Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoeska schreef:Op de site van Binnenlandse zaken worden de volgende voorwaarden aan pasfoto's voor paspoorten gesteld:
- Hoofd onbedekt, tenzij de aanvrager heeft aangetoond dat medische, godsdienstige of levensbeschouwelijke redenen zich
hiertegen verzetten
- Gezicht volledig zichtbaar
- Ooraanzet kunnen bepalen
Zou die vrouw dan niet op basis van medische redenen haar hoofddoek mogen omhouden? Misschien een beetje vergezocht....
Sanniejj schreef:waarom geen hoofddoek als haar Oren enz. te zien zijn?
trouwens Meisje uit mijn klas, mocht haar los, oorbellen, en nog meer wat bij een pasfotot niet mag, en ze heeft vorige week met die foto, een Paspoort opgehaalt
Nadya schreef:Prima, maar dan ook allemaal de hoofddoekjes af. Ook de gelovigen.
Anoeska schreef:Het valt me toch een beetje op dat er sommige mensen hier de GRONDWET afdoen als "regeltjes". In mijn ogen is de grondwet de basis van de NL-se samenleving. Maar zodra het over Moslims en Hoofddoeken gaat, kan deze grondwet wel worden afgeschaft, lijkt het wel...
runningkawa schreef:De grens, als je hoofdeksels toelaat, geloof of niet, dan moet je ze allemaal maar toelaten...handig, nee niet echt...
Ik zou zeggen niks toestaan...maar owjee, dan ben je fout bezig in Nl...dan discrimineer je![]()
(ligt het aan mijn compu dat het zo sloom gaat of hebben we dadelijk weer een crash)
Hypofocus schreef:Nadya schreef:Prima, maar dan ook allemaal de hoofddoekjes af. Ook de gelovigen.
Tja en DAT kan dus niet... Je kunt een klassieke grondwet niet veranderen. Het zijn de principes waarop heel Europa gebouwd is.
Als ze in deze wetten zouden mogen sleutelen, dan zou vrijheid van meningsuiting, etc. ook kunnen verdwijnen en zou slavernij en dwangarbeid weer in het leven geroepen kunnen worden.
Het zijn de wetten & rechten waar iedereen (iedere Europese burger) recht op heeft, zoals het recht op onderwijs, het recht op leven, recht op eigendom, en ga zo maar door (53 van deze rechten in totaal).
Een wet hiervan schrappen KAN de Nederlandse regering niet eens, dus een opmerking als "allemaal de hoofddoek af" is gewoon heel erg fout. Je beroofd dan een hele bevolkingsgroep van hun grondrechten.
In mijn ogen is er maar 1 optie:
Een toevoeging in de regelgeving van pasfoto's, voor ernstig zieken, zodat zij ook een hoofddoek mogen dragen, indien dat hun keuze is.
Nadya schreef:Is ook goed. Het gaat mij er niet om dat ik een bepaalde bevolkingsgroep van zijn grondrechten af wil houden. Hoe kom je erbij?
Nadya schreef:Prima, maar dan ook allemaal de hoofddoekjes af. Ook de gelovigen.
Schimmelig schreef:Er lijken wat berichten verdwenen te zijn?
Keep an open mind, Hypo. Je hebt geen kennis over mijn ideeen, dus je weet niet of dit ''een hele foute kant'' op zou gaan (of je moet in het bezit zijn van een geweldig 6e zintuig natuurlijk)
Hypofocus schreef:Nadya schreef:Is ook goed. Het gaat mij er niet om dat ik een bepaalde bevolkingsgroep van zijn grondrechten af wil houden. Hoe kom je erbij?
Hoe ik daarbij kom?
Omdat je dat zelf zegt:Nadya schreef:Prima, maar dan ook allemaal de hoofddoekjes af. Ook de gelovigen.
runningkawa schreef:Niemand zegt dat ze zo op straat niet meer mogen lopen
Dan haal je ze van de grondwet af
zeggen dat het voor een ID kaart moet is heel wat anders