Off topic veel geluk met jullie examens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:beauty and the nerd was maar ééntje uit belgie. En in aso kan ook bedroeft frans gegeven worden. Vind ik maar rare vergelijking. hangt gewoon van school af
Zelfde dat je zegt dat onderwijs in aso beter is dan tso. Of moeilijker zie maar biotechniek versus menswetenschappen
Biepje schreef:Jij hebt De Bello Galico gelezen en de historische groei van een volk gezien met in het bijzonder de Belgae?
juleke schreef:Biepje schreef:Jij hebt De Bello Galico gelezen en de historische groei van een volk gezien met in het bijzonder de Belgae?
Sorry, maar om dit soort uitspraken moet ik heel hard lachen. Jij hecht nogal veel belang aan het 'popagandaboek' van een man die wilde aantonen hoe geweldig hijzelf en zijn leger waren.
Het eerste wat ze ons op school bij geschiedenis leren, is dat een schrijver niet altijd de strikte waarheid spreekt. De Bello Galico moet dus niet in alle opzichten te serieus opgevat worden. (er staat uiteraard wel enig bruikbaar materiaal in)
Biepje schreef:ik heb de wijsheid niet in pacht, ik zeg hier ook maar wat in mijn cursussen staat en wat mijn professoren zeggen.
Jantie schreef:komaan allemaal, zand er over !
laat ons samen de brabançonne in het frans zingen
Lidewijke schreef:Het enige stuk in het Frans dat ik ken is, "Le roi, la loi, la liberté"
edit: en dan te zeggen dat ik het Duitse, Engelse, Nederlandse en nog zovele andere wél van buiten ken![]()
Lidewijke schreef:Tja, dat soort liedjes leerde mijn vader me graag toen ik klein was![]()
Maar de Franse versie van de Brabançonne kent hij zelf ook niet..
katiavl schreef:Lidewijke schreef:Tja, dat soort liedjes leerde mijn vader me graag toen ik klein was![]()
Maar de Franse versie van de Brabançonne kent hij zelf ook niet..
Mijn vader leerde me op een klein stationetje.![]()
Verder nooit in contact mee gekomen.
moeshie schreef:Zeg, vinden jullie dit niet beetje uit de hand lopen?
Als iemand vindt dat Biep verkeerd is, denk ik dat het voldoend is om dat 1 keer te vermelden ipv er een hele pagina aan te wijden.
Jullie verwijten haar voor iets wat je eigg zelf ook een beetje doet. 'de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet' (sorry maar ik vind dit een fantastische uitspraak, doet eigg niet terzake maar zo voel ik me weer even goed)
Typisch bokt is dit zeg...
Maar laten we dat achterwege laten en de vrede in huize bokt bewaren!
Wat België betreft, een splitsing is absoluut uit den boze (Vlaams belang zou zich net TE groot wanen en dat kan niet gezond zijn), een betere samenwerking met Wallonië is wel aangewezen.
Effe offtopic, wanneer is er nog eens een belgenboktmeeting?
Wat België betreft
katiavl schreef:na de examens![]()
En waar antwerpen, gent.....