Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elke86 schreef:faye schreef:Jij hebt het overr respect voor de ware aard van een dier. Nou je knol's ware aard is echt niet met jou op zijn rug dressuurproefjes of springparcoursjes hobbelen!
Ik had het over respect voor zijn ware aard als je aan het mishandelen gaat. Een paard gaat je ook terechtwijzen als je in zijn oog blijft prikken. Elk dier gaat dat doet... en dat is in mijn ogen hun goed recht. Een logische reactie op pijn, pijn die een mens opzettelijk gaat veroorzaken.
jeanie schreef:Ik heb een alphateef in huis maar ik ben een veel grotere teef![]()
![]()
Quellian schreef:Ik zeg niet dat een kind naar hartelust een dier mag mishandelen, het is een logische (en ongewenste) reactie van een hond dat ie hapt. Nadruk op HAPT. Verslinden is 10 stappen verder!
Elke86 schreef:Inderdaad, als je vindt dat je een dier zo mag behandelen dan heb je in mijn ogen geen respect voor de ware aard van een dier.
Elke86 schreef:Quellian schreef:Ik zeg niet dat een kind naar hartelust een dier mag mishandelen, het is een logische (en ongewenste) reactie van een hond dat ie hapt. Nadruk op HAPT. Verslinden is 10 stappen verder!
Lees dan even berichten terug opnieuw, want dat is dus duidelijk wel gezegd!
Elke86 schreef:Neen er is duidelijk gezegt dat een dier nooit mag bijten, wat de mens hem ook aandoet.
tessyke schreef:mijn klienste hond kan op commando aanvallen omdat hij dat vaak deed toen hij klein was en daar wilde ik controle over hebben, toen mijn grote broer en mijn andere broer eens een flinke ruzie hadden en mijn grote broer wurgde mijn andere heb ik mijn hond eropaf gestuurd om mijn grote broer te laten stoppen.
mijn hond heeft in zijn been gebeten en daar zijn nog steeds littekens van te zien
stel nu dat ik mijn hond niet kon aanvallen?
dan had ik nu geen 2 broers meer gehad
silvana schreef:Ik weet niet of iemand het nieuws gezien heeft.Maar de hond had al vaker gebeten.Hij was ook te logeren bij de oma.De hond was van haar zoon.Daarom is de hond ook gelijk afgemaakt.
Elke86 schreef:tessyke schreef:mijn klienste hond kan op commando aanvallen omdat hij dat vaak deed toen hij klein was en daar wilde ik controle over hebben, toen mijn grote broer en mijn andere broer eens een flinke ruzie hadden en mijn grote broer wurgde mijn andere heb ik mijn hond eropaf gestuurd om mijn grote broer te laten stoppen.
mijn hond heeft in zijn been gebeten en daar zijn nog steeds littekens van te zien
En dit is een duidelijk geval van de problemen opzoeken! Doe zo verder, leer je hond maar aanvallen hoor! Hoezo de mens treft dan geen schuld?
tessyke schreef:
ik heb net controle over zijn aanvallen
mijn hond zal nooit aanvallen zonder commando
Elke86 schreef:tessyke schreef:mijn klienste hond kan op commando aanvallen omdat hij dat vaak deed toen hij klein was en daar wilde ik controle over hebben, toen mijn grote broer en mijn andere broer eens een flinke ruzie hadden en mijn grote broer wurgde mijn andere heb ik mijn hond eropaf gestuurd om mijn grote broer te laten stoppen.
En dit is een duidelijk geval van de problemen opzoeken! Doe zo verder, leer je hond maar aanvallen hoor! Hoezo de mens treft dan geen schuld?
Elke86 schreef:tessyke schreef:En dit is een duidelijk geval van de problemen opzoeken! Doe zo verder, leer je hond maar aanvallen hoor! Hoezo de mens treft dan geen schuld?
ik heb net controle over zijn aanvallen
mijn hond zal nooit aanvallen zonder commando
tessyke schreef:als hij als pup durfde aanvallen en je krijgt het er amper uit?
dan lijkt het mij het beste om zelf de touwtjes in handen te nemen