12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaSky

Re: 12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:44

Blijf dit ook even volgen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:45

Dit komt van RTV Noord

Citaat:
Meisje kwam om door verkeersongeval

VALTHERMOND - Het 12-jarige meisje uit Tweede Exloërmond, dat dinsdagavond levenloos werd aangetroffen langs de Valtherdijk bij Valthermond, is door een verkeersongeval om het leven gekomen. Dat blijkt uit het sectierapport.

Donderdag is er sectie op het lichaam verricht. Uit het rapport blijkt dat het meisje door een voertuig is aangereden en niet door een misdrijf om het leven is gekomen. Desondanks blijft de precieze toedracht een mysterie. Onduidelijk is bijvoorbeeld waarom de fiets van het meisje enkele kilometers verder op de dijk is gevonden. Duidelijk is dat de bestuurder van het voertuig is doorgereden na de aanrijding. De politie zet nu alles op alles om de bestuurder te vinden.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:25

en hoe kwam het meisje op een heel eind van haar huis vandaan dan? want dat klopt ook niet, het lag helemaal niet op de route.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:27

Valthermond: politie vraagt publiek om medewerking

In het onderzoek naar de dood van het 12-jarig meisje uit Tweede Exloërmond is gisteren sectie verricht op het lichaam van het slachtoffer.
Er zijn geen aanwijzigingen voor seksueel geweld.
De aard van de verwondingen duiden op een verkeersongeval, waarbij een misdrijf nog niet kan worden uitgesloten.
Mede om deze reden heeft de Mobiele Eenheid vanmorgen verschillende wegen in Exloërmond en Valthermond onderzocht op sporen.
Hierbij kunnen ook schijnbaar kleine details belangrijk zijn.

Heeft u, of mensen in uw omgeving, informatie over deze zaak?
Neem dan altublieft contact op met Politie Drenthe, telefoon 0900 - 8844.
Of bel, als u anoniem wilt blijven, met “Meld Misdaad Anoniem”, telefoon 0800-7000.

Bron: http://kilroynews.net/latestnews.htm

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:40

milo schreef:
en hoe kwam het meisje op een heel eind van haar huis vandaan dan? want dat klopt ook niet, het lag helemaal niet op de route.

Normaal gesproken bracht de moeder haar naar paardrij les of de vriend van haar moeder maar deze keer dus niet en wat ze op die plek deed weet ik niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:43

Wat een vragen. Wat er maar niet uit mijn hoofd gaat is hoe dat meisje de laatste seconden van haar leven heeft beleefd Scheve mond

Hoe komt de fiets op een aantal km afstand? en dan ook nog ongeschonden.
Als ze meegesleept zou zijn door het voertuig (wat op het Valthersmond forum wordt gedacht) en op die manier zoveel verder weg is uitgekomen, hoe kan het dan dat de fiets ongeschonden in de berm lag, en dan moeten er toch ook sporen op de weg te vinden zijn? (hoe luguber ook)
en tevens wordt er gezegd dat de politie eerder op de dag van de vondst al de melding had gehad dat er een ongeval op die dijk was geweest Verward

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:45

Ik snap 1 ding niet hoe kan het dat haar fiets onbeschadigd is gebleven.
En de plek waar haar fiets is gevonden ging ik wel eens met de auto langs en ik kan jullie vertellen dat dat een hele donkere weg is s'avonds

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:12

Nee dat van die fiets snap ik ook niet. Misschien had ze een lekke band en liep ze met de fiets aan de hand?

Wat ik me wel zou kunnen voorstellen, is dat ze is aangereden door een zatlap die in paniek is geraakt en het lichaam in de auto heeft gegooid om het verderop weer te dumpen.

Ze zal echt niet 3 km meegesleurd zijn. Stel je voor; weggetje uit, met een haakse bocht Rijksweg (Drentse mondenweg) op, dwars door Valthermond via de rotonde, en vervolgens weer een haakse bocht, de Valtherdijk op.
Lijkt me onmogelijk....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:14

Ze is trouwens ook in een weiland gevonden, dus niet in een berm oid.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:19

Wat ik zo raar vind he, ene dag zeggen ze dat verkeersongeval zo goed als uitgesloten is, zegt men enrstig misdrijf(begrijp me niet verkeerd, doorrijden na ongeval met dodelijke afloop is ook zeer ernstig hoor) ...het rammelt aan alle kanten het verhaal om haar heen. Wat ontzettend naar allemaal. Als ze slachtoffer is van een autoongeluk, kan bar beroerd uitzien, maar ik ken een moeder die haar kind ook heeft moeten identificeren, maar niet aan de hand van de kleding. In dit geval was zij ernstig vermikt, maar haar fiets nog onbeschadigd..verderop..nee, ik denk dat we heel veel niet te horen krijgen en er veel meer aan de hand is..anders was het niet nog steeds afgesloten daar..mss om de gemoedsrust wat terug te brengen, totdat men meer weet, of wat..hoop voor dr uders dat er gauw een einde komt aan deze onzekerheid.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:31

Nou, het enige dat nu bekend is, is dat ze is doodgereden. Maar dat zou ook heel goed expres kunnen zijn, toch?
En als je je vol laat lopen en je rijdt iemand dood, is dat ook een misdrijf.
Net als een gewonde hulpeloos achterlaten of met een lijk gaan lopen slepen.

Nee dit verkeersongeval (aanrijding was mss een beter woord geweest) hoeft geen ongeluk te zijn...ik denk dat dat is, wat ze nu willen zeggen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:58

Het verhaal wat ze vertellen klopt inderdaad gewoon niet.
Een lekke band zou kunnen inderdaad

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:07

dan zouden ze dat toch aan de fiets moeten zien, als lekke band is of een ketting eraf. verklaard nog steeds niet waarom ze ineens een heel andere route nam. vreemd allemaal, hoop voor de nabestaanden dat snel duidelijkheid is

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:15

vrijdag, 15 december 2006
TWEEDE EXLOëRMOND - De 12-jarige Suzanne is door haar familie herkend. Dat gebeurde vrijdag aan het eind van de middag. Daarop heeft het Openbaar Ministerie het lichaam vrijgegeven en ter beschikking gesteld van de familie. Dat is vrijdagavond door de politie bekendgemaakt.

bron: emmen.nu

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:09

nu staat op @home dat zeker verkeerspngeval was en dat ze nu sporen gaan zoeken met een helicopter. Hop echt dat snel duidelijkheid is

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:25

En nog steeds geloof ik niet dat het een verkeersongeval is want dan moest haar fiets beschadicht zijn en dat is die niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:33

Kan het niet zijn dat ze iets heeft gezien, noem maar wat, een klein poesje/ hondje of zo.
De fiets in de berm heeft gelegt en het poesje achterna is gaan lopen.
En dan heb je geen reflectie of niets als voetganger.
Bent zo een stuk van je fiets vandaan en toen is aangereden?

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:35

Vreselijk.. echt waar.. kheb er bijna geen woorden voor..

Ze houden het nu op een verkeersongeval maar dat lijkt me sterk, hoe kan haar fiets dan onbeschadigd zijn? Of ze werd aangereden toen ze niet op de fiets zat, maar hoe kan dat?
Maar omdat er geen sporen van geweld of van een wapen zijn gevonden, is het nu een verkeersongeval? En waarom reed ze om? En waarom is de automobolist doorgereden? Dronken?

Echt vreselijk, ook voor haar nabestaanden.

En ik hoop dat ze degene die dit heeft gedaan snel vinden en dat hij/zij zijn straf niet ontlopen zal..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:36

en ze kan ook niet zijn gaan lopen ivm met een lekke band of dat haar ketting eraf is, want dan hadden ze dat moeten zien!

Ik vind het supervreemd.

Ze was misschien omgereden omdat ze eerst nog langs de snackbar ging, maar die was dicht en toen ging te toch naar de Lidl? misschien was de Lidl een stuk verder en is ze daarom omgereden.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:42

Ik vind het maar een raar verhaal! Vooral voor de familie moet het verschrikkelijk zijn! Idd, zonder fiets heeft ze geen reflectie, kan dus zijn dat ze daardoor is aangereden

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:46

ik ben 15 en mag niet in het donker van stal naar huis fietsen.. heb ik verder ook geen problemen mee..

het blijft erg dat dit soort dingen gebeuren//

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:05

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:08

Ik blijf het ook een raar verhaal vinden. Die onbeschadigde fiets en zo. Maar als ze aangereden zou zijn moeten daar toch sporen van op het wegdek zijn ?! Ze was ernstig verminkt dan moeten er toch bloedsporen zijn en/of restjes kleding mischien.

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:20

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:23

Heel vreemd allemaal.
Kan het niet zijn dat ze ontvoerd is op de plaats waar haar fiets is gevonden?
Dat ze op de plaats of in de buurt daarvan probeerde te ontsnappen en de ontvoerder haar toen heeft doorgereden?
Dat zou verklaren waarom haar fiets en zij zover uit elkaar liggen.

Ik vermoed dat er veel meer achter steekt dan de politie laat weten, enkel om de gemoederen wat tot bedaren te brengen.

Het is te gek voor woorden dat je tegenwoordig niet meer gewoon over straat kunt, maar het feit ligt er nu eenmaal en je kunt dus niet voorzichtig genoeg zijn, dat blijkt nu ook wel weer.
Dus aan alle jonge dames hier op bokt, wees voorzichtig en ga in ieder geval nooit alleen op pad.