Halal vlees bij AH, protesteer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Halal vlees bij AH, protesteer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:37

Met biologische soya is niet geprutst dat klopt, maar als je ziet wat er voor gebeurt voordat het verbouwd wordt, heel wat land wordt door grote maatschappijen opgekocht van kleine boeren. Stukken bos en natuur platgebrand om maar soya te kunnen verbouwen ten koste van heel erg veel.

Daarnaast koop ik geen soya of andere peulvruchten omdat ik er allergisch voor ben. net als voor zuivelpruducten, vandaar dat ik vlees eet.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:12

Na jarenlang vegetarisch te zijn geweest omdat ik tegen de bioindustrie ben,mijn eerste stukje vlees in Marokko gegeten.
In de voorbereiding van een bruiloft werd een kalf geslacht waar ik bij was. Dier had een goed leven gehad en werd waardig voorzover je van waardig kan spreken geslacht.
Het was een heerlijk stukje vlees Vingers aflikken .Diertje werd niet in een veewagen gepropt en vervoerd het was geen kistkalf en heeft geen stress gehad in het voorportaal van het slachthuis.
De slager heeft het diertje snel en kundig de strot doorgesneden geen kick gehoord.
Kijk dat is nog eens halal slachten.
Dat verdoven in Nederland heb ik echt mijn vraagtekens bij stroomstoten pinnen ect.........

Wat dat aangaat ben ik het met Ilindra eens.......

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:35

Moderatoropmerking:
Kan iedereen aub on topic blijven? Over de stelling dat moeders altijd gelijk hebben: dat is een eindeloze discussie die hier niet plaats moet vinden Lachen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:03

itisi73 schreef:
alex66 schreef:
wat mij dus vooral stoort is dat de AH(en andere supers waarschijnlijk ook)niet op de produkten zet dat het vlees halal is geslacht,
tenzij ze het echt als halal willen verkopen.
ik heb dan als klant dus niet meer de mogenlijkheid om te kiezen.
ik denk dat als die keuze er wel zou zijn er snel een einde zou komen aan halal vlees in NL .
ik zou het in ieder geval nooit kopen.

Volgens mij heb jij niks gelezen van wat er in het topic staat!!!
Waarom zou er snel een einde komen aan het halalvlees in Nl. Wat een bull....!!!

Als het goed is zit het Halal vlees in een andere verpakking, dat is wat ik begrepen heb. Er zijn genoeg moslims in nederland, dus een einde aan Halal vlees lijkt me ook bull..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:05

katiavl schreef:
dan koop jij de verkeerde soya hoor. In de natuurwinkel verkopen ze biologische en natuurlijke soya dus niet mee geprutst.

En ben ook tegen halal vlees ik heb getekent
En geen stress voor het slachten, ik woon in belgie. En ze stoppen ze ofwel in hun piepklein koffer van de auto voor ze naar het slachthuis gaan. En daar mogen ze zelf slachten. Ofwel doen ze het zowiezo thuis. Iedereen weet dat ze het doen, en het is verboden maar niemand zegt er iets op.

Zelf slachten mag alleen als ze er de opleiding voor hebben gehad, anders is het Haram (die verboden voor de Koran) Degene die dat wel doen, zijn dus geen goede moslims.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:18

3x getekend!
Voor mezelf, vriend en ouders!

Ga weg met dat vlees, is echt niet normaal! We zitten hier in Nederland, als ze dat vlees willen gaan ze maar ergens anders heen of eten ze gewoon normaal vlees!
Okee dat ze hun geloof volgen, maar niet op zo'n wrede manier! Maar goed, dat soort lui hebben totaal geen respect voor dieren, dat heb ik nou al zo vaak meegemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:25

jeanie schreef:
Na jarenlang vegetarisch te zijn geweest omdat ik tegen de bioindustrie ben,mijn eerste stukje vlees in Marokko gegeten.
In de voorbereiding van een bruiloft werd een kalf geslacht waar ik bij was. Dier had een goed leven gehad en werd waardig voorzover je van waardig kan spreken geslacht.
Het was een heerlijk stukje vlees Vingers aflikken .Diertje werd niet in een veewagen gepropt en vervoerd het was geen kistkalf en heeft geen stress gehad in het voorportaal van het slachthuis.
De slager heeft het diertje snel en kundig de strot doorgesneden geen kick gehoord.
Kijk dat is nog eens halal slachten.
Dat verdoven in Nederland heb ik echt mijn vraagtekens bij stroomstoten pinnen ect.........

Wat dat aangaat ben ik het met Ilindra eens.......

Ja daar heb je wel een punt. Ik ben geen slager,heb er geen verstand van. Maar er werd eerder gesproken dat er geen botte messen worden gebruikt, maar hoe lang gaat zo een mes mee? Wordt er aan het eind van de dag, als ze een dag mee gaan, verwisseld? Standaard procedure? Stel een hele drukke dag? Tussendoor messen wisselen? In elke fabriekshal gebeuren dingen, zelfs in operatiekamers die absoluut niet door de beugel kunnen. Ze zeggen toch niet voor niets dat je nooit een kijkje in de keuken moet nemen, anders lus je je eten niet meer?

Zo een islamitische slager die slacht op bestelling of om zijn tokootje te vullen voor zijn vaste klanten, is voor mij andere koek dan een groot slachthuis waar even een paar vrachtwagens vol dieren komt aanrijden. Tijdens feestdagen, de zomer vollop barbequen. Waar gewerkt wordt, vallen spaanders, dat het een paar messen kan schelen, is mooi meegenomen. Beroepsdeformatie. Dat die koeien, kalveren ergens niet pluis hebben gestaan,weet zo een knecht van de slager ook niet, boeien!!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:31

Ik zal even tekenen. Dat islam-gedoe gaat me sowieso veel te ver hier. We lijken wel niet goed snik met z'n allen. Vrijheid van religie is prima maar langzamerhand bekruipt me het gevoel dat de islam me door de strot geduwd wordt en daar bedank ik toch echt voor!

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:32

randie schreef:
Maar denk dat je er weinig aan kan doen het hoort bij de multiculturele samenleving van tegenwoordig..Geloofsrespect helaas.

ik heb dus wel getekend, nog even en wij nederlanders lopen ook met burka's.
Het moet eens afgelopen zijn met dat stomme aanpassen van de nederlanders ik vind het een belachelijke actie van de AH en zolang ze halal vlees verkopen kom ik er niet meer Boos! aan mij hebben ze alvast 1 klant verloren.

_Nicky

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:35

MysticTinker schreef:
Kanelly schreef:
Of hij nou eerst een slagpen door z'n kop krijgt of een electroshock krijgt, of dat z'n keel in 1x doorgesneden wordt, daar merkt zo'n beest echt niet veel van.

'Zo'n beest' merkt daar zeker wel veel meer van, zoals paardje2005 al zei.. Als de keel wordt doorgesneden dan voel je en merk je nog alles zo lang er bloed door de hersenen stroomt.

Ik vind t allemaal walgelijk, ik zal zowiezo nooit meer dooie beesten eten
Ik wacht op de dag dat er helemaal geen dieren meer mogen worden geslacht Cool

Ik ook, hopelijk komt die dag ooit. Knipoog

Jamezy

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:38

MysticTinker schreef:
Ik heb em ook getekend.
Ik ben zowiezo tegen het slachten van dieren, ben ook vegetarisch, maar als ze dan ook nog eens niet verdoofd worden dat vind ik nog erger.. Stel je voor dat iemand je paard op die manier de keel doorsnijd! Moet je toch niet aan denken!

Moslims eten over het algemeen geen paard.
Ik ga 'm niet tekenen. Partij van de Dieren heeft het een beetje verbruid bij mij; een blik 'bekende' koppen opentrekken voor wat publiciteit en vervolgens gaan zeuren over dit soort dingen? Wederom politiek ten top, dank je feestelijk.

@MysticTinker: Je bent niet vegetarisch, je bent van vlees Vork Vegetariërs werken overigens net zoveel dierenleed in de hand; biologisch? In verschillende mate worden praktijken als kunstmatige inseminatie, constante zwangerschap, onthoornen, castratie, ziekten, miskramen en de angst gedurende het transport en de slacht ook teruggevonden bij de biologische boer. De meest afschuwelijke verminkingen zijn verboden bij erkende biologische melkveehouderijen. De dieren krijgen iets meer leefruimte, mogen niet worden vastgebonden en kunnen naar buiten. Verder mogen kalfjes de eerste week bij hun moeder blijven. Maar ook een biologische boerderij is een commercieel bedrijf dat draait op de productie van melk en vlees. Een belangrijk deel van de kalfjes dat geboren wordt op een biologische boerderij, wordt vetgemest in de bio-industrie. Kalfjes blijven het bijproduct van melk en enzymen uit hun maag wordt gebruikt voor het stremmen van kaas.

Dus begin niet over eigen-land-gezeur... Als je je ogen sluit, is zelfs Nederland Utopia.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:44

LiNdA1986 schreef:
3x getekend!
Voor mezelf, vriend en ouders!

Ga weg met dat vlees, is echt niet normaal! We zitten hier in Nederland, als ze dat vlees willen gaan ze maar ergens anders heen of eten ze gewoon normaal vlees!
Okee dat ze hun geloof volgen, maar niet op zo'n wrede manier! Maar goed, dat soort lui hebben totaal geen respect voor dieren, dat heb ik nou al zo vaak meegemaakt!

Als je het topic doorleest zieje dat het helemaal geen wrede manier is Knipoog
En dat 'soort lui' is een beetje iedereen over een kam scheren heh Knipoog Ken genoeg niet moslims die ook beesten zijn tegen dieren.

@postbodesiem, ze dwingen je toch niet om het te eten? Het is voor de islamitische burger, ze verwachten niet van jou dat je het koopt. Ik vind het geen aanpassing. Ik vind het wel dom van de AH denk dat ze het weinig verkopen. Vraag me ook af hoe, in de AH ligt toch veel vlees en Halal slagerij is nou niet iets voor massa productie.

Over het mes, dat word als het goed gaat tussendoor geslepen/verwisseld.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:45

postbodesiem schreef:
[ik heb dus wel getekend, nog even en wij nederlanders lopen ook met burka's.
Het moet eens afgelopen zijn met dat stomme aanpassen van de nederlanders ik vind het een belachelijke actie van de AH en zolang ze halal vlees verkopen kom ik er niet meer Boos! aan mij hebben ze alvast 1 klant verloren.

Ja, daar zal de Appie echt wakker van liggen. Die hebben er -tig klanten bij. Haha!

Bij de AH denken ze gewoon aan het geld hoor, kassa!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:46

Denk alleen dat er weinig mensne daar hun Halal vlees kopen bealy Knipoog Ze gaan liever naar de goede oude bekende Halal slager.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:48

Over zulke plannen is echt wel nagedacht door het management van zo'n concern Princess_ uiteindelijk levert het ze wel geld op, op wat voor manier dan ook. De Appie is geen liefdadigheidsinstelling.

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:48

Ik heb ook getekent!!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:50

Bealy schreef:
Over zulke plannen is echt wel nagedacht door het management van zo'n concern Princess_ uiteindelijk levert het ze wel geld op, op wat voor manier dan ook. De Appie is geen liefdadigheidsinstelling.

Dat snap ik, maar veel zal het ze niet opleveren. Mensen gaan zich toch afvragen of het wel goed geslacht is ed. gaan dus liever naar hun eigen slager. Imo is het meer een meeloop actie Nagelbijten / Gniffelen Maar zo denk ik erover Lachen

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:53

paasei hé wat hebben sommigen mensen een plaat voor hun
kop.Als de mensen roepen dat dit een wreede manier van slachten is willen die mensen dan ook nooit maar dan ook nooit meer in hun hoofd halen een stukje kip te eten bij de mac donald of gewoon in de supermarkt....ook nooit meer een varken eten die zo ongeveer nog nooit de buitenlucht heeft gezien en allen maar de vier muren een dak en een bodem van zijn stal....ook geen koe meer die ik weet niet hoelang op transport heeft gestaan en uit eindelijk zijn eind bestemming bereikt....

HELEMAAL GEEN PROBLEMEN MEE HALAL VLEES IN DE SUPERMARKT!! zo kan ieder zijn eigen ding kopen. Willen jullie beweren nog nooit een turskbrood gekocht te hebben.....of willen jullie beweren nog nooit een lekker stukje franse kaas gekocht te hebben.

ZONDER DIE MULTICULTURELE SAMEN LEVING LEVEN WIJ OP AARDAPPELS WORTELS EN DAT SOORT DINGEN DIE ALLEEN IN NL GETEELD WORDEN......en wees niet zo egoistish om alleen de dingen in nl. te verkopen die wij zelf niet hebben.....

Waar kunnen mensen zich druk om maken zeg....

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:54

Ik ben werkzaam in slachthuizen als keurings assistent. Dit wil zeggen dat ik de karkassen moet keuren aan de band. (ik mag alleen nog varkens keuren)
Tijdens mijn opleiding ben ik bij verschillende bedrijven wezen kijken, waar koeien, schapen en varkens worden geslacht.
Zo ben ik ook bij een islamitische schapen/geiten slachthuis geweest, daar worden ze op de halal manier, dus ritueel geslacht, zonder verdoving.
Voordat ik daar was geweest had ik ook altijd een raar beeld in mijn hoofd daarover, maar nu ik het met eigen ogen heb kunnen zien valt het echt wel mee!
Het is allemaal zo snel voorbij. Er worden altijd scherpe messen gebruikt, dat moet ook wel, want anders werkt dat echt niet prettig! Dus zelf zorgen ze ervoor dat het mes scherp is. Dus na elke snede word het mes weer geslepen.
Op het moment dat de keel wordt doorgesneden, dan staat er zo'n druk op de slagaders, dat het bloed er heel snel uit is, en echt, met 2 seconde is het al gebeurd. Niks geen geschreeuw van de dieren.
In de slachthuizen waar de met een schietmasker of stroomschok worden verdoofd gaat het ook rustig. Het ziet er misschien eerst akelig uit, omdat ze bewegen, maar dit is echt niet omdat ze het nog voelen. Ze zijn hersendood en dan maken ze ook al geen geluid meer. Maar de spieren trekken nog wat na, waardoor het dus lijkt alsof ze nog het volle bewustzijn hebben.
Dus door de pen of stroomschok zijn ze hersendood (hart klopt nog wel), dan worden ze gestoken en doordat het hart nog klopt, bloed het lichaam leeg.

Dus ik teken niet, en dat komt dus omdat ik uit eigen ervaring weet hoe het gaat, en dat die dieren echt niks te leiden hebben tijdens het slachten, of ervoor.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:57

Ik teken ook absoluut niet. Zou nogal hypocriet zijn omdat ik vlees eet. Daarbij haal ik soms mijn vlees sowieso al bij een Islamitische slager.

Ja Loutjuh, dat zal een boel mensen nog tegenvallen wanneer er alleen Nederlandse producten in de supermarkt zouden ligggen. Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:05

Bij ons liggen al tijden halal frikandellen in de schappen, ik vind het een geweldig voorbeeld van integratie Haha!

Ik teken absoluut niet. Ten eerste omdat de bioindustrie in het algemeen niet echt een paradijs is voor de dieren en zolang ik daar gebruik van maak heb ik weinig recht van spreken.
Ten tweede omdat ik het vervelende gevoel heb dat er hier een mooie manier gevonden wordt om het altijd-opwindende topic 'Moslims' weer eens ergens aan te verbinden.

Loutjuh: zullen we ze gaan vertellen dat aardappelen ook maar import zijn? Haha!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:06

Pff wat een discussie toch weer. Inderdaad weer een mooie aanleiding om moslims onderuit te halen.
Ik ga de petitie niet tekeken. Ben ook wel benieuwd wat de AH er aan heeft om het in de schappen te leggen.
Ik eet regelmatig vlees van een Islamitische slager, ik denk ook wel dat daar een hoop minder rotzooi in zit dan in veel ander vlees. Het is natuurlijk het mooiste als de slachting zo min mogelijk pijn doet voor het dier, maar het leven wat eraan vooraf gaat vind ik toch belangrijker. Ik ben wel eens in Nederland in een varkensstal geweest, daar word je echt niet vrolijk van hoor! De beesten die bij een islamitische slager terecht komen hebben het volgens mij wel beter gehad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:09

De dieren die bij een islamitische slager komen hebben in elk geval niet in een varkensstal gestaan Haha!
Maar verder zou ik het niet weten. Worden dieren bestemd voor halal-slacht anders gehouden?

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:15

Ik heb respect voor ieders geloof ( ik heb er geen 1 maar dat terzijde Haha! )

Ik heb wel getekend nadat ik gisteravond Radar heb zitten kijken. Voor mijn gevoel vond ik het Halal slachten langer duren dan de "normale" manier. Dus als ik in de supermarkt ben, wil ik wel een keuze hebben. Dus zou ik gaan voor het niet-Halal geslachte vlees. Dus een label zou ik erg fijn vinden. Is dat nou zo raar? Nee toch.. Iedereen zijn eigen ding, van mij mag het wel verkocht worden alleen ik zou graag verschil wilen zien...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:17

Zie je nu geen verschil dan? Ik dacht dat je het kon zien aan de verpakking?