leuk.. die rap...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vvincent

Re: leuk.. die rap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:13

Ja jullie zullen wel denken "Waar kun je je druk om maken?"
Maar ik doe het lekker toch:
RAPMUZIEK!

daar begon je al fout, verwoord volgende keer duidelijker wat je precies slecht vind en kies een betere titel. In tegenstelling tot jij zijn er hier nog zat mensen die wel denken dat rap gelijkstaat aan 50cent en daar erger ik me gewoon aan..Want dat is niet verder kijken dan je neus lang is en als er dan mensen reageren hier die in hun profiel beweren dat ze van muziek houden en dan komen verkondigen dat iets niet goed kan zijn puur omdat het nederlandstalig is..Vul de rest maar in Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:24

Vvincent schreef:
Ja jullie zullen wel denken "Waar kun je je druk om maken?"
Maar ik doe het lekker toch:
RAPMUZIEK!

daar begon je al fout, verwoord volgende keer duidelijker wat je precies slecht vind en kies een betere titel. In tegenstelling tot jij zijn er hier nog zat mensen die wel denken dat rap gelijkstaat aan 50cent en daar erger ik me gewoon aan..Want dat is niet verder kijken dan je neus lang is en als er dan mensen reageren hier die in hun profiel beweren dat ze van muziek houden en dan komen verkondigen dat iets niet goed kan zijn puur omdat het nederlandstalig is..Vul de rest maar in Knipoog

OK dan! hahaha dacht net hetzelfde Vork daaar ging het net fout... Knipoog Verder vind ik wel dat de TS zeker een punt heeft, maar a.U.b niet alles in één hokje plaatsen.
En trouwens Rap vind ik het al helemaal niet meer, dit gaat eerder op naar Pop(commercieel dus).

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:25

Klopt, wou ik net gaan zeggen. 50 past niet meer in het hokje 'rap' Dat is eerder 'pop' geworden. Triest maargoed, niet dankzij mij in ieder geval Haha!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:27

50 cent pop?
Nou nee, 50 cent vind ik geen pop hoor Nagelbijten / Gniffelen. Uitgebrachte singles zijn misschien wel dansbaarder dan zijn albumliedjes, maar pop Blond ?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:28

kirri schreef:
Mich_elle schreef:
Rap r&b hip hip reggeaton I love it! Lovers

Afgod

dit is trouwens de orginele tekst van het liedje, i wanna f*ck you is de remix

i wanna love you

Convict...Music...And You Know We Up Front.
I See You Windin' And Grindin' Up On The Floor

..... ENZOVOORT

I Wanna Love You, You Already Know
Girl...

hier heb je het even mis, 'i wanna love u' is de clean versie, omdat de andere niet mag gespeeld worden overdag ofzo...
I wanna fiets u is de originele versie Knipoog

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:32

urselin schreef:
50 cent pop?
Nou nee, 50 cent vind ik geen pop hoor Nagelbijten / Gniffelen. Uitgebrachte singles zijn misschien wel dansbaarder dan zijn albumliedjes, maar pop Blond ?

Pop nee, mainstream & comercieel zeker Misselijk

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:32

urselin schreef:
50 cent pop?

Pop staat voor populair, dus is niet persé een genre anyway...
Maar wat mij opvalt is dat tegenwoordig alles wat dikke kettingen aanheeft en een donkere huidskleur onder 'rap' word benoemd.
Ik lach me echt kapot als ze in TMF coolsweat(weet niet of jullie dat in nederland hebben,muziekzender-programma voor rap/hiphop/r&b) pussycatdolls en black eyed peace draaiien.
Enkele kleurlingen zingen mee, dus het zal wel onder die genre vallen Clown

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:34

urselin schreef:
50 cent pop?

Popmuziek is de afkorting van populaire muziek, muts

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:35

Ah zo. Tja, 50 cent is met zijn uitgebrachte singles wel commercieel. Maar wie is dat tegenwoordig niet? Anders wordt het gewoon niet meer gedraaid.
En Black Eyed Peas geen rap? Sinds Fergie zijn ze wel uitdagender/commercieler/bekender geworden. Maar die jongens zijn toch echt wel van de rap Knipoog.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:36

Vvincent schreef:
urselin schreef:
50 cent pop?

Popmuziek is de afkorting van populaire muziek, muts

Sorry, maar ik pik het niet om 'muts' genoemd te worden.
Vind je dat niet een beetje raar om iemand muts te noemen als er sprake is van een miscommunicatie?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:37

Ontopic?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:38

Als we hier nog respectvol met elkaar omgaan wel ja Knipoog.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:39

Geen kwade bedoelingen Knipoog Relax maar

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:39

okee dan Haha!

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:22

Juulja schreef:
En na een kijkje in je profiel moet ik zeggen dat the opposites met geen klasse geen stijl nou niet bepaald een voorbeeld is van een tekst met een verhaal he?

Haha er zit wel degelijk een 'moraal' in. De titel zegt genoeg lijkt me..
Ze willen zeggen dat ook al zijn er zat mensen die ze haatten (ze zouden bijvoorbeeld niet goed zijn omdat ze geen klasse/stijl zouden hebben). Ze toch hun ding doen..en dat ze schijt hebben dat ze niet in het 'ideaalbeeld' van een rapper passen..Kijk naar de zwaar overdreven grills die ze inhebben..dat is puur belachelijk maken van zogenaamd gangsters die dat gebruiken als symbool van status Knipoog
Tuurlijk zijn er nummers met betere 'boodschappen' Daar heb ik er een stuk terug al meerdere van genoemd..Waar is je reactie daarop dan? Knipoog

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:53

Oh ze kunnen best goede nummers hebben hoor, maar ik noemde even geen klasse geen stijl als voorbeeld
En nogmaals: misschien was idd de titel en begin tekst fout gekozen : Excuses aan u allen, Knipoog

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:20

Poe ik lees het alweer... Heel veel verschillende meningen!
Maar oke begrijpelijk! Ik hou zelf heel veel van Nederhiphop!
Maar dan meer van de ''onbekendere'' rappers. Vaak een goede inhoud, neit alleen van je bent me alles en blabla..
Tja oke t gaat veel over leifde&het leven. maar er zijn echt veel liedjes die mij aan het denken hebben gezet!
Hier een paar goede:

joE-eigen pad
Jiggy dje- 't vertiefde van de liefde
Wudstik-vroeger

En dat rappers vaak rappen over het leven hoe slecht dat wel neit is enzo..Tja ieder mens uit zijn gevoelens anders en ik kan het best begrijpen dat het fijn is om alles te uiten in een liedje met tekst! Veel liedjes hebben dus wel een goede inhoud!

Tja en die van akon; lekker nummer maar dan wel de clean versie;) I wanna LOVE u

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:00

Jigggy dje is een meester Ja

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:35

heeft niets met rapmuziek te maken.

luister maar eens naar dat hardcore en die metal ofzo..

zulke teksten blijven altijd. maar niemand verplicht je om ernaar te luisteren, er zijn genoeg mooie liedjes. ook onder rapmuziek

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:07

De TS denkt imo in de openingspost alleen maar aan liedjes zoals die van bijvoorbeeld 50Cent, maar er zijn wel degelijk rapteksten die een zinvolle en mooie betekenis hebben. Kijk maar eens naar de liedjes van Eminem, veel ervan gaan over zijn ex en dochtertje. Ook in Nederland hebben we rappers met zo'n teksten; LSD, Joe etc.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 00:00

jameyskatje schreef:
heeft niets met rapmuziek te maken.

luister maar eens naar dat hardcore en die metal ofzo..

zulke teksten blijven altijd. maar niemand verplicht je om ernaar te luisteren, er zijn genoeg mooie liedjes. ook onder rapmuziek

maar de "commerciele rap" staat dr wel bekent om, in een clip zie je bijv. niets anders dan goed gevulde dames en auto's

ik snap de frustatie van de TS heel goed...die heb ik namelijk ook Haha!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:45

niceboy16 schreef:
De TS denkt imo in de openingspost alleen maar aan liedjes zoals die van bijvoorbeeld 50Cent, maar er zijn wel degelijk rapteksten die een zinvolle en mooie betekenis hebben. Kijk maar eens naar de liedjes van Eminem, veel ervan gaan over zijn ex en dochtertje. Ook in Nederland hebben we rappers met zo'n teksten; LSD, Joe etc.

Slapen Lees de rest van het topic eens.
Het gaat om die liedjes van bijvoorbeeld 50 cent, het gaat niet om de goede rap.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:09

Haha, ik moest zo lachen toen ik dat onderschrift van de ts icm dit topic. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:13

HipHop/Rap en alles wat daar op lijkt komt er bij mij thuis niet in. Ik vind het verschrikkelijk.. er zit geen melodie in niets, ik kan er niet naar luisteren zonder spontaan mijn oren dicht te slaan of iets naar de radio te gooien.. Het is gewoon népmuziek. Het enige waar het in feite om draait is hijgen, kreunen en sex. En wat ik dan ook vooral erg vind is dat (hier in het dorp vooral) kinderen van nog geen 12 jaar dit allemaal vloeiend mee kunnen zingen en zich ernaar gaan gedragen. Soms kun je niet eens normaal over straat zonder dat er kinderen (nederlands, buitenlands whatever) achter je aanlopen en deze teksten tegen jou richten. Ookal ben je minstens 6 jaar ouder..

Maarja, dat is mijn mening. Heb niets tegen de personen die er naar luisteren en die wel normaal doen. Zolang het maar niet in mijn buurt hard geluisterd wordt. Ook de reden waarom ik alleen nog maar naar Skyradio & Radio Veronica luister, die draaien tenminste géén rap, hiphop enz

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:36

Nee ik heb bijvoorbeeld ook wel mn rap liedjes die ik "wel aardig" vind maar toch die 50cent texten... *kotst*