Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nathalie schreef:Dat weet ik, omdat dat zo is! Dat MOET zo. Dat is namelijk het hele punt achter het halal-vlees! Zij eten geen dieren, die gefokt zijn om te slachten! Die dieren hebben een fijn leven gehad, wat ze verdienen!
Nathalie schreef:JIJ vind dat wreed, maar is het dat ook écht?
Je zegt net zelf, dat je die kippenslachterij ook geen pretje vind.. Moet daar dan niets aan gedaan worden?
Iedereen mag zijn mening hebben erover.. Maar het ís helemaal niet wreed, zoals deze dieren geslacht worden. Het ziet er misschien wreed uit, en de gedachte is misschien wreed, maar dat is het niet. Zoals ik al eerder zei wordt de halsslagader doorgesneden en voelen ze dus NIETS meer.
Weet je dat wanneer je een paard in laat slapen, deze daar nog tegen kan vechten, voor een hele tijd? En toch vinden veel mensen dat de meest vriendelijkste manier om je geliefde viervoeter te laten overlijden...
Inslapen klinkt vriendelijk en Halal-slachten klinkt onvriendelijk. Maar wat is het écht?
Nathalie schreef:Maar wat is zo pijnloos mogelijk?
En is het sowieso wel haalbaar om alle dieren een goed leven te geven? Dan zou het vlees eten toch flink moeten minderen in Nederland.
Ik weet trouwens niet de herkomst van de dieren in Nederland. Maar ik weet wel dat ze de dieren niet uit de bioindustrie ofzo vandaan halen.
Meestal worden ze gekocht van een boer. Die waarschijnlijk inderdaad die schapen heeft gekocht of gefokt om te verkopen of te slachten. Wel staan die toch vaak wel enkele jaren op het land voor dat gebeurt.
Bij ons is het wel zo, het gebeurt gewoon niet anders. Die dieren hebben een goed leven gehad, wat ze inderdaad écht verdienen natuurlijk!
jeanie schreef:De koe in Nederland komt al zeker in die tijd met een hoop stress van de veemarkt geladen in een vrachtwgen waar het hele spul wordt uit geladen en als lopende band de stroomscheut krijgen lees verdoving en daarna de kogel.
En dan wordt het vlees verwerkt en vinden we het keurig verpakt in de buurtsuper.Niets herinnerd ons eraan hoe het dier er uitziet.Allemaal keurig verpakt zodat we ons niet schuldig hoeven te voelen.
jeanie schreef:Er is pas comotie over halalvlees ontstaan omdat het erg in is om bepaalde geloofsovertuigingen af te zeiken.
Nathalie schreef:Weet je dat wanneer je een paard in laat slapen, deze daar nog tegen kan vechten, voor een hele tijd? En toch vinden veel mensen dat de meest vriendelijkste manier om je geliefde viervoeter te laten overlijden...
Inslapen klinkt vriendelijk en Halal-slachten klinkt onvriendelijk. Maar wat is het écht?
jeanie schreef:Ieder geloof heeft zijn normen en waarden en regels en afspraken. Ik geloof al helemaal niet maar dat doet er niet toe.
Het is nu eenmaal erg in om in Nederland moslims af te zeiken heb je de laatste 3 jr iets anders gehoord ???
En met dat gezeik ben ik een beetje klaar.
capopjekop schreef:Opzich wil ik respect hebben voor hun geloof en gebruiken, maar ik vind het ronduit walgelijk hoe die dieren geslacht worden. Bij ons in de buurt is er ook zon slachthuis, hele straat moet dan worden afgezet