Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:12

Meissie17 schreef:
Dit vind ik zo belachelijk veel b uitenlanders zeggen dat ze zich gediscrimineerd worden maar wie discrimineerd ons nou dan Ja inderdaad de buitenlander, Zwarte scholen speciale ziekenhuis, sorry hoor maar dit gaat te ver. Heb er geen respect voor:n

Dat is dan vast wederzijds.

Leer eerst eens lezen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:12

@Meissie: en ik heb geen respect voor mensen die anderen afkraken en dat dan ook nog in bar slecht Nederlands doen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:13

Meissie17 schreef:
Dit vind ik zo belachelijk veel b uitenlanders zeggen dat ze zich gediscrimineerd worden maar wie discrimineerd ons nou dan Ja inderdaad de buitenlander, Zwarte scholen speciale ziekenhuis, sorry hoor maar dit gaat te ver. Heb er geen respect voor:n

Tjee ik wordt er een beetje moe van! Lees eerst het hele topic maar eens door voordat je domme reacties tussen door gaat gooien. Overigens is het ziekenhuis niet een idee van moslims en zou het dan ook toegankelijk voor niet moslims!!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:13

Meissie17 schreef:

Volgens mij snap jij de definitie van discriminatie nog niet?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:14

Meissie17 schreef:

Als je in het buitenland woont en iedereen om je heen je uitlacht om de taal die je spreekt en je gewoontes ga je vanzelf wel van je af bijten, logisch dat de buitenlanders een bepaalde mentaliteit aannemen naar Nederlanders.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:24

Meissie17 heeft wel een sterk punt (ookal zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen). We mogen niets, maar dan absoluut niets, negatiefs zeggen over de islam of over andere religieuze uitingen (en mensen) die in ons land wonen. Want dan worden wij bestempeld als een discriminerend individu. Maar zij zelf hebben wel de mogelijkheid om beroep te doen op hun vrijheid van meningsuiting, en ik zie bar weinig NL'rs die daar bezwaar tegen maken.
En Lepeltje21: dit slaat als een tang op een varken. Als dat soort mensen zich binnen een bepaald tijdsbestek leren aan te passen aan het land waarin zij mogen wonen, dan worden die mensen geaccepteerd. Zolang ze maar hun plek in de samenleving innemen en ook in positieve zin weten bij te dragen aan deze samenleving. En aangezien een groot deel dit niet weet te bereiken, zullen de huidige inwoners van NL niet zo toereikend zijn. En ik vind dit niet geheel onterecht.

Verder vind ik het belachelijk dat de NL bureaucratie weer op zo'n stomzinnig idee als een moslim ziekenhuis moet komen, waar geen van beide kanten echt op zit te wachten.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:27

VValar schreef:
Meissie17 heeft wel een sterk punt (ookal zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen). We mogen niets, maar dan absoluut niets, negatiefs zeggen over de islam of over andere religieuze uitingen (en mensen) die in ons land wonen. Want dan worden wij bestempeld als een discriminerend individu. Maar zij zelf hebben wel de mogelijkheid om beroep te doen op hun vrijheid van meningsuiting, en ik zie bar weinig NL'rs die daar bezwaar tegen maken.
En Lepeltje21: dit slaat als een tang op een varken. Als dat soort mensen zich binnen een bepaald tijdsbestek leren aan te passen aan het land waarin zij mogen wonen, dan worden die mensen geaccepteerd. Zolang ze maar hun plek in de samenleving innemen en ook in positieve zin weten bij te dragen aan deze samenleving. En aangezien een groot deel dit niet weet te bereiken, zullen de huidige inwoners van NL niet zo toereikend zijn. En ik vind dit niet geheel onterecht.

Verder vind ik het belachelijk dat de NL bureaucratie weer op zo'n stomzinnig idee als een moslim ziekenhuis moet komen, waar geen van beide kanten echt op zit te wachten.

Dat is onzin je mag best iets negatief over dingen zeggen. Maar benaam dan wel deze dingen en gooi het niet allemaal op een grote hoop. Ik hoor hier mensen over buitenlanders praten alsof elke buitenlander een moslim is.

Een groot deel weet dit niet te bereiken zeg je?? Nou dan heb jij een vervrongen idee van de werkelijkheid. Want er is namelijk een groot gedeelte die dat wel kunnen en maar een klein gedeelte wat dat niet kan.

Niks bureaucratie, het was dus een zelfstandig ondernemer die met het idee kwam.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 25-10-06 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:27

ik zou niemand uitlachen om zijn taal,ik vind juist dat mensen elkaar moeten helpen op dat gebied.
maar ik heb 0 respect voor mensen die de taal weigeren te leren.

dus ik vind de mentaliteit van sommigen helemaal niet logisch naar de nederlanders toe.

ik noemde van mezelf een voorbeeld,een vrouwtje wat in mijn apotheek komt en geen woord nederlands spreekt........dan sta je daar,en dan woont zo iemand al zo lang in nederland.
gelukkig was er een aardige jongen die redelijk kon tolken,maar dat was ook mazzel dat die er stond.
(zulke situaties heb ik niet alleen met moslims voor sommigen beginnen te gillen,maar laatst ook met een spaanse meneer en een joegoslavische mevrouw)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:28

@VValar: je mag best iets negatiefs zeggen, maar mijn persoonlijke probleem is dat er ineens allemaal mensen die nauwelijks kunnen lezen en schrijven anderen gaan veroordelen omdat "dat soort" of "zulke lui" in hun ogen "vanalles" niet goed doen. Veel geblaat, weinig wol. Maar als iemand een bepaalde, gefundeerde mening over iets heeft, dat kan toch? En dan kan dat postief of negatief zijn. Maar mensen die maar iets roepen? Nee, bedankt.
Laatst bijgewerkt door chevax op 25-10-06 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:29

Snoevie schreef:
ik zou niemand uitlachen om zijn taal,ik vind juist dat mensen elkaar moeten helpen op dat gebied.
maar ik heb 0 respect voor mensen die de taal weigeren te leren.

dus ik vind de mentaliteit van sommigen helemaal niet logisch naar de nederlanders toe.

ik noemde van mezelf een voorbeeld,een vrouwtje wat in mijn apotheek komt en geen woord nederlands spreekt........dan sta je daar,en dan woont zo iemand al zo lang in nederland.
gelukkig was er een aardige jongen die redelijk kon tolken,maar dat was ook mazzel dat die er stond.
(zulke situaties heb ik niet alleen met moslims voor sommigen beginnen te gillen,maar laatst ook met een spaanse meneer en een joegoslavische mevrouw)

hoe weet je nou dat die vrouw al ZO lang in nederland woont?

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:30

Wáar slaat dat op? Hallo, ieder mens, al ben je een hollander, marokkaan, turk of surinamer, whatever mag in ELK ziekenhuis komen. Dít is discriminatie. Vind ik dan.

Maar ik vind wel wat Snoevie zei, je moet bereid zijn om Nederlands te leren en alles.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:30

omdat het de buurvrouw van een collega is Knipoog
en die wonen al heel wat jaren naast elkaar.
contact tussen hen is overigens redelijk,maar door het taalgebrek word het contact niet beter.

anders zou ik het toch niet zeggen als ik het niet weet?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:32

VValar schreef:

Leer eerst eens lezen. Knipoog

Ik word echt een beetje moe van al die mensen die hier dingen lopen te roepen zonder eerst het topic eens te heben doorgelezen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:35

In mijn werk heb ik dagelijks met buitenlanders te maken: Duitsers, Engelsen, Italianen en Denen. En ze spreken geen van allen Nederlands.Vallen zij ook in de categorie "die lui"? Want een aantal van hen woont hier, hoor. Maaaaarrrrrr... iedereen praat sowieso Engels tegen hen (wat dat vinden wel dan wel weer leuk en dan kan het?). Het is maar net waar je je allemaal aan stoort.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:36

Whiz schreef:
Dat is onzin je mag best iets negatief over dingen zeggen. Maar benaam dan wel deze dingen en gooi het niet allemaal op een grote hoop. Ik hoor hier mensen over buitenlanders praten alsof elke buitenlander een moslim is.

Een groot deel weet dit niet te bereiken zeg je?? Nou dan heb jij een vervrongen idee van de werkelijkheid. Want er is namelijk een groot gedeelte die dat wel kunnen en maar een klein gedeelte wat dat niet kan.

Niks bureaucratie, het was dus een zelfstandig ondernemer die met het idee kwam.

Waarom alles gelijk weer als onzin bestempelen? Misschien moet je eens meer aandacht besteden aan de bijv. de jeugdcriminaliteit, die wordt aangevoerd door jongeren uit etnische minderheden. Waarom? Niet omdat ze niet slim genoeg zijn of de mogelijkheden er niet voor hebben, maar omdat ze vaak uit een kansarm gezin komen en een achterstand in hun ontwikkeling hebben (en dat voor een 2e of 3e generatie!) en hierdoor vaak de kansen niet grijpen of mee kunnen komen met de normale ontwikkeling.
Waarom zeg ik dit? Omdat niet alleen jeugdcriminaliteit wordt aangevoerd door de zgn etnische minderheden.
Ik weet niet hoe het er daar aan toe gaat in Breda, maar in de Randstad is deze tendens duidelijk zichtbaar.

Je hoort mij overigens niet zeggen dat alle buitenlanders van marrokaanse, turkse of surinaamse afkomst hier aan mee doen. Ik geef je alleen de feiten uit huidige onderzoeken die nu gaande zijn. En die onderzoeken zijn niet gebaseerd op een kleine populatie.

Gut gut, moet er weer zo'n ophef gemaakt worden omdat ik dacht dat het initiatief kwam van de NL bureaucratie, maar in werkelijkheid komt van een eigen initiatief nemer? Nou, dat is dan één puntje voor jullie hoor.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:41

VValar schreef:

Ook de buitenlanders die gewoon netjes elke dag gaan werken etc worden op dezelfde manier aangekeken als diegene die de fout in gaan.
Ik ken genoeg buitenlanders die netjes naar school/werk gaan, maar die niet worden geaccepteerd binnen de gehele gemeenschap op basis van die vooroordelen.
Om bijvoorbeeld hun uitspraak van de NL-taal, ze spreken met een buitenlands accent en maken foutjes in de taal, maar ik vind persoonlijk dat dat begrijpelijk is, Nederlands is een moeilijke taal en zeker als het je moedertaal niet is.
Natuurlijk moeten ze gewoon Nederlands leren en spreken, maar ook als ze dat al doen, krijgen ze nog commentaar.

Maar daar gaat het topic niet over.
Een ziekenhuis erbij is altijd goed, ongeacht voor wie het is.
Maar zoals je ziet, kan een moslimziekenhuis, toegankelijk voor niet-moslims, voor zoveel ophef zorgen wat allemaal niets met het ziekenhuis zelf heeft te maken, er word gelijk fel gereageerd op moslims zelf.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:56

ik was eigenlijk wel benieuwd hoe die man het wilde realiseren,je moet een gelijk aantal mannelijke/vrouwelijke artsen/verplegers hebben om aan de wensen van de moslims te voldoen............ik kan me voorstellen dat de moslims zelf er weinig in zien.

idd,deze discussie is wel erg offtopic

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:59

VValar, dat er problemen zijn, daarover is iedereen het wel eens. Hoe we die gaan oplossen, dat is waar over het algemeen de meningen verschillen (en gezien jouw post in het topic over de nieuwe wet getekend door Bush kan ik me wel enigszins voorstellen in welke richting jij de oplossingen zoek...). Ook over de oorzaken trouwens. Die onderzoeken van je geloof ik best, maar wat is nu je precies punt?

Als je dit topic eens zou doorlezen zie je dat een plan (notabene bedacht door een autochtoon) wordt aangegrepen om een bepaalde (eeuwigdurende) discussie weer aan te zwengelen, met de bijbehorende ongenuanceerde posts van dien. Heerlijk, net als in het halal-vlees topic oordelen mensen weer eens terwijl ze niet eens weten waar ze het over hebben. Puur om dat woordje 'Islam'. En daar word ik echt ont-zet-tend moe van ja. Mijn moslim-collega's ook trouwens (artsen, verpleging, even ter info). Ik kan beter zeggen: moedeloos worden ze ervan!

Met het vingertje wijzen is zo lekker makkelijk, de schuld ligt natuurlijk áltijd bij die 'ander'.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:03

maar dat vingertje wijzen gebeurd van béide kanten ook!

mensen moeten zich meer verdiepen in elkaar....autochtonen in allochtonen,maar ook zéker andersom

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:39

VValar schreef:

Ach hou toch op. We doen niet anders dan zeiken over die Islam.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:39

maar hóe komt dat dan?ik praat het niet helemaal goed,maar het komt ergens vandaan.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:40

Omdat mensen niet nadenken en elkaar dom nablaten!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:47

en het ligt helemaal niet aan de moslims zelf(klein deel)

het is zijn natuurlijk niet alleen de niet-moslims die niet nadenken en elkaar nablaten he,ik heb soms het gevoel dat sommigen de moslims een handje boven het hoofd willen houden.........

ik snap dat aan een kant wel,maar respect moet wederzijds zijn,en dus niet alleen van niet-moslims komen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:49

Snoevie schreef:
en het ligt helemaal niet aan de moslims zelf(klein deel)

het is zijn natuurlijk niet alleen de niet-moslims die niet nadenken en elkaar nablaten he,ik heb soms het gevoel dat sommigen de moslims een handje boven het hoofd willen houden.........

ik snap dat aan een kant wel,maar respect moet wederzijds zijn,en dus niet alleen van niet-moslims komen

En hoe kom je er in godsnaam bij dat het respect alleen van de niet-moslims komt?? van welke planeet kom jij eigenlijk?? Ff verder kijken dan je neus lang is hoor!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:52

*zucht* dat zeg ik helemaal niet,ik zeg alleen dat het respect van beide kanten moet komen,en niet alleen van de niet moslimkant.

jij hoeft niet zo overdreven te reageren,grof worden is niet nodig.

zoals al 100000000000 keer gezegd,ik heb helemaal géén hekel aan moslims,maar ik vind gewoon dat beide kanten eraan moeten werken,en niet alleen een van de 2,dus ook niet alleen moslims,maar ook de niet moslims.
hoop dat ik zo duidelijker ben