Welke combinatie zal regeren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:26

sarabande schreef:
Ha ha , ik kom toch even terug wabt ik heb echt onder mijn bureau gelegen

Iemand de uitspraken van Rita gehoord Haha! Haha! Haha!

Zij wordt weer minister en vice-premier in een kabinet Balkenende/Verdonk (het valt me nog mee dat ze dat niet omdraait Haha! ), Mark wordt fractievoorzitter en ze is eigenlijk in voor zo'n beetje elk ministerie Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:28

Karl66 schreef:
sarabande schreef:
Ha ha , ik kom toch even terug wabt ik heb echt onder mijn bureau gelegen

Iemand de uitspraken van Rita gehoord Haha! Haha! Haha!

Zij wordt weer minister en vice-premier in een kabinet Balkenende/Verdonk (het valt me nog mee dat ze dat niet omdraait Haha! ), Mark wordt fractievoorzitter en ze is eigenlijk in voor zo'n beetje elk ministerie Haha!

Gaaaap Frusty
ik hoorde het ook vanmorgen...... viel op de grond en kroop weer in mijn bed. (of was het maar een nachtmerrie)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:31

Clown Clown Clown

Of eigenlijk is het om te janken Huilen

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:46

Karl66 schreef:
Hoe ze een keuze maken en wie ze kiezen is totaal niet van belang. Je hebt het recht om te kiezen, ook om een "foute" keuze te maken.

Hier heb je natuurlijk gelijk in, maar het neemt niet weg dat het erg zonde is als iemand maar gewoon ergens op stemt zonder eerst goed te kijken hoe die partij precies in elkaar steekt.

De uitspraken van Rita waren inderdaad weer van een grandioze stupiditeit. Vork

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:26

Karl66 schreef:
Hoe ze een keuze maken en wie ze kiezen is totaal niet van belang. Je hebt het recht om te kiezen, ook om een "foute" keuze te maken.

Dat ben ik absoluut niet met je eens Karl. Het gaat wel om het bestuur van het land. En om dan een keuze te baseren op: "Hij heeft zo'n lekker kontje", "Alle buitenlanders het land uit" etc etc, stem dan alsjeblieft niet.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:26

Aimee schreef:
Clown Clown Clown

Of eigenlijk is het om te janken Huilen

Mwoah, dat had ik nog erger met de uitspraak van Woutertje dat hij "kapotgemaakt wordt door CDA en VVD". Geef de arme jongen een zakdoekje. Verdrietig Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:32

MissJ schreef:
Mwoah, dat had ik nog erger met de uitspraak van Woutertje dat hij "kapotgemaakt wordt door CDA en VVD". Geef de arme jongen een zakdoekje. Verdrietig Clown

Gisteren zei Kaj (je weet wel de man achter Rita"s verkiezing en VVD man) dat Balkenende en vooral Verhagen al meer dan een half jaar gericht en duidelijk als verkiezings slogan bedoelt, Wouter als draaikont bestempelen, waar het ook over gaat.
Het is jammer dat Wouter dat nooit serieus heeft aangepakt, nu probeert hij het tot onderwerpen om te draaien maar het zit er goed in geheid. Ik zie het hier ook voortdurend op bokt voorbij komen dus het was een slimme stunt die door domme mensen na gebalkt wordt.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:35

sarabande schreef:
Gisteren zei Kaj (je weet wel de man achter Rita"s verkiezing en VVD man) dat Balkenende en vooral Verhagen al meer dan een half jaar gericht en duidelijk als verkiezings slogan bedoelt, Wouter als draaikont bestempelen, waar het ook over gaat.
Het is jammer dat Wouter dat nooit serieus heeft aangepakt, nu probeert hij het tot onderwerpen om te draaien maar het zit er goed in geheid. Ik zie het hier ook voortdurend op bokt voorbij komen dus het was een slimme stunt die door domme mensen na gebalkt wordt.

Maar Saar, of je nou voor of tegen de man bent, het is wel waar. Hoe vaak verandert hij niet van standpunt?
Enne, dat zwartmaken van tegenstanders kan hij zelf ook heel erg goed. Knipoog Maar kom op zeg, volgens mij krijgt Balkenende veel meer stront over zich heen, en zo kan ik er nog wel een paar noemen. Dat hoort er nou eenmaal bij. Als hij hier al niet tegen kan, hoe wil hij dan ooit premier worden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:41

Hij zei het wellicht onhandig en de Telegraaf zal dat leuk uitgebuit hebben, maar hij bedoelde te zeggen dat hij het over de inhoud wil hebben en niet over de anderen. Maar ja ik kan ook niet zeggen dat hij handig bezig is.
Het is ook moeilijk Balk hoeft het nergens over te hebben alleen smalend te lachen en een biertje te drinken en de cijfers gaan weer naar boven.
De mensen willen gewoon eenvoud en niet hoeven na te denken. En dan later weer kankeren dat er niet gebeurt wat ze hoopten.

Overigens de VVD roept dat ze het bedrijfsleven ontzien, maar in het blad van de KVK stond dat de kosten voor het bedrijfsleven met 200miljoen gaat stijgen.
Raar dat zou een leuke voor Bos zijn Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:46

Bos is ook niet altijd inhoudelijk bezig, en dat is mijns inziens ook onmogelijk, vandaar dat ik zoiets heb van vent, loop niet zo te janken. het commentaar wat nu vanuit zijn eigen partij komt werkt ook niet echt in zijn voordeel. Maargoed, ik zie Balkenende er graag nog 4 jaar aan vastplakken, dus van mij mogen ze. Knipoog

En die berekeningen vertrouw in evenmin als de polls, soms komen er zulke vreemde dingen voorbij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 22:33

MissJ schreef:
En die berekeningen vertrouw in evenmin als de polls, soms komen er zulke vreemde dingen voorbij.

Dit is statistiek joh, daar vertrouw je toch wel op Haha! Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:34

Ach, of zoals Rutte zou zeggen: 'peilingen kloppen alleen als je omhoog gaat'. Nagelbijten / Gniffelen

Ach, draaien doen ze allemaal als het ze uitkomt. Ik vind dat de hele campagne wel eens wat meer op de inhoud gericht mag zijn (maar helaas, daar dwalen we steeds verder af...) en van die peilingen word je al helemaal gestoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:36

sarabande schreef:
Hij zei het wellicht onhandig en de Telegraaf zal dat leuk uitgebuit hebben, maar hij bedoelde te zeggen dat hij het over de inhoud wil hebben en niet over de anderen. Maar ja ik kan ook niet zeggen dat hij handig bezig is.
Het is ook moeilijk Balk hoeft het nergens over te hebben alleen smalend te lachen en een biertje te drinken en de cijfers gaan weer naar boven.
De mensen willen gewoon eenvoud en niet hoeven na te denken. En dan later weer kankeren dat er niet gebeurt wat ze hoopten.

Dus de CDA kiezer wil niet na hoeven te denken. Goh, en dat terwijl de PvdA de partij voor het simpele volk is Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:37

Net op het journaal de SP groter dan de VVD....

Voor mij onbegrijpelijk, net zoiets als met Fortuin, als het puntje dan bij het paaltje komt, hebben ze niet genoeg bestuurinhoudelijke mensen om de posten op te vullen...

En eerlijk gezegd ben ik niet zo een type wat terug wil gaan richting communisme

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:34

Ik hoop op een coalitie met zoveel een linkse als een rechtse partij.. die vullen elkaar denk ik wel goed aan Knipoog Misschien pvda/cda/vvd ofzo.

Het is trouwens bewezen dat veel mensen hun mening bij de stembus nog veranderen. Veel mensen die nu zeggen op de sp te gaan stemmen, kiezen dan toch voor de pvda. Zelfde met vvd stemmers die toch maar voor het cda gaan.. Het is gewoon niet te voorspellen wat het gaat worden, je kunt alleen maar hopen Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:18

MissJ schreef:
Karl66 schreef:

Dat ben ik absoluut niet met je eens Karl. Het gaat wel om het bestuur van het land. En om dan een keuze te baseren op: "Hij heeft zo'n lekker kontje", "Alle buitenlanders het land uit" etc etc, stem dan alsjeblieft niet.

Da's de basis van democratie, je bent vrij in je keuze en vrij waarop je de keuze baseert. Maar dan moet je later ook niet te hard klagen dat je een regering hebt beleid voert wat jij niet wilt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:18

Karl66 schreef:
Da's de basis van democratie, je bent vrij in je keuze en vrij waarop je de keuze baseert. Maar dan moet je later ook niet te hard klagen dat je een regering hebt beleid voert wat jij niet wilt

Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Ik stoor me voornamelijk aan mensen die niet stemmen, maar wel zeiken. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:22

sarabande schreef:
Dit is statistiek joh, daar vertrouw je toch wel op Haha! Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:30

MissJ schreef:
Maar Saar, of je nou voor of tegen de man bent, het is wel waar. Hoe vaak verandert hij niet van standpunt?
Enne, dat zwartmaken van tegenstanders kan hij zelf ook heel erg goed. Knipoog Maar kom op zeg, volgens mij krijgt Balkenende veel meer stront over zich heen, en zo kan ik er nog wel een paar noemen. Dat hoort er nou eenmaal bij. Als hij hier al niet tegen kan, hoe wil hij dan ooit premier worden?

Eerst even stellen: ik ben niet fan van Bos....
Maarrrrr....
Ik zie liever een politicus die zijn mening bij durft te sturen en die antwoord durft te geven op vragen, ook als dat niet in zijn voordeel uitpakt. Dan een politicus die star en stug aan zijn eigen concervatieve denkbeelden vasthoudt, die vragen simpelweg negeert en ze gebruikt om zijn eigen verhaaltje op te dreunen zodat iedereen denkt "goh, wat geeft ie een inhoudelijk verhaal en staat ie voor zijn standpunten." Vervolgens zet ie z'n wijze arrogante neus op en iedereen is allang weer vergeten dat de vraag helemaal niet om dat mooie en vaak onware verhaaltje en vroeg.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:42

Marco pastors heeft ook gedurfde uitspraken zeg... Nagelbijten / Gniffelen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:44

Aimee schreef:
Eerst even stellen: ik ben niet fan van Bos....
Maarrrrr....
Ik zie liever een politicus die zijn mening bij durft te sturen en die antwoord durft te geven op vragen, ook als dat niet in zijn voordeel uitpakt. Dan een politicus die star en stug aan zijn eigen concervatieve denkbeelden vasthoudt, die vragen simpelweg negeert en ze gebruikt om zijn eigen verhaaltje op te dreunen zodat iedereen denkt "goh, wat geeft ie een inhoudelijk verhaal en staat ie voor zijn standpunten." Vervolgens zet ie z'n wijze arrogante neus op en iedereen is allang weer vergeten dat de vraag helemaal niet om dat mooie en vaak onware verhaaltje en vroeg.

Dat is waar...
Maarrrr...Knipoog
Iemand die, als ik even de uitzending van Nederlandse militairen als voorbeeld aan mag dragen, eerst voor is, dan ineens tegen, want er is een uitzondering waardoor blabla. En toch vervolgens voor stemt.
Als je meerdere keren, bij verschillende kwesties, eerst voor ben, mits er iets gebeurt waardoor je tegen kan zijn tenzij er dan weer iets is waardoor je alsnog voor bent, verlies je in mijn ogen je geloofwaardigheid. Een goed politicus moet idd zijn fouten toe durven geven en een standpunt kunnen veranderen, maar dat niet te pas en te onpas, hoe de wind waait. Doe mij maar een iets standvastiger persoon als leider.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:46

mariekie schreef:
Marco pastors heeft ook gedurfde uitspraken zeg... Nagelbijten / Gniffelen

Nou heb je gisteren ook P&W gezien Misselijk .

Je zou zo wensen dat de vrijheid van meningsuiting opgeschort zou worden, vreselijk, zo polariserend.
Ik dacht dat hij in Rotterdam goede dingen gedaan had, en vond hem vrij goed overkomen. Maar de verkiezingspaniek is bij hem ook toegeslagen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:10

MissJ schreef:
Dat is waar...
Maarrrr...Knipoog
Iemand die, als ik even de uitzending van Nederlandse militairen als voorbeeld aan mag dragen, eerst voor is, dan ineens tegen, want er is een uitzondering waardoor blabla. En toch vervolgens voor stemt.
Als je meerdere keren, bij verschillende kwesties, eerst voor ben, mits er iets gebeurt waardoor je tegen kan zijn tenzij er dan weer iets is waardoor je alsnog voor bent, verlies je in mijn ogen je geloofwaardigheid. Een goed politicus moet idd zijn fouten toe durven geven en een standpunt kunnen veranderen, maar dat niet te pas en te onpas, hoe de wind waait. Doe mij maar een iets standvastiger persoon als leider.

Tja... dat vind ik nou juist een pro: iedereen kan bij voorbaat een mening hebben, vervolgens komen er argumenten en/of feiten boven tafel die jou mening niet ondersteunen.... dat kan voor jou een reden zijn om te twijfelen of terug te komen op je eerste mening.... worden die argumenten dan echter weer weerlegd en/of onderuit gehaald, dan moet je imo ook het lef hebben om wederom je mening te herzien.
Doe mij maar een politicus die argumenten gebruikt voor zijn standpunten én daarbij de tegenargumenten in overweging neemt.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:12

Aimee schreef:
Tja... dat vind ik nou juist een pro: iedereen kan bij voorbaat een mening hebben, vervolgens komen er argumenten en/of feiten boven tafel die jou mening niet ondersteunen.... dat kan voor jou een reden zijn om te twijfelen of terug te komen op je eerste mening.... worden die argumenten dan echter weer weerlegd en/of onderuit gehaald, dan moet je imo ook het lef hebben om wederom je mening te herzien.
Doe mij maar een politicus die argumenten gebruikt voor zijn standpunten én daarbij de tegenargumenten in overweging neemt.

Gedeeltelijk mee eens, maar dan moeten die tegenargumenten wel ergens op gebaseerd zijn, en niet afhankelijk van de gunst van de kiezer. Knipoog Tevens vind ik het in het aangehaalde voorbeeld over militaire missies des te kwalijker dat er zo gedraaid wordt, aangezien die mensen toch echt moeten weten waar ze aan toe zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:18

MissJ schreef:
Gedeeltelijk mee eens, maar dan moeten die tegenargumenten wel ergens op gebaseerd zijn, en niet afhankelijk van de gunst van de kiezer. Knipoog Tevens vind ik het in het aangehaalde voorbeeld over militaire missies des te kwalijker dat er zo gedraaid wordt, aangezien die mensen toch echt moeten weten waar ze aan toe zijn.

Probleem met deze zaken is dat de huidige regering daarover niet echt helemaal eerlijk is (understatement)

Een van de angsten bij een regeringswisseling was dan ook dat het Irak dossier doorgelicht zou worden. Dus omdat er nooit duidelijke info is, is het soms ook moeilijk een duidelijk standpunt in te nemen