Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:34

tessie1985 schreef:
faye schreef:
Ja nog steeds, we hebben het hier namelijk niet over rassenhaat maar over het feit dat uitgeprocedeerde asielzoekers terug moeten naar land van herkomst. Als dat met rassenhaat vergeleken wordt vind ik dat eigenlijk een beetje sneu Clown

juist,
want dan zou bijna heel nederland racistisch zijn haha
ik hoop stiekum dat verdonk naar wilders gaat
ben ik nu racistisch??
verder vind ik wouter bos een ontzettende gluiperd..
hij denkt echt dat hij president is Misselijk

Ja, pas maar op jij, jij bent heel racistisch!! Tong uitsteken (not!)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:35

tessie1985 schreef:

Heeft hij dat jou verteld??? en wat heeft dat met dit topic te maken???

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:36

Rita is denk ik best tot overleg bereid, maar blijft in dit geval achter haar standpunten staan. En waarom niet? NL heeft, al dan niet indirect, voor dit beleid gekozen. Nou wordt het uitgevoerd, en staat iedereen op z'n achterste benen en wijzen we allemaal met het bekende vingertje naar Verdonk.

Met rasicme heeft dit niks, maar dan ook niks te maken.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:37

faye schreef:
Nou Caira, dan laten we toch gewoon iedereen blijven? Neem je dan wel twee baantjes om dit te bekostigen?

Jouw voorbeeld van vermoord worden geldt bij lange na niet voor iedereen. Maar met een generaal pardon schep je wel jurisprudentie waar honderdduizenden ge(mis)bruik van gaan maken.

Ik ben weer gerustgesteld want ze worden bij lange na niet allemaal vermoord maar ja met welk percentage neem jij of nemen wij met zijn alle genoegen.

Ik werk in de verzekeringsbranche en daar kennen de de 40-60 regeling op inboedelschades is dat misschien wat????????, 40% vermoord en 60% is blijven leven na uitzetting nou dat is dan mooi geregeld en afgesproken want klinkt acceptabel?. We kunnen het ook omdraaien 60% vermoord en 40% blijven leven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:39

Berdien schreef:
Rita is denk ik best tot overleg bereid

Nou ik denk dat iedereen zelfs degenen die achter haar (moeten) staan achterover zouden vallen als Rita opeens bereid zou zijn tot overleg, dat zou de eerste keer zijn.

Ze begrijpt niet eens wat dat inhoud Scheve mond

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:39

sarabande schreef:
tessie1985 schreef:

Heeft hij dat jou verteld??? en wat heeft dat met dit topic te maken???

dit heeft idd veel met dit topic te maken
want hij (en heel links links)
wil dus dat verdonk opstapt.. of dat ze 300000 asielzoekers het land in moet laten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:42

Berdien schreef:
Rita is denk ik best tot overleg bereid, maar blijft in dit geval achter haar standpunten staan. En waarom niet? NL heeft, al dan niet indirect, voor dit beleid gekozen. Nou wordt het uitgevoerd, en staat iedereen op z'n achterste benen en wijzen we allemaal met het bekende vingertje naar Verdonk.

Precies! Ja

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:42

tessie1985 schreef:

dit heeft idd veel met dit topic te maken
want hij (en heel links links)
wil dus dat verdonk opstapt.. of dat ze 300000 asielzoekers het land in moet laten

dus als iemand een bepaalde mening heeft is het een gluiperd en wil die president worden, ik vraag maar hoor ik begrijp het verband niet helemaal Verward .

Ze willen trouwens geen generaal pardon, (misschien even topic lezen) maar het opschorten van de uitzettingen tot er een beslissing over het generale pardon genomen is.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:43

Berdien schreef:

true.

En ik ben niet voor of tegen dat generaal pardon. Ik ben wel tegen de gang van zaken die nu geforceerd wordt door de kamer. Het probleem is dat Verdonk een kabinetsbeleid dat al 4 jaar gevoerd wordt, aan het uitvoeren is. Geen eens een persoonlijk beleid, zoals leeke mensen altijd schijnen te denken.
Als de kamer nou nog een aantal weken geduld gehad zou hebben zouden de formaties goed verlopen zijn, en er een nieuw (helaas voor mij, leuk voor links) linkser kabinet zal zijn, wellicht zonder VVD.
Deze crisis zal ongetwijfeld de formatie-periode weer moeilijker maken.

Ik snap werkelijk niet waarom dat generaal pardon er ineens nog doogeduwt moet worden door links. Ronduit achterlijk zelfs!

sarabande schreef:
Berdien schreef:
Rita is denk ik best tot overleg bereid

Nou ik denk dat iedereen zelfs degenen die achter haar (moeten) staan achterover zouden vallen als Rita opeens bereid zou zijn tot overleg, dat zou de eerste keer zijn.

Ze begrijpt niet eens wat dat inhoud Scheve mond

Overleg is iets anders dan het wijzigen van je beleid. Een debat is in principe ook een overleg Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Edding3000 op 13-12-06 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:43

Alle asielzoeker zijn gelukszoeker, criminelen en onaagepasten!!

Tuurlijk... Boos!
Bij ons zit een jongentje uit Viëtnam op school (Phapbi, was ook hart voor NL). Zijn moeder is al meer dan 10 jaar aan het procederen, dat duurt zolang omdat er allemaal fouten zijn gemaakt in Den Haag. Phapbi is in Parijs geboren, zijn moeder was een alleenstaande moeder zonder famillie en in Vietnam heb je dan maar één mogelijkheid, en dat is de prostitutie. Ze vluchte toen ze zwanger was en beviel van haar zoon in Parijs. Daarna kwamen ze hier. Omdat dat Phapbi niet in Vietnam is geboren mag hij niet terug naar Vietnam. Hij mag blijven, want hij is een Europeaan. Moeder wordt op het vliegtuig gezet naar Vietnam en wordt gedwongen haar zoon hier te laten.
Moeder heeft wat eigen geld, heeft pas een HBO studie afgerond hier, spreekt Nederlands en is helemaal aangepast.
Hoe kan het zo zijn dat er hier zoveel mensen in Nederland aan het feit voorbij wordt gegaan dat Nederland óók het internationale verdrag voor de rechten van het kind getekend heeft???? Daarin staat HEEL DUIDELIJK dat een kind het recht heeft bij zijn ouders of famillie op te groeien. Deze jongen heeft geen ouders en famillie behalve zijn moeder!!

Ik vind het schandalig dat dit soort dingen gebeuren in een 'beschaaft' land als het onze. Dit is geen zeldzaam geval hoor; er zijn duizenden als Phapbi...

Sommige mensen moeten zich diep schamen en Rita is er één van.
Laatst bijgewerkt door Lante op 13-12-06 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:44

Denk wel dat ze weet wat het inhoud, maar dat ze het hier gewoon niet toepast. Imo terecht.
Of zou het zo'n bikkel zijn die als manlief voorstelt om woensdag eens wat te gaan eten, ze met haar vuist op de tafel slaat, hem woest grommend aankijkt en hem dreigt nooit meer te koken als ze niet eten wat zij wil? *LOL*
Zij is de enige in de regering die bij haar punt blijft, en het beleid doorzet. Ja, ik heb daar wel respect voor.

Ben het (weer) eens met Edding3000

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:45

Ik snap niet waarom iedereen zo tegen de uitzetting is.
SOMMIGE van deze mensen hebben 11 jaar geprocedeerd om hier te blijven. In die 11 jaar zijn ze meerdere malen afgewezen.
Die procedures kosten Nederland ontzettend veel geld.
Waarom zouden ze mogen blijven als ze daar geen recht toe hebben?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:50

superwoman schreef:
SOMMIGE van deze mensen hebben 11 jaar geprocedeerd om hier te blijven. In die 11 jaar zijn ze meerdere malen afgewezen.

Poeh, jij hebt er verstand van! Slapen
Wat dacht je ervan om eens een paar posts te gaan lezen van mensen die de situaties van iets dichterbij meemaken.

Geldt voor meer van die makkelijke praters hier trouwens...

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:50

Yvonnelind schreef:
Alle asielzoeker zijn gelukszoeker, criminelen en onaagepasten!!

Tuurlijk... Boos!
Bij ons zit een jongentje uit Viëtnam op school (Phapbi, was ook hart voor NL). Zijn moeder is al meer dan 10 jaar aan het procederen, dat duurt zolang omdat er allemaal fouten zijn gemaakt in Den Haag. Phapbi is in Parijs geboren, zijn moeder was een alleenstaande moeder zonder famillie en in Vietnam heb je dan maar één mogelijkheid, en dat is de prostitutie. Ze vluchte toen ze zwanger was en beviel van haar zoon in Parijs. Daarna kwamen ze hier. Omdat dat Phapbi niet in Vietnam is geboren mag hij niet terug naar Vietnam. Hij mag blijven, want hij is een Europeaan. Moeder wordt op het vliegtuig gezet naar Vietnam en wordt gedwongen haar zoon hier te laten.
Moeder heeft wat eigen geld, heeft pas een HBO studie afgerond hier, spreekt Nederlands en is helemaal aangepast.
Hoe kan het zo zijn dat er hier zoveel mensen in Nederland aan het feit voorbij wordt gegaan dat Nederland óók het internationale verdrag voor de rechten van het kind getekend heeft???? Daarin staat HEEL DUIDELIJK dat een kind het recht heeft bij zijn ouders of famillie op te groeien. Deze jongen heeft geen ouders en famillie behalve zijn moeder!!

Ik vind het schandalig dat dit soort dingen gebeuren in een 'beschaaft' land als het onze. Dit is geen zeldzaam geval hoor; er zijn duizenden als Phapbi...

Sommige mensen moeten zich diep schamen en Rita is er één van.

Het generaal pardon is niet de eerste prioriteit he!
De motie is volgens mij (ik heb het niet 100% gevolgd) ingediend na aanleiding vna het niet opschorten van 24 uur.
Helemaal logisch naar mijn mening dat je je beleid niet gaat opschorten omdat je hier mensen voor de 24 uur wellicht heel erg mee benadeelt.
Dit is het beleid. Pas als de kamer aangeeft dat dit niet kan (motie die ingediend is) gaan we kijken of de minister zijn werk wel uitvoert.
Deze motie is aangenomen, maar het betreft een motie van afkeuring. De mogelijkheden liggen dus nog helemaal open Tong uitsteken

Ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop!

Citaat:
Dat is niet het probleem :'). Dit is weer typisch bekrompen nederland. De issue is de opschorting. Of die generale pardonregeling nou uitgevoerd wordt of niet.
En geloof me, dat generaal pardon komt er. Van de ene kant goed, omdat je in een keer schoon schip maakt en duidelijkheid creert. Van de andere kant zijn het inderdaad gewoon uitgeproduceerde asielzoekers.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:51

superwoman schreef:

Ja, dat ben ik volledig met je eens en hier zou ik ook wel een goed beargumeteerd antwoord op willen hebben! Ja

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:51

superwoman schreef:

ja precies
dit probeer ik ook al steeds duidelijk te maken
ze hebben al afwijzingen gehad (keer op keer).. maar ze blijven toch 10 jaar in nederland
en na die 10 jaar gaan ze huilen, omdat ze toch weg moeten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 14:52

superwoman schreef:

Waarom zouden ze er nu dan nog zijn?
Rita beschikt toch al jaren over uitzetkampen en vliegtuigen?

Er is een reden waarom ze nog niet uitgezet hebben kunnen worden. Of de situatie is bij nader inzien toch onveilig en het is niet mogelijk om adequaat uit te zetten, of de daadkracht van Nederland valt bijzonder tegen.

Beide keren mag je dus niet 'nu nog even versneld een en ander afhandelen' en dus snel nog even een vliegtuig laten vertrekken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 14:54

Caira schreef:
nou ik niet, want het kan ons namelijk niet schelen wat er met de uitgeprocedeerde asielzoekers gebeurt als ze terug naar eigen land moeten. Wat gaan we straks zeggen als blijkt dat ze met bosjes vermoord worden?

"Wir haben es nicht gewußt?"

Dat doet Rita nu ook al.
En met Rita bedoel ik: het hele kabinet. Ze weten het allen, en laten Rita gewoon voorop lopen.
Rita is zo dom(?) om dat toe te staan.

Dom met een vraagteken, want ik denk dat Rita idd aan het eind van de rit zeer gunstig beloond gaat worden voor 'bewezen diensten' Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:55

Dit is het beleid??!!
Je praat hier over mensen en kinderen hoor, dat lijken sommigen hier te vergeten. Lekker makkelijk als je de mensen niet kent; kan je net doen alsof het lego poppetjes zijn en prettige kerstdagen allemaal!!
Jullie slapen er geen minuut minder van in ieder geval, we kunnen lekker wat met onze paardjes spelen, gelukkig maar.
Al die buitenlanders kosten alleen maar geld en dat hebben we zelf nodig om mooie setjes van te kopen, of niet dan?
Bah.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:56

Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk of je nog verder wilt procederen....
Dus ook of je 11 jaar blijft zitten.

Ik vind het onzin om nu weer langzaam te handelen....en weer te wachten met het uitzetten.

Gelukkig gaan ze nu sneller te werk met asielzoekers, met dank aan Verdonk en haar voorganger heeft ervoor gezorgd dat deze mensen zo lang hier mochten procederen...

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:57

Dees schreef:
Caira schreef:
nou ik niet, want het kan ons namelijk niet schelen wat er met de uitgeprocedeerde asielzoekers gebeurt als ze terug naar eigen land moeten. Wat gaan we straks zeggen als blijkt dat ze met bosjes vermoord worden?

"Wir haben es nicht gewußt?"

Dat doet Rita nu ook al.
En met Rita bedoel ik: het hele kabinet. Ze weten het allen, en laten Rita gewoon voorop lopen.
Rita is zo dom(?) om dat toe te staan.

Dom met een vraagteken, want ik denk dat Rita idd aan het eind van de rit zeer gunstig beloond gaat worden voor 'bewezen diensten' Knipoog

hahahahahahhaa. Er wordt heus gecheckt of de thuissituatie van deze asielzoekers veilig is. anders wordt je asielaanvraag niet zomaar geweigerd

Jezus, wat een politieke wonderen lopen hier rond Haha! .
Yvonnelind schreef:
Dit is het beleid??!!
Je praat hier over mensen en kinderen hoor, dat lijken sommigen hier te vergeten. Lekker makkelijk als je de mensen niet kent; kan je net doen alsof het lego poppetjes zijn en prettige kerstdagen allemaal!!
Jullie slapen er geen minuut minder van in ieder geval, we kunnen lekker wat met onze paardjes spelen, gelukkig maar.
Al die buitenlanders kosten alleen maar geld en dat hebben we zelf nodig om mooie setjes van te kopen, of niet dan?
Bah.
Dit is het beleid ja. al 4 jaar. dus waarom het beleid ineens becritiseerd wordt is me niet duidelijk. De pardonregeling is de issue niet het beleid Tong uitsteken

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:59

Het is voornamelijk aan Den Haag te danken dat het procederen zolang duurde hoor! Vergeet dat vooral niet.
Vind jij dat zo'n moeder dan maar moet zeggen:
Okay, ik stop mijn kind in een weeshuis, jammer het was leuk geprobeerd, ik ga nu maar mijn lichaam verkopen daar!
Wat denk je zelf zeg...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:59

idd Edding3000
Citaat:
Dit is het beleid ja. al 4 jaar. dus waarom het beleid ineens becritiseerd wordt is me niet duidelijk. De pardonregeling is de issue niet het beleid

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:00

Edding3000 duidelijk niet op de hoogte van bijv de WAO-procedures.

Beleid in Nederland wil nog wel eens afhangen niet van de feitelijke situatie, maar van de gebudgetteerde norm.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:01

Dan klopt het beleid al 4 jaar niet hè!
Zeg nu eens wat je van deze zaak vindt, of heb je dat niet gelezen edding en Swoman?? Komt het dan te dichtbij?