Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flyinglady

Re: Doodvonnis tegen Saddam Hussein voltrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:28

Als je de beelden van de ophanging ziet zal je haast denken:
Ach, arme opa die op z'n 67e opgehangen wordt.

Maar ja, 't is wel effe andere koek als hij je familie gemarteld of
uitgemoord heeft.
't zal je vader zijn die je man van het leven berooft.
Koelbloedig zijn eigen schoonzoons vermoord. (of nog laffer de opdracht ertoe gegeven heeft)
Nee, deze man verdiende de doodstraf niet.
Hij is er nu wel erg makkelijk vanaf gekomen.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:34

Ik ben tegen de doodstraf, puur omdat ik vind dat je er dan maar 'makkelijk' vanaf komt.
Levenslange opsluiting in een hokje van 3 bij 3 is in mijn optiek een betere straf Ja

En op het moment dat de VS juicht om zijn dood, schenden ze zelf zonder blikken of blozen de mensenrechten en kleeft er bloed aan hun handen.
Bovendien denk ik dat dit de onlusten alleen maar aan zal wakkeren, en geloof niet dat ze dat konden gebruiken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:53

Waar heb je die beelden gezien dan flyinglady

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:56

was net te zien op het nieuws

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:59

MSQuincyTE schreef:
Waar heb je die beelden gezien dan flyinglady

Op onze lokale omroep. Rolleyes

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:59

Maethoriel schreef:
Ik ben tegen de doodstraf, puur omdat ik vind dat je er dan maar 'makkelijk' vanaf komt.
Levenslange opsluiting in een hokje van 3 bij 3 is in mijn optiek een betere straf Ja

Ook als je weet dat een gevangene per dag 140 à 150 euro kost?? Hier in Nederland dus....dan heb ik het nog niet eens over de kosten wat zo'n zwaar bewapende gevangenis waar hij ondergebracht zou moeten worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:01

flyinglady schreef:
Op onze lokale omroep. Rolleyes

Dat zijn gewoon de beelden van vóór en na de ophanging toch?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:03

Dat die tiran dood is, prima. Als hij je familie en vrienden vermoord heeft, moet dat toch als enorme gerechtigheid aanvoelen. Maar het lost de problemen in dat land verder echt niet op. Amerika heeft er een puinhoop van gemaakt en hoe ze het ooit op willen lossen, is me een raadsel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:05

Nadya schreef:
Dat die tiran dood is, prima. Als hij je familie en vrienden vermoord heeft, moet dat toch als enorme gerechtigheid aanvoelen. Maar het lost de problemen in dat land verder echt niet op. Amerika heeft er een puinhoop van gemaakt en hoe ze het ooit op willen lossen, is me een raadsel.

Ik denk ook niet dat dat de bedoeling was van die ophanging. Bloos De problemen zijn ook niet 1-2-3 op te lossen. Er zijn dingen gebeurd zowel onder als na Sadam die diepe wonden hebben en zullen nalaten. Daar gaat minstens één generatie overheen.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:06

Slimmerik.
Als je nou de volgende keer de beelden bekijkt,
maar dan op internet,
moet je zodra ze de strop om zijn nek doen,
de knoppen ctr., alt en del indrukken.
Krijg je het hele filmpje te zien. Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:08

flyinglady schreef:
Slimmerik.
Als je nou de volgende keer de beelden bekijkt,
maar dan op internet,
moet je zodra ze de strop om zijn nek doen,
de knoppen ctr., alt en del indrukken.
Krijg je het hele filmpje te zien. Nagelbijten / Gniffelen

Geef me de link..... Haha! maar met crtr alt en del gebeuren normaal gesproken andere dingen met mijn comp Knipoog

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:10

slimmerik schreef:
Geef me de link..... Haha! maar met crtr alt en del gebeuren normaal gesproken andere dingen met mijn comp ;)

Doe het dan maar niet slimmerik,
heb je kans dat ie bij jouw op de computer straks weer vrij rondloopt i.p.v. dat ie opgehangen is. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:12

slimmerik schreef:
Nadya schreef:

Ik denk ook niet dat dat de bedoeling was van die ophanging. Bloos De problemen zijn ook niet 1-2-3 op te lossen. Er zijn dingen gebeurd zowel onder als na Sadam die diepe wonden hebben en zullen nalaten. Daar gaat minstens één generatie overheen.

Weet ik, slimmerik. Maar dan nog zie ik totaal geen oplossing in wat Amerika nu aan het doen is. En dat vind ik heel erg voor zo'n land. Je zult er maar wonen, je roots hebben. Ik vrees dat er generaties overheen gaan, voordat dat land weer rust en vrede zal kennen. En dat vind ik heel erg. Wij klagen vaak over NL, maar waar hebben we het eigenlijk over als je naar zo'n land kijkt. Dat wilde ik alleen maar even zeggen.....

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:23

Hmm heb het lijk ook al gezien. Ja op film dan. Ik weet niet of je hier een link mag neerzetten? Lijkt me verstandig van niet toch?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:31

Het lost de problemen misschien wel niet op, maar EEN probleem zijn ze wel kwijt; Saddam Hoessein. Het is natuurlijk wel jammer dat ze hem hebben geëxecuteerd, waardoor hij nu als een martelaar wordt gezien voor de velen Soennieten, maar bovendien ook als een symbool van weet ik veel wat!? Daarnaast vond ik het heel beledigend tegenover de Iraqi's ( of is het Irakezen), dat deze man "geofferd" is voordat het offerfeest begon. Ik heb een beetje het idee dat dit expres gedaan is (nou ja weet ik wel bijna zeker) en ik verdenk de Amerikanen hiervan.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:29

Wat een middeleeuwse gebeurtenis. Er is nog een eind te gaan in Irak...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:33

Probleem is dat al die mensen die de vorige keer op Amerika gerekend hadden, toen ze tegen Sadam in opstand kwamen, nergens meer in durfden te geloven.
Die opstand toen was een reactie op oproepen daartoe van de vorige Bush, die ze vervolgens in de steek liet. 100.000den zijn toen afgeslacht.
De Amerikanen die ze daarvoor vertrouwden, konden geen goed meer doen en dat Sadam echt dood gemaakt zou worden geloofden maar weinig Irakezen.
Ik denk dat nog steeds veel van hen die al die jaren in angst geleefd hebben denken dat het weer een stand in was.

Hoe krijgt zon volk het vertrouwen terug, ik zou het niet weten, maar iig niet door de Amerikanen en hun bondgenoten die al zoveel bloed aan hun handen hebben, alleen om te voorkomen wat toch gaat gebeuren, n.l. dat Iran de grootste macht gaat worden ook binnen Irak.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:20

Gerechtigheid of niet, ik denk dat als hij in een cel had gezeten zijn aanhangers hem vanzelf wel daaruit bevrijdt hadden met 1 of andere aanval. Nu is hij dood, en kan er begonnen worden met het afsluiten...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:27

Hermesdeux schreef:
Gerechtigheid of niet, ik denk dat als hij in een cel had gezeten zijn aanhangers hem vanzelf wel daaruit bevrijdt hadden met 1 of andere aanval. Nu is hij dood, en kan er begonnen worden met het afsluiten...

Een heleboel mensen kunnen dat niet in Irak want voor de misdaden die hij b.v. tegen de Koerden heeft begaan is hij niet veroordeeld en zal hij nooit veroordeeld worden. Er kwamen destijds ruim 5000 mensen om bij de gifgasaanval die hij liet uitvoeren op Halabja. Toch een veelvoud van de 148 doden in Dujail waarvoor hij nu veroordeeld is. Wat overigens ook een extreem groot aantal is.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:30

Jeetje waarom moet hij nou opgehangen worden en niet weg rotten in zijn cel?

Dan ben je toch ook zelf slecht bezig? Ophangen, pff we zijn niet in de Middeleeuwen!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:33

Maethoriel schreef:

En op het moment dat de VS juicht om zijn dood, schenden ze zelf zonder blikken of blozen de mensenrechten en kleeft er bloed aan hun handen.
Bovendien denk ik dat dit de onlusten alleen maar aan zal wakkeren, en geloof niet dat ze dat konden gebruiken

Als ze hem dan eens leven gecastreerd hadden?( zonder verdoving? Duivel )
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Dat duurde lang zeg.. ik had hem levend gevild ipv na een paar maanden opgehangen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:33

Heeft iemand misschien de link? Mag ook via Pb Bloos

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:38

Hier nog een,ik zoek me een ongeluk Clown

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:38

Maethoriel schreef:

Wist je nog niet dan dat Amerikanen rode handen hebben? Komt door al die roodhuiden die ze afgeslacht hebben!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:43

De reden dat er voor ophanging is gekozen is omdat hij dat juist niet wilde hij vond dat dat voor misdadigers en laferikken was....... Hahahaha. Dit vond hij heel erg was liever dood geschoten riep hij. Maar liever-koekjes worden voor hem niet meer gebakken!