Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:16

eva2 schreef:
chevax schreef:
En dat geldt voor ieder uniek individu. Er zijn tal van buitenlanders die hebben gestudeerd, een goede baan hebben en perfect geïntegreerd zijn (zonder daarbij hun eigen identiteit verloren te laten gaan). Maar het is wel het meest eenvoudig om een complete groep over één kam te scheren.

Jij zegt: er zijn tal van buitenlanders die hebben gestudeerd.
Procentueel gezien is dit niet waar, helaas!

Dat is echt wel waar!!! Bijna alle politiekvluchtelingen hebben gestudeerd of redelijke functies bekleed! Weet je waarom? Van alle vluchtelingen in de wereld krijgt europa maar 5%. Dit zijn de mensen met geld, simpelweg omdat deze de enige zijn die het uberhaubt kunnen betalen om naar europa te gaan. De overige 95% vlucht naar naastgelegen landen omdat dat hun enige uitweg is. Maar goed dit zijn vluchtelingen. De gastarbeiders op een klein gedeelte na zijn vaak mensen zonder educatie! Weet je waarom? Omdat dat lekker goedkoopwas 30 40 jaar geleden voor de nederlandse economie!!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:23

chevax schreef:
Oh jongens, wéér een topic over racisme. Ik heb nog geen voorgaande pagina's teruggelezen, maar laat me raden :"als ze zich niet aanpassen, dan gaan ze maar terug", "ik heb niks tegen kleurlingen hoor, zolang ze maar precies doen wat ik vind dat ze moeten doen". En waarschijnlijk zijn er ook al een boel voorbeelden genoemd over meisjes die bij de bushalte zijn aangesproken door groepen buitenlanders? Jongens, get a life! We wonen in een multicultureel land, waarbij de één waarschijnlijk meer last heeft van zijn medemens dan de ander. Maar laten we weer niet verzanden in het zoveelste "met-modder-naar-buitenlanders-gooien-topic" verzanden (zeker niet zo rond 5 mei!).

Afgod

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:26

russel schreef:
Yabloko schreef:
Wat respectloos is dat Nederland het ooit voor zijn economie goed achtte allerhande gastarbeiders uit hun landen rondom de middelandse zee te werven en later ook Marokko en Turkije en zich nu weer in staat acht om erover te beslissen. Dat er ondanks veel goede integratie nu in 2007 ook een groep is die de taal nog niet meester is, tot daar aan toe. Maar dat er mensen zijn die dit soort uitspraken kunnen doen: "Als ze zich niet kunnen gedragen gaan ze maar terug naar hun eigen land" is echt oneindig dom en kortzichtig, want DIT is hun eigen land.
Alsof je de persoon van andere afkomst een voorwaarde geeft hier om hier te leven terwijl er onder Nederlandse jongeren ook echt geen lievertjes zitten. Tja, waar hebben we het eigenlijk over?

Als dit hun eigen land is, laat een finke groep zijn vaderlandsliefde wel op een vreemde manier blijken.

Dat ben ik met je eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:39

Wat heeft dit met hooligans te maken? Dat 1-hersencellenvolkje neemt een aparte groep in. Heeft m.i. niets met deze discussie te maken. Relzoekers heb je overal.

Als er een marokkaan opgepakt wordt voor bv autodiefstal loopt de hele wijk uit en wordt de aanliggende wijk opgeroepen per mobieltje om te komen rellen en dat zijn het geen hooligans maar marokkanen, en believe me, ik spreek uit ervaring. Ze gaan desnoods op de rijbaan liggen in de hoop dat ze aangeraakt worden en dan schreeuwen ze moord en brand. Dus als we die fiets gaan fietsen heb ik nog heel wat praktijkvoorbeelden uit de hoed. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:46

Nou idd russel, zeg iets tegen een marokkaan en je hebt de hele familie plus vrienden op je dak!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:56

Als ik jullie posts zo eens lees, hebben jullie toch eigenlijk geen leven, Russel en Faye, met al die buitenlanders die jullie hele dagen het leven zuur maken. En dan ook nog eens al die familie en vrienden die jullie ook nog eens belagen...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:07

Ik heb het al eens eerder gezegt, je moet niet aan een buitenlander komen want dan ben je direct een rasist.
Struisvogelpolitiek ten top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:10

chevax schreef:
Als ik jullie posts zo eens lees, hebben jullie toch eigenlijk geen leven, Russel en Faye, met al die buitenlanders die jullie hele dagen het leven zuur maken. En dan ook nog eens al die familie en vrienden die jullie ook nog eens belagen...

Wat een onzin! Ik heb het helemaal niet over "buitenlanders" ik heb alleen een enorme hekel aan marokkanen, vanwege hun mentaliteit. Uitzonderingen daargelaten, maar helaas zijn dat idd uitzonderingen. Turken hebben zich ook veel beter aangepast, gek he? Zij die niet willen, zullen ook niet.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:15

Moderatoropmerking:
Ik heb al een keer gewaarschuwd he.. dit is echt de laatste keer anders gaat het topic opslot, ik wil niks van racisme zien hier..

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:16

Ik heb autorijles gehad van een Marokkaan, nou je hebt nog nooit zo'n racist meegemaakt Haha! Uit zijn autoraampje hangen en naar Turken roepen dat ze terug moeten naar hun eigen land, dat ze eens aan het werk moesten etc. DIE was pas goed geintegreerd Clown

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:20

Faye, wat ik bedoel: ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat bepaalde dingen niet kunnen in een samenleving. En of de persoon die dit doet nu zwart, wit of pimpelpaars is dat dondert niet. Maar het probleem, vind ik, is dat mensen dus geneigd zijn om hierdoor een hele bevolkingsgroep zo af te schilderen. En dat vind ik niet goed. Tuurlijk zul je met de ene persoon beter op kunnen schieten dan de ander en dit zal deels zeker ook liggen aan geloofsovertuiging en cultuur. Maar als we er vantevoren gemakshalve vanuit gaan dat "ze" allemaal niet deugen, wordt 't er niet leuker en makkelijker op. Van mij mag je echt een hekel hebben aan wie je wil, maar als het een hekel hebben om huidskleur wordt, ongeacht de persoon, dan heb ik daar serieus moeite mee.

Net als die post van Jaantsje, dat zet toch geen zoden aan de dijk?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:33

Wat ik probeerde te zeggen is dat je er vaak niet over mag spreken als er problemen zijn met buitenlanders. Helaas heb ik dit zelf ondervonden. Er was een voorval op de middelbare school geweest en we werden uitgenodigt voor een gesprek.
Twee moeders met een zoon en een dochter en nog 3 jongens met hun begeleider of voogd.
Wij mochten hun niet aankijken dat werd als eerste gezegt. Ten tweede als we iets naar voren wilden brengen werden we direct voor racist uitgemaakt.
De zoon en dochter werden bedreigd met de dood op school door een aantal buitenlanders.
Dit werd door een voogd afgedaan als een cultuurverschil.
Ik ben jaren leidster geweest bij voetbal en daar waren zo'n beetje alle nationaliteiten wel aanwezig.
Heb hier nooit problemen mee gehad en ben ook nog nooit voor racist uitgemaakt.
Ik behandel ieder gelijk ongeacht kleur of geloof.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:44

Ik werd ooit eens erg uitgemaakt door een allochtoon.
Die riep allerlei scheldnamen naar mij.
Weet niet meer wat allemaal, en wil ze ook niet allemaal opnoemen(bokt-censuur Clown )
en op een bepaald moment zei ie LETTERLIJK: VUILE BELG!!!RACIST!!
hahahahahahah ROFL Dan lig je toch echt in een deuk... Haha! Ga ik dan ook niet verder op in Sigaar

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:54

Zullen we ook alle keren vermelden dat we door een autotochoon zijn uitgescholden? Werkelijk, ik snap écht het nu niet van het plaatsen van posts om alleen maar te melden dat je door een buitenlander bent uitgescholden.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:02

chevax schreef:
Zullen we ook alle keren vermelden dat we door een autotochoon zijn uitgescholden? Werkelijk, ik snap écht het nu niet van het plaatsen van posts om alleen maar te melden dat je door een buitenlander bent uitgescholden.

Wat snap je niet? het ging om het cinische ervan: vuile belg en racist zeggen.. Grappig toch?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:04

Whiz schreef:
Tig generaties?? Ik heb het over de eerste generatie. Alle 2e en 3e generaties praten gewoon nederlands.

NIet te dom nee. Maar ook niet zo dusdanig onderlegd dat ze weten waar ze dit soort faciliteiten vandaan kunnen halen. Ik denk overigens dat meer dan de helft van de eerste generatie analfabeet is! Simpelweg omdat ze uit een land en/of gebied komen waar onderwijs niet mogelijk of aanwezig was!

De eerste generatie is oud genoeg om niet meer te hoeven werken.....
De generaties daarna zijn vele werkloos.

Dan nog vind ik dat mensen zelf initiatief kunnen nemen. Dat hebben andere bijv chinezen ook gedaan.
Van de chinezen zijn er ook (vaak oudere)die geen nederlands spreken, maar gek genoeg heb ik daar geen last van.
Zij doen hun best om niemand tot last te zijn, krijg je geen grote mond als je ze niet begrijpt omdat zíj geen nederlands spreken.....

Het is toch logisch als je naar een ander land gaat om dan de taal te moeten spreken?
Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid? Die keuze maak je toch zelf?
Zij wouden hier werken, wij wouden dat ze hier kwamen werken... toch echt 2 partijen, waarbij je toch echt een stuk zelf-initiatief mág verwachten. Het zijn/waren geen mensen met een verstandelijke achterstand!

Dus om te zeggen dat het "onze" eigen schuld is,dat "ze" niet goed geintergreerd zijn, nee dat is onzin.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:14

jaantsje schreef:
Wat ik probeerde te zeggen is dat je er vaak niet over mag spreken als er problemen zijn met buitenlanders. Helaas heb ik dit zelf ondervonden. Er was een voorval op de middelbare school geweest en we werden uitgenodigt voor een gesprek.
Twee moeders met een zoon en een dochter en nog 3 jongens met hun begeleider of voogd.
Wij mochten hun niet aankijken dat werd als eerste gezegd. Ten tweede als we iets naar voren wilden brengen werden we direct voor racist uitgemaakt.
De zoon en dochter werden bedreigd met de dood op school door een aantal buitenlanders.
Dit werd door een voogd afgedaan als een cultuurverschil.
Ik ben jaren leidster geweest bij voetbal en daar waren zo'n beetje alle nationaliteiten wel aanwezig.
Heb hier nooit problemen mee gehad en ben ook nog nooit voor racist uitgemaakt.
Ik behandel ieder gelijk ongeacht kleur of geloof.

En dit is dus zo'n voorbeeld van niet willen intergreren.
Als wij naar marokko gaan moet je als vrouw in bepaalde plaatsen ook een hoofdoek om doen.
respect voor hún manier van leven. Je past je dan zo veel mogelijk aan....
en dan heb ik het over een bezoek, want daar wonen, zou ik idd een te groot verschil van cultuur vinden en zou ik mij niet thuis kúnnen voelen.
Echter zij hebben wel voor nederland gekozen, dus zulllen ze sommige gebruiken móeten laten vallen....

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:23

[
[/quote]

Jij zegt: er zijn tal van buitenlanders die hebben gestudeerd.
Procentueel gezien is dit niet waar, helaas![/quote]

Dat is echt wel waar!!! Bijna alle politiekvluchtelingen hebben gestudeerd of redelijke functies bekleed! Weet je waarom? Van alle vluchtelingen in de wereld krijgt europa maar 5%. Dit zijn de mensen met geld, simpelweg omdat deze de enige zijn die het uberhaubt kunnen betalen om naar europa te gaan. De overige 95% vlucht naar naastgelegen landen omdat dat hun enige uitweg is. Maar goed dit zijn vluchtelingen. De gastarbeiders op een klein gedeelte na zijn vaak mensen zonder educatie! Weet je waarom? Omdat dat lekker goedkoopwas 30 40 jaar geleden voor de nederlandse economie!![/quote]

Mijn eigen man is een politiek vluchteling meis, dus ik weet van binnen uit waar ik het over heb! Ook hij is hoog opgeleid, hij is namelijk arts. Zijn opleiding heeft hij in het buurland van zijn geboorteland gehad, waar de gezondheidszorg vele malen beter is dan hier in het westen!
Het heeft niet alleen met geld te maken dat er maar zo weinig mensen naar Europa komen. Het heeft vooral te maken met de mentaliteit hier. Dat lieve buitenlandertje knuffelen, o, wat haat hij dat!
Aan de ene kant heb je de domme burgers die hem niet als arts wilden omdat hij een buitenlander was, aan de andere kant heb je de domme groep die maar koste wat kost wil laten zien dat buitenlanders ook zulke gewone mensen zijn.
Alletwee even irritant als je het mij vraagt! Haha!

Vooral Marokkanen hebben gewoon een totaal andere mentaliteit dan de nederlander5s, en vooral die groep volet zich al heel snel zielig. Daar hoef je verder geen oordeel over te geven, iedereen is zoals hij is. Maar de feiten zijn er wel dat buitenlanders hier in Nederland die een hoge functie hebben gewoon in de zeer grote minderheid zijn. Dat kun je wel ontkennen, maar dan ben je niet eerlijk bezig.
Er zijn genoeg buitenlanders die gestudeerd hebben, niet voor niets is de gezondheidszorg in India vele malen beter dan hier Haha! Ik dacht dat het ging over buitenlanders hier in nederland, blijkbaar had jij het over wereldwijd. Ja, dan is het uiteraard logisch!

Wat hier heen komt is gewoon heel vaak uitschot. (behalve mijn man natuurlijkj Pling )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:24

chevax schreef:
Faye, wat ik bedoel: ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat bepaalde dingen niet kunnen in een samenleving. En of de persoon die dit doet nu zwart, wit of pimpelpaars is dat dondert niet. Maar het probleem, vind ik, is dat mensen dus geneigd zijn om hierdoor een hele bevolkingsgroep zo af te schilderen. En dat vind ik niet goed. Tuurlijk zul je met de ene persoon beter op kunnen schieten dan de ander en dit zal deels zeker ook liggen aan geloofsovertuiging en cultuur. Maar als we er vantevoren gemakshalve vanuit gaan dat "ze" allemaal niet deugen, wordt 't er niet leuker en makkelijker op. Van mij mag je echt een hekel hebben aan wie je wil, maar als het een hekel hebben om huidskleur wordt, ongeacht de persoon, dan heb ik daar serieus moeite mee.

Net als die post van Jaantsje, dat zet toch geen zoden aan de dijk?

Ik snap je wel. Maar toch snap ik niet dat Turken beter integreren teriwjl ze het zelfde geloof aanhangen. In mijn ogen is het cultuurverschil met Marokkanen te groot. En ben ik dan een racist? Nee, er zijn echt wel goede bij, maar helaas is er een hele grote groep die het niet zo nauw neemt. En daar zie ik genoeg van, zowel prive als professioneel. Maar ik zie nog steeds de marokkaanse gemeenschap dit niet veroordelen. Die houden zich liever bezig met het in de gaten houden van de dochters, zussen en nichtjes, en dat zoon, neef of broer crimineel is doet er verder niet toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:28

En over discriminatie gesproken, er zijn minder allochtonen in hoge posities, maar dat is met vrouwen al jaren zo. Dus moeten we daar moeilijk over doen?

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:31

faye schreef:
En over discriminatie gesproken, er zijn minder allochtonen in hoge posities, maar dat is met vrouwen al jaren zo. Dus moeten we daar moeilijk over doen?

Haha, helemaal waar! Maar over die vrouwen doe ik wel moeilijk!!!!!! Vork

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:32

superwoman schreef:
Whiz schreef:
Tig generaties?? Ik heb het over de eerste generatie. Alle 2e en 3e generaties praten gewoon nederlands.

NIet te dom nee. Maar ook niet zo dusdanig onderlegd dat ze weten waar ze dit soort faciliteiten vandaan kunnen halen. Ik denk overigens dat meer dan de helft van de eerste generatie analfabeet is! Simpelweg omdat ze uit een land en/of gebied komen waar onderwijs niet mogelijk of aanwezig was!

De eerste generatie is oud genoeg om niet meer te hoeven werken.....
De generaties daarna zijn vele werkloos.

Dan nog vind ik dat mensen zelf initiatief kunnen nemen. Dat hebben andere bijv chinezen ook gedaan.
Van de chinezen zijn er ook (vaak oudere)die geen nederlands spreken, maar gek genoeg heb ik daar geen last van.
Zij doen hun best om niemand tot last te zijn, krijg je geen grote mond als je ze niet begrijpt omdat zíj geen nederlands spreken.....

Het is toch logisch als je naar een ander land gaat om dan de taal te moeten spreken?
Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid? Die keuze maak je toch zelf?
Zij wouden hier werken, wij wouden dat ze hier kwamen werken... toch echt 2 partijen, waarbij je toch echt een stuk zelf-initiatief mág verwachten. Het zijn/waren geen mensen met een verstandelijke achterstand!

Dus om te zeggen dat het "onze" eigen schuld is,dat "ze" niet goed geintergreerd zijn, nee dat is onzin.

Chinezen praten al helemaal slecht nederland!! En chinezen doen heel veel criminaliteit in de onderwereld maar daar merk jij niets van!!! Overigens zijn Chinezen goed in handelen zoals vele andere buitenlandse groepen.

De 2e generatie van de gastarbeiders hebben het het moeilijkste in deze maatschappij. 3e en 4e generatie is opgegroeid met een meer wederzijds begrip. De tweede generatie niet! Deze mensen vind je vaak ook bij psychiaters omdat ze gewoon niet meer weten hoe ze moeten functioneren.

Enfin. Ja het is wel onze eigen schuld dat die mensen niet goed geintergeerd zijn. Deze mensen komen vanuit de bergen van marokko (grotendeels) ze kunnen hun eigen naam nog niet eens schrijven in het berbers, laat staan dat ze dat in het nederlands kunnen... al helemaal zonder goede begeleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:36

Aan de andere kant hebben ze hier ook genoeg gekregen. Net zoals dat generaal pardon, nu mogen diegenen die gelogen hebben toch nog een poging doen
En dat moet allemaal betaald worden terwijl er ook genoeg autochtonen zijn die al jaren op de wachtlijst staan voor een huisje, die krijgen dat ook niet direct. het is gewoon te krom allemaal!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:37

@eva... Wat hier aan politieke vluchtelingen heen komt is helemaal geen uitschot. Het zijn, doktoren, tandartsen, schrijvers, architecten.. etc etc etc. Ik scheid alleen de gastarbeiders van de vluchtelingen.. want deze mogen en kunnen niet met elkaar vergeleken worden!!! En ik weet helemaal van binnen uit hoe het inelkaar zit..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:41

ik wil niet zeuren, maar we gaan wel heeeeel erg offtopic.
Het gaat hier niet om intigreren of niet.Of je alochtonen leuk vind of niet...
Het ging om de stelling dat veel alochtonen(maastal de jongere) het woord 'racist' nogal vlug als excuus gebruiken.
Ik ben het met die stelling eens... En vind het jammer dat het woord dikwijls 'misbruikt' word...
Verder heb ik niets tegen alochtonen enz.. Maar wat de TS zegt is gewoon een feit, en zegt voor de rest niets over intigratie enz