slimmerik schreef:Pfff en direct krijgen ze te maken met ouders die niet willen dat ze de kinderen over oorlogen vertellen....of ouders die vinden dat hun kinderen wel mogen optellen maar niet vermenigvuldigen... tsssssss.
.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Pfff en direct krijgen ze te maken met ouders die niet willen dat ze de kinderen over oorlogen vertellen....of ouders die vinden dat hun kinderen wel mogen optellen maar niet vermenigvuldigen... tsssssss.
.
eva2 schreef:Het zijn geen uitzonderingen, dat blijkt hier maar weer. Veel mensen hier vinden de kleuterleeftijd te vroeg. Zij hebben dus blijkbaar hun kind van 4 nog niet voorgelicht!!!!![]()
![]()
![]()
Bovendien, van een goede voorlichting OP NIVO VAN HET KIND!!!! heeft nog nooit iemand last gehad hoor!
Tieneke schreef:Hij heeft dus wel een vader, ze weten gewoon niet wie, maar de biologische vader is er nu eenmaal wel, hoe je dat ook draait of keert. Als dat kind ziet dat iedereen een mama en een papa heeft, is het logisch dat het zich daarbij vragen stelt. Het kind is verstandig genoeg om het verschil op te merken, dan kan je het zeker ook wel aan het verstand brengen dat het bij hem nu eenmaal iets anders ligt, maar dat die vader er wel is.
Tieneke schreef:Ik vind niet dat ik daarop kan antwoorden, want ik weet niet hoever het kind staat in zijn mentale ontwikkeling, het is nl. mijn kind nietMaar als moeder voel je normaal gezien toch wel aan wat je kind wel of niet aankan.
Tieneke schreef:Omdat het gewoon niet kloptZij zegt dat hij alleen een moeder heeft en geen vader, tja, dat klopt gewoon niet, of die vader nu bekend of onbekend is, iedereen heeft een vader en een moeder. Dat kind komt het toch vroeg of laat te weten, dan kan ze beter eerlijk met hem zijn vanaf het eerste moment dan dat hij haar later kwalijk neemt dat ze het voor hem verzwegen heeft, want als puber zal het kind toch naar zijn natuurlijke vader gaan vragen.
eva2 schreef:ShirleyA schreef:Wie zegt dat ouders willen dat school ed een gedeelte vd opvoeding over neemt? Ik niet hoor! Ik voud mijn kind op en verder niemand. School is er voor de educatie en niet voor de opvoeding. Natuurlijk moet een kind zich veilig voelen op school, maar dat wil niet zeggen dat je allees moet bespreken met kinderen als juf/meester/opvang.
En wat ik mijn kind vetrel als hij 7 is gaat jou niet echt aan..... maar hij weet globaal al hoe t werk hoor. En daar blijft t voorlopig bij.
Wanneer je niet wilt dat de school de opvoeding overneemt moet je thuis les gaan geven. Het is nogal naief om te denken dat een kind in de (minimaal) 5 uur dat ie op school zit niet wordt opgevoed! Of denk je nou echt dat er scholen zijn die alleen taal en rekenen ed geven? Da's behoorlijk uit de tijd gelukkig.
ShirleyA schreef:eva2 schreef:Het zijn geen uitzonderingen, dat blijkt hier maar weer. Veel mensen hier vinden de kleuterleeftijd te vroeg. Zij hebben dus blijkbaar hun kind van 4 nog niet voorgelicht!!!!![]()
![]()
![]()
Bovendien, van een goede voorlichting OP NIVO VAN HET KIND!!!! heeft nog nooit iemand last gehad hoor!
Het feit dat er ouders zijn, zolas ik, die vinden dat het op school niet hoort op een jonge leeftijd, wil nog niet zeggen dat die ouders t thuis niet al eens besproken hebben met hun kind.
Zelf geef ik mijn zoontje altijd eerlijk antwoord als hij iets vraagt, niet in detail, maar wel open en eerlijk, soms vraagt hij verder en geef ik iets meer info, soms is t antwoord voldoende. Dat is nog steeds mijn taak en niet van een ander, dat wil ik ook zo houden. Info geven op niveau v t kind kan dus niet in de klas, want elk kind heeft n ander niveau.
Nadya schreef:Ik denk dat de school ook onderdeel van de opvoeding is, en niet alleen maar educatie. Daarbij moet je als school 'samen werken' met de ouders, dus elkaar op de hoogte houden.
Daarom heb ik ook een hele goede toekomstige school met een fijne visie gezocht voor mijn dochtertje (Jenaplan).
En verder ben ik voor haar thuis gebleven, omdat ik liefst zo min mogelijk bemoeienis wil van andere instanties m.b.t. de opvoeding van mijn dochter. Maar goed, als je werkt of beiden werkt, moet je wat natuurlijk.
faye schreef:En ik zeg tot een bepaalde leeftijd liever thuis dan op school
eva2 schreef:Zo hoorde ik eens van een vrouwtje die fel tegen het christelijke geloof was, maar voor haar kind toch op de christelijke bs ging kijken!
Zooooo ondoordacht!
Welshcobfan schreef:Tegenwoordig is alles wat losser, ook op christelijke scholen krijg je tegenwoordig goede seksuele voorlichting
Tieneke schreef:En of een school nu christelijk is of niet, uiteindelijk speelt dat tegenwoordig steeds minder en minder een rol. De godsdienst is ook laaaang niet wat het ooit geweest is.
Citaat:Ik denk dat godsdienst en zedenleer steeds meer en meer op elkaar lijkt en uiteindelijk heb ik zoiets van: de waarden en normen waaraan je je normaal gezien houdt in onze maatschappijen, zijn toch eigenlijk altijd hetzelfde, christelijk getint of niet
ShirleyA schreef:eva2 schreef:Het zijn geen uitzonderingen, dat blijkt hier maar weer. Veel mensen hier vinden de kleuterleeftijd te vroeg. Zij hebben dus blijkbaar hun kind van 4 nog niet voorgelicht!!!!![]()
![]()
![]()
Het feit dat er ouders zijn, zolas ik, die vinden dat het op school niet hoort op een jonge leeftijd, wil nog niet zeggen dat die ouders t thuis niet al eens besproken hebben met hun kind.
Zelf geef ik mijn zoontje altijd eerlijk antwoord als hij iets vraagt, niet in detail, maar wel open en eerlijk, soms vraagt hij verder en geef ik iets meer info, soms is t antwoord voldoende. Dat is nog steeds mijn taak en niet van een ander, dat wil ik ook zo houden. Info geven op niveau v t kind kan dus niet in de klas, want elk kind heeft n ander niveau.