Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:50

MisMartine schreef:
Maar waarom lopen er dan gemiddeld meer magere modellen
op de catwalk dan vrouwen met rondingen?

Waarschijnlijk omdat men dat mooi vind. Anders kan men er toch
ook een vrouw met een maatje meer opzetten?

De rol van de modellen zelf wordt hier totaal over het hoofd gezien. Die zijn het die zichzelf uithongeren om vooral maar niet dikker te zijn dan de anderen, bang dat het haar opdracht kan kosten.
Maar je "maatje meer" en "rondingen" zijn weer andere uitersten. Is het nou zo moeilijk te accepteren dat er tussen te mager en "met rondingen" nog een heel scala aan figuren zit? Met name mager, tenger, fijntjes, slank, gezond BMI, en dat die het ook goed kunnen doen op de catwalk? Ze vragen niet om van te mager naar DIK te gaan, maar naar gezond. En dat kan evengoed tenger/slank zijn.

Ik geef het op, ik val in herhaling.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:53

Laura schreef:
Maargoed, ik ben ook één van de weinigen die traint om groter te worden ipv af te vallen Knipoog (lees: meer schouders en massa waardoor slankere taille)

Ik ben blij dat je dit aantipt. Veel die afslanken, willen eigenlijk een figuur verandering. Ze vinden hun heupen te breed of zo.
Jammer, door vermageren verander je niet je figuur. Je houdt hetzelfde silhouet, maar dan met minder gewicht. Daarom zien ze zichzelf nog als dik.
Als je je figuur wilt veranderen, moet je trainen. Andere gebieden breder maken. Alleen dán veranderd je silhouet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:14

Ik vind dat elke vrouw een natuurlijke schoonheid kan bezitten, of je nou maatje 34, 38 of 44 hebt. Mits je maar gezond eet, regelmatig beweegt en je mentaal goed voelt. Het gaat om je uitstraling en of je 'gezond' in je vel zit. Ik vind 'te magere' mensen niet zo mooi, maar ook 'te dikke' mensen niet. En dat is mijn persoonlijke mening. Feit is dat er momenteel te veel te dikke mensen zijn. En dan heb ik het over mensen met een echt ongezond lichaamsgewicht. Net zo gevaarlijk als een te laag gewicht.

En waar mannen wel of niet van houden; ik denk dat dat heel persoonlijk is. Je kunt ook maatje 34 hebben met rondingen Knipoog en ik heb al jaren die maat en heb geen klagen gehad van de aandacht van vele mannen. Zelfs in de periode dat ik zware eetproblemen had, kwamen ze als vliegen op stroop. Gelukkig heb ik nu een man, die het niet uitmaakt hoe ik er uit zie, maar hij vindt het wel belangrijk dat het goed met me gaat. Eindelijk iemand die verder kijkt dan alleen maar de buitenkant. Ik werd echt doodziek van al die kerels die alleen maar naar mijn buitenkant keken en daar graag mee rond paradeerden. Niet iedereen is zo, maar velen wel, zeker als je wat jonger bent. Ik zit nu in de dertigers groep en dan merk je dat veel mensen iets minder oppervlakkig worden. Over het algemeen.

En @ Lusitana; die foto's van die modellen met maatje 38 zijn echt niet de maatjes 38 die hier in de winkel hangen, hoor. Daar zijn ze toch echt te slank voor. Ik gok op een maatje 36, maar het is echt geen 38. Knipoog

En dat photoshoppen; ach, ik het zelf jarenlang in de muziekwereld en TV-wereld gewerkt. Neem van mij aan, dat 'sterren' e.d. er in het echt nooit zo uitzien. Die vallen vrijwel altijd tegen in real life. Haha! Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:55

Nadya schreef:
En @ Lusitana; die foto's van die modellen met maatje 38 zijn echt niet de maatjes 38 die hier in de winkel hangen, hoor. Daar zijn ze toch echt te slank voor. Ik gok op een maatje 36, maar het is echt geen 38. Knipoog

De maten in de winkels in Nederland kloppen al jaren niet meer, daar kun je niet vanuit gaan.(Daar erger ik me dan ook kapot aan! Dat is gewoon d eboel voor de gek houden)
Daarom gaat het nu ook weer meer standaard worden en gaan ze uit van borstomvang, taille en heupopvang...in cm daar valt weinig mee te sjoemelen. En daar wordt dan een maat aangegeven. Modellen moeten dat toch al opgeven, die maten, dus een bureau weet wat voor type ze voor hen krijgen en wast te mager is.
De modellen van de foto´s hebben een heupomvang van meer dan 95 cm. Ze zijn wel enorm lang en dat geeft een dunner beeld.
Het laatste meisje is kort (1.65m meen ik) en lijkt daarom breder in dezelfde maat.

Maar waar het vooral om gaat is dat modellen gewoon van de junkie-look afmoeten.

ik heb het net in het andere topic gezet:
Mager wordt toch nog steeds geassocieerd met ziekelijk, waarom kan dat dan tegelijkertijd een schoonheidsideaal zijn?

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:13

Ik heb zelf ernstig anorexia gehad, en er bijna aan dood gegaan... Het is psychisch, en zo moeilijk te begrijpen voor mensen die het niet gehad hebben of hebben. Nu gaat het een stuk beter met me, maar zal er altijd in moeilijke situaties moeite mee blijven houden. Ik heb veel hulp gehad, en opname's. Dat heeft me heel erg geholpen. En ik stond er op een gegeven moment ZELF voor open, dat is erg belangrijk. Toen ik echt in de anorexia zat, kon ik niet normaal nadenken, dus je zit eigenlijk in een heel andere wereld. Ja kan er op een gegeven moment NIET zelf meer uit komen. Dat verschilt ook per persoon... Ik ben gedwongen tot opname, en daar ben ik achteraf heel blij mee, want ik KON het toen niet, was lichamelijk en geestelijk TE zwak. Het is bij mij ontstaan door dingen die ik heb meegamaakt in mijn verleden. Die ben ik in therapie gaan verwerken. En ik kon er steeds beter mee omgaan. Ik hoefde mijn eigenwaarde niet meer uit eten of niet-eten te halen. En NU ook niet meer, alleen zoals ik zei, heb ik er weer neiging na in moeilijke momenten.
Ik vind ook dat de gevolgen van eetproblemen veel serieuzer aangepakt en bekeken moeten worden, want het IS dodelijk, dat zie je hier wel weer uit.
Ik ben nu gelukkig blij met m'n leven, en wat ik heb, en wat ik allemaal heb bereikt. Ik kan nog heel veel dingen niet, en heb er lichamelijk dingen aan over gehouden. maar ik ben heel blij dat het me niet zo meer beheerst, het is gewoon niet voor te stellen hoe vreselijk het eigenlijk is, terwijl het toen ook FIJN, tussen haakjes was. Want het was mijn enige houvast. Nu gelukkig niet meer. Ik ben zoals ik ben, en dat IS goed. ook al voelt dat af en toe niet zo.
Ik zag dit topic, ik dacht, ik wil er gewoon even wat over zeggen, uit mijn eigen ervaring. Ik mag nu weer lekker eten, alles wat ik wil, dat mag ik weer van mezelf, zonder dat ik mezelf daarvoor straf. Ik heb er dan wel 8 jaar over gedaan, maar ik heb het WEL overwonnen, en dat moet ik als positief zien. Ik heb neiging om naar de negatieve dingen te kijken, nog steeds, maar ik WEET dat dat niet helpt, dus daarom maar zo Knipoog! Iedereen die met een eetprobleem zit, groot of klein, het is allemaal GROOT en ernstig, heeeeeeeeel veel sterkte!
Ik haalde echt kracht uit mijn paardjes, daar wilde ik toen alleen voor doorleven, zo maar te zeggen. Dat heeft me erdoorheen geholpen. Nu zijn het weer veel meer dingen. Maar als je maar 1 motivatie hebt, dat kan al genoeg zijn Lachen!
Nog 1 ding: IEDEREEN is waardevol, hoe je ook bent, of denkt dat je bent Knipoog!
Zo,dit was het maar even, wel lang, maar hoop dat sommige er ook wat aan kunnen hebben... Is goed bedoelt Knipoog...

Groetjes, Charlot.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:49

Destiny22 schreef:
Jeetje wat erg zeg en ze was nog zo jong!!! Ik hoop dat ze alle mensen wakker schudt die ook anorexia hebben wat de gevolgen kunnen zijn!!

Een beetje een apparte reactie naar mijn idee, de meeste mensen die anorexia hebben zullen dit niet zo zien of hard ontkennen.

Isabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:56

het is erg wat er is gebeurt met het fotomodel. maar ik kan me zo kwaad maken om alle ophef erover! mensen die zichzelf verhongeren om dun te zijn is erg maar het is hun eigen keuze. ze willen toch dun zijn! Poeh dan moeten ze ook niet zeuren als hun lever er mee ophoudt, hun botten breken door alle osteoporose, hun nieren nog maar half werken en ze hun hele leven geen kinderen meer kunnen krijgen. als ze het al overleven. want het lichaam gaat spieren afbreken en je hart is ook een spier. veel mensen met anorexia sterven door een hartstilstand. maar ze zijn wel dun! Ik heb meer te doen met alle betrokkenen die machteloos staan toe te kijken hoe diegene met anorexia zichzelf dood hongert en liegen alsof hun leven ervan afhangt. en uiteindelijk van alle kanten aandacht krijgen omdat ze zo dun zijn. Waarschijnlijk meer aandacht dan ze hun hele leven gehad hebben. Is dat niet een extra stok achter de deur om nog even niet aan te komen? het is een vreselijke ziekte, maar vooral een vreselijk EGOCENTRISCHE ziekte.
Ik heb meer te doen met deze mensen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... n_camp.jpg

en dit jongetje: http://www.myblahg.com/graphics/drc_starvation.jpg

dan met alle fotomodellen met anorexia uit de hele wereld bij elkaar.
het is echt niet mijn bedoeling om mensen met anorexia in de grond te boren hoor. misschien eerder om ze wakker te schudden! en ik wordt gewoon zo boos om alle ophef over die fotomodel terwijl heel veel mensen zonder keuze sterven van de honger.
Laatst bijgewerkt door Isabella op 22-11-06 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:59

Isabella schreef:
het is erg wat er is gebeurt met het fotomodel. maar ik kan me zo kwaad maken om alle ophef erover! mensen die zichzelf verhongeren om dun te zijn is erg maar het is hun eigen keuze. ze willen toch dun zijn! Poeh dan moeten ze ook niet zeuren als hun lever er mee ophoudt, hun botten breken door alle osteoporose, hun nieren nog maar half werken en ze hun hele leven geen kinderen meer kunnen krijgen. als ze het al overleven. maar ze zijn wel dun! Ik heb meer te doen met alle betrokkenen die machteloos staan toe te kijken hoe diegene met anorexia zichzelf dood hongert en liegen alsof hun leven ervan afhangt. en uiteindelijk van alle kanten aandacht krijgen omdat ze zo dun zijn. Waarschijnlijk meer aandacht dan ze hun hele leven gehad hebben. Is dat niet een extra stok achter de deur om nog even niet aan te komen? het is een vreselijke ziekte, maar vooral een vreselijk EGOCENTRISCHE ziekte.
Ik heb meer te doen met deze mensen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... n_camp.jpg

het is echt niet mijn bedoeling om mensen met anorexia in de grond te boren hoor. misschien eerder om ze wakker te schudden! en ik wordt gewoon zo boos om alle ophef over die fotomodel terwijl heel veel mensen zonder keuze sterven van de honger.

Werkelijk waar, dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn, zeker na het bericht van Tobytje Frusty
En dan nog durven te zeggen dat het niet de bedoeling is om mensen met anorexia de grond in te boren? Jij moet wakker geschud worden!

Isabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:00

sronnie schreef:
Isabella schreef:
het is erg wat er is gebeurt met het fotomodel. maar ik kan me zo kwaad maken om alle ophef erover! mensen die zichzelf verhongeren om dun te zijn is erg maar het is hun eigen keuze. ze willen toch dun zijn! Poeh dan moeten ze ook niet zeuren als hun lever er mee ophoudt, hun botten breken door alle osteoporose, hun nieren nog maar half werken en ze hun hele leven geen kinderen meer kunnen krijgen. als ze het al overleven. maar ze zijn wel dun! Ik heb meer te doen met alle betrokkenen die machteloos staan toe te kijken hoe diegene met anorexia zichzelf dood hongert en liegen alsof hun leven ervan afhangt. en uiteindelijk van alle kanten aandacht krijgen omdat ze zo dun zijn. Waarschijnlijk meer aandacht dan ze hun hele leven gehad hebben. Is dat niet een extra stok achter de deur om nog even niet aan te komen? het is een vreselijke ziekte, maar vooral een vreselijk EGOCENTRISCHE ziekte.

Werkelijk waar, dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn, zeker na het bericht van Tobytje Frusty
En dan nog durven te zeggen dat het niet de bedoeling is om mensen met anorexia de grond in te boren? Jij moet wakker geschud worden!

waarom? licht toe? omdat ik het een egocentrische ziekte noem? is het dat niet dan? ik vind mijn reactie juist alles behalve kortzichtig eerlijk gezegd. dus ben benieuwd waarom jij het kortzichtig vindt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:01

Nee dat is het i.m.o. niet, er zit vaak een heel psychologisch verhaal achter. Misschien zou je jezelf er eens wat meer in kunnen verdiepen voordat je dit soort uitspraken doet.

Isabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:03

wie zegt dat ik mij er niet in verdiept heb? en niks van de psychologische gedachtengang af weet? meer dan jij denkt. dus jouw reactie vind ik eerlijk gezegd niet echt ergens op slaan.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:04

Isabella schreef:
het is erg wat er is gebeurt met het fotomodel. maar ik kan me zo kwaad maken om alle ophef erover! mensen die zichzelf verhongeren om dun te zijn is erg maar het is hun eigen keuze. ze willen toch dun zijn! Poeh dan moeten ze ook niet zeuren als hun lever er mee ophoudt, hun botten breken door alle osteoporose, hun nieren nog maar half werken en ze hun hele leven geen kinderen meer kunnen krijgen. als ze het al overleven. want het lichaam gaat spieren afbreken en je hart is ook een spier. veel mensen met anorexia sterven door een hartstilstand. maar ze zijn wel dun! Ik heb meer te doen met alle betrokkenen die machteloos staan toe te kijken hoe diegene met anorexia zichzelf dood hongert en liegen alsof hun leven ervan afhangt. en uiteindelijk van alle kanten aandacht krijgen omdat ze zo dun zijn. Waarschijnlijk meer aandacht dan ze hun hele leven gehad hebben. Is dat niet een extra stok achter de deur om nog even niet aan te komen? het is een vreselijke ziekte, maar vooral een vreselijk EGOCENTRISCHE ziekte.

zo egocentrisch is t niet.... t heeft werkelijk niets met te dun willen zijn te maken ok t begint met afvallen vanwege vaak n verstoord zelf beeld (mede door omgeving bepaald maar er na heeft de annorexia patiente nog maarweinig controle erover en is t n soort dwang en hoe graag ze ook meer willen eten het lukt ze dan noiet meer omdat de hersenen en gedachtes wat anders zeggen NEE ik heb t niet alleen over de modellen maar over meisjes algemeen die dit krijgen het is niet egoistsch... wat wel?? zo oordelen
wat ook de meisjes die er n lifestyle van maken zijn er genoeg van maar ook die voldoen (vele dan) uiteindelijk aan bovenstaande criteria omdat er gewoon iets verstoort in hun geest helaas

en t brengt dus iidd een heel verleden meee (denk aan misbruik en andere dingen of kleineren door iemand waardoot diegene die annorexia krijgt zich mindrwaardig voelt en t enige controle ding is in t begin is t gewicht zelfs dat is weg na verloop van tyd de verstioorde geest neemt t over ... tis heel erg als je annorexia hebt of hebt gehad

edit tikfoutjes....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:06

Zo komt het op mij niet over, dat je je er in verdiept hebt.
Waarom is het zo egocentrisch, anders gezegt, wanneer is het egocentrisch om ziek te zijn?
Mensen kiezen er echt niet voor om een ziekte als deze te krijgen.
En wat betreft de aandacht, veel anorexia patienten stoten veelal belangrijken contacten af en hebben daardoor echt niet zoveel aandacht als jij te kennen geeft.

Isabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:07

en toch krijgen niet alle mensen met zo'n verleden anorexia. Net als bij verslaving spelen persoonlijkheidstrekken een rol. En narcoticisme egocentrisme) is bij deze mensen vaak hoog.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:09

@isabella ok daar heb je weer gelijk in maar dat is met alles.. niet een specifiek iets is de aanleiding er zijn verschillende factoren..
dat is waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:20

...Ik ga niet eens reageren op dat verhaal van Isabella. Ik vraag me alleen af waarom het zo'n egocentrische ziekte is, wanneer je er in feite niemand lastig mee probeert te vallen.

Ook ik ben bijna dood geweest. Had op het laatst een BMI van 12,5. Kon toen niets meer en ben alleen dankzij sondevoeding in leven gebleven. Maar tot op dat punt heb ik nóóit ook maar IEMAND lastig gevallen met MIJN ziekte, daarentegen heb ik me regelmatig DOOD lopen ergeren aan al die mensen die de meest banketstaaf dingen voor elkaar kregen door zich bij iedereen aan te lopen stellen en vooral kenbaar te maken hoe zwaar ze het wel niet hadden. Vooral op school: mensen die extra herkansingen kregen omdat ze het zo zwaar hadden met het verlies van hun konijn, ik noem een zijstraat. Daarentegen stond ik altijd voor iedereen in mijn omgeving (zowel voor hen die het ook niet makkelijk hadden als zij die gewoon even behoefte hadden om tegen iemand aan te praten over koetjes en kalfjes) klaar, en heb ik NOOIT gebruik gemaakt van mijn ziekte om onder bepaalde dingen uit te komen.

Het is maar wat je egocentrisch noemt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-06 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:23

nouks meid trek t je niet personal aan:) kop op

*off topic * ik ga doegies

edit tikfout

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:24

Doet me pijn, de reactie van Isabella...
Ik heb het ook nooit zo gewild Boos!...
Sommige mensen zijn sterker om met dingen uit hun verleden om te gaan, dat is waar.
Maar jammergenoeg was ik dat niet.
Denk je dat ik het om aandacht deed???
Echt NIET dus...
Ik geloof NIET dat jij je erin verdiept hebt, en misschien wel, maar dan heb je je er niet voor open gesteld.
Dit doet me echt pijn, hoef je ook niet te geloven, maar kan hier om janken, daar ben ik eerlijk over.
Ik heb nooit een leven gehad, en misschien was ik niet sterk om alles te verwerken op een NORMALE manier...
Ik heb al een gevoel dat ik FOUT ben, en ACHTELIJK ben. Maar nu jij dit zegt, nadat ik met moeite dit bericht geplaatst heb, vind ik oneerlijk...
Je WEET niet wat ik heb meegemaakt, en dat WIL je ook NIET weten. Ik ook niet meer, want ik heb het verwerkt.
Maar ik vind niet dat je zo hard mag oordelen... Je weet ook niet wat dat met mensen doet.
Ik ben echt niet boos, maar verdrietig gewoon, hoe iemand dit kan zeggen, terwijl ze ECHT NIET weten waar ze over praten, want mensen die ECHT weten wat het is, vertellen echt wel hun mening, maar niet op zo'n manier... Sorry!
En ook mensen die NIKS hebben meegemaakt kunnen een eetstoornis krijgen, dat is ook zo.
Maar het gaat erom hoe je daarme om kunt gaan... De een kan dat niet, de ander wel.
Ik zou willen dat ik er ook mee om had kunnen gaan Verdrietig...

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:29

Thnx avanti4ever Knipoog !!!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:31

geen dank tobytje..
ALLEEN jij weet oe het in jou situatie was en hoe je er mee om bent gegaan daar kan niemand ove roordelen niemand is t zelfde
tuurlijk zullen er aandachtrekkers bij zitten ,maar das met alles
dus blijf bij jezelf jij weet hoe je in elkaar zit Knipoog

*echt weg*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:32

Trok het me niet zozeer persoonlijk aan hoor, alleen denk ik dat het grootste gedeelte van de mensen met een eetstoornis zich wel zullen herkennen in mijn verhaal. En dus vind ik dat egocentrische ver te zoeken.

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:34

Ik snap helemaal wat je bedoelt Nouks Knipoog!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:35

ok nouks:) en ik ben echt ervan door hihi

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:35

Weetje ik snap best dat het voor sommige mensen een egocentrische ziekte is/lijkt omdat er op bv. scholen zoveel mensen op deze manier aandacht proberen te trekken, DAT is egocentrisch ja! Maar de meeste mensen die er door een psychische reden aan lijden die zijn allesbehalve egocentrisch en proberen (dacht ik) juist GEEN aandacht te trekken Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:27

Ach Isabella, jij hebt duidelijk geen enkel idee waar je het over hebt. Om aandacht te willen? Ik heb mijn eetstoornissen juist jarenlang verborgen!!! Jij kunt niet oordelen hoe iemands leven gelopen is, wat iemand heeft meegemaakt, hoe iemand zijn lichaam kan gaan haten, door wat ermee gebeurd is!!! Echt, wat een afschuwelijke mening heb jij!!!

Gelukkig heb ik het geluk dat ik geweldige mensen om me heen heb, die me uiteindelijk enorm geholpen hebben. Ik was allesbehalve egocentrisch, moest juist leren om van mezelf te houden, mezelf iets waard te vinden. En dat is me gelukt, na keihard werken, werken, werken. Een strijd die jij nooit, maar dan ook nooit zult begrijpen. Dat blijkt wel uit je zeer domme woorden.