Rasmussen uit de tour gehaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Rasmussen uit de tour gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:36

Nog altijd ben ik geschokt Scheve mond
Wat een verhaal. Ik vind het zo sneu voor Rasmussen, maar ook voor het team. Zo hard gewerkt.. en nu? Staan ze met lege handen.

Onwerkelijk.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:40

Hard gewerkt hebben ze inderdaad. Ik wil ook best geloven dat Rasmussen deze Tour clean heeft gereden, maar er is wel iets anders (ernstigs?) aan de hand lijkt me zo. Je haalt niet zomaar even de renner met de gele trui uit de Tour denk ik zo?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:42

in de tour ben je schuldig tot het tegendeel bewezen is..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:44

Elessar schreef:
Hard gewerkt hebben ze inderdaad. Ik wil ook best geloven dat Rasmussen deze Tour clean heeft gereden, maar er is wel iets anders (ernstigs?) aan de hand lijkt me zo. Je haalt niet zomaar even de renner met de gele trui uit de Tour denk ik zo?

Hmm waar, maar aan de andere kant...
Rabo wil vechten voor een clean sport. Als je het gevoel hebt daarbij niet op je medewerkers te kunnen vertrouwen, wat heeft dat nog voor waarde?
Wat dat betreft vind ik het een erg dapper besluit. Al had ik liever gezien dat hij niet gemaakt was Bloos

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:47

denk maar niet dat het een makkelijk besluit was voor Rabo...maar ze zullen wel goede aanwijzingen/bewijzen/redenen hebben gehad om het toch to doen...

hoop dat dat ook eens publiek naar buiten gaat komen...Ik denk van wel.Dit verhaal is echt nog niet afgelopen hoor.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:49

Dit is zeker nog niet afgelopen. Sowieso al het gezeur in de wielersport niet denk ik...
Maar Rasmussen beweert dat het verhaal niet klopt, dan zal hij de waarheid wel boven tafelw illen hebben, anders is hij sowieso zijn carriere kwijt. Daarnaast denk ik ook dat Rabo trouw wil zijn aan hun supporters en nog wel meer los wil laten als er echt harde feiten zijn.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:50

Ben ik absoluut met je eens, Anouk. Ja
Het vertrouwen moet wederzijds zijn in een team/ploeg, anders kom je imo niet erg 'ver'.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:51

ach ja... de wielersport kent dat doping-gedoe al sinds eeuwen... Het wordt alleen steeds extremer. Wat ik vooral niet kan hebben is dat hele harde "ik heb niet gedoped" roepen ook al ligt er dik het bewijs voor op tafel.... wie hou je eigenlijk voor de gek dan?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:54

Muffin_ schreef:
ach ja... de wielersport kent dat doping-gedoe al sinds eeuwen... Het wordt alleen steeds extremer. Wat ik vooral niet kan hebben is dat hele harde "ik heb niet gedoped" roepen ook al ligt er dik het bewijs voor op tafel.... wie hou je eigenlijk voor de gek dan?

Dat heb ik ook...
Zoals gisteren met die ene die gepakt is (even naam kwijt Clown) staat 's morgens nog wel in de groep die niet start als teken dat ze geen doping gebruiken of in elk geval tegen doping zijn Lips are sealed Daar kan ik heel slecht tegen! En misschien stonden er wel meer van dat soort renners bij.

Je gaat gewoon overal aan twijfelen, zo gaat het mooie van de sport er ook af.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:57

En het is onwijs zonde dat er steeds vaker doping wordt gebruikt. Steeds ontwikkelen zich andere methodes om beter te kunnen presteren, en toch komt steeds de waarheid bovendrijven. Je neemt zo'n groot risico, en het lijkt wel alsof die risico's niet goed overwogen worden.
Ben benieuwd of er ooit nog een doping vrije Tour wordt verreden.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:41

Afbeelding

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:44

Puchje schreef:
Afbeelding

Nou- je moet het maar verzinnen Haha! Haha! Haha!

Toch vraag ik me af wat er nog meer boven tafel zal komen...

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:54

Ja ik ben ook zeer benieuwd naar de rest van het verhaal, want ik vind het maar een vage reden om iemand te ontslaan..

Strijkijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:27

Ik vind het terrecht dat ie is ontslagen hoor, had hij maar niet moeten liegen over zijn verblijfsplaats. Dan weet je al vantevoren dat het een keer door de mand valt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:29

Vind het nogal burocratisch.

Stel je voor dat je je overal voor moet gaan verantwoorden als je gaat sporten op hoog nivo. mensen , waar is recht op een stukje vrijheid gebleven? waar gaat dit nou nog over?.. Volgens mij is er echt veel meer aan de hand!

Strijkijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:37

Het is nou eenmaal een regel bij het wielrennen dat je moet laten weten waar je bent. i.v.m. doping gebruik. En als ze het daar niet mee eens zijn moeten ze maar iets anders gaan doen.

Maar ik vind het wel triest dat het allemaal zover meot komen. Waarom word er bijvoorbeeld amper bij voetbal of atletiek gecontroleerd?
Volgens mij waren de renners van Rabobank deze tour al 14! of meer keer getest.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:06

Doei!
Zie dit topic nu pas....

Ja klopt Strijkijzer.... Rasmussen was deze tour al 16 x getest en elke keer negatief..... Maar hoe lüllig het ook klinkt, maar in mijn ogen is er iets behoorlijk ernstigs aan de hand omtrent Rasmussen... Theo haalt niet voor niets de gele trui uit de tour en ontslaat hem gelijk... Rasmussen heeft eerder bekend dat hij idd in Italië was en niet in Mexico en dan zegt ie vandaag weer in de Deense krant dat hij WEL in Mexico was.... Hij blijft dus gewoon liegen, en dan denk ik waarom moet JIJ liegen om je verblijfplaats heb je iets te verbergen ofzo????
Maar ik weet dus 100% zeker dat Theo een grondige reden heeft om Rasmussen te ontslaan en uit de tour te halen anders had hij dat echt NIET gedaan..........

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:34

Je slaat de spijker precies op zijn kop want nu is de grote hamvraag: Waarom heeft Rasmussen gelogen over zijn verblijfplaats? Puur alleen om de dopingcontroles te ontwijken? Dan maak je jezelf wel heel verdacht. Is hij gewoon tegen het dopingbeleid binnen de UCI omdat hij steevast niet gebruikt en op eigen kracht de Tour fietst? Dan heb je toch niets te verbergen, dan onderga je toch gewoon die controles met twee vingers in je neus? Of zien wij dat nu te simpel? Ik wil wel eens weten waarom hij heeft gelogen, er is meer aan de hand, dat is wel duidelijk. We zullen het waarschijnlijk niet van hemzelf horen maar via via.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:47

Even wat anders: ik vind die Preudhomme ook een huighelaar eerste klas.
Rasmussen er uit is het beste wat de tour is overkomen........ Wat een l u l zeg.
In principe is de zaak een interne zaak geweest rond Rasmussen maar nee die tourdirecteur kan het niet laten om politiek zeer incorrecte uitspraken te doen.... De tour is niet schoon. Kijk maar naar die nieuwe 'schone' gele trui drager..

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:49

Elessar schreef:

Precies!
Ik denk dat hier ergens een addertje onder het gras zit.
Als ze een renner uit de tour moeten halen omdat ze liegen is niet een juiste argument! Als ze iedereen eruit moesten halen die logen, dan was de Tour alleen nog maar voor de Paus.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:54

Preudhomme had geen reden om Rasmussen eruit te zetten anders had ie het wel gedaan dus die heeft al helemaal geen recht van spreken.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:55

SaskiaKur schreef:
... dan was de Tour alleen nog maar voor de Paus.

en dan nog. Nagelbijten / Gniffelen Haha!

ik blijf erbij dat ik het ronduit belachelijk vind, dat ze Rasmussen uitgerekend nu uit de Tour gooien. Ofwel hadden ze hem niet moeten laten starten, ofwel hadden ze moeten zwijgen. Boos!
en die reactie van Prudhomme, halleluja, kan het nog kinderachtiger.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:56

Tavanta schreef:
Preudhomme had geen reden om Rasmussen eruit te zetten anders had ie het wel gedaan dus die heeft al helemaal geen recht van spreken.

hèla hèla, wil jij Preudhomme eens niet beledigen, die mens heeft hier niets mee te maken, die is druk bezig Anderlecht te trainen geloof ik. Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

(Preudhomme = voetballer; Prudhomme : Tourbaas)

(ben je maar aan 't plagen hé)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:56

jokari schreef:
SaskiaKur schreef:

ik blijf erbij dat ik het ronduit belachelijk vind, dat ze Rasmussen uitgerekend nu uit de Tour gooien. Ofwel hadden ze hem niet moeten laten starten, ofwel hadden ze moeten zwijgen. Boos!

Snap daarnaast ook niet dat ze de gele trui laten schieten. Hebben ze een kans om de Tour te winnen, dan laten ze die schieten!
Verder had hij daarvoor ook een of andere waarschuwing/boete gehad van de Franse commisie daar, maar daar trekt de Rabobank ook teveel van aan. Nouja, Rasmussen heeft een waarschuwing gehad, nou en? Hij heeft het gehad, punt, einde onderwerp.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:59

jokari schreef:
SaskiaKur schreef:

Hoorde net Smeets op tv dat hij het ook belachelijk vind hoe prudhomme reageert. Ik vind echt dat ontslagen moet worden. Hij is gewoon hartstikke partijdig.