Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaanxBien schreef:Zit nie in me kop maar ze reageren vaak duidelijk anders als het een labrador is dan als mijn hond eraan komt
DaanxBien schreef:
dees_daan schreef:[*olduser*] voor die honden van jou, zijn de meeste mensen ook niet bang denk ik, op cursus zijn ook heel veel mensen met vooroordelen, die nu wel bijgedraaid zijn gelukkig, maar als er dan iemand zegt: ik ben wel heel bang voor die hond, maar het is geen dobermann toch?! dan heb ik wel zoiets, je weet niet eens wat voor hond het is, zeg dan niks
Caira schreef:Dit lijkt in mijn ogen aardig op vergelijken!
Cayenne schreef:Bij die van mij steken ook mensen heel vaak over want "het is een herder"
Nou is die van mij wit, maar idd een herder. Kijk maar in mijn profiel. Toch krijg ik dezelfde reactie.
ThePast03 schreef:Jawel voor mijn honden zijn ze ook gewoon bang en dat is hun goed recht.
Ik ben bang voor spinnen en daarbij maakt het me helemaal niet uit of een spin groot is of klein.
Ik ben dolgelukkig dat eigenaren van vogelspinnen er niet mee op straat lopen, ze niet aan broekspijpen van mensen laten ruiken of nog erger tegen mensen op laten springen.
Wat dat betreft kan ik me heel goed voorstellen hoe mensen met angst voor honden zichzelf moeten voelen bij dit soort eigenaren.
En voor hun maakt het niet uit of het een dwergpoedel of een pitbull is, een hond is een hond en daar zijn ze bang voor.
orion1996 schreef:Dit ging over wat je toe moet staan als een mens/dier tot moes wordt geslagen en of je dit maar moet accepteren als 'tot moes geslagene'. Dat was de discussie 'hond van baas X mag iemand bijten die hem in elkaar slaat en die van baas Q mag dat niet'. Het vergelijk wat ik trek is 'mag een mens (in dit geval het woord kind gebruikt) in diezelfde situatie van zijn ouders (in geval van hond de baas dus) wel of niet van zich afslaan en waarom zou een hond dat wel of niet mogen?
Ging dus niet over of je op dat moment instinctief handelt of met gezond verstand.
ThePast03 schreef:DaanxBien schreef:Zit nie in me kop maar ze reageren vaak duidelijk anders als het een labrador is dan als mijn hond eraan komt
Heb je daar onderzoek naar gedaan of zit je daar overdreven op te letten omdat je dat vooroordeel al hebt?
Bij mijn honden reageren ze gewoon angstig, bij jouw honden hysterisch dan ofzo?
Ik reageer trouwens op de eigenaren die bij honden lopen en eerlijk is eerlijk bij bepaalde rasgroepen zie je veel duistere eigenaren. Dat vooroordeel heeft die rasgroep dan tegen, maar daar is het dan ook zelf naar gemaakt.
Zelfs op hondenshows haal je die eigenaren er overal tussenuit, zegt genoeg lijkt me.
dees_daan schreef:dat kan ik me dus niet voorstellen, dat ze voor jou honden bang zijn (uiterlijk) bij mij lopen ze soms echt de andere kant op, in het begin van de training liepik alleen op het halve veld..
nu loopt ze soms 5 cm bij andere honden langs, het draait vind ik, allemaal om vooroordelen, die door de media worden aangespoort
ThePast03 schreef:Een normaal denkend en verstandig mens grijpt dan zelf in en gaat niet zitten wachten tot de hond een keer in aktie komt. Een normaal mens beschermt zijn hond daarvoor want die hoort ook te weten dat als een hond echt goed bijt hij in beslag genomen wordt en afgemaakt.
En een normale hondenbaas wil dat natuurlijk niet overkomen.
LimaGentle schreef:Ylana schreef:Het gaat om de zin: Er is ongetwijfeld meer gebeurd...
er is ook maar 1 kant van het verhaal verteld he..
pascale schreef:hoi ja idd die kinderen vertellen wat er gebeurd is maar de pitbull kan dat niet zeggen?!toch?!groetjes
Cayenne schreef:DaanxBien schreef:
Bij die van mij steken ook mensen heel vaak over want "het is een herder"
Nou is die van mij spierwit, een pennyhond zeg maarmaar idd een herder. Kijk maar in mijn profiel. Toch krijg ik dezelfde reactie.
ThePast03 schreef:pascale schreef:hoi ja idd die kinderen vertellen wat er gebeurd is maar de pitbull kan dat niet zeggen?!toch?!groetjes
De hond is op die groep kinderen afgerent en daar gaat het al fout. Wat die kinderen ook voor een vreselijks gedaan mogen hebben in jullie ogen.![]()
Als die hond onder de pitbullwet valt wordt hij gewoon afgemaakt. Dat is al sinds 1993 zo en het is de eigenaar zijn schuld, die is zo stom om zo'n hond aan te schaffen en willens en wetens aan dit risico bloot te stellen.