Klopjacht gaande naar moordenaar van een kind.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Re: Klopjacht gaande naar moordenaar van een kind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:07

Dat werd láter pas bekendgemaakt miss_m

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:22

Ja sochtends was op t nieuws dat t hoogst WS de vader was ,,dat vind ik achteraf gezien een grote groffe fout dat ze zoiets melden vandaar dat er zoveel negatieve berichtjes over de vader kwamen (ten onrechte)
Ook ik dacht dat toen omdat ik dat gelezen had en schaam me diep ,,de ouders hebben t al moeilijk zat.
Dit is zeker weten gewoon een gestoorde gek die ieder kind op dat moment had kunnen pakken!!!
Alleen Jesse had de grote pech dat hij niet ff naar zn klas kon lopen om iets te pakken ,,zwaar schande vind ik dit.
T had volgens mij IEDER kind kunnen gebeuren!!!!
Maar tis gewoon niet normaal,dat je kind zelfs niet veilig op school is,,heb zo met die arme jongen en de nabestaande te doen Verdrietig
VRESELIJK,laat ze asjeblieft de goede dader hebben en laat hem NOOIT meer vrij!!!!!
Echt eng is dit Verward

Nogmaals sterkte aan alle nabestaande Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:31

Jeetje wat een nieuws, waar gaat het heen met nederland Verdrietig Heel veel sterkte voor de nabestaanden!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:35

Met ongeloof hoorden wij het nieuws, dit is niet te bevatten.
Laat staan voor de directe omgeving.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:57

Zeer triest. Arme jongen !!! Rust zacht.....

Wat ik ook erg triest vindt is de media. Die zijn begonnen met het verhaal dat de mogelijke dader de vader was !!!! Nu blijkt dat niet zo te zijn, die media roept maar wat. Dit lijkt me echt erg om als vader te horen !!!!!! En ook als moeder, familie en vrienden.... Schadalig van de media !!!!!!!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:02

Nog maar zo jong...
Dat een klein, jong onschuldig jongetje zo zijn leven is afgepakt.
En op zo'n verschrikkelijk manier om het leven is gekomen.

Met tranen in me ogen hoorde ik wat er gebeurt was.
het is zo oneerlijk, dit verdient niemand... Huilen

Heel veel sterkte aan de ouders, familie en vrienden van Jesse (F)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:07

het is echt verschrikkelijk, welke gek verzint nou zoiets? inderdaad zoals hier al vaker gezegd is, je denkt je kind naar een veilige plek te sturen, gebeurd er zoiets. Onwijs veel sterkte voor de ouders, familie en vriendjes van Jesse.

waar ik me trouwen onwijs aan erger in dit topic is dat sommige maar dingen blijven herhalen die al 4 blz geleden ontkracht zijn, zoals ook elke keer die vader weer naar boven wordt gehaald.....mensen lees gewoon eerst eens even goed

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:13

Wat vreselijk. Wie wilt een kind nou zoiets aan doen. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:21

Kindermoordenaar ontkent misdrijf

BS de Klim-opInzake de laffe moord op de 8-jarige Jesse in Hoogerheide. Allemaal even inbinden ja. Speculeren doet u maar op de beurs. Gewoon rustig wachten tot er eindelijk iets onder die politiepet vandaan komt. Komt allemaal goed. De pliesie zorgt voor u. Ga boodschappen doen of autowassen. Of anders gewoon de regionale krant lezen. De verdachte ontkent dat hij het misdrijf heeft gepleegd. Dat zegt zijn advocaat Henk van Hasselt, die kort na het eerste politieverhoor met de man heeft gesproken. De raadsman wil geen enkele bijzonderheid over de verdachte en de omstandigheden rond diens aanhouding kwijt. Onderzoek van deze krant maakt duidelijk dat de verdachte oorspronkelijk uit Den Haag komt, langere tijd in Bergen op Zoom heeft gewoond en nu in de gemeente Woensdrecht verbleef. Hij is van Antilliaanse afkomst. Hij zou naar de school in Hoogerheide zijn gegaan om een broertje of ander familielid te zien...
bron geen stijl.nl

Verdachte moord Jesse maandag voor rechter

Uitgegeven: 2 december 2006 11:53
Laatst gewijzigd: 2 december 2006 15:17
HOOGERHEIDE - De 22-jarige man die verdacht wordt van de moord op de 8-jarige scholier Jesse Dingemans in Hoogerheide wordt waarschijnlijk maandag aan de rechter-commissaris voorgeleid. Dat liet de politie zaterdag weten.

Bekijk video reacties buurtbewoners

Volgens Omroep Brabant is de verdachte van Antilliaanse afkomst. De omroep meldt dat op basis van een 'betrouwbare bron'. De verdachte was op zoek naar een bekende en zou Jesse toevallig zijn tegengekomen.

De uit Hoogerheide afkomstige verdachte die vrijdag werd gearresteerd, is door een hulpofficier van justitie in verzekering gesteld. Zaterdag wordt hij volgens de politie nader verhoord in een speciaal daartoe ingerichte verhoorruimte.

De politie heeft een team van dertig technische en tactische rechercheurs samengesteld die de zaak onderzoeken. Rechercheurs deden vrijdag sporenonderzoek in de school waar het jongetje om het leven werd gebracht. Daarnaast verrichtten ze, veelal op aanwijzing van getuigen, uitgebreide onderzoeken op diverse andere plekken in Hoogerheide.

Zaterdag gaat de politie verder met het buurtonderzoek en worden nog diverse getuigenverklaringen opgenomen. Zaterdag wordt er tevens sectie verricht op het stoffelijk overschot van het slachtoffer.

Bloemen

Bij de basisschool Klim-Op waar Jesse vrijdag werd omgebracht, hebben mensen vele tientallen bossen bloemen en knuffeldieren neergelegd. In een dependance van de school aan de Wouwbaan, vlakbij het schoolgebouw waar het jongetje werd omgebracht, is zaterdag om 14.00 uur een informatiebijeenkomst begonnen voor ouders en leerlingen. Ze worden opgevangen door Slachtofferhulp en andere hulpverleners. Tientallen mensen maken hier gebruik van.

Op het gemeentehuis van Hoogerheide, dat zaterdag speciaal voor de gelegenheid open is, is een condoleanceregister geopend. In de ruimte staan kaarsjes en een foto van Jesse. De vlag op het gemeentehuis hangt halfstok.

bron nu.nl

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:25

me moeder was naar een sinterklaastoneel geweest, heb het haar toen ze thuis kwam laten lezen.
ze was echt heel erg geschrokken ervan.

( zij geeft rt op een basisschool)
het zou maar op jouw school gebeuren.
dan schrik je, hopen dat die basisschool nou geen slechte naam krijgt.
die kan er immers niks aan doen

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:04

Vind het echt vreselijk!!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:15

Ketaki schreef:
me moeder was naar een sinterklaastoneel geweest, heb het haar toen ze thuis kwam laten lezen.
ze was echt heel erg geschrokken ervan.

( zij geeft rt op een basisschool)
het zou maar op jouw school gebeuren.
dan schrik je, hopen dat die basisschool nou geen slechte naam krijgt.
die kan er immers niks aan doen

Sorry maar ik weet wel 1000% zeker dat deze school nu echt niet aan haar naam denkt, maar aan het slachtoffertje, familie en bekenden. Beetje raar om daar dan aan te denken in eerste instantie...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:28

@figora,,, ketaki bedoeld dat ze hoopt dat de des betreffende school na dit trieste voorval geen slechte naam krijgt bij andere mensen en daardoor er minder leerlingen op school komen
ze bedoeld dus niet dat de school daar zelf bang voor is

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:38

avanti4ever schreef:
@figora,,, ketaki bedoeld dat ze hoopt dat de des betreffende school na dit trieste voorval geen slechte naam krijgt bij andere mensen en daardoor er minder leerlingen op school komen
ze bedoeld dus niet dat de school daar zelf bang voor is

dit bedoelde ik ja.
dank je voor de uitleg avantie4ever Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:40

@ketaki geen dank Haha!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:23

Pff, wat erg zeg .. Scheve mond
Waar gaat dit heen ??
R.i.p Jesse ..

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:26

Ah oke op die manier, maar dit zal in zo'n gemeenschap echt niet het geval zijn, ik snap hoe je het bedoelt maar het komt een beetje cru over... Ik denk ook niet dat de school daar nu over na denkt...

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:39

er is vandaag een stille tocht voor Jesse en ik geloof ook een dienst in de kerk dus das op zich wel heel goed

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:44

Volgens mij kreeg ik daar een mailtje over dat ik een J voor m'n msn naam kon zetten dit stond erin:
Gister is Jesse (8jaar) op zijn school neergestoken door een onbekende man,waarschijnlijk zonder een reden. Zet uit respect voor dit 8-jarig slachtoffer een: J voor in je naam. En stuur dit bericht naar iedereen in je lijst.
Doe het uit respect voor de medemens en deze kleine jongen

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:45

Tutti_Frutti schreef:
Volgens mij kreeg ik daar een mailtje over dat ik een J voor m'n msn naam kon zetten dit stond erin:
Gister is Jesse (8jaar) op zijn school neergestoken door een onbekende man,waarschijnlijk zonder een reden. Zet uit respect voor dit 8-jarig slachtoffer een: J voor in je naam. En stuur dit bericht naar iedereen in je lijst.
Doe het uit respect voor de medemens en deze kleine jongen

ja die heb ik ook gehad, toen stond er ook nog achter: is echt gebeurd. joh

maargoed op zich wel goede actie

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:49

Dienst en stille tocht voor slachtoffer Hoogerheide

Gepubliceerd op zondag 03 december 2006

In de Onze Lieve Vrouw Hemelvaartkerk in Hoogerheide wordt zondagochtend de herdenkingsdienst gehouden voor de omgebrachte Jesse Dingemans.
De dienst, die rond 11.00 uur begon, wordt geleid door twee voorgangers: Jo Staps en Marian van Maasakker.

Scherm
De kerk biedt plaats aan circa 360 mensen en in de nabijgelegen sporthal volgen ongeveer vijfhonderd mensen de dienst op een groot scherm.

Onder de aanwezigen zijn familieleden van Jesse, Scouting-vriendjes van het slachtoffer, commissaris van de koningin in Noord-Brabant Hanja Maij-Weggen en burgemeester Marcel Fränzel van de gemeente Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt.

Kaarsen
De dienst begon met een op piano uitgevoerde versie van I don't know how to love him uit de musical Jesus Christ Superstar. Voorganger Staps gaf aan 'dat kaarsen aangestoken worden, licht opgestoken wordt opdat we de weg terugvinden naar hoop en vertrouwen in de toekomst'.

Hij richtte zich nadrukkelijk ook tot de vele kinderen in de zaal. "Kleine Jesse, je bent als een stralende ster uit ons midden gehaald'', zei hij. De KRO/RKK zendt zondagavond een impressie van de dienst uit in het tv-programma Kruispunt.

Gebeden
Eerder zondagochtend werd in het kerkgebouw de reguliere mis gehouden. Daarin werd gebeden voor het slachtoffertje. De dorpskern van Hoogerheide is afgesloten voor de herdenkingsdienst en de stille tocht die na de dienst wordt gehouden. De tocht voert de deelnemers van de kerk naar de Klim-Op basisschool, waar Jesse vrijdag werd omgebracht.

( Bron: planet.nl)

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:10

wat erg is dit verhaal toch!
Je zou dadelijk nog niet eens je kind naar school durven laten gaan!
Wanneer houdt deze onrust nu eens op in onze maatschappij?!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:38

waar gaat het naartoe met de wereld...???

(sorry one-liner: maar wat moet je op ziets eigenlijk zeggen?)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:28

Vreselijk wat er gebeurd is... Toen ik de foto zag schrok ik wel, hij leek erg op mijn buurjongetje Bloos!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:03

vind t echt verschrikkelijk dat zoiets moest gebeuren, het was trouwens ook echt een heel mooi jochie zeg! het word echt steeds gekker hier bah.