Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dancie schreef:in het vorige topic heb ik vermeld dat mijn hond dominant is daar verstaan mensen onder dat hij agressief is .
en als ik dan zeg dat ik hem een periode tegen moest houden met mijn knie omdat ik liever geen 45 kilo aan mijn arm heb hangen verstaan ze dat onder een knietje.
maar omdat hij nu gecastreerd is is hij niet meer zo dominant hij is al zeker 1,5 week gecastreerd
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:sterker nog.. er loopt hier geen eens een topic over..
Maar is wel ter sprake gekomen in dit of het andere forum.
Gek dat ik je hier nooit of heel weinig info zie geven over de pitbullwet maar alleen topics zie maken voor het branden van kaarsjes of mensen zie verdedigen die zo'n verboden hond hebben.
Het is niet de taak van de overheid om hier voorlichting over te geven. Je hoort in Nederland gewoon de Wet te kennen. Ze kunnen moeilijk voor elke wet elke dag een voorlichtingsfilm op tv gooien.
Die voorlichting zou moeten komen van de echte liefhebbers, maar blijkbaar hebben die er meer belang bij om tegen een wet aan te blijven trappen die voorlopig niet veranderd gaat worden.
LimaGentle schreef:ik vind het wel de taak van de overheid.. hun verzinnen een (in mijn ogen belachelijke) wet, dus hun moeten ook voor de voorlichting zorgen
Dancie schreef:dat was als grapje toen lag hij alleen te janken en viel dfie constant.
het duurt zeker 6 weken voor je zeker weet hoe hij helemaal is maar toch het gaat nu goed met hem
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:ik vind het wel de taak van de overheid.. hun verzinnen een (in mijn ogen belachelijke) wet, dus hun moeten ook voor de voorlichting zorgen
Dan ga jij lekker zitten wachten tot de overheid het gaat doen en laat ondertussen de mensen gewoon doorgaan met verboden honden kopen en dus zinloos inslapen van honden.
Misschien gaat de overheid ook wel een campagne houden dat je niet door rood licht mag rijden, is in mijn ogen ook een belachelijke wet. Of dat je niet gewoon de spullen in de winkel mee mag nemen zonder te betalen, zou ik fijner vinden.
Laat mij dan maar strijd voeren tegen de daders van dit zinloos afmaken, de kopers van dit soort honden.
LimaGentle schreef:dan moet je dat doen
wij strijden voor de honden en een aanpassing vd wet... daarnaast geven we voorlichting
en willen hoge straffen voor het fokken/houden van pitbullachtigen..
Citaat:Strijden voor de honden betekend: de kopers aanpakken en dus ook meer en vooral betere voorlichting geven.
Je stelt namelijk zelf steeds dat er te weinig voorlichting is waardoor ze gekocht blijven worden en blijkbaar vind je dat wel best want dat is volgens jou jouw pakkie aan niet maar die van de overheid.
IlsjePilsje schreef:LiNdA1986 schreef:Maar wie weet hebben die kinderen die hond wel gepest! Hoop dat ze eerst de echte reden gaan uitzoeken voordat ze het dier afmaken!
Ook al zoeken ze de reden uit, nog steeds ben ik van mening dat bij dit soort bijtincidenten de hond afgemaakt moet worden. Let wel hij heeft 2 kinderen gebeten! Dit is geen schrikreactie geweest oid.
Ongeacht het ras hoort een hond niet zo te reageren. Zo'n hond heeft geen respect voor zijn roedelleider (eigenaresse) en bestempeld kinderen als "lager in rang" de kans dat deze hond weer bijt is te groot.
Een hond die ondergeschikt is zal nooit een hoger geplaatste bijten (tenzij het dier misschien in doodsangst is, maar ik verwacht niet dat die kinderen dat hebben veroorzaakt).
Mijn mening is "in laten slapen" ongeacht het een pitbull-achtige is of een klein frans schoothondje.
Het is alleen jammer dat de beten van bull-achtigen gewoon veel heftiger zijn ivm kaakdruk, dus daar zul je sneller iets over horen, aangezien de verwondingen vaak ook heftiger zijn.
Daarbij staan misschien andere rassen hoger in de "bijtincidenten" top 10, maar is dit een percentage of het daadwerkelijke aantal? Is natuurlijk ook nogal een verschil....
LimaGentle schreef:trouwens.. de 40.000 handtekeningen zijn bijna binnen..
naadje24 schreef:ik ben als kind dus ook vol in mijn gezicht gebeten: ja door een chow-chow! had het nieuws niet gehaald denk ik
en wat betreft de topics hier op bokt....
bokkers steken net zo in elkaar als de media! ze zien "pitbullachtige" staan en vinden het dan gelijk weer een reden om hier te plaatsen...
nou ik zal voortaan alle andere bijtincidenten hier gaan plaatsenkijken of we een goede vergelijking krijgen
tevens het punt van limagentle:
kruis een Bullmastiff met een labrador en je hebt een RAD uitziende hond! terwijl het gekruisd is uit 2 rassen die bekend staan als zeer lief en betrouwbaar!
mensen die zo'n pup kopen weten niet beter of deze hond valt niet onder de RAD...totdat ie volwassen is...en dan lijkt ie toch verdomd veel op een stafford..oeps ojee...pas als ie volwassen is dus he! doe jij je lieve schat van een hond dan nog weg? nee! dat kost je je hart..je houdt van dat dier ondertussen dus gok je maar dat je niet gepakt wordt door zo'n stomme smeris die alles wat er maar op lijkt afgemaakt wil hebben en je hond dus in beslag neemt...
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:trouwens.. de 40.000 handtekeningen zijn bijna binnen..
Gefeliciteerd, maar ik denk niet dat het de wet zal veranderen. Als ik eerlijk moet zijn vind ik het ook erg weinig als je ziet hoeveel hondenbezitters er zijn in Nederland.
Verder zeg ik niet dat jullie helemaal geen info geven. Jullie info is vooral toegespits op de schuld toespelen naar de RAD wetgeving in plaats van de kopers.
Terwijl er door de RAD geen enkele hond ingeslapen had hoeven worden als niemand ze maar had aangeschaft na 1993.
LimaGentle schreef:ow nee zeker niet.. wij willen niet dat mensen willens en wetens een staff zonder boom aanschaffen.. dat keuren we ten zeerste af.. en als mensen het toch bewust doen vinden we ook dat die er hard voor gestraft moeten worden.. maar niet ten koste van de hond.. want die kan er niks aan doen
en als de wet niet veranderd.. ja dan vraag ik me echt af en wat voor land ik woon.. maar dan hebben we iig alles geprobeerd om het te veranderen... met niets doen veranderd je zowiezo niks..
maar gelukkig hebben we heel wat politieke partijen achter ons voorstel staan
Citaat:Verder willen jullie een gedragstest voor de al aanwezige honden waarbij de niet opgevoede honden dus het haasje zijn en er nog steeds zinloos wordt ingeslapen.
Citaat:Waar waren jullie toch in 1993? Heb jullie nergens gezien?
Citaat:Wat jullie willen is de wet zodanig veranderen dat mensen die nu een verboden hond hebben deze mogen houden. Met andere woorden dat misdaad wordt beloond.
Strookt niet echt met de hardere straffen die jullie ook willen?
ThePast03 schreef:Bijtindicenten in "eigen huis" moeten wel heel ernstig zijn willen ze het nieuws halen. Er zijn de afgelopen jaren nieuwsberichten over een husky bijt kind dood, rottweilers en nog veel meer rassen geweest.
ThePast03 schreef:Je argumentatie over het aanschaffen is niet bijzonder sterk. Een mens met een beetje kijk op honden (iemand die zichzelf dus een beetje heeft voorbereid) ziet wel degelijk al aan de pup dat die onder de pitbullwet valt. Er zijn hier ook topics op bokt geweest waar een groot deel gelijk aangaf dat een jonge pup onder de pitbullwet viel.
Als je de kennis niet hebt om dat bij een pup te zien neem dan geen enkel risico met een levend dier en koop een hond met FCI stamboom.
ThePast03 schreef:En ja ik zou mijn hond veilig naar Belgie over laten brengen als ik zo'n hond in huis zou hebben ook al was ik er nog zo aan gehecht. Zijn veiligheid vind ik belangrijker dan mijn eigen gemis en verdriet.
ThePast03 schreef:Die smeris (typisch dat je dit woord gebruikt...) is niet stom maar doet gewoon zijn werk en heeft deze wet ook niet verzonnen.
Die "smeris" neemt ook alleen in beslag en zal zelf niet eens mogen beslissen of de hond wel of niet onder de pitbullwet valt. Als jij niet de vereiste papieren kunt tonen is dat niet zijn schuld.
LimaGentle schreef:nou.. ik 1993 was ik 10 jaar.. toen speelde ik nog op het schoolplein
maar geloof me.. er zijn zat mensen geweest die deze wet hebben tegen willen houden.. voor zover ik weet kan cherokeechum je daar meer over vertellen.. volgens mij heeft hij namelijk ook actie gevoerd toendertijd
wat wij willen is dat de dader hard gestraft word dmv een hoge geldboeten.. en dat het niet meer ten koste gaat van de honden.. de boetes die de eigenaaren/fokkers nu krijgen is een boete van nog geen 500 euro.. voor een fokker die het niet volgens de regeltjes doet is dat de prijs van 1 pup.. die rotfokker koopt gewoon weer een nieuwe stamboomloze hond en gaat vrolijk verder met fokken..
die staffen voor de eigenaren/fokkers is gewoon een lachertje.. daar liggen ze echt niet wakker van..
Citaat:Overigens is elke internetsite die advertenties heeft staan waar pitbullachtigen te koop staan strafbaar, ook daar kun je wat doen dus.
Citaat:Ik wil ook niet meer dat het ten koste van honden gaat maar denk dat je toch echt de kopers zult moeten aanpakken.
Citaat:Zoals al gezegd de fokkers aanpakken zal helemaal niets helpen want dan gaan de kopers gewoon naar het buitenland, in dit geval heel makkeijk: Belgie.
naadje24 schreef:nou een echte zouden ze nog wel kunnen herkennen maar een kruising BM X Lab?
kom op zeg! als mensen ,dus de normale huis tuin en keuken gezin gaat kijken voor zo'n hond dat weten hun echt niet dat die onder de RAD valt..
sterker nog ...mama BM is waarschijnlijk (althans bij het nest wat ik gezien heb) aanwezig ! en foto van pappa....
de gemiddelde huis tuin en keuken gezin zal niet kunnen voorspellen hoe hij er op volwassen leeftijd uit gaat zien..
en kijk nou eens naar alle hondeneigenaren in nederland...hoeveel procent is zo'n huis tuin en keuken gezin? ...juist! heel veel iig!
LimaGentle schreef:en door die hogere boetes denken mensen wel 4 keer na voordat ze een stamboomloze hond aanschaffen
Citaat:Hogere boetes maken voor sommige mensen ook weinig uit als ze de hond maar weer terug krijgen.
En als de honden inderdaad terugmogen naar de eigenaar trek je weer een nieuwe groep aan die het risico van een gedragstest ook wel willen nemen en daarmee ook bereid zijn een hoge boete te betalen. Als ze maar zo'n stoere verboden hond in bezit kunnen hebben....
LimaGentle schreef:dat de hond verboden is daar gaat het niet om.. het gaat om het ras en dat is een amstaff en sbt.. en als mensen doorhebben dat de boete die je krijgt veeeele malen hoger is dan de aanschaf van een amstaff met papieren dan kopen ze er echt wel 1 met fci
ThePast03 schreef:kruising BM wel degelijk onder de pitbullwet kan vallen .