Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
milou123 schreef:Weet je hoe dat komt? Dat onverdoofd castereren? Er is ooit een onderzoek gedaan, er werd het meeste vlees van de beren gekocht, maar toen de mensen wisten dat het beren waren (met ballen) wouden ze het niet meer. Ze moesten gecastereerd worden. Alles verdoven is onbetaalbaar, en ze voelen het niet. Als je een big (biologisch of niet) oppakt beginnen ze te gillen, als je ze castereerd zijn ze vaak stil. Pak je ze weer om op de grond te zetten gillen ze en zet je ze op de grond zijn ze stil! Ze voelen het niet eens..
MissBenthe85 schreef:
Ze voelen het wel, dat zal ik nooit ontkennen, maar het feit is dat ze ook schreeuwen als je ze oppakt om te verleggen of alleen al in het hokje stapt... het is een klein sneetje en zo voorbij (als je het goed doet!) en idd als je ze op de grond zet zijn ze meteen weer stil
Daphnezz schreef:Verschrikkelijk vind ik het hoe de varkens gehouden worden... volgens mij weten ze niet eens hoe zonlicht er uit ziet....
Ik ben vegetarier.
silvana schreef:Daarom is biologisch vlees ook gezonder.Ik weet wat er in gewone varkens gedouwd word en wat er op de zwarte markt verhandeldt wordt.Maar goed zolang mensen daar doof en blind voor zijn .
En waarom worden de varkens in de Bio industrie veel meer ziek?Omdat ze met te veel op elkaar binnen zitten daardoor breekt er voedsel uit.De varkensboeren waar ik kwam,daar kregen de varkens standaard antibiotica door hun eten heen.
maar ik durf te wedden dat ook dit weer glashard ontkent gaat worden
silvana schreef:Dat wist ik dus dat ze dat gingen zeggen .
nee hoor antibiotica word iedere dag keurig door het voer gemengd.
En daar draait de Bio industrie op,ontkennen.
Ik heb er tot verleden maand iedere dag met mijn neus boven op gestaan omdat de paarden bij een varkens boer stonden.deze varkens worden allemaal gehouden voor de slacht .
Het enige verschil wat er kan zijn is de wetgeving tussen belgie en nederland.
Maar wat in belgie niet gegeven mocht worden werd in Nederland opgehaald,net over de grens.
Maar goed julie eten het en ik niet