Moslima geweigerd in Kantine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Moslima geweigerd in Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:59

superwoman schreef:
Nou volgens mij is het al opgelost!
Hoe het ging zal me een worst wezen.
De school is tevreden en de moslima ook! Go jij! Go jij!

Oh ja?? Verward

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:02

slimmerik schreef:
superwoman schreef:
Nou volgens mij is het al opgelost!
Hoe het ging zal me een worst wezen.
De school is tevreden en de moslima ook! Go jij! Go jij!

Oh ja?? Verward

Zij heeft toch een baan aangenomen op een andere school, die de school voor haar heeft gezocht?
Dat heb ik iig begrepen.... Bloos

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:04

Even voor de duidelijkheid. Deze mevrouw kwam van een schoonmaakbedrijf af en was zo goed dat een aantal mensen zich hebben sterkgemaakt voor het aanblijven van deze mevrouw.

Het probleem is de directie die zeer concervatief christelijk is en wil niet dat een moslim in contact staat met de leerlingen.

Er kwam een baan vrij voor de kantine waar ze al wel eens inviel en het klappen van de zweep kende. Ze had aangegeven te willen solliciteren en toen is haar te kennen gegeven dat ze dat niet hoefde te doen want ze had een ander geloof en dat werd niet geaccepteerd door de directie.

Deze mevrouw heeft naar mijn inziens juist gehandeld. Wat leer je je kinderen die later in het bedrijfsleven komen? Alles goed maar Moslims moet je niet toelaten in je bedrijf. We tollereren ze maar verder niet.

Deze directeur vertelde in een toespraak bij het afscheid van de congierge die er al ruim 30 jaar daar werkte doodleuk dat het een foutje was dat hij daar werkte. Deze concierge was namelijk een katoliek.

Naar mijn mening moet je deze mensen gewoon hun ontslag geven en het bestuur ook.

What's next homo's, lesbisch, linkse mensen, rechtse mensen Je leert apartheid in je eigen land. Deze school is net zo fout als welke moslimschool dan ook.

We leren nooit van onze fouten. Toen de joden hier naar Nederland toekwamen mochten deze ook niet in gecombineerde scholen plaatsnemen, Joden mochten geen gilde beroep uitoefenen Toen kwamen ze in de vrije handel en advocaatuur terecht en werden ze machtige mensen met veel invloed.

Er waren mensen die dit ook niet leuk vonden en we weten allemaal waar dat toe heeft geleid.

Scholen met een christelijke inslag prima maar mensen weigeren op grond van hun geloof, afkomst, sexe of geaardheid kan wat mij betreft niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:06

Dat is nu eenmaal de inslag van bijzonder onderwijs. Gewoon afschaffen en geloof buiten school laten Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:07

faye schreef:
Dat is nu eenmaal de inslag van bijzonder onderwijs. Gewoon afschaffen en geloof buiten school laten Haha!

Goh voor een keer ben ik het met je eens Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:10

@Senja_x: Helemaal met je eens. Als je als directie/leerkracht al geen respect kunt opbrengen voor een ander geloof dan hóór je niet in het onderwijs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 19:39

Senja_x schreef:
Het probleem is de directie die zeer concervatief christelijk is en wil niet dat een moslim in contact staat met de leerlingen.

Ik had mijn kind gelijk van die school afgehaald. Ik zou niet willen dat mijn kind in contact komt met een directie die het zo kortzichtig bekijkt en dit heeft nog een negatieve invloed op die kinderen ook Misselijk

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 01:16

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over het feit of iemand met een ander geloof op een christelijke school mag werken. Opmerkingen als "laat ze dat maar in haar eigen land gaan doen" horen hier en op bokt niet thuis.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:53

ik vind het zeker niet raar, en ben er mee eens....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:30

Ladylay, waar ben je het mee eens, en waarom? Zou jij het acceptabel vinden als je wilt solliciteren en je wordt geweigerd om geen andere reden dan je geloof?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:41

ladylay schreef:

Waar ben je het precies mee eens?

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:10

Senja_x schreef:
Even voor de duidelijkheid. Deze mevrouw kwam van een schoonmaakbedrijf af en was zo goed dat een aantal mensen zich hebben sterkgemaakt voor het aanblijven van deze mevrouw.

Er kwam een baan vrij voor de kantine waar ze al wel eens inviel en het klappen van de zweep kende. Ze had aangegeven te willen solliciteren en toen is haar te kennen gegeven dat ze dat niet hoefde te doen want ze had een ander geloof en dat werd niet geaccepteerd door de directie.

Deze mevrouw heeft naar mijn inziens juist gehandeld. Wat leer je je kinderen die later in het bedrijfsleven komen? Alles goed maar Moslims moet je niet toelaten in je bedrijf. We tollereren ze maar verder niet.

Deze directeur vertelde in een toespraak bij het afscheid van de congierge die er al ruim 30 jaar daar werkte doodleuk dat het een foutje was dat hij daar werkte. Deze concierge was namelijk een katoliek.

Naar mijn mening moet je deze mensen gewoon hun ontslag geven en het bestuur ook.

What's next homo's, lesbisch, linkse mensen, rechtse mensen Je leert apartheid in je eigen land. Deze school is net zo fout als welke moslimschool dan ook.

We leren nooit van onze fouten. Toen de joden hier naar Nederland toekwamen mochten deze ook niet in gecombineerde scholen plaatsnemen, Joden mochten geen gilde beroep uitoefenen Toen kwamen ze in de vrije handel en advocaatuur terecht en werden ze machtige mensen met veel invloed.

Er waren mensen die dit ook niet leuk vonden en we weten allemaal waar dat toe heeft geleid.

Scholen met een christelijke inslag prima maar mensen weigeren op grond van hun geloof, afkomst, sexe of geaardheid kan wat mij betreft niet.

wat je laatste zin betreft: het een kan eigenlijk niet zonder het ander he!

Ik vind dat die scholen best mogen bestaan, we hebben tenslotte keus genoeg hier in Nederland. Als het je niet zint, ga je toch ergens anders naartoe??!! Die vrouw kan gewoon ergens anders aan de slag, lijkt me geen probleem als je zo goed werkt!
Bovendien, een christen gaat toch ook niet in de moskee solliciteren??

Ik neem ook geen "sjonnie en anita - types"aan op mijn bedrijf. Da's ook discriminatie misschien. Maar ieder mens heeft zijn eigen plekje. Een Gooische vrouw past ook niet goed bij buurthuiswerk, netzomin als een moslima op een christelijke school past. Mensen moeten eens leren om ZELF dat verschil aan te voelen, en niet op hun pik getrapt te zijn als ze de kous op de kop krijgen!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:16

wat ik dan weer niet begrijp is dat ze geen moslim leerkrachten/kantinemedewerksters aannemen, maar wel moslim leerlingen Verward
Ik bedoel, wees dan consequent.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:20

is het niet hezelfde dat als ik in een moskee wil gaan werken?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:22

Loeser schreef:

Is een moskee een school voor kinderen???

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:24

op een moslimschool willen ze toch ook geen christelijke leraren Verward

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:25

sarabande schreef:
Loeser schreef:

Is een moskee een school voor kinderen???

hetzelfde principe he!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:28

Toad schreef:
wat ik dan weer niet begrijp is dat ze geen moslim leerkrachten/kantinemedewerksters aannemen, maar wel moslim leerlingen Verward
Ik bedoel, wees dan consequent.

Tja, dat heb ik in deze discussie ook al een aantal malen geroepen.

Maar dat verschil blijkt 'normaal' en 'begrijpelijk' te zijn. Wat IK dan weer niet begrijp. Maar dat zal dan wel aan mij liggen. Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:32

chevax schreef:
ladylay schreef:

Waar ben je het precies mee eens?

christelijke school, en een moslima...ze vragen bewust om christenen. in een moskee e.d. werken ook geen christenen...
erg logisch...in dit geval zeker

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:38

Loeser schreef:
hetzelfde principe he!

Dus een kerk is hetzelfde als een christelijke school Verward
Kan je dat even uitleggen want ik heb altijd begrepen dat in het ene gebouw gebeden wordt en missen opgedragen terwijl in het andere kinderen onderwezen worden.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:39

sarabande schreef:
Loeser schreef:
hetzelfde principe he!

Dus een kerk is hetzelfde als een christelijke school Verward
Kan je dat even uitleggen want ik heb altijd begrepen dat in het ene gebouw gebeden wordt en missen opgedragen terwijl in het andere kinderen onderwezen worden.

slecht geformuleerd denk ik Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:42

Maar deze vrouw zou toch ook niet als leerkracht aan de slag gaan? Ze zou alleen maar kopjes koffie in de kantine inschenken!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:44

chevax schreef:
Maar deze vrouw zou toch ook niet als leerkracht aan de slag gaan? Ze zou alleen maar kopjes koffie in de kantine inschenken!

En bij de cola geschriften uit de Koran voegen toch Haha! Haha! Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:56

Ja, al die tere christelijke kinderzieltjes worden daar vervolgens zó door geraakt, dat er een massale geloofsommekeer volgt!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:57

chevax schreef:
Ja, al die tere christelijke kinderzieltjes worden daar vervolgens zó door geraakt, dat er een massale geloofsommekeer volgt!

dit vind ik toch wel erg spottend