Citaat:Niet iedereen krijgt dat
Alleen de mensen die hele dagen staan te klagen
... al evenmin respectvol vind naar de mensen die wel echt iets mankeren en wel een uitkering krijgen. Ook dat zijn niet allemaal aanstellers en klaplopers.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Niet iedereen krijgt dat
Alleen de mensen die hele dagen staan te klagen
Sorane schreef:Wat is er mis met werken?
Shadow0 schreef:Sorane schreef:Ik zeg dat mensen die ECHT ziek zijn WEL een uitkering moeten krijgen.
Ja, maar niet iedereen krijgt die dus. Ook niet als ze wel echt ziek zijn. Er zijn genoeg situaties mogelijk waarbij je wel ziek bent en toch geen recht hebt op een uitkering.
ShannaY schreef:@ Runningkawa
In mijn ogen was het reisje dat deze jongeren gekregen hebben niet rechtvaardig. Ik hoop dat je dat zelf ook snapt. Dit soort jongeren willen niet, ook al kunnen ze. De wereld zit nou eenmaal vol met egoistische mensen.
Lies_Beaut schreef:kansarme jongeren???Er zijn genoeg banen beschikbaar bij de ROTEB of in de bouw...maar de meeste van die gasten zijn echt te lui/beroerd om maar 1 vinger uit te steken! Er loopt nu een project bij Sociale Dienst, iedereen die enigzins kan werken, MOET werken anders stopt de uitkering! Prachtig vind ik het...die mensen die mij eerst uitlachten omdat ik me kapotwerk voor hun kunnen nu mijn vuil ophalen!!
Shadow0 schreef:Toch denk ik dat het niet alleen 'te beroerd om te werken' is. Maar... van de ene kant krijgen de jongeren een maatschappij voorgeschoteld waarin je pas iets voorstelt met dure kleding, luxe techno-speeltjes, eigen huis en flinke auto. Van de andere kant krijgen ze te horen dat ze niets kunnen, worden ze zelfs niet aangenomen voor stages, wordt er ingehamerd dat, ook al doen ze nog zo hun best, dat nooit voor hun weggelegd zal zijn. Heel dubbel.
Ik heb dan ook het idee dat het verbeteren van onderwijs en beginnende arbeid heel veel uit kan maken. En... onder hun enorm grote bek hebben veel van die jongeren zo'n klein hartje, en zo weinig zelfvertrouwen. Ze zouden moeten leren dat ze zelf invloed hebben op hun eigen leven. Want ondanks alle mooie woorden, hebben ze dat geloof eigenlijk niet echt.
faye schreef:Ik weet zeker dat een grote groep wel te beroerd om te werken is, het is in dit land ook veel te gemakkelijk om een uitkering te krijgen en te behouden.