Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Blueberry

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 00:40

Pfoe geen flauw idee, goeie vraag..!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:02

Ik ga in ieder geval links stemmen. Of Groenlinks of PvdA.

CDA zou ik nooit op stemmen. Ik zou sowieso nooit op een cristelijke partij stemmen. Straks wordt abortus en euthanasie weer verboden.

Vvd vind ik opzich wel goede standpunten hebben. Ik vind het alleen niet zo'n sociale partij.

Groep Wilders vind ik totaal niet realistisch.

Sp heeft goede ideeen maar gaan hier wel erg ver in. Een soort communisme van nu.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 12:59

Nou die abortussen mogen van mij wel minder! Die christelijke partijen vind ik dan wel weer goed. Er worden tegenwoordig zoveel abortussen gepleegd! Je zou haast denken dat het een nieuw voorbehoedsmiddel is.
Ik vind het moord. En tuurlijk moeten er uitzonderingen bestaan. Zoals in geval van verkrachting of ernstige afwijkingen. Maar als je jezelf oud genoeg vind voor sex vind ik dat je ook verantwoordelijk moet zijn voor de gevolgen. Er zijn zat voorbehoedsmiddelen te verkrijgen. Bovendien hebben abortussen vaak psychische gevolgen voor de vrouw.

En euthenasie vind ik ook niet redelijk. Ik vind niet dat de mens moet beslissen over leven of dood. Het is je tijd of niet..
En tuurlijk als iemand aan allerlei apparaten ligt mag je de stekker er uitrekken als het uitzicht hopeloos is maar dat valt niet onder euthenasie.

ninja2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:00

Bij mij kwam er uit
1 wilders
2cda
3fortuyn
4vvd
5sgp

Ik zit te twijfelen tussen het cda of wilders.

Ik stem wel op een rechtste partij.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:19

ik stem wilders vind zijn standpunten een goede zaak! wel hopen dat ie t waar kan maken.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:22

Blueberry schreef:
Nou die abortussen mogen van mij wel minder! Die christelijke partijen vind ik dan wel weer goed. Er worden tegenwoordig zoveel abortussen gepleegd! Je zou haast denken dat het een nieuw voorbehoedsmiddel is.
Ik vind het moord. En tuurlijk moeten er uitzonderingen bestaan. Zoals in geval van verkrachting of ernstige afwijkingen. Maar als je jezelf oud genoeg vind voor sex vind ik dat je ook verantwoordelijk moet zijn voor de gevolgen. Er zijn zat voorbehoedsmiddelen te verkrijgen. Bovendien hebben abortussen vaak psychische gevolgen voor de vrouw.

En euthenasie vind ik ook niet redelijk. Ik vind niet dat de mens moet beslissen over leven of dood. Het is je tijd of niet..
En tuurlijk als iemand aan allerlei apparaten ligt mag je de stekker er uitrekken als het uitzicht hopeloos is maar dat valt niet onder euthenasie.

Ik ben het hier echt totaal niet mee eens. Maar daarom stem jij ook rechts en ik links Knipoog
Ik denk niet dat er mensen zijn die zeggen: Ik gebruik geen condoom of de pil en als ik zwanger raak dan laat ik gewoon even een abortus doen. Het lijkt me namelijk echt geen pretje om daar te liggen. Iedereen kan fouten maken en de pil een keer vergeten of ziek worden zodat de pil niet meer werk. Daarnaast zijn er ook de mogelijkheden die jij geeft en is het ook nog steeds mogelijk dat je zwanger wordt terwijl je de pil slikt. Ik zie dit totaal niet als moord want om iets te vermoorden moet het eerst een levend wezen zijn. Een klompje cellen die je nog niet eens met het blote oog kan zien is kan je in mijn ogen niet vermoorden.

Even iets persoonlijks; Een kennis van mij heeft 2 jaar terug een abortus laten plegen. Ze was zwanger geraakt want het condoom was gescheurt. Ze slikte de pil niet omdat haar christelijke moeder hier absoluut tegen was. Tja wat heb je nou liever?

En wat valt volgens jou onder euthanasie?
Volgens mij het volgende: Het doel van euthanasie is een einde te maken aan uitzichtloos en ondraaglijk lijden van de patiënt.
Het is echt niet zo dat iedereen die maar even geen zin meer heeft in het leven zomaar euthanasie kan plegen.

Nee, zeker geen christelijke partijen voor mij Knipoog

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:25

Welke standpunten van Wilders spreekt jullie aan als ik vragen mag?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:26

wilders!!!!!
echt ik hoop dat veel van zijn punten er doorheen komen!!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:31

Winkie schreef:

Immigratie stop!
Directe Democratie!
Dierenrechten direct alarmnummer 113
kijk anders even op google daar saatn deze punten en veel meer uitgelegd.
Anders heb ik hier zo een een mega verslag van wat ik allemaal goed vind van hem.

ninja2Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:33

van de 30 punten ben ik het er met maar 7 niet mee eens. En dat zijn ook nog eens punten waarbij ik zeg als dat er door komt dan is dat nog niet zo probleem voor mij.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:51

Moniek schreef:
Winkie schreef:

Immigratie stop!
Directe Democratie!
Anders heb ik hier zo een een mega verslag van wat ik allemaal goed vind van hem.

Ik weet wel wat zijn punten zijn. ik vraag me alleen af welke punten jullie dan precies aanspreken. Vingers aflikken
Ik heb even bij zijn site gekeken. Er zijn helemaal geen onderbouwingen te vinden hoe hij dit allemaal wil gaan realiseren? Of heb ik nu niet goed gekeken? Even een paar punten van wilders waar ik mij dus echt niet kan vinden. Maar ik wil natuurlijk graag weten hoe jullie dit zien Knipoog

Minder ministeries, minder ambtenaren.

Ik vind het echt ongeloofwaardig dat de helft van alle ambtenaren weg kan. Net alsof nu de helft van alle ambtenaren niks zit te doen.

Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Bevorderen vrijwillige remigratie

Mensen die hier willen wonen komen er niet meer in en mensen die graag ergens ander willen wonen worden gesmeekt terug te komen

Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk

Ik denk dat er te veel mensen zijn, waaronder ikzelf, die hier niet goed over kunnen oordelen. Ik weet nl niet precies wat de voordelen/nadelen zijn etc. Daar zijn politici voor. Die hebben hier hun beroep van gemaakt.

Geen overheidssubsidies voor politieke partijen

Volgens mij was het Groep Wilders die laatst hun handje ophield omdat ze te weinig geld hadden voor veiligheidsmaatregelen?!

Bouw nieuwe kerncentrales

Juist ja.. :S

Turkije in de EU dan Nederland eruit

Turkije komt er vroeg of laat bij. Turkije doet ontzettend z’n best om bij de EU te mogen horen dus dit gaat volgens mij ook gebeuren. Ik geloof niet dat Nederland er dan uit stapt aangezien de EU o.a. begonnen is met Nederland en het Nederland veel goede dingen heeft bezorgt. In mij ogen is dit dus niet realistisch en ook erg zwart/wit bekeken.

Het dieren gedeelte vind ik overigens op zich wel goed.

Ik vind deze partij niet realistisch omdat Wilders af en toe wel erg ver gaat. Een voorbeeld: Ik denk niet dat het realistisch is om te denken aan een alarmnummer voor dieren als de rechten van deze dieren er nog niet zijn. Ik kan wel met idee leven hoor. Goed intiatief hoor daar niet van Knipoog

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:09

bij mij kwam eruit partij voor de dieren, SP en groen links.

Op Pvda zou ik niet stemmen omdat Wouter Bos het allen om aan de macht komen gaat, niet omdat hij nederland echt wil helpen.

Dat er zoveel mensen op Wilders zouden stemmen had ik ook niet verwacht.

maar ja moet nog even wachten voor ik mag stemmen.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:33

Ik op PvdA of Partij voor de Dieren. Wilders stond echt onderaan mijn lijstje. Tja, misschien kan een frisse wind geen kwaad, maar helaas is vernieuwing lang niet altijd verbetering.....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:21

Nogmaals, Wilders heeft als hoogste prioriteit buitenlanders eruit. De rest is opvulling en wat het volk graag leest. Maar als het volk even goed nadenkt moet het volk beseffen dat de standpunten die meneer veel geschreeuw weinig wol heeft niet haalbaar en realistisch zijn. Ik vind Wilders een clown, maar dan wel de evil versie van die Vlemmix (?) van een paar jaar geleden.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:37

Immigratie stop!
Directe Democratie!
[/quote]

Ik weet wel wat zijn punten zijn. ik vraag me alleen af welke punten jullie dan precies aanspreken. Vingers aflikken
Ik heb even bij zijn site gekeken. Er zijn helemaal geen onderbouwingen te vinden hoe hij dit allemaal wil gaan realiseren? Of heb ik nu niet goed gekeken? Even een paar punten van wilders waar ik mij dus echt niet kan vinden. Maar ik wil natuurlijk graag weten hoe jullie dit zien Knipoog

Minder ministeries, minder ambtenaren.

Ik vind het echt ongeloofwaardig dat de helft van alle ambtenaren weg kan. Net alsof nu de helft van alle ambtenaren niks zit te doen.

Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Bevorderen vrijwillige remigratie

Mensen die hier willen wonen komen er niet meer in en mensen die graag ergens ander willen wonen worden gesmeekt terug te komen

Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk

Ik denk dat er te veel mensen zijn, waaronder ikzelf, die hier niet goed over kunnen oordelen. Ik weet nl niet precies wat de voordelen/nadelen zijn etc. Daar zijn politici voor. Die hebben hier hun beroep van gemaakt.

Geen overheidssubsidies voor politieke partijen

Volgens mij was het Groep Wilders die laatst hun handje ophield omdat ze te weinig geld hadden voor veiligheidsmaatregelen?!

Bouw nieuwe kerncentrales

Juist ja.. :S

Turkije in de EU dan Nederland eruit

Turkije komt er vroeg of laat bij. Turkije doet ontzettend z’n best om bij de EU te mogen horen dus dit gaat volgens mij ook gebeuren. Ik geloof niet dat Nederland er dan uit stapt aangezien de EU o.a. begonnen is met Nederland en het Nederland veel goede dingen heeft bezorgt. In mij ogen is dit dus niet realistisch en ook erg zwart/wit bekeken.

Het dieren gedeelte vind ik overigens op zich wel goed.

Ik vind deze partij niet realistisch omdat Wilders af en toe wel erg ver gaat. Een voorbeeld: Ik denk niet dat het realistisch is om te denken aan een alarmnummer voor dieren als de rechten van deze dieren er nog niet zijn. Ik kan wel met idee leven hoor. Goed intiatief hoor daar niet van Knipoog
[/quote]

hij heeft punten die mij goed doen en hij kaart situaties aan waar ik me vreselijk aan erger.
Turkijke doet alles behalve moeite om bij te eu to komen was gisteren nog op het nieuws.
En het is alang bewezen dat de kamer met de helft minder kan hij is niet de eerste die dit zegt.
Imigratie stop niet meer dan eerlijk laten we het geld maar eens aan andere nuttige dingen stoppen.
Asielzoekers uit oorlogs landen uitgezonderd.
En ik vind dat wij nerderlanders best wel inbreng kunnen hebben om een verandering er door heen te brengen of juist niet.
En over dieren er moet juist een wet komen om de wreedheden tegen dieren veel harder aan te pakken door bijvoorbeeld een levenslang verbod op het houden van dieren.
En veel hogere straffen.
En ook het dragen van hoofddoekjes in een openbare functie moegen van mij worden verboden dit vind ik ook een goed punt.
Geen uitzonderingen voor niemand niet.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:38

Mijn vader heeft gestemt op: PVDA!!!!!!!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:39

Gulpje schreef:
Nogmaals, Wilders heeft als hoogste prioriteit buitenlanders eruit. De rest is opvulling en wat het volk graag leest. Maar als het volk even goed nadenkt moet het volk beseffen dat de standpunten die meneer veel geschreeuw weinig wol heeft niet haalbaar en realistisch zijn. Ik vind Wilders een clown, maar dan wel de evil versie van die Vlemmix (?) van een paar jaar geleden.

Waarom omdat hij niet als een kip zonder kop alle andere schapen achterna loopt?
Ja geen buitenlanders meer naar binnen die zich zelf niet kunnen onderhouden of crimineel zijn heerlijk!!
Ben ik helemaal voor.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:39

pvda of partij voor de dieren. ben er nog niet uit.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:43

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:47

Die Wouter Bos Misselijk Misselijk

Eng mannetje

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:57

ik kies denk ik voor wilders!!

wouter bos vind ik ook een leugenaar en een walgelijk mannetje...afblijven van de aftrek van je hypotheek!!

wilders ben ik meer voor, ook wat betreft de dieren en het alarmnummer ervoor, plus bijna alle andere punten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:06

VVD!!!
Mijn vriend is ondernemer en het is eigenlijk de enige partij die ik hoor over het steunen van ondernemers, dus VVD for me! Asjeblieft geen links Nederland....dat wordt de ondergang.....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:12

klomp schreef:
ik kies denk ik voor wilders!!

wouter bos vind ik ook een leugenaar en een walgelijk mannetje...afblijven van de aftrek van je hypotheek!!

wilders ben ik meer voor, ook wat betreft de dieren en het alarmnummer ervoor, plus bijna alle andere punten

Heeft jouw vriendje de Nederlandse nationaliteit?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:14

nee, hij noemt zichzelf ook allochtoon Knipoog
moeder is nederlands, vader surinaams, wel hier geboren, maar hij is het zlef ook eens met wilders Haha!

hij heeft overigens wel een nederlandse nationaliteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:15

Blueberry schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

ik hoop toch dat je je eens wat beter gaat informeren voor je dit soort uitspraken doet