mensen die elders in NL wonen.. Toen ik werkte in Vierhouten reed ik maar 30 km/uur door het bos en ben op het nippertje ontsnapt aan dergelijke ongevallen. Collega heeft echter half jaar in de ziektewet gezeten. Dier is beschermd dus je bent aansprakelijk als je 'm ramt. Ze kijken alleen niet uit hun doppen en de bodem wordt compleet omgeploegd.

Ze smaken trouwens lekker dus ik zie het probleem verder ook niet. Laat madam maar lekekr hoog van d'r torentje blazen. Ik weet wel beter...

Hoe staat zij eigenlijk tegenover dit fenomeen, die grote kat? Daar kan ze beter zinvol bezig zijn..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:07

Citaat:
ASHERA KITTEN
Price: From $22,000.00 to $31,000.00
[View ASHERA KITTEN]
ASHERA ULTRA EXOTIC KITTEN, delivered at approximately 12 weeks of age. Includes spay/neuter, microchip, DNA certificate, vaccines, 12 months of veterinary insurance, transportation and one year guarantee. Premium Placement available.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 13:09

Needje schreef:
Citaat:
ASHERA KITTEN
[View ASHERA KITTEN]
ASHERA ULTRA EXOTIC KITTEN, delivered at approximately 12 weeks of age. Includes spay/neuter, microchip, DNA certificate, vaccines, 12 months of veterinary insurance, transportation and one year guarantee. Premium Placement available.

Ultra exotic klinkt meer als keuken machien, gecastreerd, gesteriliseerd is wel lekker voor de verkoper

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:09

Needje schreef:
Citaat:
ASHERA KITTEN
[View ASHERA KITTEN]

Alsof ik de ingredienten van een blik erwten zit te lezen.. Clown

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:12

Mijn auto heeft ook allerlei technische kenmerken in een lijstje staan op het kentekenbewijs Clown

Het paspoort van zwartje bevat alleen haar naam, chipnummer, geboortedatum en vachtkleur en een heleboel stickertjes van de entingen.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:13

daniella74 schreef:
Hopelijk ontmoedigt deze hele toestand het nemen van zo'n dier. Zie in gedachten Schiphol al helemaal vol zitten met allemaal familieleden van deze.

Ze kijken of het een wild dier is dus er zal wel een wilde katachtigen-expert worden bijgehaald en ze doen denk ik dna-onderzoek.

Lijkt me niet zo'n gek idee. Er wordt dan beweerd dat deze kruising poes-lief is, maar hoe kunnen ze dat weten als dit de 1e 3 exemplaren zijn?
Verder heeft poeslief in mijn ogen altijd een dubbele betekenis. Ik vind katten nog altijd een grote mate van instinct hebben, heb liever niet in middelmate hond-formaat in huis Knipoog
Kortom mooi om te zien, dat vind ik een serval oid ook - maar om ze daarom aan te schaffen als huisdier vind ik te ver gaan en ook wel egoistisch t.o.v. het dier.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:20

Ik vind een hoop dieren geweldig om naar te kijken maar ik ga ook niet met girafjes mennen ookal kunnen ze vast heel hard en vallen ze zo lekker op in het verkeer Haha!.

Laten we eens uitgaan van het spelen wat ik vanochtend al aanhaalde. Met een flinke kater loopt je al best wat schrammen en krassen op, laat staan als dit exemplaar heel speels de kleuter van de buren aanziet voor speelmaatje zonder dat hij kwaad ind e zin heeft.

Hier in de buurt zijn jaren geleden 2 kinderen uit elkaar gereten door honden, die kinderen zijn afgevoerd naar het AMC waar de behandelende artsen de kinderafdeling hebben gesloten omdat ze even tijd nodig hadden om dit te verwerken. Dit is vragen om ongelukken vroeg of laat, mag het een prachtige kat zijn het is gewoon een wild dier ooakl is hij tam gefokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:24

Ik ben het totaal met je eens. Dit soort dingen zijn idd vragen om ongelukken. Totaal onverantwoord...

Vind dat ook niets met liefde voor katten te maken hebben. Als je van katten houdt, wil je ze gelukkig maken.

Een kat is imo geen gadget die je koopt voor je eigen goede gevoel, of omdat je'm zo mooi vindt Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 13:28

Yamcha schreef:
Ik ben het totaal met je eens. Dit soort dingen zijn idd vragen om ongelukken. Totaal onverantwoord...

Vind dat ook niets met liefde voor katten te maken hebben. Als je van katten houdt, wil je ze gelukkig maken.

Een kat is imo geen gadget die je koopt voor je eigen goede gevoel, of omdat je'm zo mooi vindt Nagelbijten / Gniffelen

Het zijn spijtig genoeg mensen die zeggen, dat als het kon ze een tijger kochten. Die uitspraak is al zo verkeerd.

Ik ben aap en krokodil fan, maar geen haar op men hoofd zou er eentje houden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:30

Is dat niet de hele essentie van het fenomeen "huisdier" ?
Kopen wij niet elk huisdier voor ons plezier, en omdat we ze mooi vinden?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:33

EN omdat het HUISdieren zijn, geen wilde dieren.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:34

Needje schreef:

Miischien moet je je eens verdiepen in hoe katten, honden, paarden, runderen en varkens "huisdier' zijn geworden. Dat kwam van 2 kanten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:35

Nou, vertel het me eens!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:36

Volgens mij was er net op het nieuws dat het dier reeds in beslag genomen is ????? De reden miste ik net , weet iemand dat misschien ???

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:38

daniella74 schreef:
Needje schreef:

Miischien moet je je eens verdiepen in hoe katten, honden, paarden, runderen en varkens "huisdier' zijn geworden. Dat kwam van 2 kanten.

Volgens van Dierendonck hebben wij honden en paarden gedomesticeerd en katten zichzelf!
Dat maakt ze ook zo bijzonder. Knipoog

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:39

ja het dier is inbeslag genomen op eindhoven airpoort.

i.v.m een onderzoek in de u.s.a omdat ze zeker willen zijn dat het niet om een bedrijgde / wild beest gaat.

hhaha net goed Geld, geld! weg 27.000 euro

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:42

Varkens waren wilde zwijnen die bij nederzettingen rondliepen voor restjes die op de vaalt lagen. De zwijnen werden steeds minder bang voor de bewoners en bleven steeds dichter bij de nederzettingen omdat het voedsel min of meer hapklaar lag. De nederzetting vond het een smakelijk diner dus zo werden de eersten varkenshouderijen een feit. In zekere in geldt dit voor honden, paarden en runderen ook.

kat is reeds in het oude Egypte al huisdier, mede door het gemak dat hij van de mens had. De oude Egyptenaren waren weer blij dat de kat de graanschuren muisvrij hielden.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:44

Needje schreef:

Ben ik met je eens, maar er moet wel ergens een grens getrokken worden of duidelijk worden gemaakt welke dieren je wel en niet in huis kan houden m.b.t. gevaar of overlast voor de omgeving.
De fokkers van de Savannah claimden ook altijd dat ie zo tam was, maar uiteindelijk is ook gebeleken dat deze pas werkelijk een geschikt huisdier was na de 7e generatie - anders kwamen de instincten van de wilde katten nog regelematig om de hoek kijken. Ik sta er dus sceptisch tegenover dat de Ashera zo tam is als door Lifestylepets wordt beweerd, zij willen dat nl. graag omdat het dier dan zo goed verkoopbaar blijft.
Vind het trouwens niet zo slim van de mensen in Eindhoven dat ze niet de AID e.d. eerst dit alles hebben voorgelegd zodat ze er zeker van konden zijn om Shin-chan gelijk mee naar huis te kunnen nemen of dat de kat niet de vlucht had hoeven maken. Of hadden ze dat wel en is dit gewoon controle om te kijken of papier en kat wel bij elkaar horen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:52

detour schreef:
Volgens van Dierendonck hebben wij honden en paarden gedomesticeerd en katten zichzelf!
Dat maakt ze ook zo bijzonder. Knipoog

Klopt, detour.
Zo heb ik het ook gehoord... overigens hebben honden (wolven dan toch) ook zichzelf gedomesticeerd...
Betekent imo niet dat de mens maar aan mag rotzooien met kruisingen zus en zo... laat de natuur zijn gang gaan, geef je dieren een keus. Is veel gaver Lachen

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:54

Yamcha schreef:
... laat de natuur zijn gang gaan, geef je dieren een keus. Is veel gaver Lachen

Maar daar verdien je niet zo veel geld mee.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:55

Dat is dus gebeurt met de Saarloos Wolfshond, een hoop mensen kunnen dat dier niet eens hanteren; door het teveel aan wolvenlboed laat het dier zich erg slecht domesticeren op de manier waarop we nu leven. Ze lopen weg, slopen, luisteren slecht en janken de hele boel bij elkaar.. Mensen hebben geen idee waar ze aan beginnen met die dieren. Daarom is het van belang dat de scheut wolvenbloed minimaal is.