Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:28

Bella88 schreef:
zou allemaal best kunnen maar ik merk er niet veel van. En als je zelf in Den Haag heb gewoont dan heb je toch ook wel wat gezien lijkt mij? Of je hebt het misschien niet WILLEN zien ofzo.

Geen idee! Misschien kijk jij alleen maar naar de negatieve dingen.. en ik naar de positieve dingen!??

En het zal heus wel eens zo voorkomen dat het correct is wat je zegt. Maar het is niet het meerendeel wat zich zo gedraagd! En in mijn omgeving heb je ze in ieder geval niet! Misschien schilderswijk??!

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:34

nou daar heb je ze zeker weten! nee ik heb in de vruchtenbuurt gewoont en zoals je misschien wel weet is dat geen ...buurt!
Woon nu in monster omdat mijn moeder den haag zat was, en ik kijk niet alleen naar de negatieve dingen, ze zijn niet allemaal rot of slecht maar de foute dingen worden toch wel vaak door deze mensen gedaan...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:41

wat me opvalt als je negatieve punten opnoemt, gewoon in het algemeen...dat mensen dan gelijk zeggen dat je daar alleen maar naar kijkt...
erg jammer is dat, negatieve dingen mag je tegenwoordig niet eens noemen...gewoon voorbij kijken en klaar...
daar zit een grote fout..
als je naar de negatieve dingen kijkt betekent dus niet dat je niet naar de positieve dingen kijkt...maar het valt gewoon heel erg op....
en als je er wat van zegt word je uit gemaakt voor van alles {racist, dicriminatie}

daarom meng ik me niet zo vaak in discussies meer, men vat het vaak verkeerd op, men moet verder kijken dan hun neus lang is....
en niet alles zo persoonlijk opvatten...
als die mensen dat niet deden, was het ons niet opgevallen, en was er nooit sprake van geweest....

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:46

ben het helemaal met ladylay eens!!!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:52

Whiz schreef:
dwaallicht schreef:

Of misschien wil jij dat wel juist niet zien omdat je het per definitie rascistisch vindt, dat kan ook Knipoog
Ik zei al, ik zie DAGELIJKS vrouwen een aantal meter achter hun man aansjokken met het hoofd omloog terwijl hij fier voorop loopt.
Of jij dat nu leuk vindt of niet, het gebeurt! En nee, ik ben geen anti-moslim mens.Ik kijk allen kritisch om me heen, zowel naar moslims als naar bv erg fanatieke christenen.

Oh? Heb ik dat woord in de mond genomen?? Naja wellicht bevind jij je alleen maar in de achterstandswijken en dergelijke maar..... Ik heb het over de normale plekken in deze samenleving, zoals het werkveld, openbare gelegenheden en in mijn eigen sociale kringen.

Normale reactie is niet mogelijk bij jou? Misschien moet je zelf eens wat meer je ogen opendoen, dan zie je nog eens wat. Knipoog
Dit komt namelijk OVERAL voor, maar duh je ziet het meer op plaatsen waar meer moslims wonen, zoals in de wijk waar mijn beste vriendin woont. (en nee die woont daar niet omdat ze een achterstand heeft oid, maar omdat ze arme student is.. Rolleyes )

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:02

jameyskatje schreef:
ik zeg het nogmaals.. vele mensen en culturen doen dingen waar de Islam de schuld van krijg.

als er een aanslag word gepleegd in Irak dan is het van: 3 moslimstrijders dit dat blablabla.....
word het door blanke gedaan dan hoor je nooit van: 3 jode... of 3 katholiekestrijders hebben dit dat en dat gedaan..
Waarom?

Omdat blanke (ook) niet altijd vanuit een geloofsovertuiging handelen, maar bijv. uit principes. Vele blanke hebben ook simpelweg geen geloof. Die moslimstrijders, noemen zichzelf moslimstrijders, dat jij (en vele andere met jou) het er nou niet mee eens bent dat dat 'echte moslims' zijn, dat veranderd niet dat zij vanuit de islam handelen. Als er blanke mensen vanuit een bepaald geloof handelen en daarvoor uit komen, zal dat waarschijnlijk wel gemeld worden. De media manupileert echter veel, je weet nooit zeker hoe het zit en hoe de media gemanupileerd heeft.

In het christendom heb je ook verschillende interpretaties en culturen, zo heb je ook blanke christelijke terroristen en sektes. Verschil tussen (rooms) katholiek en protestanten, de KKK. Wij kennen het christendom echter beter, hebben namen gegeven aan de verschillende stromingen daarin en hebben we algemeen geaccpeteerde stromingen en sektes. Voor ons is het echter nog onduidelijk wat voor een stromingen er nou in de islam zijn, wat die dan inhouden en wat de algemeen geaccepteerd is door 'onze goede moslims'. Ontwetendheid maakt angstig en maakt het vreemd.

Ik vind het eigelijk ook raar dat er zo weinig aandacht aan godsdienst op scholen wordt besteed en dan bedoel ik in de objectieve zin. Niet dat je bijv. naar christelijke school kan om overtuigd de worden van de godsdienst o.i.d. Nee, gewoon 'objectieve' kennis over de verschillende geloven. (Objectief tussen aanhalingstekens, omdat het volgens mij praktisch onmogelijk is om daar 100% objectief in te zijn.)

Er zijn nou eenmaal moslims die de koran anders interpreteren en wel hun vrouw slecht behandelen. Het is niet transperant en het is moeilijk te overzien welke er nou precies onderdrukt worden en welke niet. De ophef over het hoofddoekje snap ik ook niet, maar helaas is het nou eenmaal zo dat er moslims zijn die hun vrouw slecht behandelen uit naam van Allah en de ophef daarover is volkomen logisch. (Ik zie ook vaak genoeg moslimmannen die vrouwen respectloos behandelen.)

jameyskatje schreef:
......quotes......

de man en de vrouw zijn dus wel gelijk. alleen hebben ze beide andere taken en daardoor kunnen nogal eens onduidelijkheden voordoen

..........

Wat zijn die andere taken dan? Huisvrouw zijn en kinderen baren? De vrouw heeft ze zich dus bij haar taken te houden, wat dus een beperking kan opleveren. Dat kan dus een interpretatie zijn.

Bovendien beschrijft dat stukje wel dat de man de vrouw zou moeten beschermen e.d., de vrouw wordt wel gezien als zwakker dus, er wordt continu beschreven dat ze beschermt zou moeten worden en er moet opgelegd worden dat de man goed voor haar is. Wat eig. ook niet zo gek is als je nagaat uit welke tijd het komt. Mannen hebben nou eenmaal de spieren en de vrouw het vermogen om leven te geven. Echter is het nu, in deze westerse wereld, een beetje anders, spieren hebben we niet zo vaak meer nodig om ons te beschermen. Alhoewel, wel als het natuurlijk om huiselijk geweld gaat, is blijkbaar die oplegging dat je goed voor je vrouw moet zijn, dus wel nodig.

Ik herken me trouwens ook niet in de beschrijving van de vrouw, daarom neem ik het ook niet letterlijk.

jameyskatje schreef:
De vrouw is gemaakt van de rib van de man,,
Niet van het been om getrapt te worden,
Niet van het hoofd om hoger te zijn,,
Maar van de zij om gelijk te blijven,
0nder de arm om beschermd te worden,,
En naast het hart om geliefd te worden,,
Laat een vrouw nooit huilen,
Want Allah telt haar tranen.

Je zegt dat je de koran nu wel letterlijk neemt. Hoe kun je dit letterlijk nemen? Het hele stuk is toch symbolisch en staat voor dat vrouwen en mannen zij aan zij gaan en gelijk aan elkaar zijn. Als ik het letterlijk neem, dan ben ik dus gemaakt vanuit een man, maar wij vrouwen baren de kinderen. Gek hoor, denk ik dan.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:13

dwaallicht schreef:
Whiz schreef:

Oh? Heb ik dat woord in de mond genomen?? Naja wellicht bevind jij je alleen maar in de achterstandswijken en dergelijke maar..... Ik heb het over de normale plekken in deze samenleving, zoals het werkveld, openbare gelegenheden en in mijn eigen sociale kringen.

Normale reactie is niet mogelijk bij jou? Misschien moet je zelf eens wat meer je ogen opendoen, dan zie je nog eens wat. Knipoog
Dit komt namelijk OVERAL voor, maar duh je ziet het meer op plaatsen waar meer moslims wonen, zoals in de wijk waar mijn beste vriendin woont. (en nee die woont daar niet omdat ze een achterstand heeft oid, maar omdat ze arme student is.. Rolleyes )

Oh ik vond de reactie nog best wel redelijk!? Schijnheilig

Ik heb mijn ogen open! Ik zie negatieve dingen en postieve dingen. maar invergeijking met alle postive dingen zijn die negatieve dingen heel miniscuul!! En je moet je concentreren op de overeenkomsten en niet op de verschillen. Als je vriendin in zo'n wijk woont dan ziet ze vast ook afwijkend gedrag bij bepaalde nederlandse familie i.p.v alleen maar afwijkend gedrag bij moslim familie's!!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:14

Dat vind ik een goed verwoord stukje, Knoffer OK dan!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:16

Danku Lachen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:24

Whiz schreef:
dwaallicht schreef:

Ik heb mijn ogen open! Ik zie negatieve dingen en postieve dingen. maar invergeijking met alle postive dingen zijn die negatieve dingen heel miniscuul!! En je moet je concentreren op de overeenkomsten en niet op de verschillen. Als je vriendin in zo'n wijk woont dan ziet ze vast ook afwijkend gedrag bij bepaalde nederlandse familie i.p.v alleen maar afwijkend gedrag bij moslim familie's!!

Ik vond je reactie niet zo redelijk omdat het hier niet om mij gaat en de plaatsen waar ik kom, maar om de discussie, dus niet echt nodig om het op de man te spelen Knipoog

Tuurlijk, je hebt ook nederlandse tokkie-buurten waar een hoop misgaat, maar in dit geval zie ik gewoon een hoop problemen in die wijk (en daaromheen in veenendaal.) Plus dat dat vaak niet gerelateerd is aan het geloof. (heeft meer met asociaal gedrag te maken.)
En ja ik weet dat er moslims zijn die een stuk liberaler zijn in hun geloof, maar veel vaker maak ik mee dat die vrouwen gekleineerd worden en niets mogen van hun man, en dat verdedigen die mannen dan dmv het moslim geloof. Ik zie voornamelijk heel veel negatieve dingen gebeuren, en het grappige is dat een tijd terug een gesprek had met een meisje dat ook moslim is en zij beaamde inderdaad dat veel islamitische mannen het geloof misbruikten voor hun eigen plezier.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:31

dwaallicht schreef:
Whiz schreef:

Ik vond je reactie niet zo redelijk omdat het hier niet om mij gaat en de plaatsen waar ik kom, maar om de discussie, dus niet echt nodig om het op de man te spelen Knipoog

Tuurlijk, je hebt ook nederlandse tokkie-buurten waar een hoop misgaat, maar in dit geval zie ik gewoon een hoop problemen in die wijk (en daaromheen in veenendaal.) Plus dat dat vaak niet gerelateerd is aan het geloof. (heeft meer met asociaal gedrag te maken.)
En ja ik weet dat er moslims zijn die een stuk liberaler zijn in hun geloof, maar veel vaker maak ik mee dat die vrouwen gekleineerd worden en niets mogen van hun man, en dat verdedigen die mannen dan dmv het moslim geloof. Ik zie voornamelijk heel veel negatieve dingen gebeuren, en het grappige is dat een tijd terug een gesprek had met een meisje dat ook moslim is en zij beaamde inderdaad dat veel islamitische mannen het geloof misbruikten voor hun eigen plezier.

Jah en dat gedrag van deze moslim mannen is ook niet echt geralteerd aan het geloof. Het staat namelijk niet zo in de koran dat de vrouw achter de man moet lopen.. maar dat maken deze bepaalde mensen daarvan. Ik gaf al eerder aan in het topic dat het van belang is dat je de geschriften die gerelateerd zijn aan een geloof niet te letterlijk moet nemen. En er zijn ook genoeg christenen die dat doen. Hier in Nederland maar in Amerika zijn ze al helemaal de weg kwijt op dat gebied!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:38

Dat gedrag is wel gerelateerd aan het geloof, die mannen gaan uit van de koran en noemen zich moslim. Dat is die interpretatie. Wat je zelf zegt, er zijn ook verschillende interpretaties van de bijbel, maar die tel jij dus ook niet mee?

Zie verder mijn eerdere post (waar ik reageer op jameyskatje), daar staat eigelijk alles wat ik hierop zou willen zeggen ook.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:46

Knoffer schreef:
Dat gedrag is wel gerelateerd aan het geloof, die mannen gaan uit van de koran en noemen zich moslim. Dat is die interpretatie. Wat je zelf zegt, er zijn ook verschillende interpretaties van de bijbel, maar die tel jij dus ook niet mee?

Zie verder mijn eerdere post (waar ik reageer op jameyskatje), daar staat eigelijk alles wat ik hierop zou willen zeggen ook.

Nee.. Die mannen lezen de koran op een manier dat hen het beste uitkomt. En het is dan een mooie cover om te zeggen dat het in de koran staat! Als ik de verschillende interpretaties van de bijbel niet mee zou tellen.. dan zou ik zeggen dat alle christelijke achterlijk waren. Maar dat doe ik niet omdat ik ook zie dat mensen de bijbel niet al te letterlijk nemen!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:53

Ja, en zoals ik mijn post zeg, wij kennen de verschillende stromingen in de islam niet, we zijn daarin ontwetend en het is voor ons niet transperant, wij hebben veel meer ervaring met het christendom en dat is voor ons dus veel beter te overzien en allemaal te benoemen. Wie ben jij om te zeggen wie moslims zijn en wie niet? Er zijn nou eenmaal verschillende interpretaties en de overkoepelende benaming voor al die mensen die handelen vanuit de naam van allah/vanuit de koran, noemen wij moslims. Dat maakt het hele geloof nog niet achterlijk, maar enkele stromingen daarin, zullen wij wel als achterlijk bestempellen, net als dat ik de KKK achterlijk vind.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:04

Whiz schreef:
Knoffer schreef:

Nee.. Die mannen lezen de koran op een manier dat hen het beste uitkomt. En het is dan een mooie cover om te zeggen dat het in de koran staat! Als ik de verschillende interpretaties van de bijbel niet mee zou tellen.. dan zou ik zeggen dat alle christelijke achterlijk waren. Maar dat doe ik niet omdat ik ook zie dat mensen de bijbel niet al te letterlijk nemen!!

ik ben het hiermee eens

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:25

Er zijn inderdaad mensen die de koran letterlijk nemen en mensen die het niet letterlijk nemen. Maar de mensen die de koran misbruiken, die zijn ook moslim hé. Of je het nu goede moslims vindt of niet, doet er niet toe, ze zorgen voor een slechte naam in de ogen van niet-moslims.

Daarmee vind ik dat er een beweging moet komen van binnen de moslimgemeenschap om te reageren op die misbruiken, reageren op mannen die vrouwen als minderwaardig vinden.

Ook zei er al iemand dat het niet letterlijk in de koran staat dat de hoofddoek moet. Zij zag het tussen de lijntjes staan, maar dat zijn interpretaties hé zeg. Als je dan in een westers land leeft die liever geen hoofddoek ziet op straat, is het ook een teken van respect voor de mensen die er wonen om toch ergens je aan te passen. Zelf ben ik niet tegen de hoofddoek, maar ik vind dat je dan als moslim ook tolerant moet zijn tegen de commotie die er rond bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:31

Ik dacht dat het hier om de boerkini ging?

En ja, ik vind het achterlijk omdat ik het inbreuk vind op gelijke rechten voor de vrouw. Zie je een moslimman al in zo'n smurfenpak lopen?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:36

Ja, het gaat over de boerkini, maar sommige gaan er iets dieper op in dan dat jij doet.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:57

Oh ik zie de foto voor het eerst... Nou wel even wennen!
Maar ja als hun hier mee mogen zwemmen vind ik het alleen
maar fijn voor die vrouwen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:28

faye schreef:
En ja, ik vind het achterlijk omdat ik het inbreuk vind op gelijke rechten voor de vrouw. Zie je een moslimman al in zo'n smurfenpak lopen?

Als wij deze badkleding verbieden zijn wij het die inbreuk maken op iemands rechten, iemand mag tenslotte zelf weten wat ze aantrekt.

Soms gaat emancipatie bovendien met kleine stapjes - eerst alleen in erg beschermde situaties, maar dat worden er steeds meer. Door dat te rigoreus af te kappen kunnen vrouwen ook die eerste stapjes niet zetten, en zijn ze eigenlijk alleen maar minder geholpen. Zo ging het met de vrouwenemancipatie vroeger, bv meisjes die alleen op een meisjesschool mochten maar in elk geval wel onderwijs kregen, in tegenstelling tot daarvoor.

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:30

Waarom is dat pak eigenlijk blauw Blond

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:03

Ik vind zo'n pak een goed initatief om deze vrouwen toch te leren zwemmen. Een bikini zullen ze nou eenmaal niet aantrekken, of ze het nou niet willen of niet mogen.

En dit pak is niet perse blauw, je hebt ze ook in zwart en rood Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:05

En we leven hier in een geëmancipeerd land, een westers land. Ik zou me echt een breuk lachen als ik iemand in oz'n boerkini in het zwembad tegen zou komen. Dat mogen ze idd zelf weten. Zoals anderen het zelf mogen weten om het belachelijk te vinden.

Of misschien in een islamitisch land in een stringetje gaan zwemmen? Clown Daar pas je je toch ook aan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:45

faye schreef:
En we leven hier in een geëmancipeerd land, een westers land. Ik zou me echt een breuk lachen als ik iemand in oz'n boerkini in het zwembad tegen zou komen. Dat mogen ze idd zelf weten. Zoals anderen het zelf mogen weten om het belachelijk te vinden.

Of misschien in een islamitisch land in een stringetje gaan zwemmen? Clown Daar pas je je toch ook aan.

Dat doen veel mensen helaas dus niet...

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:47

Ik heb ze gezien toen we vorig zomer in Turkije waren, liepen er ook mensen mee rond.. wel raar gezicht hoor.. lijkt me ook niet lekker..