Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:58

ThePast03 voor die honden van jou, zijn de meeste mensen ook niet bang denk ik, op cursus zijn ook heel veel mensen met vooroordelen, die nu wel bijgedraaid zijn gelukkig, maar als er dan iemand zegt: ik ben wel heel bang voor die hond, maar het is geen dobermann toch?! dan heb ik wel zoiets, je weet niet eens wat voor hond het is, zeg dan niks

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:59

DaanxBien schreef:
Zit nie in me kop maar ze reageren vaak duidelijk anders als het een labrador is dan als mijn hond eraan komt Tong uitsteken

Heb je daar onderzoek naar gedaan of zit je daar overdreven op te letten omdat je dat vooroordeel al hebt?

Bij mijn honden reageren ze gewoon angstig, bij jouw honden hysterisch dan ofzo?

Ik reageer trouwens op de eigenaren die bij honden lopen en eerlijk is eerlijk bij bepaalde rasgroepen zie je veel duistere eigenaren. Dat vooroordeel heeft die rasgroep dan tegen, maar daar is het dan ook zelf naar gemaakt.

Zelfs op hondenshows haal je die eigenaren er overal tussenuit, zegt genoeg lijkt me. Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 22:00

DaanxBien schreef:
Mijn hond gaat alleen los als ik bij een hondenuitlaat gebied ben .
dit is haar ze is nu 11 maanden op de foto was ze 6 maandjes
Afbeelding
ik vind het niet zo leuk als mensen op straat haar ontwijken dan ineens gaan ze aan de overkant lopen .
Maar tis echt een schatje Ach gut

Bij die van mij steken ook mensen heel vaak over want "het is een herder"

Nou is die van mij spierwit, een pennyhond zeg maar Haha! maar idd een herder. Kijk maar in mijn profiel. Toch krijg ik dezelfde reactie.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-02-07 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:01

dees_daan schreef:
[*olduser*] voor die honden van jou, zijn de meeste mensen ook niet bang denk ik, op cursus zijn ook heel veel mensen met vooroordelen, die nu wel bijgedraaid zijn gelukkig, maar als er dan iemand zegt: ik ben wel heel bang voor die hond, maar het is geen dobermann toch?! dan heb ik wel zoiets, je weet niet eens wat voor hond het is, zeg dan niks

Jawel voor mijn honden zijn ze ook gewoon bang en dat is hun goed recht.

Ik ben bang voor spinnen en daarbij maakt het me helemaal niet uit of een spin groot is of klein.
Ik ben dolgelukkig dat eigenaren van vogelspinnen er niet mee op straat lopen, ze niet aan broekspijpen van mensen laten ruiken of nog erger tegen mensen op laten springen.
Wat dat betreft kan ik me heel goed voorstellen hoe mensen met angst voor honden zichzelf moeten voelen bij dit soort eigenaren.
En voor hun maakt het niet uit of het een dwergpoedel of een pitbull is, een hond is een hond en daar zijn ze bang voor.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:02

Caira schreef:
Dit lijkt in mijn ogen aardig op vergelijken!

Dit ging over wat je toe moet staan als een mens/dier tot moes wordt geslagen en of je dit maar moet accepteren als 'tot moes geslagene'. Dat was de discussie 'hond van baas X mag iemand bijten die hem in elkaar slaat en die van baas Q mag dat niet'. Het vergelijk wat ik trek is 'mag een mens (in dit geval het woord kind gebruikt) in diezelfde situatie van zijn ouders (in geval van hond de baas dus) wel of niet van zich afslaan en waarom zou een hond dat wel of niet mogen?
Ging dus niet over of je op dat moment instinctief handelt of met gezond verstand.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:02

Ik ben zelf best wel bang voor honden. Ik ben 2 keer op straat door een hond gebeten en een keer had het niet veel gescheeld.
Eerste keer loop ik gewoon rustig langs die hond, en een paar minuten later hangt ie in m'n been. Zegt de eigenaar nog doet hij normaal nooit hoor! Nee het lag aan mij ....
Ik vind het zelf niet echt fijn als honden los lopen, want je kent zon hond niet een weet niet hoe die op je reageerd.
Hier in de straat woont ook een hond, die doet echt geen vlieg kwaad en loopt ook vaak los. Kan me wel voorstellen dat mensen dat eng vinden. Lachen

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:03

Cayenne schreef:

Nou is die van mij wit, maar idd een herder. Kijk maar in mijn profiel. Toch krijg ik dezelfde reactie.

Zooo die hond is gaaf Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:04

Ik heb een kruising American Stafford en teckel. Maar ze heeft een beetje een stafford kop. Schat van een beest. Vaak zijn mensen toch angstig. Ik vertrouw haar 100% en toch zal ik honden en kids altijd gescheiden van elkaar houden totdat mijn kids oud genoeg zijn om een en ander te begrijpen.

Als eigenaar van een hond ben IK en niemand anders verantwoordelijk. IK zorg er dus voor dat hond niet getreiterd kan worden. IK zorg ervoor dat mijn hond gewoon aangelijnd is. Ik ben er namelijk verantwoordelijk voor dat mijn hond niet een kind van een ander bijt!

En mocht dat toch gebeuren, gaat ze direct naar de veearts, hoeveel ik ook van haar houd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:04

dat kan ik me dus niet voorstellen, dat ze voor jou honden bang zijn (uiterlijk) bij mij lopen ze soms echt de andere kant op, in het begin van de training liepik alleen op het halve veld..
nu loopt ze soms 5 cm bij andere honden langs, het draait vind ik, allemaal om vooroordelen, die door de media worden aangespoort

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:05

ThePast03 schreef:
Jawel voor mijn honden zijn ze ook gewoon bang en dat is hun goed recht.

Ik ben bang voor spinnen en daarbij maakt het me helemaal niet uit of een spin groot is of klein.
Ik ben dolgelukkig dat eigenaren van vogelspinnen er niet mee op straat lopen, ze niet aan broekspijpen van mensen laten ruiken of nog erger tegen mensen op laten springen.
Wat dat betreft kan ik me heel goed voorstellen hoe mensen met angst voor honden zichzelf moeten voelen bij dit soort eigenaren.
En voor hun maakt het niet uit of het een dwergpoedel of een pitbull is, een hond is een hond en daar zijn ze bang voor.

Dat vind ik nou nog is een goed voorbeeld! helemaal mee eens!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:05

orion1996 schreef:
Dit ging over wat je toe moet staan als een mens/dier tot moes wordt geslagen en of je dit maar moet accepteren als 'tot moes geslagene'. Dat was de discussie 'hond van baas X mag iemand bijten die hem in elkaar slaat en die van baas Q mag dat niet'. Het vergelijk wat ik trek is 'mag een mens (in dit geval het woord kind gebruikt) in diezelfde situatie van zijn ouders (in geval van hond de baas dus) wel of niet van zich afslaan en waarom zou een hond dat wel of niet mogen?
Ging dus niet over of je op dat moment instinctief handelt of met gezond verstand.

Een normaal denkend en verstandig mens grijpt dan zelf in en gaat niet zitten wachten tot de hond een keer in aktie komt. Een normaal mens beschermt zijn hond daarvoor want die hoort ook te weten dat als een hond echt goed bijt hij in beslag genomen wordt en afgemaakt.
En een normale hondenbaas wil dat natuurlijk niet overkomen.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:06

Juist en dus houd je je hond aan de lijn en let je erop dat er geen conflict kan ontstaan met een mens/kind. Als baas zijnde moet je je hond beschermen en andere personen in je omgeving die in contact komen met jouw hond

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:07

ThePast03 schreef:
DaanxBien schreef:
Zit nie in me kop maar ze reageren vaak duidelijk anders als het een labrador is dan als mijn hond eraan komt Tong uitsteken

Heb je daar onderzoek naar gedaan of zit je daar overdreven op te letten omdat je dat vooroordeel al hebt?

Bij mijn honden reageren ze gewoon angstig, bij jouw honden hysterisch dan ofzo?

Ik reageer trouwens op de eigenaren die bij honden lopen en eerlijk is eerlijk bij bepaalde rasgroepen zie je veel duistere eigenaren. Dat vooroordeel heeft die rasgroep dan tegen, maar daar is het dan ook zelf naar gemaakt.

Zelfs op hondenshows haal je die eigenaren er overal tussenuit, zegt genoeg lijkt me. Knipoog

mwa hysterisch niet angstig soms wel . Maar er zijn ook nog mensen die wel ernaartoe komen om der van dichtbij te zien en te mogen aaien Bloos ik krijg ook wel leuke reacties op haar dat is dan ook wel weer leuk . of mensen die ook hetzelfde ras hebben die komen dan ook even praten en dat is ook wel leuk ahg ik heb gewoon een leuke hond (aro) Tong uitsteken

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:07

* zo,, ik geloof dat er veel mensen afgehaakt zijn in dit topic Tong uitsteken

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:08

We hebben toch al 8 paginas vol Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:08

dees_daan schreef:
dat kan ik me dus niet voorstellen, dat ze voor jou honden bang zijn (uiterlijk) bij mij lopen ze soms echt de andere kant op, in het begin van de training liepik alleen op het halve veld..
nu loopt ze soms 5 cm bij andere honden langs, het draait vind ik, allemaal om vooroordelen, die door de media worden aangespoort

Dan moet je jezelf misschien ook eens meer in de mensen verdiepen in plaats van alleen in honden.
Er bestaan mensen die bang zijn voor alle honden en er zijn er meer dan genoeg die onze Australian Cattle Dog bijzonder eng vinden.
Er zijn er zelfs die bang zijn voor onze Chihuahua van 1,8 kilo, hoogbejaard en nog nooit een vlieg kwaad gedaan.

En afgelopen vrijdag kwam ik nog een jochie van een jaar of 8 tegen in de dierenwinkel die niet langs onze JackTeck durfde. Toen ik dat doorhad ben ik gelijk een stuk aan de kant gegaan.
Moeder was me dankbaar, zo'n joch een aansteller noemen werkt in ieder geval averechts. Deze moeder ging er prima mee om en als zo'n jochie verder geen nare ervaringen krijgt met honden schat ik dat hij er uiteindelijk wel overheen komt.

Moet hij natuurlijk geen arrogante hondeneigenaar tegenkomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:10

Ik heb zelf drie honden, altijd honden gehad. Maar ik ben zeker niet gek op loslopende honden van een ander. Heb teveel onopgevoedde krengen gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:11

ThePast03 schreef:
Een normaal denkend en verstandig mens grijpt dan zelf in en gaat niet zitten wachten tot de hond een keer in aktie komt. Een normaal mens beschermt zijn hond daarvoor want die hoort ook te weten dat als een hond echt goed bijt hij in beslag genomen wordt en afgemaakt.
En een normale hondenbaas wil dat natuurlijk niet overkomen.

precies! je moet maatregelen nemen als je zo'n hond hebt, zorgen dat hij niet los is, niet bij andere honden komt als hij agressief is.. gebeurt het wel dat hij los is en iets doet, moet je snel reageren, en de hond voor zijn..

doe es rustig.. als ik andere honden tegenkom en ik hebt het idee dat ze gaat springen oid, dan ga ik het gras (lees drek) in, leg haar op af en wacht tot diegene voorbij is, zelfde doe ik met fietsers of mensen die er langs willen, dus wat ik moet nog meer doen?

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:12

LimaGentle schreef:
Ylana schreef:
Het gaat om de zin: Er is ongetwijfeld meer gebeurd...

er is ook maar 1 kant van het verhaal verteld he.. Knipoog

hoi ja idd die kinderen vertellen wat er gebeurd is maar de pitbull kan dat niet zeggen?!toch?!
ik vind dat je met zo'n hond niet direkt naar de DA moet rennen voor in slapen!
ze moeten eigenlijk eerst zien te bekijken door middel van tests of deze hond echt vals is!zo ja kan die altijd nog ingeslapen worden!(dan is het natuurlijk terecht!)
het kan natuurlijk niet zo zijn dat kinderen zomaar aangevallen worden!
en de eigenaar moet hem idd vasthouden!
groetjes

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:13

ik heb ook altijd honden gehad allemaal een beetje verschillen
eerst een bastaartje toen een yorkshire terrier en nu een amerikaanse bulldog heel verschillend maar allemaal leuk!
ik ben weer erg offtopic sorry Bloos

Maar wat de topic betreft tis jammer dat er zoiets gebeurt die kinderen moeten zich wel rotgeschrokken zijn en die leraren ook denk ik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:15

pascale schreef:
hoi ja idd die kinderen vertellen wat er gebeurd is maar de pitbull kan dat niet zeggen?!toch?!groetjes

De hond is op die groep kinderen afgerent en daar gaat het al fout. Wat die kinderen ook voor een vreselijks gedaan mogen hebben in jullie ogen. Clown

Als die hond onder de pitbullwet valt wordt hij gewoon afgemaakt. Dat is al sinds 1993 zo en het is de eigenaar zijn schuld, die is zo stom om zo'n hond aan te schaffen en willens en wetens aan dit risico bloot te stellen.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:16

Ik heb mijn hele leven honden gehad, klein, groot, middel, maar geen van alle liepen ze los, hoe lief ze ook waren. Ik zoek met mijn honden ook geen plekken op waar ik verwacht veel andere loslopende honden tegen te komen en als ik er wel 1 tegenkom, vraag ik of de eigenaar zijn hond naar zich toe wil halen. Krijg je meestal te horen "ja maar mijn hond doet niks". Nou dan loop ik wel om, want eens KAN altijd de 1e keer zijn

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:17

Cayenne schreef:
DaanxBien schreef:
Mijn hond gaat alleen los als ik bij een hondenuitlaat gebied ben .
dit is haar ze is nu 11 maanden op de foto was ze 6 maandjes
Afbeelding
ik vind het niet zo leuk als mensen op straat haar ontwijken dan ineens gaan ze aan de overkant lopen .
Maar tis echt een schatje Ach gut

Nou is die van mij spierwit, een pennyhond zeg maar Haha! maar idd een herder. Kijk maar in mijn profiel. Toch krijg ik dezelfde reactie.

Mooie hond!!

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:19

ThePast03 schreef:
pascale schreef:
hoi ja idd die kinderen vertellen wat er gebeurd is maar de pitbull kan dat niet zeggen?!toch?!groetjes

De hond is op die groep kinderen afgerent en daar gaat het al fout. Wat die kinderen ook voor een vreselijks gedaan mogen hebben in jullie ogen. Clown

Als die hond onder de pitbullwet valt wordt hij gewoon afgemaakt. Dat is al sinds 1993 zo en het is de eigenaar zijn schuld, die is zo stom om zo'n hond aan te schaffen en willens en wetens aan dit risico bloot te stellen.

daar heb je absoluut gelijk in,maar ik ben er zelf altijs tegen direkt afmaken etc!
maar het is de eigenaars fout!
heb zelf ook 3 hondjes maar dat zijn echt schatjes en die doen geen vlieg kwaad,die lopen soms(op het hondenveldje ook wel los)
altijd aan zo'n riem is ook zo sneu!zo kunnen ze lekker uitrennen!

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:19

maar goed,, wat gaan we nu doen dan ? Tong uitsteken