Lenen voor een auto: not done??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Lenen voor een auto: not done??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:46

Lovely1 schreef:
Voor een auto zou ik zelf nooit lenen, dit vind ik een luxeproduct waar ik dus eerst voor kan gaan sparen. Dit heb ik zo van huis uit meegekregen.. 1 keer lenen betekend vaak sneller weer lenen en voor je het weet zit je in de ellende Ach gut Daarbij verminderd een auto enorm snel in waarde en kan er altijd iets mis gaan.. nieuw of oud. Het risico is wat mij betreft te groot om daarvoor te lenen.

Is niet voor iedereen een luxeproduct, ik heb een auto nodig voor het werk. Geen werk geen inkomen dus luxe gaat niet voor iedereen op.

Overigens heb ik net een andere auto gekocht, auto lag wat boven mijn budget dus ik heb van mijn oom 750 euro mogen lenen. Het was kiezen of een andere auto kopen die goedkoper in brandstof en wegenbelasting was. Of mijn huidige auto 4 nieuwe banden op laten zetten met nog een aantal reparaties en een flink bedrag aan brandstofprijzen en wegenbelasting betalen. Ik zou toch de overstap al gaan maken op gas en wilde dus niet meer in mijn oude auto investeren Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 13:48

Ja, of een auto een luxeproduct is is weer een discussie op zich. Die grens is namelijk niet zo scherp.

Een breedbeeldtv, dát is nou een echt luxeproduct.

Een auto kan gewoon echt noodzaak zijn.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:52

Noodzaak dus, niet voor iemand die een auto denkt nodig te hebben om naar zijn hobby toe te rijden eerlijk gezegd.. Bloos

Overigens zijn er uiteraard uitzonderingen. Bij iemand van je omgeving een voorschot krijgen zie ik ook heel anders dan bij een kredietverstrekker.. Overigens zou ik (als ik nog autoloos was geweest en ook niet de middelen voor een auto had gehad) op zoek zijn gegaan naar een baan waarvoor ik me niet in de schulden hoefde te steken denk ik..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 14:52

Oh? Dus wat doe ik dan? Paard maar verkopen want ik heb geen vervoer?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:54

Voor een auto zou ik persoonlijk geen geld gaan lenen.
Dan maar een goedkopere denk ik dan.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:04

Jij doet wat jouw keuze is maanling Lachen

Daar heeft helemaal niemand iets over te zeggen, maar ik begrijp een beetje uit je reacties dat jij jezelf ook onder ´auto noodzakelijk´ wil laten vallen en dat zie ik gewoon anders..

No offence, jij jouw keuzes.. Lachen Een ieder is vrij om te kiezen waarvoor die wil lenen, maar als ik iets afgeschilderd zie worden als noodzaak terwijl dat imo niet zo is ben ik neem ik aan ook vrij om daarop te mogen reageren Knipoog

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:13

Hmmm, dus je moet maar ontslag nemen en een baantje bij de super op de hoek nemen als je nu geen nieuwe auto kan betalen.
Dan maar een baan dichterbij, dat je daar ook niet gelukkiger van zal worden doet er niet toe

Overigens kan je lichamelijk gesteldheid ook reden zijn om een auto nodig te hebben, ook voor je hobby.
Dat je ten minste nog iets buiten de deur kan doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:24

En zo zullen er altijd uitzonderingen zijn..

Overigens is ontslag nemen een heel andere situatie dan een baan aan willen grijpen waarvoor je je in de schulden wilt werken imo.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:26

voor mij is een auto ook noodzakelijk. Aangezien ik in een boeredorp woon met geen openbaar vervoer en mijn werk 30 km verderop is zal ik toch echt een auto nodig hebben. Voor gewoon de dagelijkse dingen zoals boodschappen doen moet ik al 15 km rijden en een baantje dichter bij huis zoeken is geen optie want die zijn er niet. En als mijn auto het nu zal begeven zal ik ook nadenken over een auto op de leen. Misschien niet voor de volle 100% maar wel een gedeelte. Ik wil gewoon een keer een wat luxere en nieuwere wagen aangezien wij ook vaak met de auto op vakantie gaan.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:38

Bienotje, ik zou een baan waar ik het dubble kan verdienen maar die verder weg is echt aannemen, dan zou ik een stukje schuld voor lief nemen, betaald zichzelf terug.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:40

Bovendien: als je die baan nou al hebt, dan heb je weinig andere keuze? Of moet je idd maar ontslag nemen?
Ik zie het probleem niet zo: klein beetje schuld en goede baan, of geen schuld maar geen baan (want zonder auto kan je mijn vak niet uitvoeren, en bij de super op de hoek wordt je niet aangenomen ivm overgekwalificeerd ). Dan lijkt me de keuze snel gemaakt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:47

Het dubbele verdienen betekent niet dat de baan ook 2x zo leuk is. Voor een nieuwe baan een auto van geleend geld aanschaffen lijkt me niet handig trouwens, eerst maar eens zekerheid mbt een proeftijd e.d.
Als je al ergens werkt en een auto nodig hebt dan lijkt het mij redelijk logisch dat je daarvoor maandelijks een deel van je salaris wegzet..

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:53

Weet je, het is voor sommige mensen zo logisch dat je eerst alles maar moet sparen voor het geval dat, maar wat als er zo een paar "gevallen" langs zijn gekomen, wat dan?
Dan maar niet naar je werk, want jammer maar helaas je hebt geen passend vervoer.
Denk niet dat de baas daar blij mee is.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:59

Lenen voor een auto moet gewoon kunnen. Wel natuurlijk inkomsten afwegen tegen uitgaven want let wel het komt iedere maand terug natuurlijk.
Maar je kunt dan gelijk iets goeds kopen. Wel betaal je veel rente erover natuurlijk.
Wat ook een optie is is l;easen, als je een vaste baan hebt kun je meestal leasen en dat is een goed alternatief tegenover duurdere leningen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:02

coydog schreef:
Weet je, het is voor sommige mensen zo logisch dat je eerst alles maar moet sparen voor het geval dat, maar wat als er zo een paar "gevallen" langs zijn gekomen, wat dan?
Dan maar niet naar je werk, want jammer maar helaas je hebt geen passend vervoer.
Denk niet dat de baas daar blij mee is.

sommige werkgevers (zoals in mijn vak) stellen het als eis dat je eigen vervoer hebt
omdat je op alle tijdstippen moet kunne komen en nachtnetten er niet altijd zijn of op die tijden rijden

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:49

N.a.v. de eerste post.
Waarom is het 'not done' ? Ik zie het probleem niet als je je houd aan de afspraken en dus terug betaald.
Ook denk ik wel dat het aan het bedrag ligt.

Mijn auto is kortgeleden ook stuk gegeaan, ik kan er nog in rijden maar veilig is het niet.
Ik heb nu een auto op het oog, maar geen geld op de bank. Ik ben ook bezig met een lening voor die auto.

Ik heb absoluut een auto nodig dus voor mij is het ideaal. Eigenlijk had ik verwacht dat mijn autootje nog wat langer mee ging, maar helaas niet dus.
Was het op dit moment niet nodig geweest dan was ik gewoon door gaan sparen Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:22

In de meeste gevallen vind ik het not done, voor zoiets moet je sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:24

N.a.v de laatste post...die was op 14-11 Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:20

Daarom hier een slotje. Lachen