Lovely1 schreef:Voor een auto zou ik zelf nooit lenen, dit vind ik een luxeproduct waar ik dus eerst voor kan gaan sparen. Dit heb ik zo van huis uit meegekregen.. 1 keer lenen betekend vaak sneller weer lenen en voor je het weet zit je in de ellendeDaarbij verminderd een auto enorm snel in waarde en kan er altijd iets mis gaan.. nieuw of oud. Het risico is wat mij betreft te groot om daarvoor te lenen.
Is niet voor iedereen een luxeproduct, ik heb een auto nodig voor het werk. Geen werk geen inkomen dus luxe gaat niet voor iedereen op.
Overigens heb ik net een andere auto gekocht, auto lag wat boven mijn budget dus ik heb van mijn oom 750 euro mogen lenen. Het was kiezen of een andere auto kopen die goedkoper in brandstof en wegenbelasting was. Of mijn huidige auto 4 nieuwe banden op laten zetten met nog een aantal reparaties en een flink bedrag aan brandstofprijzen en wegenbelasting betalen. Ik zou toch de overstap al gaan maken op gas en wilde dus niet meer in mijn oude auto investeren