Bloed huurauto toch van Maddie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Bloed huurauto toch van Maddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:19

Echwel schreef:
Ik zal wel een knuppel in het hoenderhok gooien, maar zou het niet zo kunnen zijn dat een van de andere
kinderen per ongeluk Maddie iets heeft aangedaan en de ouders nu proberen
om dat te verdoezelen.

Ik heb ook steeds een beetje het gevoel dat een gezinslid bij haar dood betrokken is, hetzij het verhaal van de ouders met door elkaar schudden/slaapmiddel hetzij idd de andere kinderen.
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 14-01-08 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:22

faye schreef:
Volgens mij hebben ze die auto echt later gehuurd, dan kan er bloed gevonden worden, maar na twee weken geeft een lijk geen bloed meer af Nagelbijten / Gniffelen

Er is geen bloed in de auto gevonden, dit is een fout in de titel en het eerste bericht die ik, naar ik meen al op de eerste pagina, heb rechtgezet. Ik zal het nog maar een keer herhalen dan:

In de auto gaat het om lichaamsappen. En een lijk lekt die dus wel...Er was bovendien haar gevonden. Maar blijkbaar zonder de wortel, want daaraan kun je wel zien of het uit een dood of levend lichaam komt. Of ze houden deze info achter.
Het bloed(restje, niet met blote oog zichtbaar) waar DNA uit getrokken is, komt van onder een tegeltje in de huiskamer van het appartement.

Even opgezocht, het staat op pagina 2
Lusitana schreef:
Voor de goede orde, het gaat om BLOED UIT HET APPARTEMENT en LICHAAMSSAPPEN UIT DE AUTO. en ze worden waarschijnlijk toch niet als onomstotelijk bewijs geaccepteerd, maar het is voor de politie wel duidelijk dat ze op het goede spoor zaten, en ik vraag me af hoe de McCanns zich hier uit wurmen.
Het is ook meteen duidelijk geworden dat Gerry wel degelijk de vader is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:44

Dit was het bericht uit Correio op 7 januari.

this morning in Correio da Manha:

http://www.correiodamanha.pt/noticia.as ... al=181&p=0

Madeleine: Investigation results
Tests mark Maddie's death

The definitive result of the tests that recently arrived from England left no doubts for the Policia Judiciaria's investigators. The blood that was found in the McCanns' car is really from Madeleine, just like the residues that were detected in the house that was rented by the English couple, and from where the child, then aged three, disappeared from without a trace.

The investigation, nevertheless, continues at an impass. Without a cadaver and without any confessions, it will still be possible for the child's parents to create a doubt in court. Not because of the quality of the residues, but because of the method that was used to collect them. "When the residue is not visible to the naked eye, it is necessary to use the 'low copy number'. Which means that the genetic profiles of every person that left traces at the location are extracted. This is not about the contamination of evidence, but about the possibility, an almost academic one, that there is someone who has a genetic profile that is the same as the junction of several others", a source that knows the process has told CM.

Within this scenario - and as Maddie's parents could create the doubt that this is nothing but a huge coincidence - the authorities continue to look for a lucky strike that may change the course of the investigation. The diligences that will be carried out in England over the coming weeks - the questioning of the McCanns' friends and the apprehension of objects like Kate's diary - mean precisely that.

Another barrier for this investigation is the penal context that is at its core. The PJ's inspectors defend that it was an accident, which places the crime on the level of an accidental or negligent homicide. The rest of the crimes are those of concealment of a cadaver and simulation of an abduction, which under no circumstances foresees preventive imprisonment, and the use of evidence like phone listening.

As far as CM was able to discover, even if the friends of the English couple don't add anything to the investigation, the inquiry will most likely produce a public accusation. This is an action that falls under the responsibility of the Public Ministery, though, and the PJ can only suggest the juridical qualification.

Kate and Gerry McCann will also never be judged in Portugal, as the process will be sent to England after it is concluded, where it will be appreciated by that country's Justice.

Madeleine is the daughter of Gerry and Kate McCann

The possibility that Gerry and Kate are not Maddie's parents - given as certain by the 24Horas newspaper - was never anything but an academical possibility, which was dismissed at the beginning of the investigation when the DNA of the missing child was collected. Conceived through artificial insemination, the child's genetic patrimony belongs to the McCann couple.

DNA is not from the twin siblings

Many residues were collected by the PJ, and there is no possibility that those that are attributed to Maddie come from her twin siblings, Sean and Amelie. That possibility was verified, and all the tests were repeated in Portugal and in England. They were also collected at two different moments in time, in May and in August, by investigators from the Scientific Police Lab and experts from the Institute for Legal Medicine.

(...)

Blood trail leaves the investigators without doubts

It is not only the fact that traces have been found which coincide with Maddie's DNA, that leads the investigators to believe that this is a death case. It is also the locations where those were found which allow the Policia Judiciaria to reconstruct what happened to the child, on the evening of the 3rd of May, and on the following days.

In the first place, the English dogs detected cadaver odours in the bedroom, in the car boot and on the clothes that Kate was wearing that evening. Then, blood traces were found, not visible to the naked eye, that indicate the presence of the little girl's cadaver behind a sofa in the bedroom and in the boot of the car that was only rented 22 days later.

The PJ also took into account the analysis of several details during the investigation: from the way the furniture was placed inside the house, until the statements of neighbours.

There, the statement of Pamela Fenn, the English citizen that lived in the apartment that was located above the one that was occupied by the McCanns, became fundamental again. On the day before the day that the child disappeared, the local resident heard Maddie's screams. The child cried and screamed for her father, while the emotional lack of control from her mother was audible.

Pamela Fenn even spoke to the McCanns about the noise the children made, which disturbed her, and the McCanns promised that the situation would not be repeated.

CM knows that all the traces that point to the presence of Maddie in the house of the resort in Praia da Luz also allow to define a trail for the passage of the body. Which was then hidden in an unknown location and transported to another unknown location.

It is also reminded that the English dogs later detected the smell of the cadaver next to the spare tire and on the keys of the car that was used by the couple for several months. It was also in that first location (car boot) that the animals again found biological residues from a DNA that matches that of the English girl, and which gave results that dismiss the possibility that they belonged to her twin siblings.

Ik heb meer berichten gezien waarin men het heeft over bloedsporen EN lichaamssappen in de auto en bloed in het appartement.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:01

Ik zoek het originele bericht op, want het lijkt mij in de vertaling te zitten en vooralsnog gaat het dan ook in elk geval steeds om resten van bloed. En er kan best bloed AAN het lijk gezeten hebben.

Ondertussen vandaag weer Mitchell met zijn gezeik dat ze niet naar Portugal komen zolang ze arguido zijn, nou dan blijven ze toch lekker daar? Alles is toch al in handen van Euro Just het maakt echt geen reet uit waar ze worden verhoord of wat. Berecht worden ze ook in Engeland. Dat gemanipuleer en gedreig van dat stel, getver. "Verlenging inhumaan". Ik dacht dat ze zo graag Maddie wilden vinden? En die is er nog niet. De kans dat ze haar lijk vinden wordt zo toch alleen maar groter, niet kleiner? Eerst zitten ze te zeiken dat de politie te weinig doet, nu doen ze meer en is het ook niet goed.

Er wordt in Telfe, Gran Canaria een crematorium voor zwerfdieren onderzocht.

*edit, ja correct vertaald. Maar hoewel in de eerste zin bloed wordt genoemd, gaat het in het artikel steeds om resten van bloed. En die kunnen dus gewoon aan een lijk zitten. Wonden worden nl niet miraculeus ineens schoon als je dood bent.
Het stuk is natuurlijk niet geschreven door een journalist en niet een wetenschappelijk expert. Die hebben altijd alleen gesproken van resten van bloed en lichaamsappen, nooit van bloed als zodanig.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 15-01-08 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:05

Lusitana schreef:
Er wordt in Telfe, Gran Canaria een crematorium voor zwerfdieren onderzocht.

daar helemaal? hoe zouden ze haar daar naartoe hebben moeten krijgen?
dan zou iemand anders dat hebben moeten doen, zelf zijn ze namelijk overal gevolgd!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:07

Op die moment werden ze toch nog niet gevolgd?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:15

Ze werden helemaal niet overal naar gevolgd toen ze nog hier waren. De journalisten hielden zich op in de straat bij het appartementencomplex.

Ze werden pas arguido op de vooravond van hun vertrek, dus ze waren helemaal niet zo heel interressant, hoor. Ze waren de buitenlandse ouders van een vermist kind, geen reden om ze achterna te gaan.

Verder, en dat heb ik al eerder genoemd, is het vrij makkelijk om een lijkje in wat dan ook gestopt op een jacht te zetten. Zeker is dat er een jachthaven is doorzocht door politie.

Vergeet niet dat ze er waren met een zeer uitgebreidde familie- en vrienden- en kennissenkring, wel een man of VIJFTIG. Elk van hen had haar weg kunnen werken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:22

Ik zie nog geen enkel hard bewijs, en als ze onschuldig zijn is de staus die ze in Portugal hebben inderdaad inhumaan. Dat staat los van het willen vinden van je dochter. Er wordt deze mensen emoties verweten, terwijl de gemiddelde topicschrijver hier nog wel meer emotie lijkt te hebben Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:27

Dat er geen enkel hard bewijs is om ze op te pakken, wil niet zeggen dat er niet talloze sporen zijn die er op wijzen dat ze dingen verbergen en dus niet onschuldig zijn....

Heb je ook zoveel medelijden met Murat die in exact hetzelfde schuitje zit, falliet is gegaan en waar helemaal niet eens een enkel spoortje is gevonden dat hij ook maar IETS met de zaak te maken zou hebben? Die heeft veel meer recht om te mekkeren dan die hotemetoten. (En gaat ook voor smartegeld zodra hij van de arguido status afkomt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:32

Ja natuurlijk, voor hem is het ook erg. Maar ik vindhet wel vreemd dat de McCann's van alles in de mond en in de geest gelegd wordt, emoties toebedicht worden uit eigen interpretatie, terwijl de emoties hier hoog oplopen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:57

Lusitana schreef:
Kimberley77 schreef:
Ochjee, ja dat is idd wel erg vreemd dan. Zover ik begrepen heb hadden de McCanns de auto gehuurd die periode, maar vraag me af of zij deze onder hun hoede hadden of dat iemand anders hierin reed? Vind het gek dat op zoiets simpels niet verder wordt ingegaan he...of dat het iig niet tot openbaring komt, waarom het ene wel (bloed van Maddie) maar de auto niet??
Wie er in de auto gereden heeft is al lang geleden bekend gemaakt. Er was een hele groep mensen, allemaal vrienden en familie van de MCanns die er in reed. Opgegeven voor tweede chauffeur was een (meen ik) broer van Gerry en niet Kate, die wel een rijbewijs heeft, dus dat is ook vreemd, in elk geval ongebruikelijk al een echtpaar een auto huurt. Men weet ook hoeveel km de auto heeft afgelegd en waar ze geweest zijn, daar ze gps in zit.
Het meest vreemde is dat ze die auto gingen huren op de vooravond dat ze naar de Paus vertrokken en hem zelf dus helemaal niet nodig hadden....

Het is vrij gemakkelijk geweest om het lijkje lange tijd in de zeer koude kerk te bewaren waar ze vervolgens alle dagen in gingen om te bidden (en bij haar te zijn?) speurhonden kunnen daar nl niks, omdat er continue lijklucht is en er recent nog een begravenis was geweest. Maar er gaat dus wel een spoor HEEN. Het is abnormaal om een stel iemand sleutels te geven van een kerk en de hoe noem je die even hoger? Was er ook fel tegen, dat is hier nog een hele rel geweest. Er is een gesprek met de verantwoordelijke van de kerk geweest. Gerry is om drie uur 'snachts die nacht bij de kerk gezien.... Dat zijn van die dingen...
Er zitten veel losse eindjes in deze zaak.

Ik zal "even" dat stuk vertalen wat wel een beetje inzicht geeft in de politieke betrokkenheid.

maar dat zou dan inhouden dat iemand hun gedekt heeft gedurende deze periode, áls maddie verborgen is gehouden in die kerk. Ben al niet zo gesteld op alles wat met de kerk te maken heeft, net zo corrupt als de meeste politiekorpsen waar dan ok ter wereld...maar das weer een ander verhaal. Een lijkenlucht, valt dat te onderscheiden welke lucht bij wie hoort? denk van wel he? Vraagtekens roept het iig wel op, dagenlang in de kerk vertoeven, ook al ben je gelovig, bidden kan je ook thuis even grofweg gezegd. dus snap de vraagtekens hierbij zeker.

Wat die Murat betreft. Voor hem is het ook vreselijk..maar had ok hij niet een betrokkene reden, Gerry kennen oid en daarover liegen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:15

Nee, waar lijklucht aanwezig is, kunnen honden niks doen, ze kunnen geen lijken van elkaar onderscheiden, ze worden getrained om lijklucht aan te geven niet om een bepaald mens op de sporen, daar heb je andere honden voor die bv weer afgaan op iets wat iemand heeft vastgehouden en de lucht vergelijken.
Dit probleem was meteen duidelijk gemaakt, vandaar dat er sprake is geweest van graven en tombes openen, maar dat mogen ze ook niet zomaar. Overigens hoeven de prietsers die de kerk "doen" verder van niks te hebben geweten. Maar ze hadden dus wel snel de sleutel van de Britse priester die er werkt ontfutseld. Heel Praia da Luz lag open vanwege werkzaamheden van ik meer riolering of kabels leggen, in lek geval was het nogal makkelijk om haar een nachtje onder een hoopje zand te leggen bv.

Wat ik zeggen wil is dat het heel, heel gemakklijk is geweest om het lijkje tijdelijk te verbregen en later verder weg te brengen.

Murat is oorspronkelijk opgepakt omdat een Britse journaliste zei dat hij zich vreemd gedroeg op de avond van 3 mei. Beetje vaag. Er waren geruchten ook al bij de Britten vandaan, dat hij pedofiel neigeingen zou hebben. Er zijn geen bewijzen daarvoor gevonden. Dat hij Gerry al of niet zou kennen heeft te maken dat zijn zus in de plaast woont waar Gerry woont, of andersom, ofzoiets vaags. Is verder ook nooit wat concreets uitgekomen.
Maar misschien hebben ze ook tegen hem iets wat wij verder niet weten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:19

faye schreef:
Ja natuurlijk, voor hem is het ook erg. Maar ik vindhet wel vreemd dat de McCann's van alles in de mond en in de geest gelegd wordt, emoties toebedicht worden uit eigen interpretatie, terwijl de emoties hier hoog oplopen.

Zoveel emoties zijn er niet, ik snap eigenlijk ook niet wat dit ermee te maken heeft. En dat is gewoon de pers Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:20

De kelders van de kerk mischien sinds ze de sleutel hadden, is daar heel koud. En komt daar toch vrijwel niemand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:35

Katiavl, er wordt hier vanuit eigen emotie nogal wat negatieve eigenschappen en gedragingen aan de Mc Cann's toegedicht. Dat is een beetje, euhm..hypocriet?
Er is nog NIETS bewezen namelijk en die 24 horas is net de Telegraaf Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-08 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:42

Ik snap trouwens niet het nut van die fotos, zoveel is dat meisje niet veranderd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:56

faye schreef:
Volgens mij hebben de Mc Cann's de auto pas later gehuurd, wat het verhaal nog vreemder maakt.

Precies. En nu is het DNA van Maddie (100% zeker) gevonden in die huurauto. Dat is toch wel iets om over na te denken.
En spoortjes bloed in het appartement maar dat is minder vreemd.
De rest van het bewijs is "circumstantial" of wel ondersteunend.

Het volgende probleem doet zich dus voor (geen lijk, geen bekentenis):
1) Het gevonden DNA bewijst op zich niet dat Maddie dood is???
2) Bewijst ook geen betrokkenheid van de McCanns, want ook anderen hebben in die periode gebruik gemaakt van de auto.
Het bewijs beperkt in ieder geval wel het aantal betrokken personen.
Maar ja, als de McCanns zelf niet betrokken zijn, wie dan wel?

Je kan je voorstellen dat als de PJ de McCanns wil aanklagen, er in de zaak geen speld meer tussen te krijgen moet zijn.
Ze zien immers een machtig advocatenapparaat en politieke lobby tegenover zich. Ik denk dat als dat niet zo zou zijn geweest, ze allang in
staat van beschuldiging waren gesteld.
Dat is nu duidelijk nog niet het geval. De bewijzen zijn nog niet sluitend, Dat maakt het allemaal bijzonder moeilijk.
Maar er is genoeg aanleiding om goed te kijken naar de McCanns en hun vrienden. Want de gedragingen (en getuigenissen) van Russel en Jane kloppen ook van geen kant.
Misschien heeft Russel pedofiele neigingen gehad en per ongeluk Maddie gedood en heeft Jane een vals getuigenis gegeven om haar man te beschermen? Russel kan ook de auto van de McCanns gebruikt hebben in de week dat er veel mee gereden was zonder dat de McCanns er waren. Wie zal het zeggen? Er is voor de PJ dus wel degelijk reden om deze vrienden nog eens goed aan de tand te voelen, lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:57

O, wat een feiten, zo even bijlezen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:05

Ik vind het wel raar dat het nog nergens op het journaal is, terwijl het toch wel feiten lijken te zijn? Nagelbijten / Gniffelen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:30

Het is niet op het journaal omdat het verder op zich niks anders zegt dan wat ze al dachten. Het is dus nauwelijks nieuws te nomen. Het veranderd niets in de zaak.

Nog even terugkomend op voorarrest:Als er geen vluchtgevaar is, wordt men zelfs niet in voorarrest gezet voor delicten waarbij men op heterdaad betrapt is. De McCanns hebben steeds gezegd (tot op de vooravond van hun vertrek, toen ze het ticket allang op zak hadden) nooit te vertrekken voordat Maddie gevonden was, dus geen vluchtgevaar...
Mensen die zich vrijwillig melden bij de politie kunnen hier pas vastgenomen na veroordeling.

De ouders van Maddie wisten niet van de politie foto en zeggen ook dat ze weinig verandering aangeven.
Ik heb ook geen idee waar ze verder te zien zijn, dus waarom die gemaakt is.
Ik zal het artikel lezen en vertalen als ik aan mijn eigen pc zit vanavond.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:28

http://www.24horasnewspaper.com/total.p ... ink=24Deze verdwijning van een meisje van vijf uit Huelva verbinden ze om onduidleijke redenen aan de zaak McCann. Zigeunerkind, laatst gezien toen ze een zakje chips ging komen met wat vriendinnentjes. Wat zeggen die vriendinnetjes dan?
Huelva, aangekondigd als "maar" twee uur rijden van Praia da Luz is wel een plek waar de Mcanns geweest zijn om posters op te hangen.
Veel politie op de been geweest, maar tot nu toe niet gevonden. Er wordt natuurlijk ook bij haar onmidddelijk verondersteld dat ze in een pedofielennetwerk terecht is gekomen. Het is de dochter van een voetbal trainer.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:02

Op de pagina van de eerste link, in de gekleurde balk:

Citaat:
Interviews. Zowel Kate als Gerry willen graag wederom spreken met de Portugese onderzoekers, zegt hun woordvoerder en rechtvaardigd het met: hoe sneller dit gebeurd, hoe sneller ze van hun status van arguido af zijn en hun dochter in rust kunnen zoeken.

MÉTODO3. De privé onderzoekers van Método3, gecontracteerd door de McCanns, zijn een vermeend pedofielennetwerk aan het onderzoeken met connecties met de steden Valência en Alicante, was gisteren nieuws in de Britse en Spaanse pers.

Hoofdartikel:
Citaat:
“Dit is het gezicht dat we zouden moeten”
Een forensisch kunstenaar dat bij een noord amerikaans onderzoeks bureau werkt, heeft een projectie gemaakt van hoe Maddie een 8 maanden later uit ziet.

Een nieuw beeld van Madeleine is gisteren uitgedeeld.
Een deskundige van de FBI garandeert dat het meisje dat 8 maanden gelden uit Praia da Luz, algarve verdwenene is, er zeker anders uit zal zien. “Dit is het nieuwe beeld van het meisje dat we moeten zoeken”, bevestigd de forensisch kunstenaar Stephen Mancusi in de krant “The
People”, die de produktie van deze simulatie finacieerde. De techniek die Maddie "verouderde" wordt gebruikt door het noor amerikaanse bureau bij personen die al jaren verdwenen zijn. In dit geval verklaard de deskundige dat het meisje van vier jaar veranderd kan zijn en dat mensen haar voorbij kunnen lopen zonder te bedenken dat het de dochter van de McCanns is. Volgens Mancusi, kan het haar donkerder zijn, het gezicht langer en de onschuldige glimlach verdwenen. Het enige dat neimand kan veranderen is de vlek in het rechter oog.
“Al dit vreselijke gebeuren moet de glans uit haar ogen gehaald hebben. Ik geloof dat acht maanden later het onschuldige meisje niet meer dezelfde is. ”, legt Mancusi uit.
"We zoeken ene totaal andere MadeleienEstamos definitivamente à procura
de uma Madeleine totalmente diferente”, besluit hij.

De ouders van Maddie denken niet dat er zoveel verschillen zijn. “Gerry en Kate viram hebben de foto in de krant gezien en zeggen dat hun kind er bijna hetzelfde uitziet als toen ze verdween ”, zei Clarence Mitchell , de woordvoerder van de MCCanns aan de 24horas
“Ze wisten niet van de verspreiding van de foto, het was een verrassing voor para”, voegde hij toe.

In gekleurde kolom rechts
Citaat:
FEITEN
VERJAARDAG. Het nieuws werd gebracht door Eileen, de moeder van Gerry: de McCanns plannen een groot verjaardagsfeest voor de tweeling die 1 februari 3 jaar worden. Oftwewel dezelfde leeftijd waarop hun zus ontvoerd is.

DRUK
Kate is al druk bezig met de voorbereidingen van het feest van
Sean en Amelie, dat thuis zal plaats vinden.

Sorry maar ik ga dit soort stompzinnige berichtgevingen dus niet meer vertalen.

Ik houd me bij dingen die in de Correio da Manhã gepuliceerd worden en inhoud en nieuwswaarde hebben. Dit is bladvulling en tijdsverspilling voor mij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:39

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:30

De familie van de McCanns zeggen dat het echtpaar kwaad is omdat ze vernomen hebben dat Moita Flores (criminoloog) in een TV serie over een vermist meisje zou kunnen gaan opdraven en vinden het misselijk dat ze geld verdienen ten koste van Maddie.

Nou, in de eerste plaats gaat de serie die in de maak is over een gevecht om een vijfjarig kind dat is weggegeven vlak na de geboorte (gebaseerd op een nog lopende zaak hier), en niet over een vermist kind (en zeker niet over Maddie), of er moet een nieuw project zijn waar ik niks van af weet, dat natuurlijk mogelijk is,
ten tweede kan iedereen, overal, rustig een film of TV serie maken over een vermist kind (bedoelende met willekeurige naam, leeftijd en uiterlijk), daarvoor hoeft men geen toestemming te vragen aan ouders van vermiste kinderen en gaat ook niet ten koste van vermiste kinderen of wat dan ook, het is gewoon een ONDERWERP.
En je zou denken dat hoe meer aandacht aan zo'n zaak besteed wordt, hoe beter het voor ze is?

Lijkt het er niet een beetje op dat ze boos zijn omdat ZIJ er niks van krijgen en omdat het Moita Flores betreft, die sterk van mening is dat deMcCanns de boel bezodemieteren en daar geen doekjes om windt? Overigens gaat het volgens mij om iemand die zijn rol speelt en gaat hij niet zelf acteren, dat is niet zijn vak.

Verder zeggen ze dat ze meevoelen met de ouders van het vermiste meisje in Spanje. Die zaak gaat ook de PJ in Portugal aan, wegens het verdrag dat er bestaat over misdaad in buurlanden.
Er zijn in Huelva posters opgehangen (daar hoeven de ouders dus echt geen fonds voor op te richten) en er is met honderd man politie, militairen, honden en politie te paard gezocht. Er is één getuige die zegt het meisje in een bus te hebben gezien met een zigeunerin die zie dat ze moest ophouden met huilen omdat ze andere een klap zou krijgen.
Metode 3 is er meteen op gedoken om vergelijkingen te zoekn (wie betaald dat).

Er zit ook een team van moordzaken op.

Ik zal er een apart topic over openen, al loopt het in de nieuwsgeving een beetje door de zaak McCann heen. Ze trekken vergelijkingen en plaatsen foto's van Maddie bij de stukken...