Snoevie schreef:een allochtoon is is iemand die uit het buitenland vandaan komt van origine,die in nederland is/komt wonen.
Of van wie een of beide ouders buitenlands zijn.
Onze Willem-Alexander is ook een allochtoon.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:een allochtoon is is iemand die uit het buitenland vandaan komt van origine,die in nederland is/komt wonen.
joostvangestel schreef:
Het CBS hanteert blijkbaar deze definitie van alloctoon: Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Allochtoon
In die definitie is Prins Willem Alexander dus evenals zijn moeder en grootmoeder een tweede generatie allochtoon. Onder definitie ben ik overigens autochtoon (hooguit 6e generatie allochtoon), mijn vrouw allochtoon (geboren in Finland) en mijn zoon ook allochtoon (geboren in Canada). Onder deze definitie is het aantal allochtonen dus groot. De definitie is overigens behoorlijk krom: een vriend van mij die in Australië is geboren, doch uit Nederlandse ouders is ook eerste generatie allochtoon volgens deze definitie.
joostvangestel schreef:Misser: nog interessanter, dan is mijn "Australische" vriend dus zelf toch nog autochtoon, maar zijn zijn kinderen dus allochtoon? Lees nog even goed na
Toad schreef:Wat ik echt belachelijk vind is wanneer mensen in Nederland geboren zijn, en dan op hun 20ste nog niet foutloos nederlands praten. En dan heb ik het niet over 1 fout in een verhaal, maar over 20 fouten per zin.
Lusitana schreef:Ik begrijp wel dat het in Nederland bepaald niet makkelijk leven is nu het zo´n chaos wordt van haat, maar ik zal ook zo snel niet weten wat men er aan kan doen.
joostvangestel schreef:Ik denk dat deze discussie niet over geloof moet gaan. (gelukkig) hebben we in Nederland geen staatsgodsdienst en ik denk dat dat ook zo moet blijven. Om de staat dus teveel uitspraken te laten doen over wat we mogen geloven, lijkt me erg stuitend.
het voorbeeld van een Nederlander die trouwt met een moslima: dat kan gebeuren. Ik denk dat de uitkomst heel treurig is, misschien dat daarom moslima's normaal gesproken niet mogen scheiden. Toch geloof ik dat zo'n huwelijk op andere gronden kapot gegaan is (hoogstwaarschijnljk de marokkaanse die haar man niet meer vertrouwde) dan simpelweg religie alleen. In en intriest. Als je met iemand trouwt moet je ervan uitgaan dat je naar elkaar toe moet komen. Er is geen enkele overheid die een Christelijke dwingt om Moslim te worden als hij trouwt en ook al niet omgekeerd. Hier moet de overheid ook netjes haar handjes vanaf houden, anders wordt Nederland een heel grote bende.
klomp schreef:ik vind dat men zich ook aan moet passen, in elk geval taalbeheersing, zodat er uberhaupt met elkaar gepraat kan worden, dat maakt de kloof misschien al minder groot. verder als jij je gewoon gedraagt en geen gekke extreme dingen doet en beleefd bent en respect hebt voor je medemens, ben je in mijn ogen al een heel eind...maar respect is ver te zoeken, niet alleen onder allochtonen, maar ook onder autochtonen. ik heb zoiets van; iedereen moet maar doen wat ie wil zolang een ander er maar geen lasten van ondervind. mijn vriend is in feite ook allochtoon en past zich keurig aan de nederlandse normen en waarden en eet lekker van de hollandse pot mee