Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:56

StarStar schreef:
Van die datums zoals 21-12-2012 geloof ik geen bal, waarom? Precies zo'n datum zo uitgekozen, netzo als 01-01-2000 Haha!

Dat zijn inderdaad bijgelovige dingen Dromen

idd.. net alsof de natuur weet in wat voor tijd wij leven Clown en daarbij.. in australië is het eerder 21-12-2012 als bij ons.. dus dan zou de wereld eerst daar moeten vergaan, en dan pas bij ons.. Nagelbijten / Gniffelen dom bijgeloof..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:58

Vvincent schreef:
We gaan een nieuw tijdperk in..lees iets over nieuwe energieén maar nergens iets over het einde van de aarde hoor..Ben benieuwd

Ja zoiets had ik ook gehoord, het zouden voornamelijk slechte energieën zijn. Maar daar zal in de loop der tijd dan weer iets goeds uit voorkomen. (als ik het me goed herinner)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:19

Hm je maakt m'n toch al slechte dag vandaag een stuk beter Clown

Nee tja, 45 jaar lijkt me wel al erg snel...

(trouwens, ik zag op tv vorige week nog een docu over een man die ergens op de noordpool ofzo afdrukken had gevonden van een voet van een soort nijlpaard, en die leven alleen in warme gebieden dus volgens die man is het al een keer nog veel en veel heter geweest dan nu, zo warm dat de hele noordpool,of zuidpool ik weet niet meer waar t was,helemaal groen was..)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:25

WildWings schreef:
Jus_dOrange schreef:
Nou vroegah gingen ze eerder dood, maar door onze huidige maatschappij (medicijnen, verzorgingstehuizen) wordt hun leven in feite verlengd.

Ja duh. Maar ik zie niet in wat daar slecht aan is- vergrijzing, ja, maar jij wilt als je oud bent en een heel leven achter je hebt is het toch ook niet menselijk als men zegt: 'Nou, je kan niets meer toevoegen aan deze maatschappij dus laten we je maar niet meer in leven houden, want ouderen worden al TE lang in leven gehouden worden tegenwoordig. We laten je maar langzaam dood gaan Ja'

Oh en al die mensen die aan apparaatjes hangen omdat ze volgens de wet geen euthanasie mogen doen óók al wil die wat er aan hangt dat zelf? Knipoog Díe gevallen bedoel ik. We mogen niet voor god spelen en beslissen over leven en dood, maar toch doen we het. We maken ze niet dood maar we houden ze dan maar langer in leven. Dat is óók beslissen over leven en dood. Mijn opa hadden ze van mij veel eerder mogen laten gaan, dat wilde hij zelf ook, maar dat deden ze niet.

Vvincent schreef:
Wat zou er in hemelsnaam op 21-12-2012 moeten gebeuren dan? Wat een onzin..

geinig, je weet niet waarover het gaat maar vind het toch onzin *LOL* Over de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt gesproken *LOL*

suus_ schreef:
Dan zou de wereld vergaan ofzo. Maya's hadden zoiets geschreven en uitgerekend, typ die datum maar eens in op Google

zou jij beter ook eens doen, die datum in typen, want de wereld vergaat dan nl niet Knipoog Integendeel!

Pikeur sorry voor mijn late reactie, maar chaos die we nu al ervaren. Oorlogen die nergens om gaan, moorden om mp3 spelers. De rellen in frankrijk. Dat soort dingen Knipoog

Nogmaals; 2012 is GEEN slecht jaar, het is de overgang naar een beter tijdperk, de mens word bewuster van zichzelf en zijn omgeving. De wereld VERBETERD!!!! Hij vergaat niet, hoe komen jullie daarbij? Nagelbijten / Gniffelen

Wb die energieën, elk mens heeft (in theorie) een 6de zintuig. Zal jullie die hele uitleg maar besparen. En daar zal de mens zich bewust van worden. De maatschappij zal minder gebonden zijn aan de kortzichtige ''regels'' die er nu gelden. En open staan voor nieuwe ideën.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:40

Typisch een geval van mensen bangmaken een aansporen om iets aan het milieu te laten doen volgens mij ..

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:43

hasten schreef:
Typisch een geval van mensen bangmaken een aansporen om iets aan het milieu te laten doen volgens mij ..

& zo denk ik er ook over.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:51

Éen ding weet ik zeker. De aarde vergaat niet. De mensheid misschien wel. Maar de aarde niet. Die weet zich wel te redden. En ik vind ook dat er inderdaad iets gedaan moet worden. Maar of onze over 45 jaar onleefbaar is dat betwijfel ik. Ik zie alles redelijk positief in. De ontwikkeling in de wetenschap gaan zo snel en ik heb de hoop dat er wel een oplossing komt. Of in ieder geval een oplossing waardoor we het ngo een poos langer volhouden. Ik bekijk het allemaal positief. Natuurlijk is het slecht wat de mens met de aarde doet en dat er diersoorten uitsterven door toedoen van de mens. Maar dat de wereld vergaat klinkt wel heel wanhopig..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:37

Elinee schreef:
hasten schreef:

& zo denk ik er ook over.

& en ik ook.

natuurlijk moeten we allemaal naar een duurzame manier van leven gaan. daar zijn wij in het westen ook vooral erg mee bezig.
Ik wil wel eerst even heel duidelijk bewijs hebben voordat ik me zorgen ga maken over dat ik dood ga.
Wie is je vader? Waar is zijn boek?

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:25

Vvincent schreef:
pharagirlke schreef:
Wat zou er in hemelsnaam op 21-12-2012 moeten gebeuren dan? Wat een onzin..

geinig, je weet niet waarover het gaat maar vind het toch onzin *LOL* Over de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt gesproken *LOL*

Ik heb het daarna toch opgezocht? Even doorlezen he tante. Dan nog vind ik het onzinnig. Mensen zijn gewoonte wezens, het lijkt me heel sterk dat iedereen opeens omslaat omdat het 21-12-2012 is..Maargoed we zien wel wie er gelijk heeft op de desbtreffende dag..Niet vante voren al doen alsof je dat hebt..Of heb je bronnen die er echt toe doen? Dan zie ik die graag

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:28

Die data dingen zijn echt onzin, alsof het precies op 1 dag gebeurt. Het zal volgens mij eerder iets zijn wat in de loop van de tijd gebeurt...
Daarbij is bijv. 21-12-2012 wel een mooie datum om te zien, maar het is niet zolang als de aarde bestaat dus dat zou uberhaupt al onzin zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:39

Nogmaals, het is slechts een richtdatum.

Vvincent maar je oordeelde al op voorhand, een eerste indruk is moeilijk te wijzigen, als jij er vanuit gaat dat iets slecht is, mag hetgeen dat zo bekeken word al aardig zijn best doen om nog 'goed' te worden Knipoog
De maya's staan er om bekend wel meer voorspellingen juist gehad te hebben (voor zover ik weet allesinds)

Het slaat niet ineens om Shannie, zoals je zelf wel merkt is de maatschappij nu al ernstig aan het veranderen, op het moment nog op slechte manier. Maar ze beginnen stilletjes aan met na te denken over het milieu etc. Dat is al een aardige omschakeling tov pakweg 20 jaar geleden.

Nogmaals, het zal vast niet op (ik zeg zo maar wat) zondag 12 december 2012 om 12 uur zo zijn dat er een elfje met een toverstokje komt zen zegt 'toen was er vrede *poef*'.
Er gaan gewoon al veel jaren aan vooraf maar 2012 (ongeveer waarschijnlijk de jaren erna ook, de hele wereld zal het niet in 1 jaar plots beseffen) zijn de jaren waarin de mens bewust word van de verandering. Dat het echt door dringtb ij iedereen van 'hej...De wereld is er toch wat beter op geworden tov 10 jaar terug'

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:26

Dat de maatschappij en het milieu veranderd is zeker zo, daar heb je helemaal gelijk in en daar kan ook niemand om heen.
Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de koolstofdioxide stijging nu, komt dat wel door de mens en is het wel zo slecht? Dat weet je allemaal niet, dat is allemaal nog niet duidelijk.

Maar ik ben het wel met je eens dat we zeker meer om het milieu moeten gaan denken Lachen Ik spreek alleen liever niet in jaartallen van dan en dan gebeurt het, omdat je dat gewoon echt niet kan voorspellen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:43

ik heb trouwens ook gelezen over die datum, 2012. dan verdanderd er een hele boel. mijn tante is into die dingen, zij stuurde een heel artikel op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:33

Shannie schreef:
Dat de maatschappij en het milieu veranderd is zeker zo, daar heb je helemaal gelijk in en daar kan ook niemand om heen.
Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de koolstofdioxide stijging nu, komt dat wel door de mens en is het wel zo slecht? Dat weet je allemaal niet, dat is allemaal nog niet duidelijk.

Maar ik ben het wel met je eens dat we zeker meer om het milieu moeten gaan denken Lachen Ik spreek alleen liever niet in jaartallen van dan en dan gebeurt het, omdat je dat gewoon echt niet kan voorspellen.

Inderdaad, en dat is net wat ze nu aan het doen zijn, dat zijn ze aan het uitzoeken. En die jaartallen, ach het is een kwaaltje van de mens om met dagen en maanden te spreken voor dingen. Het zal ergens rond die tijd zijn, mùaar of dat nu 2010 is, of 2014? Knipoog De jaartallen moet je et een korreltje zout nemen. Maar de rest is beslist de moeite waard om eens over na te denken. Ook wb de veranderingen die je nu al ziet tov 10 jaar terug Lachen

Het maakt mij niet zoveel uit dat mensen zeggen 'ik geloof er niet in' maar wel 'ik vind het onzin' want het ís geen onzin... Het staat er wat lomp gedrukt maar daar kan de periode niets aan doen, dat is een fout van de mens, (mensen die zich er volledig door laten leven helaas.)

Ik heb ook nog zo iets van; eerst zien, dan geloven. Maar aan de andere kant voelt het wel 'oke'. Het is juist voor mijn gevoel enkel het jaar geloof ik geen.....Dat kan volgens mij best wat vroeger of wat later zijn Lachen

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:36

nou een lekker vooruitzicht voor mijn kinderen....Knipoog
vind zelf al die data's onzin..sorry

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:44

Escardo ik zou maar hele blij zijn dat je kinderen in een betere wereld terecht komen eerlijk gezegd.

Heb je mijn bericht eigenlijk wel doorgelezen?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:53

PrinCessRomy schreef:
En in 2000 verging de wereld, op 06-06-06 verging de wereld nog een keer, oh en in 2010 vergaat de wereld weer..

Dan was ik iig nog net 18 geworden *LOL*

(06-06-06) Haha.

Ik weet niet wat ik er van moet geloven.

Je leeft per dag, dus maak er maar een feestje van Knipoog

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:17

haha ja er word idd wel vaker gezegd dat de wereld vergaat....maar k geloof er toch wel een klein beetje in....als die poolkappen smelten en de zeestromen stoppen daardoor...hoppa daar komt de ijstijd en weg mensen Lachen

vind t wel beangstigend maar toch weet ik ook niet echt of het dan al wel over 45 jaar zou moeten gebeuren...ik wil iig wel kinderen Lachen mss dat de volgende generatie niet zo koppig is om dr iets aan te doen (niet dat ik koppig ben hoor Lachen )

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:24

missjen schreef:
haha ja er word idd wel vaker gezegd dat de wereld vergaat....maar k geloof er toch wel een klein beetje in....als die poolkappen smelten en de zeestromen stoppen daardoor...hoppa daar komt de ijstijd en weg mensen Lachen

vind t wel beangstigend maar toch weet ik ook niet echt of het dan al wel over 45 jaar zou moeten gebeuren...ik wil iig wel kinderen Lachen mss dat de volgende generatie niet zo koppig is om dr iets aan te doen (niet dat ik koppig ben hoor Lachen )

Ehm. De noordpool smelt en is inderdaad binnen afzienbare tijd helemaal weg als het zo doorgaat..De zuidpool is echter weer aan het aangroeien, ken je feiten

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:38

hmm nou kijk regelmatig discovery en NG en daar is toch duidelijk gezegd dat ook in de zuidpool het begint te smelten...er zijn op luchtfoto's duidelijk "zwarte plekken" te zien...dat dus water is wat niet meer vastvriest maar nog grotere gaten creeert.....en groenland is ook ontzettend snel aan het smelten...

als al dat zoete water in de oceanen komt, kan het zoute (warme) water niet meer "zakken" waardoor dus die zeestromen stoppen ...dan slaat de klimaten op tilt en heb je een probleem Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:26

Problemen zijn er om opgelost te worden en daar zullen ze vast en zeker mee bezig zijn Knipoog

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:00

@ missjen : ons klimaat is nu al aan het veranderen! Bloos!
ik heb gehoord dat we over een paar jaar het klimaat van spanje hebben!

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:01

Leoonie schreef:
@ missjen : ons klimaat is nu al aan het veranderen! Bloos!
ik heb gehoord dat we over een paar jaar het klimaat van spanje hebben!

jaa dat weet ik Bloos en geloof ook best dat we over een paar jaar t klimaat van spanje hebben maar waar dan wel weer hele nare consequenties aan vast zitten Boos!

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:02

zoals?

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:15

ik daarboven zei Lachen als de aarde warmer word smelten de poolkappen wardoor de zeestromen stoppen enz. Lachen