Weer baby vergeten in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Weer baby vergeten in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:23

En toch gebeurt het vaker RK (helaas) meestal beginnen babies te huilen waardoor moeders ze op het laatste moment niet vergeten. Moeders hebben vaak 30tig dingen tegelijk aan hun hoofd en dan zijn het juist vaak die alledaagse standaardhandelingen die ze vergeten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:25

Nou, een kindje valt bij mij niet onder de 'alledaagse standaardhandelingen'...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:26

Miryamk schreef:
En toch gebeurt het vaker RK (helaas) meestal beginnen babies te huilen waardoor moeders ze op het laatste moment niet vergeten. Moeders hebben vaak 30tig dingen tegelijk aan hun hoofd en dan zijn het juist vaak die alledaagse standaardhandelingen die ze vergeten.

ik kan daar echt met mijn verstand niet bij, serieus niet. ik heb nog geen kinderen, wel 30 bso kids per dag en zélfs die vergeet ik niet. van een eigen kind kan ik me dan helemaaal niet voorstellen dat je die vergeet, hoeveel sh*t of andere dingen je ook je hoofd hebt en zie een kind dan ook zeker niet als een standaard alledag ding. Sigaar

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:26

Ik snap het ook niet goed hoor. Ik ben nog zo vol van onze Gioya, het is elke dag nog zo nieuw (na 8,5 maand *LOL* ) dat het soms net is alsof ik verliefd ben, mijn gedachten zijn bijna altijd bij haar.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:28

Urielle schreef:
Ik snap het ook niet goed hoor. Ik ben nog zo vol van onze Gioya, het is elke dag nog zo nieuw (na 8,5 maand *LOL* ) dat het soms net is alsof ik verliefd ben, mijn gedachten zijn bijna altijd bij haar.

dát lijkt mij ook idd. het is toch geen standaard ding wat elke dag terug komt en je voor het gemak maar vergeet?
het is een kínd, als het een beetje goed is, je allessie!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:29

Ik zeg toch ook niet dat een kind een alledaags standaard ding is, ik heb het over handelingen die je doet en dat juist vaak de dingen die zo vanzelfsprekend zijn fout kunnen gaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:30

Ik begrijp je punt wel, maar in mijn ogen zijn die alledaagse handelingen verbonden aan het kind, die is bijna nooit uit mijn gedachten en daardoor vergeet ik die handelingen ook nooit.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:30

Miryamk schreef:
Ik zeg toch ook niet dat een kind een alledaags standaard ding is, ik heb het over handelingen die je doet en dat juist vaak de dingen die zo vanzelfsprekend zijn fout kunnen gaan.

ja, maar dan toch echt zie ik een kind niet als onderdeel daarvan.
stofzuigen, je sleutels meenemen als je de deur uitgaat, ramen dicht doen etc dáár kan ik inkomen, maar niet in je kind vergeten....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:30

Misschien is ze op het randje van overspannen geweest of wat dan ook. Normaal gebeurd zoiets niet. Ik ga er dan ook vanuit dat de situatie niet normaal is.

Als bewezen kan worden dat het niet met opzet is geweest dan heeft die vrouw met de dood van haar kind de zwaarste straf die ze maar hebben kan.

Ik denk dat je als moeder amper kunt leven met de wetenschap dat door een fout van jou je kind is overleden.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 01-06-07 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:32

Dat denk ik ook, slimmerik. Ik zou zelf ook dood willen zijn waarschijnlijk. Ook al is dat geen oplossing.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:32

ja das wel waar slimmerik

vraag me af wie hier de moeders, hun kind al eens pakweg tien minuten alleen in de auto hebben gelaten. Dat sommige mensen het kunnen vergeten ben ik vrij zeker van, maar dat bovenste maakt het juist geen standaart behandeling bij mij

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:34

ja,slimmerik,ik denk ook dat er sprake was van een burn-out oid,"normaal" gesproken,kun je je kind niet vergeten.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:34

Gelukkig vergeten we ook niet allemaal onze kinderen, maar dat is misschien ook een kwestie van geluk hebben. Mijn hond zat laatst ook nog buiten 's morgens *schaam mij diep. Ik heb alleen erg met die vrouw te doen. Ik vind haar niet een ontaarde moeder, meer een heel ongelukkige...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:35

Ik heb het van de week in een ander topic het volgende gepost:

slimmerik schreef:
Heb ooit eens toen ik het héél erg druk had m'n dochtertje van bijna 2 eventjes vergeten.
Moest m'n zoon en nog een paar kinderen ophalen bij basisschool. Had tijdens het wachten dochtertje tegen schoolpoort gezet zodat ze zich vast kon houden aan de spijlen. Toen kinderen uit school kwamen die allemaal vastgebonden in de gordels en stoeltjes en weggereden. Kwam daarbij nog langs de schoolpoort en zwaaide vrolijk terug naar de druk zwaaiende andere ouders........ 30 meter verderop: vól op de rem en gewoon in shock. Het stoeltje schuin achter mij was leeg.

Kun je m'n rode kop voorstellen toen ik ze bij de gierende ouders op ging halen?

Heb me járen enorm schuldig gevoeld.... Bloos Bloos Bloos

Maar ik kan me dus niet voorstellen dat je er de héle dag niet aan denkt. Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:35

Miryamk schreef:
Het was ook geen bewuste keus die die vrouw gemaakt heeft. Ze dacht niet van: goh laat ik mijn kind eens in de auto zitten! Ze is haar kind vergeten, ongelovelijk stom maar het zou je maar gebeuren....

Mij zal het NOOIT gebeuren, Miryam. Ik ben geen perfecte ouder, dat is niemand, maar mijn kind vergeten, NEE.
Zij hoort niet bij mijn 'alledaagse standaardhandeling', hoor. Daar is ze me iets te bijzonder voor.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 01-06-07 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:36

ik denk dat wat jou overkomen is echt kan gebeuren hoor, zie mij dat ook nog doen ik vergeet men hoofd soms gelukkig heb ik nog geen kinderen, maar ik zie jou niet dertig minuten je baby achterlaten op de parkeerplaats

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:39

Ik heb geweldige ouders maar ze zijn mij ook ooit eens vergeten!
Ik ben zelf ook nooit mijn kind vergeten en ik hoop dat jullie het ook nooit overkomt. Maar ik heb als overblijfkracht vaak zat moeders moeten bellen die vergeten waren dat hun kind op maandagmiddag vrij was.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:41

Miryamk schreef:
Maar ik heb als overblijfkracht vaak zat moeders moeten bellen die vergeten waren dat hun kind op maandagmiddag vrij was.

dat herken ik idd ook op mijn werk, is vaker dan eens gebeurd dat ze er om 18.00 nog niet waren....oeps vergeten dat ik nog een kind had zitten op de bso.

neemt niet weg dat ik dit simpelweg niet vind kunnen. ongeacht wat die vrouw haar situatie was, hoe overspannen ze ook was en wat dan ook.... dit mag gewoon niet gebeuren

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:42

Mij hebben ze als baby ook eens teruggevonden op de caddy in de bezemkast van het ziekenhuis. Daar legden ze de baby's op als ze die brachten en ophaalden bij de moeders voor borstvoeding. Mij hadden ze tussen al die doeken laten liggen en in de bezemkast gereden. Toen mijn vader 's avonds mij niet in het ziekenhuisbedje aantrof werd er groot alarm geslagen en werd ik uiteindelijk gevonden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:43

Het bizarre van het hele verhaal is dat het binnen een week twee keer voorkomt op een relatief kleine afstand.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:45

Miryamk schreef:
Ik heb geweldige ouders maar ze zijn mij ook ooit eens vergeten!
Ik ben zelf ook nooit mijn kind vergeten en ik hoop dat jullie het ook nooit overkomt. Maar ik heb als overblijfkracht vaak zat moeders moeten bellen die vergeten waren dat hun kind op maandagmiddag vrij was.

Een jong kind wat nog afhankelijk van je is, vergeten, vind ik echt niet kunnen.
Sorry, maar ik kan me er in mijn eigen geval niets bij voorstellen. Ik vergeet mijn Nikki nooit.
Daarvoor zit ze veel te diep in mijn 'systeem'.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:46

Zeker bizar, twee keer in een week tijd.
Elke ouder die ik van de week sprak, had het er over en prompt gebeurt het weer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:47

maar ik vind het gewoon raar zeker die aanleiding van op de parking staan, dat vergeten zoals het eerste geval ok. Maar geen één moeder die ik ken laat bewust der baby in de auto

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:49

Mijn ouders zijn mij eens vergeten, toen ze voor het eerst met mij buiten gingen wandelen Haha! Ik ben geboren in november, heel erg regenachtig, maar zodra het mooier weer werd gingen ze hoppa met mij in de kinderwagen naar de supermarkt (ik was hun eerste- en laatste kindje) Op een gegeven moment kwamen ze met alleen nog het winkelwagentje bij de kassa, verhip de kleine stond nog bij de slagersafdeling Haha! (de slager notabene) Laten we het er maar op houden dat ze nog niet erg aan mij gewend waren, later is het niet meer gebeurd.

Eén keer moest mijn vader even de muziekschool in om iets op te halen, en liet hij mij en een vriendje in de auto (was maar voor 5 min hooguit, en in de winter dus lekker warm) we waren toen zes ofzo, maar ik was echt over de zeik en herinner het me ook nog, dus dat is verder ook niet meer gebeurd.

Al bij al vind ik dit nieuwsbericht een vreselijk akelig maar ook raar verhaal. Het kindje zal op een gegeven moment toch ook zijn gaan huilen, echt naar dat niemand hem gehoord heeft, bahbah... Afschuwelijk voor de vrouw, en ook haar vriend, want die heeft er al helemaal niets aan kunnen doen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:51

katiavl schreef:
maar ik vind het gewoon raar zeker die aanleiding van op de parking staan, dat vergeten zoals het eerste geval ok. Maar geen één moeder die ik ken laat bewust der baby in de auto

Een paar jaar terug op een parkeerplaats bij een winkel ook een slapende baby in een auto zien zitten. Ik vond het té onverantwoord om bij weg te lopen. Ben er dus bij blijven staan tot moeder terugkwam. Dat was trouwens met een paar minuten maar wel met een mand vol boodschappen..... Heb haar er wel op gewezen dat ik het onverantwoord vond. Ze verblikte of verbloosde niet en negeerde me volkomen Bloos