Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:13

Nee, zucht...
Er zijn ongeveer 1 miljoen moslims. Dat is dus 7% van de bevolking. Stel dat er een moslimpartij opgericht wordt (op dit moment is er nog geen). En stel dat die partij de Sharia in probeert te voeren.
En stel dat *alle* moslims op die partij stemmen. (Terwijl ik heel zeker weet dat niet alle moslims daar een voorstander van zijn.)

Maar zelfs dan nog, in het meest extreme geval, halen ze 7% van de stemmen. Voor ze een grondwetswijziging erdoor kunnen krijgen, moet dit (2 keer!) met 66% van de stemmen aangenomen worden. Kortom, ze moeten nog 59% van de niet-moslims gaan overtuigen dat de Sharia een goed idee is.

Is dat waarschijnlijk? Niet echt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:15

ach, mocht het ooit zover komen, dan zijn er nog genoeg andere landen waar ik dan politiek asiel aan kan vragen Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:19

Shadow0 schreef:
Is dat waarschijnlijk? Niet echt.

Misschien niet in de nabije toekomst Shadow, maar over een jaar of 10?
Het aantal moslims in NL (en over de hele wereld) neemt stag toe.

Ik heb wel eens van die propaganda doorgelezen, nou echt... Poeh.
Ze verwachten dat er in 2020 een arabische vlag in het witte huis hangt Clown

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:22

dit gaat nooit gebeuren.

maar mocht een groot deel van de bevolking in dit land plots het verstand verliezen dan zal ik als lesbische wel weg moeten.

met mijn hooft naar beneden van het hoogste gebouw in de buurt gegooid worden lijkt me namenlijk niet goed voor mijn gezondheid Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:23

Christelijke God VS Islamitische Allah:

Citaat:
Second, if you read the Qur'an's description of Allah, and read the Bible's description of God, it becomes obvious you are reading about two different persons. Allah orders his followers to kill those who deny Islam, while God instructs us to love our enemies. Allah had no son while God sent His Son to die for sinful men. Allah is "unknowable" while God seeks a personal relationship with His creation, man.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:55

Schimmelig schreef:

Dat weet niemand. Het is pas 17 jaar geleden dat het IJzeren Gordijn is gevallen. Er kan zo ontzettend veel gebeuren, daar kan niemand veel zinnigs over zeggen denk ik. En dat lijkt me een bijzonder magere reden om nu alvast allerlei noodscenario's te beginnen, waaronder zoiets ingrijpends als een grondwetswijziging die het hele fundament van de democratie overhoop haalt.

En dan nog moet het zeker niet alleen tegen de moslims gericht worden. Een algemene aanpassing die het probleem voorkomt met welke groep dan ook, zou natuurlijk beter zijn. Want wie weet beginnen over 10 jaar de Friesland-fundamentalisten wel ineens te strijden. Daar staan we dan met onze anti-moslim-wetgeving. Maar hoe bepaal je of een denkbeeld wel of niet 'mag'? Welke principes zouden dan belangrijk zijn? En wie bepalen dat?

Citaat:
Ik heb wel eens van die propaganda doorgelezen, nou echt... Poeh.
Ze verwachten dat er in 2020 een arabische vlag in het witte huis hangt Clown

Ah, propaganda! Dat staat dan ook wereldwijd bekend vanwege de realistische kijk op de zaken ;

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:00

Shadow0 schreef:
Ah, propaganda! Dat staat dan ook wereldwijd bekend vanwege de realistische kijk op de zaken

Die propaganda wil ik nog wel enigzins serieus nemen.
Je hebt vast wel eens die filmpjes gezien waarin er mensen onthoofd worden (dat is ook Islamitische propaganda). Die filmpjes geven (mij) een zeer realistische kijk op zaken. Je weet zo weer met wie je te maken hebt.

In 2020 zullen we het pas werkelijk weten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:17

WTF???
Boos! rot op met die islamitische wet!! We zitten in NL, halloooo?

Als dat hier komt dan kunnen we het wel schudden. Wat moet een islamitische wet hier nou? Moeten alle vrouwen dalijk onderdanig zijn en met hoofddoek lopen? Nou no way!!
Als die moslims zo graag een wet willen, donderen ze maar op naar hun eigen land!

Ik ga zeker op Wilders stemmen, want die lui willen echt de macht krijgen over NL en als dat zo door gaat gaat ze dat nog aardig lukken ook!

Gelukkig komt Turkije hier voorlopig nog niet bij de EU, dat land heb hier ook niets te zoeken!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:45

zou Donner weten dat hij op deze manier Wilders aan stemmen helpt?
vast niet goed bij nagedacht Haha!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:56

*Kijkt 3 pagina's niet: Nog steeds kortzichtige Chaos.

Mensen! het gaat hier om 66% van de NL bevolking! En in 2020 een arabische vlag in het WH? No way. Vraag de gemiddelde amerikaan eens naar zijn simphatie over de Islam, en je hoort het antwoord de komende 14 jaar nog wel even nagalmen Lachen .

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:12

alex66 schreef:
zou Donner weten dat hij op deze manier Wilders aan stemmen helpt?
vast niet goed bij nagedacht Haha!

Onzin! De uitspraken van Donner hebben helemaal niets in de peilingen veranderd. Dus geen extra stemmen voor Wilders/SGP of wie dan ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:49

Schimmelig schreef:
Je hebt vast wel eens die filmpjes gezien waarin er mensen onthoofd worden (dat is ook Islamitische propaganda). Die filmpjes geven (mij) een zeer realistische kijk op zaken. Je weet zo weer met wie je te maken hebt.

Da's misschien heel vreemd, maar ik heb nooit de behoefte gehad om dat te kijken. Maar hoe 'realistisch' is die kijk nou? Dat er een paar hele enge, gestoorde figuren zijn, da's duidelijk. Ik heb zo'n filmpje niet eens nodig om dat te weten. Dat er dus mensen zijn die dromen van een wereldheerschappij en dat zeer gewelddadig willen bereiken, dat is ook al duidelijk.

Maar... hoe groot is die groep? Het maken van 1 bloederig filmpje is (helaas) niet zo moeilijk. Een paar zieke geesten, een filmcamera en een slachtoffer. Het trekt lekker de aandacht, dat ook. Maar hoe groot is het reele gevaar? Welke mogelijkheden hebben ze, hoe groot is hun groep, wat kunnen ze?
Er is nogal een verschil tussen een filmpje maken met 3 medegestoorde vrienden, of een wereldbrede machtsovername. Er is een verschil tussen een paar relschoppers die hier in Nederland lekker grove uitspraken doen, en een 66% meerderheid die de Sharia aannemen.

Dus, wat is reeel? Je moet ook het perspectief niet uit het oog verliezen. Ik denk dat mensen zich enorm veel angst laten aanjagen, door wat ze horen, menen te horen, wat steeds weer herhaald wordt.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:20

KiWiKo schreef:
ach, mocht het ooit zover komen, dan zijn er nog genoeg andere landen waar ik dan politiek asiel aan kan vragen Haha!

Nee Kim wij gaan dan strijden Tong uitsteken Haha!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:41

Schimmelig schreef:

Als je er vanuit gaat dat alle moslims voor het invoeren van de Sharia zijn heb je inderdaad een punt. Gelukkig is dit zeker niet het geval. Net zoals is heel blij ben dat niet alle christenen zich achter de SGP scharen. Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:08

Shadow0 schreef:
Schimmelig schreef:

Da's misschien heel vreemd, maar ik heb nooit de behoefte gehad om dat te kijken. Maar hoe 'realistisch' is die kijk nou? Dat er een paar hele enge, gestoorde figuren zijn, da's duidelijk. Ik heb zo'n filmpje niet eens nodig om dat te weten. Dat er dus mensen zijn die dromen van een wereldheerschappij en dat zeer gewelddadig willen bereiken, dat is ook al duidelijk.

Maar... hoe groot is die groep? Het maken van 1 bloederig filmpje is (helaas) niet zo moeilijk. Een paar zieke geesten, een filmcamera en een slachtoffer. Het trekt lekker de aandacht, dat ook. Maar hoe groot is het reele gevaar? Welke mogelijkheden hebben ze, hoe groot is hun groep, wat kunnen ze?
Er is nogal een verschil tussen een filmpje maken met 3 medegestoorde vrienden, of een wereldbrede machtsovername. Er is een verschil tussen een paar relschoppers die hier in Nederland lekker grove uitspraken doen, en een 66% meerderheid die de Sharia aannemen.

Dus, wat is reeel? Je moet ook het perspectief niet uit het oog verliezen. Ik denk dat mensen zich enorm veel angst laten aanjagen, door wat ze horen, menen te horen, wat steeds weer herhaald wordt.

Niemand weet echt hoe groot die groep precies is. Dat vraag ik mijzelf ook af Lachen
Hoewel in de Sura staat (één van de boeken uit de Qu'ran) dat elke moslim diegene mag doden die 'slecht' over zijn/haar geloof spreekt. Dat verklaart ook de korte lontjes van de meeste Islamieten. Dat wordt gerechtvaardigd door de Qu'ran.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:10

pairadice schreef:
Schimmelig schreef:

Als je er vanuit gaat dat alle moslims voor het invoeren van de Sharia zijn heb je inderdaad een punt. Gelukkig is dit zeker niet het geval. Net zoals is heel blij ben dat niet alle christenen zich achter de SGP scharen. Haha!

Ik ben bang dat als het zover komt de meeste Islamitische vrouwen 'onder dwang' van hun man moeten stemmen.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:16

Gelukkig ken ik ook een groot aantal zeer liberale moslimgezinnen, bij wie de vrouw gewoon volgens haar eigen keuze stemt. En helaas zijn de christelijke gezinnen waar de vrouw uberhaupt het stembureau nooit haalt niet op één hand te tellen....

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:18

Schimmelig schreef:
Niemand weet echt hoe groot die groep precies is. Dat vraag ik mijzelf ook af Lachen
Hoewel in de Sura staat (één van de boeken uit de Qu'ran) dat elke moslim diegene mag doden die 'slecht' over zijn/haar geloof spreekt. Dat verklaart ook de korte lontjes van de meeste Islamieten. Dat wordt gerechtvaardigd door de Qu'ran.

De Bijbel staat ook vol van dit soort teksten. En wie zegt dat de MEESTE islamieten een kort lontje hebben?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:19

pairadice schreef:
Gelukkig ken ik ook een groot aantal zeer liberale moslimgezinnen, bij wie de vrouw gewoon volgens haar eigen keuze stemt. En helaas zijn de christelijke gezinnen waar de vrouw uberhaupt het stembureau nooit haalt niet op één hand te tellen....

JUIST!!!!! Afgod Hail Pairadice!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:22

pairadice schreef:
Schimmelig schreef:

De Bijbel staat ook vol van dit soort teksten. En wie zegt dat de MEESTE islamieten een kort lontje hebben?

Och, laten we zeggen dat ik de discussie wel eens heb gevoerd Bloos

Inderdaad in het oude testament (waar de meeste NL'ders overgens niets mee te maken hebben, aangezien zij protestants zijn, of iets anders in deze strekking) staan teksten over steniging.
In het nieuwe testament staat echter dat je de vijand je andere wang zult toekeren.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:24

pairadice schreef:

Ik denk niet dat hier duidelijke statistieken over zijn. Als ik zou moeten 'gokken' zou ik zeggen dat er meer Christelijke vrouwen stemmen, dan Islamitische vrouwen Lachen

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:07

Schimmelig schreef:

Inderdaad in het oude testament (waar de meeste NL'ders overgens niets mee te maken hebben, aangezien zij protestants zijn, of iets anders in deze strekking) staan teksten over steniging.
In het nieuwe testament staat echter dat je de vijand je andere wang zult toekeren.

Ach, ik heb de discussie ook wel eens gevoerd, maar blijkbaar in andere kringen dan jij. In het nieuwe testament staat volgens mij toch ook echt iets over het opnemen van het zwaard en het doden van ongelovigen...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:26

pairadice schreef:
Schimmelig schreef:

Ach, ik heb de discussie ook wel eens gevoerd, maar blijkbaar in andere kringen dan jij. In het nieuwe testament staat volgens mij toch ook echt iets over het opnemen van het zwaard en het doden van ongelovigen...

Dat blijkt maar weer (over de discussie) Lachen
In het nieuwe testament staat overgens niks over het doden van ongelovigen. In het oude testament kun je er wel het eea over terugvinden.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:27

Ik ga maar weer eens teruglezen, het zou best kunnen dat ik wat dat betreft ongelijk heb...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:52

Schimmelig schreef:
Inderdaad in het oude testament (waar de meeste NL'ders overgens niets mee te maken hebben, aangezien zij protestants zijn, of iets anders in deze strekking)

Je weet dat dit niet juist is?

Ten eerste: de protestantse geloofsrichtingen baseren zich op de hele Bijbel. (Omdat het protestantse geloof niet 1 centraal geloof is, kunnen er plaatselijke verschillen zijn. Maar het geldt voor vrijwel alle protestantse vormen.)
Ten tweede is de katholieke geloofsgemeenschap groter dan de protestantse (30% Katholiek, 21% Protestant, bron: RIVM). En het katholicisme is zeker niet 'iets anders in deze strekking'.