Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:25

Maar hoe zou een 'homo-hatende' christen dan denken als die een homo stel ziet ? Wat doet diegene ? Een christen heeft toch geen haat ? Die heeft toch mensen lief ? Lachen

Sammie

Citaat:
Citaat:
Ik mag hopen dat je al weet waar ik naar wilt gaan. Je geaardheid is aangeboren, daar kun je als mens niks aan doen. Van jongs af aan is al bij sommige mensen duidelijk dat ze homo zijn. Als ze dan door God gemaakt worden, dan hééft Hij toch een foutje gemaakt neem ik aan?

God hééft de mensen ook perfect gemaakt, maar dóór de duivel zitten er overal foutjes in en is niemand perfect.
Nee, je gaat 1 stap te ver. Wat ik bedoel God maakt de mens. Hij creert hem of haar. Zorgt er voor het een lichaam en een ziel heeft. Als dit is gemaakt komt de duivel en doet er slechte dingen mee of dit kan iig. Als je goed christen bent zou dit dus niet zo snel moeten gebeuren. Zo moet ik het opvatten toch? Dan gaat de kerk, bijbel en het christendom er dus vanuit dat homo zijn van de duivel afkomt én dat het dus niet aangeboren is. Homo zijn is dus slecht, want het komt van de duivel af? Toch, corrigeer me als het niet zo is.

Nu komt het hele wetenschappelijke verhaal (en dit zijn mensen die ook door God zijn gemaakt en deze zijn net iets slimmer dan jij en ik) dat homo zijn aangeboren is. Dit komt imo dus met het lichaam en de ziel mee. Dan heeft God toch de fout gemaakt en niet Satan!

Citaat:
Als God Satan niet had weggekicked uit de hemel, zou er vanaf het begin alleen maar goed zijn geweest. Dan zouden de mensen dus geen vrije keuze voor het goede (God) hebben.
Deze uitleg snap ik niet? God heeft Satan uit de hemel verbannen omdat hij iets slechts heeft gedaan. Als Satan in de hemel bij God was gebleven hadden wij geen vrije keuze gehad? Wat voor invloed had Satan dan in de hemel?

Danielle_ schreef:
Dat vetgedrukte: God maakt de mensen ook compleet, hij had al een plan met jouw leven lang voordat je geboren was.
Alleen homo zijn viel daar niet onder?
Citaat:
Nee. God heeft de MENS in het begin gemaakt. Daarna kwma de duivel en haalde alles door elkaar. Dus toen er vanaf toen kinderne geboren werden kon dat gebeuren.
Als dat zo is hoe kan hij dan een plan hebben met mijn leven?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-07-07 16:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise_

Tellie schreef:
Danielle_ schreef:
Nee dat heb ik nooit gezegd. God heeft de mens gemaakt. Daarna gingen zij zich voorplanten. (ondertussen is de zondeval geweest) en had de duivel "vrij spel".

Ik zeg niet dat jij het zegt. Ik zeg dat.

Je wordt toch homo geboren of niet? God laat iedereen perfect geboren worden en daarna mag je je eigen keuzes maken. Nogmaals, homosexualiteit is geen keuze. Homosexualiteit is iets waar je mee geboren wordt. Dit vergeten veel mensen.

Ik niet Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:26

Muzefee schreef:
Maar hoe zou een 'homo-hatende' christen dan denken als die een homo stel ziet ? Wat doet diegene ? Een christen heeft toch geen haat ? Die heeft toch mensen lief ? Lachen

Christenen zijn geen homo-haters.. Rolleyes
Ik zie in de kerk ook wel eens een homostel of iets..
Niemand die daar (zichtbare) problemen mee heeft

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:27

Muzefee schreef:

Ik weet niet wat ik zou denken, ik denk daar eerlijk gezegd niet over na. En tuurlijk heeft een christen wel slechte gevoelens, ieder mens heeft dat wel eens, maar ik probeer om iedereen lief te hebben, ik probeer het.

Veirl

Muzefee schreef:

Dat is wel de bedoeling ja, maar of die het dan doet is een tweede.

Calanddra

Sunrise_ schreef:
Muzefee schreef:
De mensen die door God gemaakt zijn. Scheve mond

En die door de duivel beïnvloedt worden omdat het anders robots zouden zijn Knipoog .

Maar dan zou dus iedereen zijn beïnvloedt door de duivel?

Danielle_

Muzefee schreef:
Sunrise_ schreef:

Ten 1e: Ik heb lang niet overal een antwoord op, ik probeer het wel, maar soms heb je ergens gewoon geen beargumenteerd antwoord voor, dat is met het geloof ook vaak zo, je gelooft het.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten waarom de ene mens vermoord wordt en de andere niet, weet jij het wel? Lachen Ik zou alleen God er niet de schuld van geven, het zijn nog altijd de mensen die het zelf doen (+ invloed van de duivel).

De mensen die door God gemaakt zijn. Scheve mond

Ja maar de mensen zijn gemaakt met een EIGEN WIL. zodat ze zelf van God gaan houden. Dat ze zelf voor hem kunnen kiezen. (of niet. )
muzefee: Klopt en je mag ook homo's niet haten als christen (wat ik overigens ook niet doe voor de duidelijkheid Clown )

Tellie; Ik heb dus daarna antwoord op gegeven. God heeft de mens gemaakt. Daarna gingen zij zich voorplanten. (ondertussen is de zondeval geweest) en had de duivel "vrij spel".

Muzefee

Sammie schreef:
Citaat:
Als God Satan niet had weggekicked uit de hemel, zou er vanaf het begin alleen maar goed zijn geweest. Dan zouden de mensen dus geen vrije keuze voor het goede (God) hebben.
Deze uitleg snap ik niet? God heeft Satan uit de hemel verbannen omdat hij iets slechts heeft gedaan. Als Satan in de hemel bij God was gebleven hadden wij geen vrije keuze gehad? Wat voor invloed had Satan dan in de hemel?

En daarbij nog, bestond er voor dat Satan de hemel uitgeschopt werd ook kwaad ?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:28

Sunrise_ schreef:
alex66 schreef:
ja ja en dus ga ik naar de hel Ja

nou is het dus ook zo dat al die andere lekkere lesbo meiden dan natuurlijk ook naar de hel gaan Duivel

en dan wil ik niet eens meer naar de hemel, je zal daar maar zitten een eeuwigheid tussen de hetero`s ik moet er niet aan denken Clown

Dat wordt helemaal nergens gezegd Lachen , ik durf er niet eens over te oordelen wie er wel of niet naar de hel gaat, ik zie het eerder zo.

God is goed, Satan is slecht. God/Jezus is de redding van het goede, geloof in Hem en je hebt eeuwig leven, vergeving van zonden. Ik geloof ook niet dat God je naar de hel 'stuurt', maar dat God juist de redding is van het kwaad, hoor bij Hem en Satan heeft geen macht over je.

Trouwens, als je in dit leven niet bij God zou willen zijn, waarom zou je dat in het leven hierna wel willen? Omdat je dan naar de hemel gaat? Lachen

ik geloof gelukkig niet in het grote sprookjes boek
maar nu wordt weer homoseksualietijd gelijk getrokken met het kwaad en ik wordt daar toch zo pissig van Boos!

holebi`s zijn niet slecht !!!!
holebi`s staan niet gelijk aan moordenaars !!!!!

gelovig zijn betekend niet dat je hele delen van de mensheid onterecht mag beschuldigen of gelijk mag stellen aan misdadigers Boos!
Laatst bijgewerkt door alex66 op 11-07-07 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Sunrise_ schreef:
Tellie schreef:
Ik zeg niet dat jij het zegt. Ik zeg dat.

Je wordt toch homo geboren of niet? God laat iedereen perfect geboren worden en daarna mag je je eigen keuzes maken. Nogmaals, homosexualiteit is geen keuze. Homosexualiteit is iets waar je mee geboren wordt. Dit vergeten veel mensen.

Ik niet Lachen .

Ik niet? Scheve mond

Zou je dat kunnen verduidelijken? Ik snap niet wat je bedoelt?

050206051012

Veirl schreef:
Quellian schreef:
Zulke zonden worden dus vergeven als je op zondag naar de kerk gaat? In dat geval ga ik ook doen wat ik wil, heb ik best een paar uurtjes per week voor over Ja

Interessant...
Hierbij bedoel je eigenlijk te zeggen dat je denkt dat wanneer men naar de kerk gaat, het wel goedkomt? Lachen (Even voor mij als verduidelijking)

Ach, dan nemen we het Katholieke, zijn we klaar met 5 minuten biechten, allemaal 1 pot nat.

Mijn moeder heeft me geleerd dat je overal kunt geloven, al is het op de WC. Maar bijna alles is te verklaren, ik heb geen god nodig om niet bang te zijn.

Ik kom niet in de hel, ik kom niet in de hemel, want dat is er -voor mij- allemaal niet, ik heb geen angst, geniet van seks, drink geen alcohol om andere redenen en ook liegen zou me niet tegenhouden door angst.

Sunrise_

O sorry ! Ik bedoel, dat ik dat niet vergeten was Knipoog .

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:29

Danielle_ schreef:
muzefee: Klopt en je mag ook homo's niet haten als christen (wat ik overigens ook niet doe voor de duidelijkheid Clown )

Dat hoor je mij niet zeggen, ik noem het in het algemeen, want er zijn zeker wel mensen die homo's niet lief hebben.

Tellie

Danielle_ schreef:
Tellie; Ik heb dus daarna antwoord op gegeven. God heeft de mens gemaakt. Daarna gingen zij zich voorplanten. (ondertussen is de zondeval geweest) en had de duivel "vrij spel".

Nogmaals, je wordt met je geaardheid geboren. Zo heeft God je dus gemaakt, voordat je op aarde komt. Daar is geen duivel of zonde aan te pas gekomen volgens mij.

Danielle_

Sammie ; die citaten zijn door de war gelopen maar oke dat terzijde Tong uitsteken . (die bovenste is niet van mij Clown )
Maar God kent iedereen en heeft ene plan voor iederen, MAAR diegene moeten dan wel luisteren naar zijn stem Knipoog

Tellie

Sunrise_ schreef:
O sorry ! Ik bedoel, dat ik dat niet vergeten was Knipoog .

Ohzo. Vork

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:31

Danielle_ schreef:
Sammie ; die citaten zijn door de war gelopen maar oke dat terzijde Tong uitsteken . (die bovenste is niet van mij Clown )
Maar God kent iedereen en heeft ene plan voor iederen, MAAR diegene moeten dan wel luisteren naar zijn stem Knipoog

Maak er geen verplichting van hè. Lachen Het is toch eigen keus ? Dan is er ook geen moeten bij.

Apple

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het christelijke geloof zoals dat hier in Nederland is te vergelijken is met het christelijke geloof zoals dat zn uitwassen heeft in de VS.

Sunrise_

@ alex66: Allereerst mijn excuses als het zo overkwam, dat was echt niet de bedoeling! Sorry daarvoor.

Ten tweede stel ik homo's écht niet gelijk aan moordenaars. Nog maar 1 keer dan: Ik heb niks tegen homo's! Ik zeg alleen dat alle niet goede dingen van de zondeval komen. En ook al wordt je geboren als homo, daar kun je zelf niks aan doen en het gaat daar ook niet om de persoonlijkheid of de persoon zelf maar om de geaardheid.

Veirl

Quellian schreef:
Ach, dan nemen we het Katholieke, zijn we klaar met 5 minuten biechten, allemaal 1 pot nat.

Mijn moeder heeft me geleerd dat je overal kunt geloven, al is het op de WC. Maar bijna alles is te verklaren, ik heb geen god nodig om niet bang te zijn.

Ik kom niet in de hel, ik kom niet in de hemel, want dat is er -voor mij- allemaal niet, ik heb geen angst, geniet van seks, drink geen alcohol om andere redenen en ook liegen zou me niet tegenhouden door angst.

Ben het met je eens wanneer je zegt dat véél christenen denken dat het wel goedkomt zolang ze 2x op de zondag in de kerk zitten en zodat íedereen ze kan zien. Zo zit het helaas niet.
Ik ben blij dat jij tevreden bent met wie je bent en hoe je leeft. Lachen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:32

Muzefee: Hoezo zou je het zien als moeten? Ik zie het eerder als Redding en ik ben er dankbaar voor Lachen . Je hebt altijd nog zelf de keuze!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:33

Jahwel, maar er zegt iemand MOETEN. Het is willen en niet moeten.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:34

Tellie schreef:
Danielle_ schreef:

Nogmaals, je wordt met je geaardheid geboren. Zo heeft God je dus gemaakt, voordat je op aarde komt. Daar is geen duivel of zonde aan te pas gekomen volgens mij.

Nee nogmaals. Het kind in het moeders buik is ook al op aarde. Op dat moment word alles "gegroeid/ gemaakt" van het kind.
muzefee; daar heb je helemaal gelijk in Knipoog . sorry ik zei het ook verkeerd .
Laatst bijgewerkt door Danielle_ op 11-07-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:34

Muzefee schreef:
Jahwel, maar er zegt iemand MOETEN. Het is willen en niet moeten.

Oh nou: foutje?