We zijn hier nederland, geen buitenland.
Er hoeft namelijk niet om elke hoek van een straat een moskee te staan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanelly schreef:Dus nee, op zich hoeven 'we' daar ook niet heen om kerken te bouwen, die staan er al![]()
fransje23 schreef:Meneer Wilders weet goed in te spelen op angsten die leven bij bepaalde mensen en ook hoe je die aan moet wakkeren. Hij roept ook van alles maar heeft weinig concrete oplossingen.
x_Marr schreef:fransje23 schreef:Meneer Wilders weet goed in te spelen op angsten die leven bij bepaalde mensen en ook hoe je die aan moet wakkeren. Hij roept ook van alles maar heeft weinig concrete oplossingen.
Welke angsten zouden die mensen dan moeten hebben?
fransje23 schreef:Angst voor de islam bijvoorbeeld.
Schimmelig schreef:fransje23 schreef:Angst voor de islam bijvoorbeeld.
Waarom niet angst voor het Christendom? Sommige ideeën van Christenen vind ik ook behoorlijk eng.
Kanelly schreef:Waarom doen de mensen die dat doen, dat dan niet bij Christenen?
Whiz schreef:Wilders: werkloze buitenlanders het land uit
WODC-rapport schreef:De meerderheid van de niet-westerse allochtonen in Nederland tussen de 15 en 65 jaar - 54% - heeft geen baan
Musicjohn schreef:Whiz schreef:Wilders: werkloze buitenlanders het land uit
Euhmmmm.... ik geloof niet dat Wilder knettergetk is:WODC-rapport schreef:De meerderheid van de niet-westerse allochtonen in Nederland tussen de 15 en 65 jaar - 54% - heeft geen baan
En weet u wie deze groep onderhoud? Juist, U en ik, middels onze belastingcentjes. Er moet 9 miljard bezuinigt worden de komende jaren. BTW gaat naar 20%, de zorgpremie gaat 11% omhoog, wegenbelasting word duurder, leasebijtelling gaat naar 25%, accijnzen op tabak en alcohol gaan drastisch omhoog, etc. etc. En waarom? Om al die mensen te onder houden die te lui zijn om te werken. Hoe vaak ik wel niet bij het stoplicht naast een splinternieuwe BMW / AUDI / MERCEDES convertibel sta te wachten om te ontdekken dat er een 19 jarige marrokaanse jongen achter het stuur zit van deze auto van meer dan 50.000 euro !!!
Ooit afgevraagd war ze dat van betalen?
Nederland, word toch eens een keer wakker.
Geert Wilders schreef:Voorzitter, eerst even een mededeling. Ik draag mijn inbreng vandaag op aan mijn voormalige buurtgenoten, de bewoners van de seniorenflat aan de De Gasperilaan in de wijk Kanaleneiland in Utrecht. Deze mensen werden vorige week ineens geconfronteerd met politiehekken om hun flat. Hekken die Marokkaanse criminelen moeten tegenhouden want - aldus de wijkpolitiechef - tijdens de vastenmaand Ramadan verdubbelt de criminaliteit onder moslims. Voorzitter, dat is Nederland anno 2007. Onze ouderen achter een hek, en het schorem los op straat. En onze politie die gedwongen wordt dat beleid van capitulatie uit te voeren. De wereld op zijn kop. Mijn voorstel is: niet de mensen die Nederland na de oorlog weer hebben opgebouwd moeten achter de tralies, maar de Marokkaanse straatterroristen. Ik ga binnenkort de bewonerscommissie opzoeken om hen een hart onder de riem te steken.
sronnie schreef:Ga eerst maar eens proberen om in een islamitisch land een kerk te bouwen, ga vervolgens met de bijbel zwaaien en als laatste een misdaad plegen, kijken hoe je dan nog tegen over het standpunt van Wilders kijkt..
garny95 schreef:ik ben blij dat hij er is en zijn vinger opsteekt, het opent in ieder geval wat ogen
_Scarlet_ schreef:Maar is het een oplossing om deze maatregelen te nemen? Als de doodstraf al niet genoeg is om te voorkomen dat mensen misdaden te begaan, hoe is dan het terugsturen naar het land van herkomst een oplossing? Bovendien, hoe ga je dan om met 3e generatie immigranten, die in Nederland geboren en opgegroeid zijn en geen enkele binding hebben met het land van hun grootouders behalve bezoekjes en verhalen? Die zijn niet anders dan andere Nederlanders, maar toch zouden ze volgens deze redenatie 'terug' moeten (terwijl er in feite helemaal geen 'terug' is, ze hebben er nooit gewoond en ze weten niet hoe het dagelijks leven in dat land gaat).
Waarom staat voor veel mensen 'integratie' gelijk aan 'assimilatie'? Wat ik uit de discussie haal is dat mensen best Islamitisch mogen zijn, zolang ze naar de buitenkant maar keurig Christelijk / niet gelovig zijn. Ze mogen best een andere taal spreken, maar alleen binnenshuis. Ze mogen hun cultuur best behouden, maar alleen achter gesloten deuren. Dat is toch geen leven? Waarom zou je dat willen, als mens naar een ander mens? Waarom zou je willen dat iemand álles verloochent wat ie kent, alleen maar omdat een groepje mensen krampachtig willen vasthouden aan een Nederland wat alleen in hun fantasie bestaat?
Kan iemand mij een definitie geven van 'Nederland'? Het is blijkbaar iets zonder buitenlanders. Misschien iets met veel boeren en koeien?
Er zijn in Moslim-landen ook genoeg kerken en genoeg diensten om je hart aan op te halen. Het is écht niet zo dat je daar geen kerk mág bouwen.
Scheiding van kerk en staat moet er natuurlijk altijd zijn, ik denk dat daar iedereen wel duidelijk over is. Maar hoe heeft het plaatsen van meer moskees daar invloed op? Bovendien, zolang het CDA (Christendemocratisch Appèl) toegestaan is, vind ik eigenlijk niet dat je een Islamitische partij kan verbieden.
Ik word er zo moe van dat het altijd om moslims gaat. Hoeveel Polen spreken wel niet geen Nederlands? Hoeveel Chinezen spreken het niet?
Ik denk trouwens ook dat als je iedereen Nederland uit gaat zetten, er heel veel slecht betaalde baantjes overblijven, omdat Nederlanders te belabberd ervoor zijn
Er is ook zeker een subgroep buitenlanders die simpelweg niet aangenomen wordt. Een jongen die ik ken heeft een Arabische naam, en heeft daarbij zijn school niet afgemaakt. Toch krijgen mensen met een Nederlandse naam en verder dezelfde geschiedenis hebben, eerder een baan dan hij. En waarom? Puur om zijn naam, want hij is geboren en getogen in Nederland en spreekt accentloos Nederlands.
Ik word eigenlijk altijd een beetje bang van dhr. Wilders. Zijn ideëen doen me inderdaad ook denken aan zo'n ander typetje, grofweg 60 jaar geleden...
pairadice schreef:sronnie schreef:Ga eerst maar eens proberen om in een islamitisch land een kerk te bouwen, ga vervolgens met de bijbel zwaaien en als laatste een misdaad plegen, kijken hoe je dan nog tegen over het standpunt van Wilders kijkt..
Dan denk ik er nog precies hetzelfde over... Ik ben blij dat wij in een beschaafd land wonen waar dat soort praktijken plaatsvinden. Houden jullie er trouwens nog wel rekening mee dat niet alle buitenlanders cq. moslims profiteurs en goudzoekers zijn? Het lijkt me toch zeer vervelend als je als ruimdenkend moslim gevlucht bent voor het regime in het land waar je bent geboren, en dan een enkeltje terug krijgt omdat je in NEderland geen werk kunt vinden. Of omdat je niet van het paspoort van je geboorteland afkomt.
Noetanchamon schreef:Als meneer Wilders zelf knettergek is, dan is het natuurlijk wel de vraag hoe de man aan zoveel stemmen komt....en volgens de peilingen zou hij er nu nog meer krijgen
Nathachou schreef:Was laatst toch ook zoiets belachelijks dat ze de Koran in de grondwet op wilden nemen. Gelukkig is dat nooit zo ver gekomen tot nu an toe, maar weet vrijwel zeker dat het ooit nog een keer ter sprake komt. En dat vindt ik erg eng ja en dan ben ik degene die zich niet aan wilt passen.
Hoe zat dat ook alweer met politiek en godsdienst gescheiden houden?
Maar goed, dat ze toch wel het land proberen(!!!) over te nemen, lijkt mij toch erg duidelijk na die uitspraak (koran in de grondwet), ondanks dat het niet door is gegan.
pairadice schreef:Ik word eigenlijk altijd een beetje bang van dhr. Wilders. Zijn ideëen doen me inderdaad ook denken aan zo'n ander typetje, grofweg 60 jaar geleden...