Een derde snacks bevat Paardenvlees!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Een derde snacks bevat Paardenvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:21

Omdat ik iig van mijn frikandel houd Haha! Laat de overheid nou maar eens wat doen eraan.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:27

ik at deze dingen al nooit, om idd de reden dat een paard voor mij dezelfde gedachte opwekt die ik ook bij een hond heb...een huisdier/gezelschapdier of hoe je het dan ook wil noemen..
Geen kwestie van smaak, maar van persoonlijk gevoel. lekker blijven eten als je het lekker vindt en anders niet dus.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:45

Natasja91 schreef:
En lekker dat frikandellen en hamburgers zijn!

En dit is niks nieuws..In ieder geval niet voor mij

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:13

als je het zielig vind voor een paard, vind ik eigenlijk ook dat je helemaal geen dier moet eten, omdat inderdaad de meeste paarden een beter leven hebben gehad...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:15

ik kan voor men gevoel gewoon niet paardenvlees eten..
eet dus al jaren geen frikandel! omdat ik dan gewoon spontaan begin te kokhalsen..

misschien apart dat met ander vlees niet heb maar ben zowiezo niet zo'n vlees eter af en toe is het wel lekker maar nee frikandel en veel snacks houd ik niet van!

doe mij maar lekker een bord met sla lekker pistoletje erbij en als toetje kwark met een lekker appel kiwi erdoorheen hartstikke gezond Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:18

Het was mij allang bekend en ik eet er ook idd geen frikandel of kroket minder om, daarvoor vind ik ze veel te lekker.

Wat ik wel grappig vind is dat de meeste bokkers, paardenliefhebbers, er vrij kalm onder blijven, terwijl ik vanmorgen op de radio (CAZ) een DJ hoorde die het helemaal niks vond en geen paardenvlees at, en nu ook twijfelde aan snacks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:27

WickedSanty, al eens zelf op verschillende bedrijven geweest de afgelopen paar jaar?

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:36

laat maar

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:06

Het verbaast me niet echt, is ook de reden dat ik die dingen eigenlijk nooit eet...

Ik vind een paard geen dier om op te eten, net zomin als een hond. Een ander staat het natuurlijk vrij om daar anders over te denken, in Korea vinden ze honden weer een delicatesse... Ander vlees eet ik wel gewoon, mits het scharrelvlees is én van een volwassen dier (dus geen lam of kalf).

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:44

zow hey lekker toch dat paardenvlees
laat me nu net vandaag toch net even op het werk een kleine 1000 kilo gekookt en gemalen paardenvlees uitgelezen hebben.(schoongemaakt van vet en adertjes) ik heb er geen moeite mee wij moeten toch ook eten Bloos Vork

Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:11

Hier halen we dus alleen maar
kippenfrikandellen en kipkreketten Knipoog

Even goed de achterkant lezen
en Tsja het is gewoon het idee hoor
maar hier vallen ze anders spontaan flauw als ze het weten
eigenlijk is het onzin want een koe-varken -kip is ook zielig
maar ik doe net zo hard mee Bloos

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:50

Ik denk dat iedereen wel weet dat er in frakandellen en kroketten dierlijk afval van paard en koe (en weet ik veel wat nog meer) zit.

was op de radio (538) gesprek tussen Ruud de Wild en een vrouw van Stichting Wakker Dier. Daarin werd gezegd dat de snacks van de FEBO en de hamburgers van de Mc Donalds 0,0 % paardenvlees bevatten. dat weten ze zo zeker omdat Febo eigen vlees gebruikt, en hetzelfde geld voor de Mac. En andere "particuliere" snackbars die gebruiken Beckers en MMMM...van Mora, en daar zit wel paardenvlees in.

Dus mensen als je helemaal verzot bent op snacks, maar toch geen paardenvlees wil, dan moet je het bij de Febo halen.

Vroeger waren er ook echte Paardenslagers die alleen maar paardenvlees verkopen, daar zijn er nog maar een paar van in heel nederland onder andere in Utrecht en Rotterdam, maar er werd ook gezegd dat ook die aan het uitsterven zijn omdat er niemand binnenkomt om even gezellig een stukje paard te halen.

Paarden zijn dus niet alleen in de ogen van paardenliefhebbers gezelschapsdieren maar in meer ogen dan dat wij denken hoor.
Zo vertelde Kim en Jelte (beide ook DJ bij 538) voor de gein dat ze een kennis hadden die geen gevogelte eet, maar wel kip
of die geen varken eet, maar wel bacon.

daarmee bedoelde ze, dat er heel veel mensen zijn die zeggen dit of dat niet te eten, maar het dus eten zonder er van bewust te zijn, want je moet wel zo'n verdomd goede kenner en fijnproever zijn, wil jij precies eruit kunnen halen, welk vlees er voor iets gebruikt is.

Maar om het zo in het nieuws te brengen vind ik ook een beetje te ver gaan! Dan kan je net zo goed allemaal biologisch gaan eten want elk soort vlees is een dier voor gebruikt.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 04:24

Het maakt mij echt niet uit of er paardenvlees in zit of niet. Bloos Ik hou zo nu en dan wel van een vette hap.
Een koe eten is voor niet-vegetariërs ook de normaalste zaak van de wereld, dus waarom wel moeilijk doen over een paard dat al dood is? Ja het is mss anders, omdat paarden dieren zijn waar je veel mee doet, maar helaas gaan deze dieren ook naar de slacht.

Wel goed dat er onderzoek is gedaan. Handig voor mensen die geen paardenvlees willen eten.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 06:51

Als je een willekeurig pak kroketten pakt ui t de vriezer van de supermarkt, dan lees je dat er paardenvlees in zit.
Zonde van het geld dat hier een onderzoek in is gepompt.
De keuze is ieder voor zich om het te eten. Er zijn mensen genoeg die weten dat er paardenvlees is verwerkt in een kroketje.
Waar zit hier het probleem?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:17

ik zie hier geen problemen in.
en idd liezzie : dat onderzoek kost alleen maar geld!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:22

Mik_ schreef:
Het eerste wat ik dacht was, wat wil je er aan doen?

Precies, en dat vind ik dus zo fout aan dat persbericht.

MOET je er uberhaupt wel wat aan doen? Wat is er fout mee dan, behalve dat het misschien niet altijd even duidelijk op de ingredientenlijst staat?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:41

Ik dacht dat iedereen dit wel wist Bloos!

Ik eet er geen kroket of frikandel minder om, sterker nog krijg er wel zin aan Vork

In mijn vakantie heb ik zonder te weten hondenvlees gegeten, in sommige landen is het heel normaal. Ik kon de smaak niet thuis brengen tot iemand het verklapte. Toen had ik ook zoiets van tja; wij eten ook veel dieren.... Het is niet iets wat ik thuis klaar zou maken, maar goed om het eens te eten is op zich wel apart.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:42

Ik vind zo'n delletje wel lekker. Vingers aflikken

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:51

Oeh heerlijk. Vingers aflikken
Net gister nog een hamburger gehad! Dus paardenvlees smaakt lekker Vingers aflikken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:54

Er is geen gezonder vlees dan paardenvlees. Dus eigenlijk kan je geen beter vlees eten. Wat niet weet wat niet deert zeg ik altijd. Ik eet geen paardenvlees omdat ik het niet zo lekker vindt, maar een hambuger laat ik niet staan.

In de huzarensalade van een merk ( weet het merk niet meer) zit ook paardenvlees, die vindt ik dan ook niet lekker. Ik vindt ''rund'' vlees over het algemeen niet zo lekker. Geef mij maar varken's of kippenvlees.

Maar ik zeg wat niet weet wat niet deert.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:07

Ik eet absoluut geen paardenvlees, dat kan ik gewoon niet over m'n hart krijgen hoe dom het ook klinkt.
Maar zulke dingen staan toch al tijden op de lijst van ingredienten? Ik was er teminste al van op de hoogte

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:08

Lekker boeiend Verward Vlees is vlees. Of het nu een lief biggetje was, of een pluizig kuiketjes. Zo'n mooie koe met van die grote ogen en een paard... Al het vlees is even zielig/niet zielig

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:17

runningkawa schreef:
WickedSanty, al eens zelf op verschillende bedrijven geweest de afgelopen paar jaar?

mijn vriend is op een noodslachting terrecht gekomen, dat was geen prettig gezicht
ik ben blij dat ik het niet zelf gezien heb. maar ik sluit mijn ogen iig niet voor het feit
dat zulke dingen wel gebeuren... kalfjes die nooit in hun leven daglicht krijgen te zien, kunnen spelen,
kunnen rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:23

Jij hebt het over de bio, hoe slecht de dieren het daar hebben op stal
Dan nogmaals de vraag, heb je dat zelf gezien?
Dus niet alleen de verhalen van wakker dier of via via via

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:53

Tja das al oud nieuws toch dat er zoveel paardenvlees in snacks zit?
Een paardenbiefstukje eet ik niet, gewoon omdat ik dat niet lekker vind en ik dat ook net iets TE vind, net als paardenrookvlees en worst. Dat zal ik nooit kopen. Maar ik laat mn frikandelletje er niet om staan hoor, ik wist al dat er paardenvlees in zit, smaakt er niet minder om. Alleen mijn paarden gaan nooit naar de slacht, alleen het idee dan al dat ik misschien mn eigen paard op zit te eten vind ik een nare gedachte. (ja ik weet het stomme gedachte want die kans is 0,00001 natuurlijk)