Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:25

Als het niet verboden zou worden is het voor mij ook geen probleem, mits rokers zo vriendelijk zijn niet te rooken als ik heb dat vriendelijk vraag (dit gaat dus om mijn gezondheiid, astma).
Ik weet alleen niet of het reëel is om te geloven dat elke roker zo vriendelijk zal zijn.

IKbenEllen

Cheveyo schreef:
ongezonder dan zelf roken heb ik het niet over, niet roken is veeeel gezonder. Vroeger wisten ze niet dat daar zoveel hartfalen van kon komen, gelukkig zijn ze wijzer geworden en proberen ze de bevolkingsgezondheid te verbeteren. Alleen de verslaafden willen daar nog niet echt aan lijkt het soms.

Daarom heet het ook een verslaving Knipoog

Alocasia

Ik was laatst ergens uit waar je ook niet mocht roken. De rokers gingen gewoon even buitenstaan als ze een peuk wilden, geen probleem! Ik vond het heerlijk daar! Dat bier- en zweetlucht viel ook wel mee.

Ik werk ook in een restaurant en moet eerlijk zeggen, zou het wel fijn vinden niet meer in de rook te werken Tong uitsteken
Trouwens, laatst waren en -rokende- mensen die een tafeltje wilden. We hadden alleen nog maar een niet-rokers tafel over. Ze zeiden: "geen probleem, we kunnen wel even zonder en anders gaan we toch even buiten staan?".

Jullie kunnen toch even buiten roken als je aan een sigaret toe bent, of zie ik dat verkeerd?
Laatst bijgewerkt door Alocasia op 25-09-07 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:26

idd en dan wensen de niet-(meer)rokers iets wat onwijs tegen de borst stuit van de wel-rokers?..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:27

biancanij schreef:
De rokers vinden dat wij niet het recht hebben om te eisen dat het rook-vrij is. Maar waarom hebben de rokers wel het recht om ons(niet rokers) in hun rook te laten zitten. Jullie willen roken niet wij! Buiten heb ik er geen problemen mee.

**Steekt er nog een op** Clown

De meeste rokers (in mijn omgeving tenminste) denken niet zo. Niet rokers hebben net zo veel recht als rokers en dat geldt voor een rookvrije zone, maar dus net zo goed voor een rookzone. Buiten roken vind ik prima, maar waarom als paria's in de regen moeten gaan kleumen als er ook een tegemoetkoming getroffen kan worden in de vorm van een wind- en waterdichte overkapping? Geen niet-roker die gedwongen wordt om daar bij te komen staan....

Denise

Kan iemand de nadelen opnoemen van buiten roken?

Julia

Ik ben ook van mening dat er gescheiden ruimtes moeten komen. Iedereen blij. Niet-rokers hebben geen last van de rook van de wel-rokers en de wel-rokers hoeven zicht niet aan te passen voor de niet-rokers.

Ik teken niet. Zelf rook ik niet en met uitgaan heb ik wel erg vaak last van de sigarettenrook.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:28

Elessar schreef:
Ik ben ook van mening dat er gescheiden ruimtes moeten komen. Iedereen blij. Niet-rokers hebben geen last van de rook van de wel-rokers en de wel-rokers hoeven zicht niet aan te passen voor de niet-rokers.

Dat is neit realistisch, te duur.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:29

bromfiets schreef:

De meeste rokers (in mijn omgeving tenminste) denken niet zo. Niet rokers hebben net zo veel recht als rokers en dat geldt voor een rookvrije zone, maar dus net zo goed voor een rookzone. Buiten roken vind ik prima, maar waarom als paria's in de regen moeten gaan kleumen als er ook een tegemoetkoming getroffen kan worden in de vorm van een wind- en waterdichte overkapping? Geen niet-roker die gedwongen wordt om daar bij te komen staan....

Volgens mij is er nog geen een niet roker geweest die wat tegen zo'n overkapping heeft...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:30

Als dat niet realistisch is dan ben ik van mening dat er een rookverbod moet komen.

bromfiets

Diablo schreef:
Maar Bromfiets, wat is dan het probleem? De meeste niet-rokers zullen graag willen dat er niet gerookt wordt omwille van hun gezondheid. Je geeft net aan dat je dan je sigaret uit zou maken. Dan is het verbod toch geen probleem?

Het probleem? Dat een hele groep nederlanders de keuze wordt ontnomen. Er zit een groot verschil tussen begrip voor een ander en een boete riskeren.

Apple

Ik teken niet. Rookvrije horeca mogen ze wat mij betreft morgen invoeren.

In andere landen, zelfs Italie, werkt het ook prima dus waarom zou het hier niet werken Verward.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:31

Ik vind natuurlijk wel dat er dan voor een geschikte plek moet worden gezocht voor de rokers om even een sigaret te roken. Een afgesloten ruimte ofzo ik vind het niet kunnen dat de rokers in de regen moeten staan. (is misschien wel een goede reden om te stoppen of tijdelijk even iets minder te roken) Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:32

bromfiets schreef:
Het probleem? Dat een hele groep nederlanders de keuze wordt ontnomen. Er zit een groot verschil tussen begrip voor een ander en een boete riskeren.

een andere groep wordt al heel hun leven keuzes ontnomen omdat anderen te pas en te onpas aan hun verslaving toe moeten geven. Over discriminatie ( Rolleyes Knipoog ) gesproken...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:32

bromfiets schreef:
Diablo schreef:
Maar Bromfiets, wat is dan het probleem? De meeste niet-rokers zullen graag willen dat er niet gerookt wordt omwille van hun gezondheid. Je geeft net aan dat je dan je sigaret uit zou maken. Dan is het verbod toch geen probleem?

Maar denk je dat elke roker dat begrip kan opbrengen? Want zo nee, waar ikj van overtuigd ben vanuit mijn ervaringen, dan is de volgende stap deze wet.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:33

IKbenEllen schreef:
[quote=]
IKbenEllen schreef:
Op kantoor hoorde het er een paar jaar geleden ook gewoon bij, en 20 jaar geleden was het heel normaal om bij wijze van op kraamvisite flink te paffen, is nou toch ook al not done, tenminste in de kring waar ik zit wel. Gewoon een kwestie van wennen denk ik.

Not done heeft met fatsoen te maken.

Bij een verbod zijn er zelfs (fikse) boetes aan verbonden. Dat voelt voor mij meer als buitengeschopt worden en daar zou ik persoonlijk niet aan snel aan kunnen wennen.

Dus eigenlijk zeg je dat 20 jaar geleden iedereen onfatsoenlijk was? Verward

Als je door het rood rijdt of met alcohol op rijdt krijg je ook een boete, dat vind je toch ook normaal.

Tijden veranderen gewoon, toen mijn vader een klein jongetje was werd hij aan het roken gezet door zijn ouders, ze wisten niet beter. Nu wel.[/quote]

Nee ik zeg dat tegenwoordig meer mensen rekening houden met de wensen van, in dit geval, de jonge ouders.

En nee, ik vind het niet redelijk dat de overheid na(ast) de hoge belastingen ook nog d.m.v. boetes van de rokers gaat profiteren. Ik vind jouw voorbeelden qua zwaarheid ook niet met elkaar overeenkomen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:34

biancanij schreef:
Ik vind natuurlijk wel dat er dan voor een geschikte plek moet worden gezocht voor de rokers om even een sigaret te roken. Een afgesloten ruimte ofzo ik vind het niet kunnen dat de rokers in de regen moeten staan. (is misschien wel een goede reden om te stoppen of tijdelijk even iets minder te roken) Clown

Ik vind dat rokers bij goed weer buiten onder een koude douche moeten roken Clown sorry flauw grapje Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:34

bromfiets schreef:
Diablo schreef:

Ik vind het ook jammer hoor, dat het verbod er komt (maar dat is puur eigenbelang Haha! ). Maar ik kan het wel begrijpen. Een niet-roker wil niet lastiggevallen worden door de rook van wel-rokers. Logisch toch? Ik vind ook niet dat wij daar persé een keus in moeten hebben. Waarom zouden wij mogen kiezen een ander lastig te vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:35

Even de tussenstand op dit moment;

3075 stemmen. (Waarvan een groot deel van boks afkomstig is) Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:35

IKbenEllen schreef:
biancanij schreef:

Ik vind dat rokers bij goed weer buiten onder een koude douche moeten roken Clown sorry flauw grapje Haha!

Als je je sigaret überhaupt 'aan' krijgt. Clown

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:36

Is er ook een bepaald aantal stemmen nodig waarop de wet neit wordt ingevoerd, of wordt er gewoon geprobeerd zoveel mogelijk te halen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:36

bromfiets schreef:
En nee, ik vind het niet redelijk dat de overheid na(ast) de hoge belastingen ook nog d.m.v. boetes van de rokers gaat profiteren. Ik vind jouw voorbeelden qua zwaarheid ook niet met elkaar overeenkomen.

Nou vooruit dan, voor door het rood wandelen kun je ook bekeurd worden, komt dat beter overeen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:37

IKbenEllen schreef:
bromfiets schreef:

Volgens mij is er nog geen een niet roker geweest die wat tegen zo'n overkapping heeft...

De meeste niet-rokers zijn voor het verbod, dan is zo'n overkapping ook niet nodig.... Misschien een reden om er niets op tegen te hebben?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:39

Diablo schreef:
bromfiets schreef:
[quote/]

Ik vind het ook jammer hoor, dat het verbod er komt (maar dat is puur eigenbelang Haha! ). Maar ik kan het wel begrijpen. Een niet-roker wil niet lastiggevallen worden door de rook van wel-rokers. Logisch toch? Ik vind ook niet dat wij daar persé een keus in moeten hebben. Waarom zouden wij mogen kiezen een ander lastig te vallen?[/quote]

Omdat ze niet lastig gevallen hóeven te worden... In een aparte ruimte met goede afzuiging of een beschuute plaats buiten heeft de niet-roker toch geen last de rook?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:40

De meeste rokers zijn voor het verbod, maar dan wel met een aparte rookruimte (zonder douche)