Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wat ik zeggen wil, met een beetje je hoofd gebruiken is het niet totaal onmogelijk om kinderen door verleidingen te leiden
faye schreef:Ik denk dat er maar heel weinig zijn die alles, maar dan ook alles vers maken
faye schreef:Nou Lusitana, ik ga voor een groot deel met je mee, maar er zit tegenwoordig veel meer aan toevoegingen en kleurstoffen in eten dan vroeger. Tenzij je alles, maar dan ook alles zelf maakt. Dus geen bouillonblokje, geen sausje of whatever, maar lettelrijk alles zelf maken.
erleyne schreef:Veel ouders nemen die trommel zelf ook niet meer mee naar het werk. hoeveel collega's ik wel niet tussen de middag slecht zie eten bij de supermarkt, of in de bedrijfskantine. Ik voel me echt ouderwets met mijn Winnieh the Pooh trommeltjeIk heb mijn man ondertussen ook weer aan de zelfgesmeerde boterhammen, appeltje en sinasappeltje erbij, en sultana voor de lekkere trek. Maar hoeveel mensen doen het nog zo?
randalinpony schreef:Ouders kunnen gewoon nee zeggen.
Dat konden ze vroeger ook, dat kunnen ze nu nog best.
erleyne schreef:Ik snap dat ook niet, geen zin meer om te koken. Je wilt je zelf toch ook iets lekkers voorzetten?
Mijn man en ik werken allebei fulltime, en wij koken 6 dagen in de week. Niet elke dag AGV, maar er zijn genoeg gerechten die gezond zijn en weinig tijd vergen. Binnen een half uurtje heb je iets fatsoenlijks op tafel. Nou werken wij allebei op kantoor momenteel, dus dan eten we om 6 uur. Hiervoor werkte mijn man in de recreatiesector, en was vaak later thuis. Dan kookte ik, en aten we om acht uur. Het is maar wat je gewend bent, de eerste week heb je honger om zes uur, daarna wen je er vanzelf aan.
Wij halen echt wel eens een frietje of pizza, maar dan eten we de rest van de week gezond.