Op de pagina van de eerste link, in de gekleurde balk:
Citaat:
Interviews. Zowel Kate als Gerry willen graag wederom spreken met de Portugese onderzoekers, zegt hun woordvoerder en rechtvaardigd het met: hoe sneller dit gebeurd, hoe sneller ze van hun status van arguido af zijn en hun dochter in rust kunnen zoeken.
MÉTODO3. De privé onderzoekers van Método3, gecontracteerd door de McCanns, zijn een vermeend pedofielennetwerk aan het onderzoeken met connecties met de steden Valência en Alicante, was gisteren nieuws in de Britse en Spaanse pers.
Hoofdartikel:
Citaat:
“Dit is het gezicht dat we zouden moeten”
Een forensisch kunstenaar dat bij een noord amerikaans onderzoeks bureau werkt, heeft een projectie gemaakt van hoe Maddie een 8 maanden later uit ziet.
Een nieuw beeld van Madeleine is gisteren uitgedeeld.
Een deskundige van de FBI garandeert dat het meisje dat 8 maanden gelden uit Praia da Luz, algarve verdwenene is, er zeker anders uit zal zien. “Dit is het nieuwe beeld van het meisje dat we moeten zoeken”, bevestigd de forensisch kunstenaar Stephen Mancusi in de krant “The
People”, die de produktie van deze simulatie finacieerde. De techniek die Maddie "verouderde" wordt gebruikt door het noor amerikaanse bureau bij personen die al jaren verdwenen zijn. In dit geval verklaard de deskundige dat het meisje van vier jaar veranderd kan zijn en dat mensen haar voorbij kunnen lopen zonder te bedenken dat het de dochter van de McCanns is. Volgens Mancusi, kan het haar donkerder zijn, het gezicht langer en de onschuldige glimlach verdwenen. Het enige dat neimand kan veranderen is de vlek in het rechter oog.
“Al dit vreselijke gebeuren moet de glans uit haar ogen gehaald hebben. Ik geloof dat acht maanden later het onschuldige meisje niet meer dezelfde is. ”, legt Mancusi uit.
"We zoeken ene totaal andere MadeleienEstamos definitivamente à procura
de uma Madeleine totalmente diferente”, besluit hij.
De ouders van Maddie denken niet dat er zoveel verschillen zijn. “Gerry en Kate viram hebben de foto in de krant gezien en zeggen dat hun kind er bijna hetzelfde uitziet als toen ze verdween ”, zei Clarence Mitchell , de woordvoerder van de MCCanns aan de 24horas
“Ze wisten niet van de verspreiding van de foto, het was een verrassing voor para”, voegde hij toe.
In gekleurde kolom rechts
Citaat:
FEITEN
VERJAARDAG. Het nieuws werd gebracht door Eileen, de moeder van Gerry: de McCanns plannen een groot verjaardagsfeest voor de tweeling die 1 februari 3 jaar worden. Oftwewel dezelfde leeftijd waarop hun zus ontvoerd is.
DRUK
Kate is al druk bezig met de voorbereidingen van het feest van
Sean en Amelie, dat thuis zal plaats vinden.
Sorry maar ik ga dit soort stompzinnige berichtgevingen dus niet meer vertalen.
Ik houd me bij dingen die in de Correio da Manhã gepuliceerd worden en inhoud en nieuwswaarde hebben. Dit is bladvulling en tijdsverspilling voor mij.