Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeanie

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:36

Ik heb een alphateef in huis maar ik ben een veel grotere teef Haha! Haha! Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:36

Elke86 schreef:
faye schreef:
Jij hebt het overr respect voor de ware aard van een dier. Nou je knol's ware aard is echt niet met jou op zijn rug dressuurproefjes of springparcoursjes hobbelen!

Ik had het over respect voor zijn ware aard als je aan het mishandelen gaat. Een paard gaat je ook terechtwijzen als je in zijn oog blijft prikken. Elk dier gaat dat doet... en dat is in mijn ogen hun goed recht. Een logische reactie op pijn, pijn die een mens opzettelijk gaat veroorzaken.

Ik zeg niet dat een kind naar hartelust een dier mag mishandelen, het is een logische (en ongewenste) reactie van een hond dat ie hapt. Nadruk op HAPT. Verslinden is 10 stappen verder!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:37

jeanie schreef:
Ik heb een alphateef in huis maar ik ben een veel grotere teef Haha! Haha! Haha!

Clown Bloos

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:37

Wij hebben allemaal teefjes thuis (buiten mijn vader dan Nagelbijten / Gniffelen Clown ) en uiteraard staan wij als mensen daar ook boven.
Zo is het bij ons een grappig rangorde, ons konijn is baas over de honden (en dat over een jachthond die gekweekt is voor konijnen de hoek om te doen) en onze kat is baas over alle beesten Clown .
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 03-01-07 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:38

Quellian schreef:
Ik zeg niet dat een kind naar hartelust een dier mag mishandelen, het is een logische (en ongewenste) reactie van een hond dat ie hapt. Nadruk op HAPT. Verslinden is 10 stappen verder!

Lees dan even berichten terug opnieuw, want dat is dus duidelijk wel gezegd!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:39

Elke86 schreef:
Inderdaad, als je vindt dat je een dier zo mag behandelen dan heb je in mijn ogen geen respect voor de ware aard van een dier.

Pfff, heb me een poos stil kunnen houden hoor, lijkt wel een herhaling van dat topic laatst, maar wil hier op reageren....

Als je vind dat een dier zo mag reageren, dan snap je de juiste dier-baas regels niet...
Een dier heeft respect te hebben voor de mens, hij mag niet zomaar aanvallen, dat wil niet zeggen dat wij dit zomaar met een dier mogen doen, je moet kids zeker voorlichten over het hebben van dieren, maar een dier mag NOOIT zo reageren!!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:40

Elke86 schreef:
Quellian schreef:

Lees dan even berichten terug opnieuw, want dat is dus duidelijk wel gezegd!

Dus ik zou het verschil niet weten tussen happen en verslinden? Clown

Hap/grom/snauw of sneer kan voorkomen, moet ook bestraft worden.
Maar waar hebben we het hier over? Over een kind dat is DOODgebeten door een HOND!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:40

Neen er is duidelijk gezegt dat een dier nooit mag bijten, wat de mens hem ook aandoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:41

Ik weet niet of iemand het nieuws gezien heeft.Maar de hond had al vaker gebeten.Hij was ook te logeren bij de oma.De hond was van haar zoon.Daarom is de hond ook gelijk afgemaakt.

Ik heb kinderen en honden.Nu is mijn jongste dochter 11 en nu laat ik haar ook wel eens alleen met onze O zo brave duitse herder.Honden blijven dieren en kinderen ,kinderen.je kan nooit voorspellen wat de één na de andere doet.

Gisteren had ik zelf nog iets stom voor.Mijn paard staat op de poetsplaats en ik zit op mijn hurken haar benen schhon te maken.Naast haar staat een paard waar niemand bij is.Dat paard draait zich plots richting mijn paard en haalt uit rakelings langs mijn hoofd.Ik heb het geluk gehad dat mijn paard zich wegdraaide,Had ze terug gemept had ik moes geweest.De reactie van de eigenaar was dan ook;Gohh dat doet hij nu nooit.
Nee, maar eens kan altijd de eerste keer zijn.

050206051012

Elke86 schreef:
Neen er is duidelijk gezegt dat een dier nooit mag bijten, wat de mens hem ook aandoet.

Dan heb ik het niet goed geformuleerd, sorry daarvoor.

Mariska_28

Airedales gefokt als jachthonden en luisteren daarom voor een Terrier erg goed.

Honden die gefokt zijn om te bijten/bewaken vind ik over het algemeen geen honden om bij (kleine) kinderen te hebben. Daar zou ik eerder een van oorsprong jachthond of een schapenhoeder voor nemen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:42

mijn honden hebben beiden een enorm moeilijk karakter en af en toe dreigt mijn oudste hond dan ook maar ik maak mijn honden toch ook niet af als ze bijten

mijn klienste hond kan op commando aanvallen omdat hij dat vaak deed toen hij klein was en daar wilde ik controle over hebben, toen mijn grote broer en mijn andere broer eens een flinke ruzie hadden en mijn grote broer wurgde mijn andere heb ik mijn hond eropaf gestuurd om mijn grote broer te laten stoppen.
mijn hond heeft in zijn been gebeten en daar zijn nog steeds littekens van te zien
stel nu dat ik mijn hond niet kon aanvallen?
dan had ik nu geen 2 broers meer gehad Knipoog

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:42

Als het gort van de honden zijn zin krijgt dan zijn ze de baas in huis. Weinigen die het niet overnemen als ze de kans krijgen.

En als je goed kijkt zijn dat er eigenlijk veel omdat ze niet goed opgevoed worden.

Mijn zus is ook eens gebeten door onze hond toen ze vanaf de bank erop bovenop sprong toen hij lag te slapen.......
Het is gelukkig goed afgelopen, maar ik vind dit een voorbeeld van instinctieve reactie van de hond. En logische ook.

Dit vind ik toch geval niet dat hij het mag en dat ik het goedkeur maar dat het verklaarbaar is en ik het de hond niet kwalijk neem.

Alleen is het verschil met pittbull vermoed ik dat ze vast blijven houden in blinde woede.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:44

tessyke schreef:
mijn klienste hond kan op commando aanvallen omdat hij dat vaak deed toen hij klein was en daar wilde ik controle over hebben, toen mijn grote broer en mijn andere broer eens een flinke ruzie hadden en mijn grote broer wurgde mijn andere heb ik mijn hond eropaf gestuurd om mijn grote broer te laten stoppen.
mijn hond heeft in zijn been gebeten en daar zijn nog steeds littekens van te zien

En dit is een duidelijk geval van de problemen opzoeken! Doe zo verder, leer je hond maar aanvallen hoor! Hoezo de mens treft dan geen schuld?

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:44

silvana schreef:
Ik weet niet of iemand het nieuws gezien heeft.Maar de hond had al vaker gebeten.Hij was ook te logeren bij de oma.De hond was van haar zoon.Daarom is de hond ook gelijk afgemaakt.

Kijk, weer iets dat we nu weten en niet meer over hoeven te speculeren Haha! .

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:45

Elke86 schreef:
tessyke schreef:

En dit is een duidelijk geval van de problemen opzoeken! Doe zo verder, leer je hond maar aanvallen hoor! Hoezo de mens treft dan geen schuld?

ik heb net controle over zijn aanvallen Knipoog
mijn hond zal nooit aanvallen zonder commando

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:45

Dat hoop je dan maar tessyke!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:46

conclusie hond terecht afgemaakt oma en oom een levenslang schuldgevoel waarom ze dat niet eerder hebben laten doen.

Elke86

tessyke schreef:

Waarom ga je in godsnaam een hond leren aanvallen? Of op iemand afsturen? Ooit ga je er geen controle meer over hebben. Sorry, maar dit is echt een geval van domheid en stoerdoenerij !!
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 03-01-07 16:47, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Elke86 schreef:
tessyke schreef:

Yup en dit is ook de reden waardoor o.a. Pitbulls een slechte naam krijgen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:47

Elke86 schreef:
tessyke schreef:

Waarom ga je in godsnaam een hond leren aanvallen? Of op iemand afsturen? Ooit ga je er geen controle meer over hebben. Sorry, maar dit is echt een geval van domheid!!
[/quote]

als hij als pup durfde aanvallen en je krijgt het er amper uit?
dan lijkt het mij het beste om zelf de touwtjes in handen te nemen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:48

En daarom is hij ook afgemaakt, terecht, want de bijtrem is er nu af.

Een kind staat nooit hoger in rang dan een hond. Een kind is rang afhankelijk, oftwel; die is alleen hoger in rang dan de hond als er een ranghogere bij is. In dit geval waarshcijnlijk de ouders, die waarschijnlijk in de ogen van de pitbull de alpha's waren.
De oma pastte op, de wolven die in de roedel de oppas rol krijgen zijn bijzonder laag in rang, vaak de jongere wolven die op de pups letten. In dit geval was het een oude oma die heeft bewezen dat ze niet tegen een pitbul opkan. De hond zal dit dondergoed geweten hebben.
De oma lette waarschijnlijk niet op, misschien keek het kind de hond lang aan recht in de ogen (agressieve handeling) en lachte naar de hond (ontbloten van tanden) en liep misschien ook nog eens op de hond af (dominante handeling.)
De hond van als ranghogere op dat moment dat hij dat niet hoefde te pikken en greep toe, het is nou eenmaal zo dat de bijtgrens van een ptbull laag is. Het kind begon te gillen, het was 's nachts en de pitbull wilde zijn huis en roedel beschermen. Een jankende pup word ook tot stilte gemaand in de roedel 's nachts, anders verraad hij de positie van de roedel.
Maar mensen kinderen houden niet op met gillen, en waarschijnlijk uit de pure drang om zijn huis en haard te beschermen beet de pitbul net zoalgn door tot het kind haar mond hield, waarshcijnlijk was de pitbul al in paniek omdat het kind d'r mond niet hield.
Dat valt natuurlijk niet goed te spreken, en het is terect dat hij afgemaakt is en de enige in dit verhaal die er schuldig aan is is de oma, die in dit geval op had moeten treden en ranghogere had moeten zijn maar door haar leeftijd niet kan.

dat is honden psychologie, je kan geen mensenlijk gedrag van ze verwachten. De hond handelde waarschijnlijk zoals een hond alleen maar kan handelen; vanuit zijn eigen gedrag.
Maar dit is een theorie. *kijkt wijs* er staat te weinig in dit berichtje om dit zeker te weten.
Wat ik wel weet uit de boeken is dat dit vaker is voorgekomen met een husky en een huilende baby, en twee cockerspaniels die agressief gedrag vertoonde naar het jonge gezinslid omdat het een huilbaby was.

Honden zijn geen speelgoed, en ik snap echt niet waar die verhalen vandaan komen dat een hond ooit met een kind kan opschieten. Zonde in dit geval, maar het laat het alleen maar duidelijker zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:48

Idd zelf de touwtjes in handen nemen Tessyke en afleren!!! Desnoods met deskundige hulp

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:49

Ik vind ook dat een hond geen kinderen mag bijten, maar de hond leeft volgens bepaalde regels. Een kind is klein en denkt niet na hoe je een hond moet benaderen. Een volwassen wel (hoeft ook niet altijd, maar een groter mens is wel indrukwekkender). In de natuur overheersen de sterkere de zwakkere en als je een hond hebt die ambities heeft om een stapje hoger in rang te gaan.... De hond denkt niet, maar reageert puur op instinct. Ik ben het er wel mee eens dat zo'n hond niet in iemands huis thuishoort, maar aan de andere kant, het zit in alle honden. Soms hoor je van de braafste honden, dat ze ineens happen. Onder het mom van, dat doet tie anders nooit.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:49

tessyke schreef:
als hij als pup durfde aanvallen en je krijgt het er amper uit?
dan lijkt het mij het beste om zelf de touwtjes in handen te nemen

Jij denkt dat je de touwtjes in handen hebt, maar eigenlijk is het je hond die zo goed van karakter om naar jouw te luisteren. Op een dag zal het anders zijn...
Als ik van jouw was zou ik maar snel even een degelijke gedragscursus zoeken om dit gedrag dat jij aangeleerd hebt terug af te leren!