Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renza schreef:Ik eet geen kadavers.
Hoe wou je onderzoeken of iets schadelijk is zonder daarbij pijnlijke testen uit te voeren?
Renza schreef:Ik eet geen kadavers.
Hoe wou je onderzoeken of iets schadelijk is zonder daarbij pijnlijke testen uit te voeren?
Renza schreef:Als ze die honden evenveel stroom zouden geven als mensen op de elektrische stoel hadden de honden het niet overleefd.
Renza schreef:@ Lizzle: Ja ik heb het over proeven voor een dierlijk doeleinde en dat lijkt me krom om dat op mensen te gaan testen.
En die testen worden als het even mogelijk is ook uitgevoerd op dode dieren (mogen ze van jou wel voor het onderzoek gedood worden?), maar dat is echt niet altijd mogelijk.
@ gipsyboy: het zal iig geen prettig gevoel zijn, ik vind het ook niet fijn om te lezen, maar ik kijk wel even verder dan m'n neus lang is en ga niet oordelen over dingen waar ik niet genoeg vanaf weet / mensen die 40 jaar geleden gewoon hun werk deden uit het bejaardenhuis plukken en vermoorden.
Merel_Claire schreef:In 1 woord : WALGELIJK!
Faux schreef:Waarom moet überhaupt alles onderzocht worden.. Soms denk ik wel eens.. ja heel fijn dat "de wetenschap nu al zover gekomen is" .. Maar er komt náást alle goede dingen ( !! Ik ontken niet dat die er zijn ) ook zóveel ellende mee.. Al die ethische discussies over klonen ook bijvoorbeeld..
Vroeger bestond wetenschap niet, en waren de mensen toch écht gelukkig, en konden ze heel normaal hun leven leiden..
En nu doen sommige mensen ( ik wijs naar niemand, heb het niet alleen over dit topic, maar in zijn algemeenheid.. ) alsof we zonder de wetenschap van tegenwoordig niet meer zouden bestaan..
Faux schreef:Waarom moet überhaupt alles onderzocht worden.. Soms denk ik wel eens.. ja heel fijn dat "de wetenschap nu al zover gekomen is" .. Maar er komt náást alle goede dingen ( !! Ik ontken niet dat die er zijn ) ook zóveel ellende mee.. Al die ethische discussies over klonen ook bijvoorbeeld..
Vroeger bestond wetenschap niet, en waren de mensen toch écht gelukkig, en konden ze heel normaal hun leven leiden..
En nu doen sommige mensen ( ik wijs naar niemand, heb het niet alleen over dit topic, maar in zijn algemeenheid.. ) alsof we zonder de wetenschap van tegenwoordig niet meer zouden bestaan..
Renza schreef:@ Lizzle: Maar in situaties waarin het niet mogelijk is om onderzoek te doen bij dode dieren?
Mag je dan helemaal geen onderzoek doen, waarmee de rest van de dieren in feite mee benadeelt?
_Scarlet_ schreef:Faux schreef:Waarom moet überhaupt alles onderzocht worden.. Soms denk ik wel eens.. ja heel fijn dat "de wetenschap nu al zover gekomen is" .. Maar er komt náást alle goede dingen ( !! Ik ontken niet dat die er zijn ) ook zóveel ellende mee.. Al die ethische discussies over klonen ook bijvoorbeeld..
Waarom alles onderzocht moet worden? Zodat bepaalde dingen misschien opgelost kunnen worden. Als je alleen al kijkt naar de behandeling van schizofrenie, hoe dat nu verschilt van vroeger. Vroeger werden schizofrenen als 'gek' bestempelt, werden ze in een gekkenhuis gestopt en werden ze behandelt met stroomschokken (wel heel wat harder dan die honden kregen), kregen ze ijsbaden, werden ze vastgebonden en wat al niet meer. Tegenwoordig kan een schizofreen met de juiste medicatie en hulp een waardig leven leiden. Dit is misschien niet allemaal, maar wel voor een zeer groot deel, te danken aan dierproeven.
Onderzoek doen naar klonen (genetica) kan uiteindelijk als resultaat hebben dat men bijvoorbeeld bepaalde erfelijke ziektes kan verhelpen.
Vroeger bestond wetenschap niet nee... Maar gelukkig? Tsja, als je gelukkig was als je op je 40e al oud was omdat je zo hard moest werken dat je geen tijd had om ook maar na te denken over iets anders dan hoe je je avondeten op tafel kreeg...
Lizzle schreef:Er zullen altijd ziektes zijn die onbehandelbaar zijn, de duur van het leven vind ik niet belangrijk, de inhoud echter wel.
Faux schreef:Vroeger bestond wetenschap niet, en waren de mensen toch écht gelukkig, en konden ze heel normaal hun leven leiden..