Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nee, je gaat 1 stap te ver. Wat ik bedoel God maakt de mens. Hij creert hem of haar. Zorgt er voor het een lichaam en een ziel heeft. Als dit is gemaakt komt de duivel en doet er slechte dingen mee of dit kan iig. Als je goed christen bent zou dit dus niet zo snel moeten gebeuren. Zo moet ik het opvatten toch? Dan gaat de kerk, bijbel en het christendom er dus vanuit dat homo zijn van de duivel afkomt én dat het dus niet aangeboren is. Homo zijn is dus slecht, want het komt van de duivel af? Toch, corrigeer me als het niet zo is.Citaat:Citaat:Ik mag hopen dat je al weet waar ik naar wilt gaan. Je geaardheid is aangeboren, daar kun je als mens niks aan doen. Van jongs af aan is al bij sommige mensen duidelijk dat ze homo zijn. Als ze dan door God gemaakt worden, dan hééft Hij toch een foutje gemaakt neem ik aan?
God hééft de mensen ook perfect gemaakt, maar dóór de duivel zitten er overal foutjes in en is niemand perfect.
Deze uitleg snap ik niet? God heeft Satan uit de hemel verbannen omdat hij iets slechts heeft gedaan. Als Satan in de hemel bij God was gebleven hadden wij geen vrije keuze gehad? Wat voor invloed had Satan dan in de hemel?Citaat:Als God Satan niet had weggekicked uit de hemel, zou er vanaf het begin alleen maar goed zijn geweest. Dan zouden de mensen dus geen vrije keuze voor het goede (God) hebben.
Danielle_ schreef:Alleen homo zijn viel daar niet onder?Dat vetgedrukte: God maakt de mensen ook compleet, hij had al een plan met jouw leven lang voordat je geboren was.
Als dat zo is hoe kan hij dan een plan hebben met mijn leven?Citaat:Nee. God heeft de MENS in het begin gemaakt. Daarna kwma de duivel en haalde alles door elkaar. Dus toen er vanaf toen kinderne geboren werden kon dat gebeuren.
Tellie schreef:Danielle_ schreef:Nee dat heb ik nooit gezegd. God heeft de mens gemaakt. Daarna gingen zij zich voorplanten. (ondertussen is de zondeval geweest) en had de duivel "vrij spel".
Ik zeg niet dat jij het zegt. Ik zeg dat.
Je wordt toch homo geboren of niet? God laat iedereen perfect geboren worden en daarna mag je je eigen keuzes maken. Nogmaals, homosexualiteit is geen keuze. Homosexualiteit is iets waar je mee geboren wordt. Dit vergeten veel mensen.
Muzefee schreef:Maar hoe zou een 'homo-hatende' christen dan denken als die een homo stel ziet ? Wat doet diegene ? Een christen heeft toch geen haat ? Die heeft toch mensen lief ?
Muzefee schreef:Maar hoe zou een 'homo-hatende' christen dan denken als die een homo stel ziet ? Wat doet diegene ? Een christen heeft toch geen haat ? Die heeft toch mensen lief ?
Sunrise_ schreef:Muzefee schreef:De mensen die door God gemaakt zijn.
En die door de duivel beïnvloedt worden omdat het anders robots zouden zijn.
Muzefee schreef:Sunrise_ schreef:
Ten 1e: Ik heb lang niet overal een antwoord op, ik probeer het wel, maar soms heb je ergens gewoon geen beargumenteerd antwoord voor, dat is met het geloof ook vaak zo, je gelooft het.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten waarom de ene mens vermoord wordt en de andere niet, weet jij het wel?Ik zou alleen God er niet de schuld van geven, het zijn nog altijd de mensen die het zelf doen (+ invloed van de duivel).
De mensen die door God gemaakt zijn.
Sammie schreef:Deze uitleg snap ik niet? God heeft Satan uit de hemel verbannen omdat hij iets slechts heeft gedaan. Als Satan in de hemel bij God was gebleven hadden wij geen vrije keuze gehad? Wat voor invloed had Satan dan in de hemel?Citaat:Als God Satan niet had weggekicked uit de hemel, zou er vanaf het begin alleen maar goed zijn geweest. Dan zouden de mensen dus geen vrije keuze voor het goede (God) hebben.
Sunrise_ schreef:alex66 schreef:ja ja en dus ga ik naar de hel![]()
nou is het dus ook zo dat al die andere lekkere lesbo meiden dan natuurlijk ook naar de hel gaan![]()
en dan wil ik niet eens meer naar de hemel, je zal daar maar zitten een eeuwigheid tussen de hetero`s ik moet er niet aan denken
Dat wordt helemaal nergens gezegd, ik durf er niet eens over te oordelen wie er wel of niet naar de hel gaat, ik zie het eerder zo.
God is goed, Satan is slecht. God/Jezus is de redding van het goede, geloof in Hem en je hebt eeuwig leven, vergeving van zonden. Ik geloof ook niet dat God je naar de hel 'stuurt', maar dat God juist de redding is van het kwaad, hoor bij Hem en Satan heeft geen macht over je.
Trouwens, als je in dit leven niet bij God zou willen zijn, waarom zou je dat in het leven hierna wel willen? Omdat je dan naar de hemel gaat?
Sunrise_ schreef:Tellie schreef:Ik zeg niet dat jij het zegt. Ik zeg dat.
Je wordt toch homo geboren of niet? God laat iedereen perfect geboren worden en daarna mag je je eigen keuzes maken. Nogmaals, homosexualiteit is geen keuze. Homosexualiteit is iets waar je mee geboren wordt. Dit vergeten veel mensen.
Ik niet.
Veirl schreef:Quellian schreef:Zulke zonden worden dus vergeven als je op zondag naar de kerk gaat? In dat geval ga ik ook doen wat ik wil, heb ik best een paar uurtjes per week voor over
Interessant...
Hierbij bedoel je eigenlijk te zeggen dat je denkt dat wanneer men naar de kerk gaat, het wel goedkomt?(Even voor mij als verduidelijking)
Danielle_ schreef:muzefee: Klopt en je mag ook homo's niet haten als christen (wat ik overigens ook niet doe voor de duidelijkheid)
Danielle_ schreef:Tellie; Ik heb dus daarna antwoord op gegeven. God heeft de mens gemaakt. Daarna gingen zij zich voorplanten. (ondertussen is de zondeval geweest) en had de duivel "vrij spel".
Sunrise_ schreef:O sorry ! Ik bedoel, dat ik dat niet vergeten was.
Danielle_ schreef:Sammie ; die citaten zijn door de war gelopen maar oke dat terzijde. (die bovenste is niet van mij
)
Maar God kent iedereen en heeft ene plan voor iederen, MAAR diegene moeten dan wel luisteren naar zijn stem
Quellian schreef:Ach, dan nemen we het Katholieke, zijn we klaar met 5 minuten biechten, allemaal 1 pot nat.
Mijn moeder heeft me geleerd dat je overal kunt geloven, al is het op de WC. Maar bijna alles is te verklaren, ik heb geen god nodig om niet bang te zijn.
Ik kom niet in de hel, ik kom niet in de hemel, want dat is er -voor mij- allemaal niet, ik heb geen angst, geniet van seks, drink geen alcohol om andere redenen en ook liegen zou me niet tegenhouden door angst.
Tellie schreef:Danielle_ schreef:Tellie; Ik heb dus daarna antwoord op gegeven. God heeft de mens gemaakt. Daarna gingen zij zich voorplanten. (ondertussen is de zondeval geweest) en had de duivel "vrij spel".
Nogmaals, je wordt met je geaardheid geboren. Zo heeft God je dus gemaakt, voordat je op aarde komt. Daar is geen duivel of zonde aan te pas gekomen volgens mij.
Muzefee schreef:Jahwel, maar er zegt iemand MOETEN. Het is willen en niet moeten.